Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 22 januari 2017, 19:03 uur
Zelden zo heftig een radioverslag van een voetbalwedstrijd beleefd als deze tijdens een ritje Hilversum-Groningen. Van grote vreugde bij een zo te horen zeer boeiende wedstrijd, in een paar minuten naar grote teleurstelling. Tuurlijk is het mooi dat Heerenveen zo'n seizoen draait, maar dit is toch wel erg zuur 

0
geplaatst: 22 januari 2017, 20:14 uur
Running On Empty schreef:
Saai was het echt niet. Heb je wel gekeken? FC Utrecht had enorme kansen.
Ajax was vandaag gewoon de gelukkigste op het veld. Kan gebeuren, ze hadden wel iets meer overwicht.
(quote)
Saai was het echt niet. Heb je wel gekeken? FC Utrecht had enorme kansen.
Ajax was vandaag gewoon de gelukkigste op het veld. Kan gebeuren, ze hadden wel iets meer overwicht.
Ja, ik heb gekeken en saai is inderdaad niet het goede woord. Ik ben gewoon nog chagrijnig van dat zondagsschot na al die kansen van Utrecht.
0
geplaatst: 22 januari 2017, 20:17 uur
Ben ik nou gek of stond Moreno bij de 4-3 duidelijk buitenspel? Met de knie en het been waar hij mee scoorde. Bij 1 herhaling is duidelijk te zien dat de grens op 1 lijn staat.
0
geplaatst: 22 januari 2017, 20:35 uur
west schreef:
Ben ik nou gek of stond Moreno bij de 4-3 duidelijk buitenspel? Met de knie en het been waar hij mee scoorde. Bij 1 herhaling is duidelijk te zien dat de grens op 1 lijn staat.
Volgens mij werd die bal verlengd door een Heerenveen speler.
2
geplaatst: 22 januari 2017, 20:38 uur
PSVspelers staan niet buitenspel, daar trainen ze speciaal op direct na het oefenen op strafschoppen.
0
geplaatst: 22 januari 2017, 20:38 uur
west schreef:
(quote)
Fruit - twee opties: 1. je bent; 2. je hebt een afspraak bij Pearl staan.
Wat een bizarre dag: kaartjes - FC U - Ajax - aan buurman (+ zoon) gegeven; "geniet ervan; altijd bijzondere wedstrijd" - het resultaat: een domper; in de knijp zitten voor PSV en dan toch ...
Straks maar een Bruichladdich bij de koffie voor heelvaluatie
en de de-stress 
0
geplaatst: 22 januari 2017, 20:54 uur
Nee, volgens mij niet.
Nummer 17 van PSV kopt 'm door: zie deze beelden
video: Goal Hector Moreno PSV - sc Heerenveen 4-3 • ELFvoetbal.nl
0
geplaatst: 22 januari 2017, 20:55 uur
Ik wijzig mijn Pearl bericht in: zie de video hierboven. Helaas moet jij naar Pearl Mju. Uit alle standen en hoeken: hij blijft maar hardnekkig buitenspel staan. Had de commentator toch gelijk.
(Overigens sluit optie 2 optie 1 niet uit zeg ik dan zelf maar.
)
0
geplaatst: 22 januari 2017, 22:33 uur
Jaja, mooie pot. 4 goals in 1 wedstrijd, dat hebben we dit seizoen volgens mij nog niet gezien in Eindhoven. Buitenspel? Ach, soms zit t mee... we hebben ook al de nodige momenten gehad dit seizoen, dat t verdict de andere kant op viel. Maar ja, als 010 en 020 ook maar blijven winnen hebben we er nog geen kloot aan.
Het penalty syndroom hebben we nog niet overwonnen, n bizarre reeks missers was 't al, hij blijft alleen nog steeds groeien, die lijst.
Het penalty syndroom hebben we nog niet overwonnen, n bizarre reeks missers was 't al, hij blijft alleen nog steeds groeien, die lijst.
0
geplaatst: 22 januari 2017, 22:37 uur
Niet 4 maar zelfs 7 goals. Het gemiddelde lag gezamelijk (PSV + opponent) ver onder de 2 gemiddeld. Dus het tij is gekeerd 

0
geplaatst: 22 januari 2017, 22:43 uur
west schreef:
Ik zie geen enkele speler van PSV die de bal nog aanraakt nadat de vrije trap is genomen? Alleen een Heerenveen speler die de bal misschien nog verlengd of niet.
0
Hendrik68
geplaatst: 22 januari 2017, 22:46 uur
Net als in Eindhoven vanmiddag wordt er in de strijd om het NFC Championship ook niet bepaald aan verdedigen gedacht. De Falcons leiden met 24-0 bij rust en ik kan rustig naar bed gaan. Je zou met die 0 denken dat de Falcons wel aardig verdedigen, maar Green Bay graaft zijn graf gewoon zelf. Met een gemiste field goal en een fumble vlak voor de end zone hoeven de Falcons niet veel te doen. Is de aanval van de Packers al niet goed, in de verdediging maakt de secundary er helemaal een potje van. Geen enkele druk op de receivers van de Falcons. Het enige dat er nog zou kunnen gebeuren is dat de Falcons plotseling de zenuwen gaan krijgen en terugdenken aan de NFC finale van een paar jaar geleden toen de 49-ers op een 17-0 achterstand werden gezeten, maar uiteindelijk wel aan het langste eind trokken. Maar dat acht ik vanavond buitengewoon onwaarschijnlijk.
Hopen dat de AFC finale tussen de Steelers en de Patriots meer vuurwerk oplevert.
Hopen dat de AFC finale tussen de Steelers en de Patriots meer vuurwerk oplevert.
0
geplaatst: 22 januari 2017, 22:47 uur
Teunnis schreef:
Die had ik ook nog wel mogen noemen, ja.
Zo kan ik het ook, gewoon de helft noemen van de 12 spelers die nog kunnen winnen. Die had ik ook nog wel mogen noemen, ja.

Federer overtuigt, maar dat heeft 'ie vaker gedaan de afgelopen jaren.

0
geplaatst: 23 januari 2017, 11:27 uur
Mjuman schreef:
Geen rare dingen in je hoofd halen; heb gisteren geen voetbal gezien - van teletekst:
"Na rust werd de 2-0 van Elia onterecht
afgekeurd (hij stond niet buitenspel),
miste Lieftink dé kans op 1-1 en keerde
Lamprou een knal van Toornstra"
Bij kampioen worden hoort ook dat je ook wedstrijden met 1-0 naar huis brengt. Da's wat ik bedoelde en dat virus kun je zo van me krijgen ...
(quote)
Geen rare dingen in je hoofd halen; heb gisteren geen voetbal gezien - van teletekst:
"Na rust werd de 2-0 van Elia onterecht
afgekeurd (hij stond niet buitenspel),
miste Lieftink dé kans op 1-1 en keerde
Lamprou een knal van Toornstra"
Bij kampioen worden hoort ook dat je ook wedstrijden met 1-0 naar huis brengt. Da's wat ik bedoelde en dat virus kun je zo van me krijgen ...
Tsja, op basis van Teletekst is het een beetje vertekend oordelen. Naast het onterecht afgekeurde doelpunt van Elia (was lastig te zien, maar volgens mij dien je bij twijfel niet te vlaggen - ik denk dat de grens ontegenzeggelijk met de wedstrijd van vorige week in zijn hoofd zat) en de niet gegeven penalty (je ziet ze zelden duidelijker), waren er opgelegde kansen voor Jörgensen (2x), Elia en Toornstra. Het enige wat Willem II daar tegenover stelde was die halfbakken kopbal van Lieftink. Natuurlijk, zo lang het 1-0 staat, kan het altijd 1-1 worden, maar om te zeggen dat Willem II ook maar enigszins aanspraak maakte op een punt, is vrij sterk gesteld. Onder normale omstandigheden wordt het hier gewoon 3-0 en hebben we het nergens over...
0
geplaatst: 23 januari 2017, 13:18 uur
Ook elke "mindere" tegenstander van een hoger geplaatste eredivisie ploeg heeft gedurende een hele wedstrijd natuurlijk een paar kansen.
Soms leidt het tot een doelpunt en als de "grote" tegenstander de kansen vervolgens laat liggen wil er wel eens een puntje of zelfs alle drie, als het heel erg mee zit.
Willem II gaf gisteren geen enkele indruk kans te maken op 1, laat staan 3 punten.
Wel heeft Willem II sowieso heel erg weinig tegendoelpunten, wat natuurlijk op zich ook wat zegt over een behoorlijke verdediging. Maar de overwinning van Feyenoord is geen moment in gevaar geweest. Of het een mooie wedstrijd was, is weer wat anders.
Soms leidt het tot een doelpunt en als de "grote" tegenstander de kansen vervolgens laat liggen wil er wel eens een puntje of zelfs alle drie, als het heel erg mee zit.
Willem II gaf gisteren geen enkele indruk kans te maken op 1, laat staan 3 punten.
Wel heeft Willem II sowieso heel erg weinig tegendoelpunten, wat natuurlijk op zich ook wat zegt over een behoorlijke verdediging. Maar de overwinning van Feyenoord is geen moment in gevaar geweest. Of het een mooie wedstrijd was, is weer wat anders.
0
geplaatst: 23 januari 2017, 13:47 uur
Ik heb me in ieder geval prima vermaakt met Utrecht-Ajax en vooral PSV-Heerenveen natuurlijk.
Maar wat wordt er toch vreselijk slecht verdedigt in Nederland. Bij Ajax werd er tweemaal zwaar geblundert. Een wonder dat daar geen goals zijn uitgevallen. Mulder van Heeerenveen, pffffff. En dan die Moreno die op laats met zijn rug naar de bal staat te verdedigen bij de laatste Friese goal. Vaak is het gewoonweg kinderlijk en lachwekkend.
Maar wat wordt er toch vreselijk slecht verdedigt in Nederland. Bij Ajax werd er tweemaal zwaar geblundert. Een wonder dat daar geen goals zijn uitgevallen. Mulder van Heeerenveen, pffffff. En dan die Moreno die op laats met zijn rug naar de bal staat te verdedigen bij de laatste Friese goal. Vaak is het gewoonweg kinderlijk en lachwekkend.
0
geplaatst: 23 januari 2017, 14:11 uur
iggy schreef:
Ik heb me in ieder geval prima vermaakt met Utrecht-Ajax en vooral PSV-Heerenveen natuurlijk. Maar wat wordt er toch vreselijk slecht verdedigd in Nederland. Bij Ajax werd er tweemaal zwaar geblunderd.
Ik heb me in ieder geval prima vermaakt met Utrecht-Ajax en vooral PSV-Heerenveen natuurlijk. Maar wat wordt er toch vreselijk slecht verdedigd in Nederland. Bij Ajax werd er tweemaal zwaar geblunderd.
Daar heb je wel een punt - PSV, nb (nog steeds) de minst gepasseerde verdediging; bij de eerste goal keken er drie naar dezelfde man (met bal) - wat is er gebeurd met anticiperen, rugdekking geven?
Driemaal dezelfde speler die kon scoren, mandekking? Gelukkig liep het uiteindelijk nog af, met als bonus dat er nu in Eindhoven in één wedstrijd net zoveel is gescoord als in heel december + de eerste wedstrijd in januari.
Per saldo heeft PSV het dus net zo goed gedaan als Feyenoord en Ajax - de enige vraag is waar de 'neutrale toeschouwer' meer plezier heeft gehad of meer doelpunten voor zijn geld

Ook NRCNext (R'damse krant, mijne vrinden) vond "Koploper Feyenoord verslaat in de Kuip Willem II met moeite"

0
geplaatst: 23 januari 2017, 14:42 uur
Mjuman schreef:
Ook NRCNext (R'damse krant, mijne vrinden) vond "Koploper Feyenoord verslaat in de Kuip Willem II met moeite"
NRC in Roffa is vandaag de dag enkel en alleen geschikt voor borrelen en dineren.
0
geplaatst: 23 januari 2017, 15:05 uur
GrafGantz schreef:
NRC in Roffa is vandaag de dag enkel en alleen geschikt voor borrelen en dineren.
(quote)
Geheel mee eens - krant ondergaat een kwaliteitsterugval die gelijkstaat aan een afdaling op een zwarte piste. Brengt de prangende vraag naar voren wat men dan leest bij een zittend verblijf in het kleinste kamertje? Daarvoor leent het tabloidformaat zich nl uitmuntend

1
geplaatst: 23 januari 2017, 15:17 uur
Mjuman schreef:
Brengt de prangende vraag naar voren wat men dan leest bij een zittend verblijf in het kleinste kamertje? Daarvoor leent het tabloidformaat zich nl uitmuntend
Brengt de prangende vraag naar voren wat men dan leest bij een zittend verblijf in het kleinste kamertje? Daarvoor leent het tabloidformaat zich nl uitmuntend
Deze idioot leest FB op z'n mobiel

0
geplaatst: 23 januari 2017, 15:23 uur
0
Hendrik68
geplaatst: 23 januari 2017, 19:06 uur
Hendrik68 schreef:
Nee dus. Ook deze wedstrijd was al snel niet spannend meer. Vanaf het moment dat Le'Veonn Bell al in het eerste kwart met een liesblessure van het veld moest speelden de Steelers een verloren wedstrijd. Maar met Bell was het hoogstwaarschijnlijk ook niet gelukt. De Patriots zijn gewoon completer en hebben meer wapens om op terug te vallen. 2 Championship games om heel snel te vergeten. Over 2 weken de Superbowl dus tussen de Atlanta Falcons en de New England Patriots. Ik eis maar 1 ding: spanning. Een legendarische veldslag als vorig jaar kunnen we rustig vergeten.
0
geplaatst: 23 januari 2017, 20:48 uur
Van de top drie heeft alleen Feyenoord de Tilburgers op de knieen gekregen.
0
geplaatst: 24 januari 2017, 22:01 uur
KEA zal de Afrika Cup wel winnen. Staat vast mooi naast zo'n schaal.
En nee, bedoel geen fruitschaal.
En nee, bedoel geen fruitschaal.
0
geplaatst: 25 januari 2017, 07:14 uur
Zou leuk voor hem zijn, maar van mij mag Marokko uitgeschakeld worden in de kwartfinale. Feyenoord gaat hem nodig hebben tegen Twente.
0
geplaatst: 25 januari 2017, 13:02 uur
Eerst de kwartfinale maar een spelen. Wat is jullie verwachting, gaat Feyenoord de competitie voorang geven, qua opstelling?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.