Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 31 januari 2017, 16:27 uur
johan de witt schreef:
Zolang Younes maar op de bank komt.
Niet te bevatten hoeveel krediet die heeft...
Ik vraag me in hoeverre dat met krediet te maken heeft, als wel met het gebrek aan buitenspelers. Cerny is (of was) geblesseerd, Traoré zit in Afrika en El Ghazi is nu dus weg. Bovendien was El Ghazi ook een tijdje behoorlijk uit vorm (zowel op als buiten het veld) en dus kon Cerny rustig aan die kant spelen. Zolang Younes maar op de bank komt.
Niet te bevatten hoeveel krediet die heeft...
Eigenlijk de enige concurrentie die hij heeft, is Kluivert, en die staat nu dus (tijdelijk?) aan de andere kant. Daarbij is die jongen pas 17, dus om nou de druk bij hem te gaan leggen. Hij doet het nu even prima, maar met gretige jeugdigheid komen ze bij Ajax altijd ver in de eerste wedstrijden. Kishna, Sana, Fischer, te veel buitenspelers de afgelopen jaren die de hemel in geprezen zijn, maar als het puntje bij het paaltje kwam af moesten haken.
Ben benieuwd wat Bosz gaat doen als Traoré terug is. Maar ook hij is nog niet bepaald de gehoopte goaltjesdief, maar goed, is pas 21. Eigenlijk hetzelfde verhaal met Cassierra, hoewel hij zelfs pas 19 is.
En vergeet niet dat Dolberg ook al zes wedstrijden droog stond. De afgelopen wedstrijden zijn gewonnen door het middenveld, Ziyech, Schöne en Klaassen.
1
geplaatst: 31 januari 2017, 16:52 uur
Misschien doe jij van nature wel meer aan beelddenken?
Ook naar Frenz: blijf het een vreemde zaak vinden om een voetballer van 26 - die nog niet zo lang geleden talent van het jaar was (als ik me niet vergis) nu al als afgeschreven te beschouwen.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 16:57 uur
Ik vind niet dat PSV te weinig jeugd brengt. In 13/14 stonden vaak vele jonkies op het veld (willems, bruma, rekik, depay, bakali) . Tegen Zulte ging dat wel goed, maar tegen AC Milan toch een maatje te klein. Dat bleek wel gedurende het seizoen dat het inpassen van jonge spelers niet met teveel tegelijk kan gaan. Daarom heet het ook "inpassen" en niet aanpassen. Bij Ajax is dat niet anders. Leuk hoor , Kluivert op rechts, achterhoede van 19 jaar gemiddeld, derde seizoen geen kampioen, hoezee!
0
geplaatst: 31 januari 2017, 17:10 uur
gigage schreef:
Ik vind niet dat PSV te weinig jeugd brengt. In 13/14 stonden vaak vele jonkies op het veld (willems, bruma, rekik, depay, bakali) . Tegen Zulte ging dat wel goed, maar tegen AC Milan toch een maatje te klein. Dat bleek wel gedurende het seizoen dat het inpassen van jonge spelers niet met teveel tegelijk kan gaan. Daarom heet het ook "inpassen" en niet aanpassen. Bij Ajax is dat niet anders. Leuk hoor , Kluivert op rechts, achterhoede van 19 jaar gemiddeld, derde seizoen geen kampioen, hoezee!
Lees nou 'ns wat je daar schrijft: Willems kwam - 17 jr jong, dat wel - van Sparta en Rekik en Bruma kwamen beiden, via de UK, uit de jeugdopleiding van Feyenoord - nix PSV-jeugd; Depay, Hendrix, Bergwijn en Bazoer die dan weer wel

0
geplaatst: 31 januari 2017, 17:47 uur
De discussie ging over het doorbreken van , and I quote: "talenten" en andere Quote "jongelingen" Nu heb ik mijn leesbril niet op maar de eigen visvijver kwam in deze discussie niet aan bod, meen ik. Zowel, dan heb je beet.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 18:02 uur
gigage schreef:
De discussie ging over het doorbreken van , and I quote: "talenten" en andere Quote "jongelingen" Nu heb ik mijn leesbril niet op maar de eigen visvijver kwam in deze discussie niet aan bod, meen ik. Zowel, dan heb je beet.
Strikt genomen had daar idd "eigen" of "zelf-opgeleid" bij moeten staan. Het huren/binnenhalen van jonge spelers van elders staat daar haaks op (leg de grens bij 16/17 jaar bijv). De manier waarop Ajax destijds Bazoer binnenhengelde, vond ik een twijfelachtige move.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 18:34 uur
Tja, dat stond er dus niet en ging mijn betoog dus niet over.
Maar Bazoer is al weer weg. Het wisselen van spelers van A'dam en E'hoven loopt vaker op een fiasco uit dan dat de clubs er voordeel bij hebben (deze eeuw). Aisatti, Perez, Ooyer en via een omweg die dikke van der meyde, kluivert, siem de jong, om er eens een paar te noemen.
Krul mag ook gaan. Wat kost dat nou, een half jaartje revalideren in Amsterdam?
Maar Bazoer is al weer weg. Het wisselen van spelers van A'dam en E'hoven loopt vaker op een fiasco uit dan dat de clubs er voordeel bij hebben (deze eeuw). Aisatti, Perez, Ooyer en via een omweg die dikke van der meyde, kluivert, siem de jong, om er eens een paar te noemen.
Krul mag ook gaan. Wat kost dat nou, een half jaartje revalideren in Amsterdam?
0
geplaatst: 31 januari 2017, 19:05 uur
Opvallend, Sainsbury van PEC naar Inter Milan via een paar maanden China.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 31 januari 2017, 19:31 uur
herman schreef:
Er zijn te veel niet-Chinezen bij zijn club, en de eigenaren zijn dezelfde als die van Inter, dus ik denk niet dat hij er veel gaat spelen.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 21:56 uur
chevy93 schreef:
(quote)
En vergeet niet dat Dolberg ook al zes wedstrijden droog stond. De afgelopen wedstrijden zijn gewonnen door het middenveld, Ziyech, Schöne en Klaassen. Die zijn volgens mij gewonnen door een kansen missend Utrecht en een zondagsschot en zondag mede dankzij een waardeloos ADO en een scorende en goed meevoetballende Dolberg.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 22:28 uur
Krul naar AZ, wie had dat gedacht. Wel jammer dat Muhren weggaat uit Alkmaar. Prima Pinchhitter.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 22:43 uur
Hateboer naar Atalanta, nou ja echt verdedigen kan ie helemaal niet dus wat moet ie daar?
0
geplaatst: 31 januari 2017, 22:44 uur
Menno Koch terug naar PSV.
Prima, die gast heeft ons zeker 5 punten gekost.
Doei ....
Prima, die gast heeft ons zeker 5 punten gekost.

Doei ....
0
geplaatst: 31 januari 2017, 22:52 uur
Oja, de Groningen Fanatics hebben zichzelf opgeheven omdat hun vlag gestolen is door Heerenveen fans. 
Is dat getrommel in ieder geval afgelopen.

Is dat getrommel in ieder geval afgelopen.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 23:27 uur
west schreef:
een kansen missend Utrecht en een zondagsschot.
Het zit diep, hè? Overigens werd de allergrootste kans gemist door Schöne en wist Utrecht geen enkel schot tussen de palen te krijgen. Typische 50-50 wedstrijd die beide kanten op had kunnen gaan.een kansen missend Utrecht en een zondagsschot.
Lees anders nog eens het live-verslag terug: http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/schone-matchwinner-in-enerverend-duel-met-fc-utrecht~a871321c/
0
geplaatst: 31 januari 2017, 23:45 uur
Ik dacht met het vertrek van Hoessen dat Zeefuik wel weer zou worden ingelijfd. Maar die gaat een dorp eronder spelen.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 23:48 uur
Ja die traint al een tijdje mee met Emmen en heeft daar nu een contract voor een half jaar gekregen.
Zal ook wel door Lukkien komen.
Zal ook wel door Lukkien komen.
0
geplaatst: 1 februari 2017, 02:33 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Het zit diep, hè?..... Typische 50-50 wedstrijd die beide kanten op had kunnen gaan. Zo.... ik betrapte mezelf als Utrecht liefhebber en Utrechtse Feyenoordfan erop dat ik de rest van de zondag chagrijnig was. Een 0-0 was zo mooi geweest.
0
geplaatst: 1 februari 2017, 08:24 uur
gigage schreef:
Ik bedoelde idd doorbreken vanuit de eigen jeugdopleiding, vandaar de referentie naar Wim Jansen. Maar het staat er niet expliciet, ook waar.
Wel leuk dat je twee spelers van de opleiding van Feyenoord noemt. Best aardige lichting was dat, alleen jammer dat ze niet bij Feyenoord bleven. Karsdorp, Boëtius en Vilhena, mag je die er ook toe rekenen (en Verbeek en De Vrij)?
0
geplaatst: 1 februari 2017, 09:31 uur
gigage schreef:
Krul naar AZ, wie had dat gedacht.
Krul naar AZ, wie had dat gedacht.
Maar wel een goeie zaak. Aangezien Stekelenburg zijn plek alweer verloren heeft. Zo heb je in ieder geval twee redelijk goede keepers die spelen. Volgende maand zal er wel weer stuivertje gewisseld worden bij het Nederlands elftal. Hopelijk gaat Vermeer binnenkort ook weer in de basis beginnen bij Feyenoord. Dan kan Blind kiezen uit Zoet, Krul en Vermeer. Veel verschil zit er niet tussen die drie.
Dat is natuurlijk ook zo Frenz. Het is balachelijk dat al die dope bewijzen door de Spaanse papierversnipperaar zijn gegaan.
Wat ik wilde aangeven is dat er ook Nederlanders zijn die uit de dope pot snoepen. Blijkbaar wordt de voetbal wereld behoorlijk beschermd als het over dope gaat. Het Juventus van 1996 schijnt ook stijf te hebben gestaan van de dope. En daar is ook nooit de bovenste steen naar boven gehaald. En zo zullen er nog wel legio voorbeelden zijn.
0
geplaatst: 1 februari 2017, 13:05 uur
Ach ja, drogeren, mooi voorbeeld is wk finale '78, bij verschillende Argentijnen stond het schuim op de bek (pardon my french), maar ook Nederland was er niet vies van begreep ik (Al wist Kessel van niks, die artsen weten nooit ergens van, yeah rite)
Ik fiets ook en heb me een tijdje op een fietsforum bemoeit met de dopingdiscussie (inderdaad, toen psychopaat Lance spectaculair van zijn narcistische voetstuk pletterde). Boek van Tyler Hamilton was een behoorlijke eye opener. Maar het gevoel dat bij mij resteerde was de naïeve teleurstelling en stevig zelfverwijt: Bogey die die koninginnerit dus van boven tot onder volzat. Dat ik dat toen niet doorzag, kudt Mart wir-haben-es-nicht-gewust Smeets.
Mss moet ik het maar bij de enige echte schone sport houden: WK super pim-pam-pet
Ik fiets ook en heb me een tijdje op een fietsforum bemoeit met de dopingdiscussie (inderdaad, toen psychopaat Lance spectaculair van zijn narcistische voetstuk pletterde). Boek van Tyler Hamilton was een behoorlijke eye opener. Maar het gevoel dat bij mij resteerde was de naïeve teleurstelling en stevig zelfverwijt: Bogey die die koninginnerit dus van boven tot onder volzat. Dat ik dat toen niet doorzag, kudt Mart wir-haben-es-nicht-gewust Smeets.
Mss moet ik het maar bij de enige echte schone sport houden: WK super pim-pam-pet
0
geplaatst: 1 februari 2017, 13:50 uur
Frenz schreef:
Ach ja, drogeren, mooi voorbeeld is wk finale '78, bij verschillende Argentijnen stond het schuim op de bek (pardon my french), maar ook Nederland was er niet vies van begreep
Ach ja, drogeren, mooi voorbeeld is wk finale '78, bij verschillende Argentijnen stond het schuim op de bek (pardon my french), maar ook Nederland was er niet vies van begreep
Ik heb daar eigenlijk nooit iets serieus over vernomen. Althans, niet dat ik me kan herinneren. Wel dat de boel omgekocht is. De wedstrijd Agentinie - Peru is een grote farce gebleken.
0
geplaatst: 1 februari 2017, 14:24 uur
Tja bij PSV is er weer een talent verloren gegaan. Met een hoop bombarie werd een italiaans ventje (nou ja, kerel zeg maar) vanuit AS Roma de jeugdopleiding binnengehaald, maar is inmiddels weer terug naar de Patria.
Narsingh gelijk succesvol bij zijn invalbeurt met een assist (oh, daar wel), selectie NL elftal wel verzekerd nu haha
Brandts houd de centen op zak, weet toch al dat het seizoen verloren is, heel verstandig.
Narsingh gelijk succesvol bij zijn invalbeurt met een assist (oh, daar wel), selectie NL elftal wel verzekerd nu haha
Brandts houd de centen op zak, weet toch al dat het seizoen verloren is, heel verstandig.
0
geplaatst: 1 februari 2017, 14:29 uur
Het ergste van al die dopingsschandalen vind ik nog dat zelfs met die toei in het lichaam de Nederlanders nog niet (als in amper) konden winnen. Stonden ze bij Langs de Lijn voor Garate te juichen omdat die bij de Rabobank fietste. 

0
geplaatst: 1 februari 2017, 14:51 uur
Honger maakt rauwe paella zoet
Uit dit artikel komt de volgende quoot iggy:
Zwangere Argentijn
Argentinië moest en zou wereldkampioen worden. ‘Er werd geïntimideerd, gekocht en gespoten.’ Dat laatste zegt Engelsman David Yallop in zijn boek Fifa, How They Stole The Game (uit 1999). De Argentijnse spelers zouden voor de finale doping geïnjecteerd hebben gekregen en bij de dopingcontrole bleek dat één van de monsters vrouwelijke hormonen bevatte. De voetballer was zwanger! Er is duidelijk gerommeld met de monsters. ‘Men zegt van alles over dit toernooi, maar je kunt niets hard maken. Dat is het vervelende,’ aldus Ruud Krol. Dus het toernooi is eerlijk gegaan? ‘Nou, dat zeg ik niet. Maar aan insinuaties heb je niks.’
Uit dit artikel komt de volgende quoot iggy:
Zwangere Argentijn
Argentinië moest en zou wereldkampioen worden. ‘Er werd geïntimideerd, gekocht en gespoten.’ Dat laatste zegt Engelsman David Yallop in zijn boek Fifa, How They Stole The Game (uit 1999). De Argentijnse spelers zouden voor de finale doping geïnjecteerd hebben gekregen en bij de dopingcontrole bleek dat één van de monsters vrouwelijke hormonen bevatte. De voetballer was zwanger! Er is duidelijk gerommeld met de monsters. ‘Men zegt van alles over dit toernooi, maar je kunt niets hard maken. Dat is het vervelende,’ aldus Ruud Krol. Dus het toernooi is eerlijk gegaan? ‘Nou, dat zeg ik niet. Maar aan insinuaties heb je niks.’
0
Hendrik68
geplaatst: 1 februari 2017, 16:48 uur
Dat vervelende clubje uit Glanerbrug - West maakt er een gewoonte van om elk jaar na de winterstop te janken om geld, want "anders gaat de club alsnog ten onder". Geloof je het zelf?. Er zijn weer een nieuw stel schuldeisers gevonden. Is het de KNVB niet die er intrapt, dan de gemeente zelf wel. Oneerlijke staatssteun? Hoe kom je erbij. 25,4 miljoen, jongens. Nederland liep altijd voorop met zijn financiële regeltjes. Vroeger. Pas als veelpleger FC T. te E. zijn verdiende loon krijgt kunnen we zondag om 19.00 uur weer gezellig met het bord op schoot kijken.
Enschede wil 25,4 miljoen euro beschikbaar stellen aan FC Twente | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Enschede wil 25,4 miljoen euro beschikbaar stellen aan FC Twente | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
geplaatst: 1 februari 2017, 17:05 uur
Dat wordt je toch gek van, ik zeg de eerst komende wedstrijd van Twente gewoon omzetten naar 0-3 

0
geplaatst: 1 februari 2017, 17:06 uur
Hendrik68 schreef:
Dat vervelende clubje uit Glanerbrug - West maakt er een gewoonte van om elk jaar na de winterstop te janken om geld, want "anders gaat de club alsnog ten onder". Geloof je het zelf?. Er zijn weer een nieuw stel schuldeisers gevonden. Is het de KNVB niet die er intrapt, dan de gemeente zelf wel. Oneerlijke staatssteun? Hoe kom je erbij.
Dat vervelende clubje uit Glanerbrug - West maakt er een gewoonte van om elk jaar na de winterstop te janken om geld, want "anders gaat de club alsnog ten onder". Geloof je het zelf?. Er zijn weer een nieuw stel schuldeisers gevonden. Is het de KNVB niet die er intrapt, dan de gemeente zelf wel. Oneerlijke staatssteun? Hoe kom je erbij.
Lekker genuanceerd en populistisch. Vroeger zouden ze je vragen of je afgunstig bent. Volgens mij snap je nog niet de helft van de consequenties van de afspraken. "Garantstelling" en "schuldconversie" zijn de kernwoorden.
In boerentaal betekent conversie hetzelfde als "oversluiten van je hypotheek" en dat is momenteel geen gekke zaak, gezien de rentestand. Als je omzet mot het halve dorp jou nawijzen als profiteur van het bankwezen?Garantstelling snap je hopelijk wel wat dat betekent?
Het voordeel van internet is dat "we are the media" iedereen kan posten; om Cruyffiaans te zijn: het nadeel is dan weer dat iedereen dat ook doet 9)
0
geplaatst: 1 februari 2017, 17:11 uur
Een gemeente gaat mij toch echt niet helpen als ik veel rente ergens moet betalen, noch gaan ze garant voor mij staan als ik ergens geld wil lenen.
Dus ja, Twente wordt weer eens bevoordeeld.
Dus ja, Twente wordt weer eens bevoordeeld.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.