MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Wel als dat bij de gemeente zelf is of als je daar een schuld hebt. Dit is eigenlijk gewoon verkapte schuldhulpverlening, want als het ze het niet doen kan de gemeente wellicht helemaal fluiten naar hun centen.

Nou, sorry, ik wil die voor de grondprijs (onder het stadion) die de gemeente Eindhoven rekende aan PSV ook wel een lappie aan de Vecht.

Voorlopig hebben de clubs hier geen 550 resp. 600 miljoen schuld (RM & Barca), voor de duidelijkheid: €550.000.000 en €600.000.000

daar kan FC T. te E. (grappig) nog wel een paar seizoenen mee vooruit (mits Joop M. niet terugkomt)

herman schreef:
Wel als dat bij de gemeente zelf is of als je daar een schuld hebt. Dit is eigenlijk gewoon verkapte schuldhulpverlening, want als het ze het niet doen kan de gemeente wellicht helemaal fluiten naar hun centen.

Het is eerder staatssteun als ze de rente op de huidige lening gaan verlagen, dan zal er later wel een boete volgen uit Brussel.

trebremmit schreef:
Een gemeente gaat mij toch echt niet helpen als ik veel rente ergens moet betalen, noch gaan ze garant voor mij staan als ik ergens geld wil lenen.

Dus ja, Twente wordt weer eens bevoordeeld.

Niet om het een of ander, maar het is echt wat complexer. Als je zeg 4 jaar geleden ergens geld leende, sloot je daarvoor een contract af met een looptijd van zeg 10 jaar en een bepaald rentepercentage. Die rente lag toen zeker 2% hoger dan ie nu ligt. Dan is het gewoon een goed en verantwoord commercieel principe om met de bank in kwestie te gaan onderhandelen over herziening van de rente. Daar zal ongetwijfeld een boete voor moeten worden betaald en die wordt dan wel in het bedrag verwerkt - middelen. Beide partijen - lener en verstrekker - zullen er baat bij willen hebben. Het mogelijke alternatief is nl dat de lener bij een andere partij geld gaat lenen en dan de lening ineens aflost (zodat daarmee alle toekomstige rente-inkomsten wegvallen).

Wat betreft garantstelling: ook dat is bij particulieren geen raar iets: een jong stel, beiden een goed inkomen, wil een huis kopen, maar hebben nog maar een kort arbeidsverleden. Een van beider ouders kan zich dan garantstellen om de hypotheek te zekeren (die partij is dan aansprakelijk als het jonge stel de verplichtingen niet nakomt). Maar waarom zouden ze hun verplichting niet na kunnen komen - een huis kopen is een weloverwogen beslissing. En net zoals bij een hypotheek, in de vorm van het huis, is er in het geval van Twente voldoende borg: de waarde van de selectie.

Verder, die PSV-deal is gewoon een financiële sale and lease back constructie. Die zie je wel meer: een bedrijf verkoopt haar wagenpark aan een leasemaatschappij om op korte termijn daarmee liquide middelen te maken. Vervolgens betalen ze een marktconform leasetarief per auto/maand aan de leasemaatschappij. In de long run zijn ze daarmee duurder uit (dan wanneer ze de auto's in eigen beheer hadden gehouden), maar daardoor spreiden ze wel de uitgaven aan de auto's.

PSV huurt nl het parkeerterrein voor een marktconform tarief.

Ze hebben er financieel een puinhoop van gemaakt en zijn toen gered door de gemeente, dat is allemaal niet te vergelijken met iemand die een huis koopt.

trebremmit schreef:
Ze hebben er financieel een puinhoop van gemaakt en zijn toen gered door de gemeente, dat is allemaal niet te vergelijken met iemand die een huis koopt.

Ook dat is veel te kort door de bocht. Munsterman heeft een financiële constructie bedacht, waarvan financiële experts het onderling niet eens konden worden of het nou acceptabel was of niet. En uiteindelijk is het oordeel geveld dat het ongebruikelijk was.

In zekere zin is het te vergelijken met als jij een huis koopt en daarop een hypotheek afsluit: dat doe je ook obv te verwachten inkomsten in de toekomst.

Welnu: Munsterman 'hypothekeerde' ahw de te verwachten inkomsten uit tv-gelden in de toekomst. Hij had daarbij twee problemen: 1. de regeling voor de verdeling van die gelden stond niet voor jaren vast - en was daarmee niet helemaal zeker; 2. hij moest een fikse premie betalen voor het naar voren trekken van die inkomsten.

Dat "redden door de gemeente" is natuurlijk ook nog relatief. Twente biedt amusement aan een grote groep mensen; en zet eea - en nou doe ik even de populistenjas aan - maar eens af tegen subsidies die worden verstrekt aan noordelijke theaters en schouwburgen. (ook daarover kan je wel gegevens vinden).

Overigens kan je bij een hypotheek ook gemeentegarantie verkrijgen

Ach ja, hoe groter de schuld, hoe lager de boete

Een particulier die de schuldsanering in mag (ook bij overmacht) moet drie jaar met €75 per week voor een gezin met kleine kinderen proberen rond te komen. FC Twente krijgt een lucratieve deal aangeboden door de gemeente terwijl ze idd niet echt een fatsoenlijk huishoudboekje op nahielden en banken? De failliete banken keren gewoon weer "bescheiden" bonussen uit. Zo rollen wij

Hè, wat een zuurpruimerij

Feyenoord staat bovenaan! Met 5 punten voor op nummer 2! En het is februari!

Frenz schreef:

Nog tijd genoeg om die voorsprong op z'n traditioneel R'dams te verkwanselen aan de hoogste bieder, met of zonder rente.

Het komt natuurlijk ook door de krantekop. Dat schreeuwt om een mening nog voordat je het hele verhaal leest. Maar dat garant staan lijkt zo net of dat het zonder risico is Mjuman zoals je het omschrijft. Ik is daar te ontwetend voor maar als ik garant sta voor iemand dan zal ik die iemand ook aansporen om zijn geld te blijven vergaren. Krijgt de gemeente dan een stoeltje bij de RVC van de club?

Enschede koopt dus de leningen af en neemt die lening over tegen een lagere rente. Daarmee is de club gered. Maar er staat nog steeds een schuld dan open van pak m beet 24 miljoen bij die gemeente dus. Deze kortlopende schuld zal dan wel omgezet worden in een langlopende schuld die volgens mij ook al aanzienlijk was (naast de hypotheek op het stadion), maar ja, wijs maar een club aan, daar zullen veel van dezelfde constructies zijn.

gigage schreef:
Het komt natuurlijk ook door de krantekop. Dat schreeuwt om een mening nog voordat je het hele verhaal leest.

Tja, nu.nl draait uiteindelijk ook om de kliks...

Op zich vind ik het niet onlogisch dat er gemeenschapsgeld naar een voetbalclub gaat, maar soms moet je als gemeente ook B, C en D t/m Z zeggen, als je eenmaal A hebt gezegd. Gelukkig is het in Enschede nog niet zo erg als het in Waalwijk was.

Daarom heb ik de Tubantia er even bij gehaald. Kun je nog een poll invullen ook. a. goede zaak, gemeente moet altijd bijspringen als het om fc Twente gaat b. slechte zaak. c. goede zaak, gemeente moet altijd bijspringen als het om fc Twente gaat.

Sir Spamalot (crew)
Eindelijk... de Six Nations Rugby begint vandaag! Meer info: Homepage | 2017 Championship : RBS 6 Nations - rbs6nations.com. Engeland verdedigt zijn titel maar mijn favoriet is Wales.

Zondag de Super Bowl. Het is wachten op de voor analyse van Hendrik68. Wie steelt de show? Wie maakt de beste kans? Kom er maar in.

De eerste kampioen is bekend. Chelsea gaat het doen in Engeland.

Eerste goal had natuurlijk afgekeurd moeten worden en het was wel het kantelpunt in de wedstrijd, maar verder compleet overklast op alle fronten. Zelfs normaliter zo solide spelers als Koscielny, Cech en Sanchez speelden ondermaats. Özil zelfs bijzonder matig, maar ook weer weinig om op te mikken...

Overigens speelde Chelsea als een echt kampioensteam. Niet altijd even sprankelend de afgelopen weken, maar wel zeer solide. En nu Hazard weer in topvorm steekt, zijn ze bijna onklopbaar. Als ze zo doorgaan, halen ze 90+ punten.

Geweldig gedaan van Conte. Niet zo sterk begonnen dit seizoen, maar vanaf het moment dat hij het heeft omgegooid hebben ze nauwelijks nog punten laten liggen.

Frenz schreef:

Heeft nog niemand de datum en speeldag uitgerekend waarop Feyenoord kampioen wordt?

Zondag 23 April bij Vitesse? Kan ik hem vast in de agenda zetten?

Maken ze nu al agenda's voor 2030?

chevy93 schreef:
Maken ze nu al agenda's voor 2030?

Diezelfde, misplaatste arrogantie is vaker in Amsterdam terug te vinden, alsof alleen daar het geloof, het licht het geld en de muziek is uitgevonden. Hold yer horses kiddo. Mijn geld zet ik op de club uit Zuid.

Ik kan er ook niets aan doen dat de rest van Nederland (vooral de niet-randstedeling) een minderwaarheidscomplex heeft.

Ondertussen: 16 jaar, 285 dagen, 19 uur, 41 minuten en een paar seconden. Zolang die klok nog doortikt, blijft het leuk om ernaar te refereren. Dat jij dat als arrogantie ziet, zegt meer over jou dan over mijn uitspraak.

Overigens zou je prima in Amsterdam passen als de grootste Eindhovense mooiweersupporter die er is. Met nog 14 wedstrijden te gaan waaronder Ajax - Feyenoord, PSV - Ajax en Feyenoord - PSV zou je beter je eigen clubbie steunen i.p.v. je geld in te zetten op de grootste concurrent. PSV heeft wel eens slechtere titelkansen gehad.

Mjuman schreef:
Mijn geld zet ik op de club uit Zuid.

Het Zuiden, bedoelt Mjuman natuurlijk. +1 zeg ik dan...

Hendrik68
gigage schreef:
Zondag de Super Bowl. Het is wachten op de voor analyse van Hendrik68. Wie steelt de show? Wie maakt de beste kans? Kom er maar in.

Ja daar is hij dan: Uw Musicmeter American Football correspondent. Morgen reis ik weer met de trein naar de hoofdstad om in Coco's Outback (vreemd genoeg een Australische pub) de Superbowl te aanschouwen. Voor de muziekliefhebbers hebben we Lady Gaga trouwens in de rust. Dit jaar gaat de wedstrijd tussen de New England Patriots en de Atlanta Falcons. Een wedstrijd die in ieder geval veel punten belooft. Atlanta heeft dit jaar een recordgemiddelde van 33,8 punten per wedstrijd. Dit record delen ze met de St Louis Rams in het seizoen toen oud Admiral Kurt Warner de ballengooier was. De laatste 8 wedstrijden scoorden de Falcons telkens in hun eerste drive, ook een record en dan hebben ze ook nog eens recordaantal verschillende touchdown receivers. Dus dat zit wel snor. Ook de New England Patriots hebben een aanval om van te smullen. De quarterback is ondertussen zelfs bij mensen die de sport haten wel bekend. De 39 jarige Tom Brady kan zijn 5e Superbowlring winnen en is dan nog legendarischer dan hij nu al is. En Brady heeft al laten weten nog absoluut niet aan stoppen te denken. En waarom zou hij ook. De statistieken (Amerikanen zijn er door geobsedeerd) wijzen uit dat hij nog altijd beter wordt. Maar het is natuurlijk niet alleen Brady. Hij kan allereerst excelleren dankzij de betonnen offensive line, die alleen door de Broncos van vorig jaar echt gesloopt kon worden. Daarmee heeft Brady vaak alle tijd van de wereld om over een goede pass na te denken. De Patriots hebben meerdere goede receivers en running backs waardoor het lastig beschermen is. Maar hetzelfde geldt dus voor de Falcons. Ook hun offensive line uitstekend, waardoor Matt Ryan eveneens alle tijd van de wereld heeft om de diverse mogelijkheden te benutten. Kortom aanvallend zal het verschil waarschijnlijk niet gemaakt worden. Dat zal door een van de defenses gemaakt moeten worden.

Hoewel de defense van de Falcons de laatste wedstrijden wel progressie heeft geboekt is het bepaald geen indrukwekkend geheel. De statistieken zijn middelmatig, alleen Vic Beasley springt er uit als recordhouder van het aantal sacks. En als je maar 1 echte bedreiging in je gelederen hebt dan kan een tegenstander dit vrij makkelijk ondervangen. En de Patriots al helemaal. Geen coach die beter weet hoe je de sterke punten van de tegenstander omdraait in jou voordeel als Bill Belichik. De Falcons lieten tegen de Packers en de Seahawks zien dat ze best wel een tegenstander te kunnen stoppen, maar direct rijst de vraag in hoeverre dit hun verdienste was. De Seahawks hadden een van de slechtste offensive lines in de NFL, zodat zelfs de Falcons voldoende druk konden zetten en de Green Bay Packers misten in de eerste helft een fieldgoal en lieten de bal onderweg naar de endzone doodleuk los. Weg 10 punten weg kans op Superbowl. Dus ja dat was niet echt een verdienste van de verdediging. Maar hoe goed ze dan werkelijk zijn zullen we morgen gaan beleven. De defense van de Patriots is aanmerkelijk beter en vooral completer. De Patriots zijn niet de beste pass rushers, niet de beste onderscheppers, maar wel allemaal bovengemiddeld goed. Malcolm Butler is sinds zijn miraculeuze onderschepping in de Superbowl tegen de Seahawks een grote mijnheer geworden en een groot leider van de Patriots' secundary. Zijn duels met Julio Jones gaan smullen worden.

Conclusie is eigenlijk deze: De aanval is aan beide kanten zo extreem goed, dat hierin niet het verschil zal zitten, maar als we het seizoen als maatstaf nemen dan hebben de Falcons hierin een licht voordeel. Maar goed beschouwd hebben de Falcons geen verdediging en de Patriots een hele goede. Daarmee gaan de Patriots waarschijnlijk wederom met de Superbowl aan de haal. In de NFL met zijn prachtige draftsysteem, waarbij sterke teams elk jaar onderaan de lijst staan om nieuwe talenten aan te trekken, is het heel bijzonder om nu al meer dan 15 jaar aan de top te staan. Natuurlijk hebben de Patriots een paar dubieuze schandalen op hun naam staan (spygate, deflategate), waardoor ze in het wereldje her en der flink gehaat worden. Maar 15 jaar aan de top staan, dan doe je echt wel iets goed.

Ik heb er zoals altijd weer veel zin in. Wel jammer voor mij als liefhebber van defensief geweld dat daarin weinig te verwachten valt. Maar een avondje in de kroeg met mensen die allemaal de liefde voor die fantastische sport delen is iets waar ik elk jaar weer naar uit kijk.

chevy93 schreef:
Ik kan er ook niets aan doen dat de rest van Nederland (vooral de niet-randstedeling) een minderwaarheidscomplex heeft.

Ondertussen: 16 jaar, 285 dagen, 19 uur, 41 minuten en een paar seconden. Zolang die klok nog doortikt, blijft het leuk om ernaar te refereren. Dat jij dat als arrogantie ziet, zegt meer over jou dan over mijn uitspraak.

Overigens zou je prima in Amsterdam passen als de grootste Eindhovense mooiweersupporter die er is. Met nog 14 wedstrijden te gaan waaronder Ajax - Feyenoord, PSV - Ajax en Feyenoord - PSV zou je beter je eigen clubbie steunen i.p.v. je geld in te zetten op de grootste concurrent. PSV heeft wel eens slechtere titelkansen gehad.

Sjef, 'k heb met de Chinezen afgesproken dat Feyenoord wint in de Arena, PSV thuis van Ajax en Feyenoord - PSV wordt beslissend. R'dam is mijn herkomst van vaderskant - in A'dam heb ik alleen maar lang m'n geld verdiend en iedereen weet hoe 't werkt als je in A'dam je geld verdient: dan kan je 't beter elders uitgeven.

Bovendien heb jij geen goeje naam voor een Ajacied: die hebben korte namen, anders kan je d'r niet op zingen:

Rudi Krol,
wie kent 'em niet
Rudi Krol, Rudi Krol,
Is een echte Ajacied

Lukt niet met jouw naam!

Hendrik68 Ik zie het de Patriots (jammer genoeg) deze keer ook halen. Er zijn maar weinig ploegen die ik zo benijdt als die dekselse Patriots. Daarom zal ik vandaag een hele hoop kaarsjes branden zodat de Falcons hopelijk wel hun eerste Superbowl winnen. Die ploeg en die stad verdienen het eigenlijk écht wel!

chevy93 schreef:
Ik kan er ook niets aan doen dat de rest van Nederland (vooral de niet-randstedeling) een minderwaarheidscomplex heeft.......

Die sneue redenatie doet me altijd denken aan die types die roepen dat ze "trots zijn op .....", waarbij puntje puntje staat voor Nederland of welke andere locatie waar ze toevalligerwijs geboren zijn.

Geloof je ook in astrologie?

En ja, ik ben in het oosten opgegroeid, maar zodra ik kon westwaarts 'gevlucht' (men vond mij veel te arrogant daar )

chevy93 schreef:

Volkszangers, gangsters, files, toeristen en matig voetballend operateams ik zou daar graag bijhoren

ik blijf lekker bij Guus M , Renee en Willy en Jetro

Hendrik68
Sleepy House schreef:
Hendrik68 Ik zie het de Patriots (jammer genoeg) deze keer ook halen. Er zijn maar weinig ploegen die ik zo benijdt als die dekselse Patriots. Daarom zal ik vandaag een hele hoop kaarsjes branden zodat de Falcons hopelijk wel hun eerste Superbowl winnen. Die ploeg en die stad verdienen het eigenlijk écht wel!
de Patriots spelen in dezelfde divisie als mijn favoriete team: de New York Jets. In die zin zijn de Patriots de vijand. Maar he, ik woon in Nederland, dus wat voel ik daar nou in het dagelijkse leven van. Ik heb veel verhalen gelezen over de rivaliteit, maar het blijft een ver van mijn bed show. Ik ben ooit in New York geweest en daar speelt een football club in het groen wit. Zo heb ik mijn favoriet ooit bepaald, meer zit er niet achter. Het gaat me vooral om de sport. De tactiek die er bij komt kijken, ik vind het magistraal. Dan is het leuk als de Jets het goed doen, maar dat de Patriots nu al jaren beter zijn daar lig ik echt niet wakker van. Clubliefde zit hem in de VS ook vooral in de colleges. Tom Brady werd als inwoner van de Bay Area ook gekozen door de Patriots helemaal aan de andere kant. Hij juichde in zijn jeugd voor de 49-ers. Je hebt gewoon mazzel als je door de club uit je buurt wordt gedraft. Daar heb je niks over te zeggen.

Ik ben vanavond een keer wel voor de Patriots om maar 1 reden: Zij hebben een verdediging. Laatst de Packers tegen de Falcons gezien, nee niet de laatste play off wedstrijd, maar een regulier competitie duel. Daar was gewoon elke aanval een touchdown, aan beide kanten. Dan zit het verschil in 1 niet gevangen balletje of zo en eindigt het in iets van 40-30 of zo. Daar zit ik vanavond echt niet op te wachten, al zal de kijker die niet vaak naar Football kijkt dit anders zien. Die kijker vond de wedstrijd van vorig jaar juist saai. Vorig jaar genoot ik juist van de geweldige pass rushers van de Broncos. De Panthers zijn met nagenoeg dezelfde van kwaliteit bulkende selectie gewoon onderaan geëindigd. Dat komt alleen maar door die vernedering in de Superbowl. Alle facetten van het spel beheersten de Panthers, maar Vonn MIller, DeMarcus Ware, Danny Trevathan en consorten kwakten elke Panther nog voor ze de bal konden ruiken tegen de vlakte. Zo'n team hebben we dit jaar niet.

Frenz schreef:

En ja, ik ben in het oosten opgegroeid, maar zodra ik kon westwaarts 'gevlucht' (men vond mij veel te arrogant daar )

Ah ja vandaar, de wijzen uit het oosten

Het "probleem" vorig jaar met de super bowl was niet dat de verdediging zo sterk was, maar dat de bal aanvallend amper naar voren ging bij de Bronco's door die vroege voorsprong. Er staat me ook nog iets van bij dat voor de spelhervattingen de uiterste tijd werd benut iedere keer. Dat maakte het schouwspel niet erg spectaculair.
Even opgezocht: 1 aanvallende touchdown (Bronco's), vlak voor het einde. Toen was ik al afgehaakt haha. Maar goed, nieuwe finale, nieuwe kansen. Ik ga de eerste helft zeker kijken, de rest neem ik op.

Frenz schreef:
(quote)

Die sneue redenatie doet me altijd denken aan die types die roepen dat ze "trots zijn op .....", waarbij puntje puntje staat voor Nederland of welke andere locatie waar ze toevalligerwijs geboren zijn.
Zou niet weten waarom dat sneu zou zijn. Overigens zou je volgens jouw redenatie nergens trots op mogen zijn. Trots op je kind dat afgestudeerd is? Tja, toevalligerwijs net dat ene zaadcelletje met die eicel en toevallig net die ene DNA-samenstelling waardoor je dochter goed is in biologie.

Het was ook maar om mee te lachen; echter is men buiten de Randstad zo serieus.

Ondertussen in Kerkrade... de bal ligt nu bij Twente.

Tony schreef:
(quote)

Het Zuiden, bedoelt Mjuman natuurlijk. +1 zeg ik dan...
Volgens mij bedoelt hij Zuid-Oost.

Come on Tukkers!!!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:46 uur

geplaatst: vandaag om 00:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.