Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 30 januari 2017, 15:45 uur
De 2e seizoenshelft is een stukkie lastiger dan de 1e helft voor Feyenoord, zeker vanaf nu (de eerste drie wedstrijden na de winterstop waren inkomertjes). Ajax heeft het op papier vanaf nu wat makkelijker. Helaas wordt de resterende Klassieker in de Amsterdam gespeeld. Thuis had er echt gewonnen moeten worden.
Maar goed, gewoon zo door blijven gaan. Had ook geen uitoverwinningen verwacht op PSV en AZ.
Maar goed, gewoon zo door blijven gaan. Had ook geen uitoverwinningen verwacht op PSV en AZ.
1
geplaatst: 30 januari 2017, 15:54 uur
Ajax hoeft alleen maar de tweede plek te verdedigen dan, Feyenoord is dan al niet meer in te halen 

0
geplaatst: 30 januari 2017, 16:14 uur
Frenz schreef:
Ligt het aan mij of ziet Nadal eruit alsof hij weer bij dr. Fuentes langs geweest is?
Ligt het aan mij of ziet Nadal eruit alsof hij weer bij dr. Fuentes langs geweest is?
Viel me ook al op. Ziet er weer fit uit. Aan de andere kant, hij is ook nog "maar" 30. Aan de andere kant, geloven dat Nadal nooit doping heeft gebruikt is net zoiets als geloven dat Alberto Contador nooit doping heeft gebruikt.
1
geplaatst: 30 januari 2017, 16:23 uur
zelfs geen zero zero zero zero zero......zero klein beetje?
Alle spanjaarden zijn verdacht en met name diegenen die ons beroofd hebben van de wereldtitel.
Sterker nog, ik denk dat Spanje heel dicht achter Rusland zit/zat als het gaat om door de bonden en overheid gestimuleerde prestatiebevorderende 'maatregelen'.
Alle spanjaarden zijn verdacht en met name diegenen die ons beroofd hebben van de wereldtitel.
Sterker nog, ik denk dat Spanje heel dicht achter Rusland zit/zat als het gaat om door de bonden en overheid gestimuleerde prestatiebevorderende 'maatregelen'.
0
geplaatst: 30 januari 2017, 18:38 uur
Nederland heeft natuurlijk ook uit de dopings pot liggen graaien.
Edgar Davids, Jaap Stam en Frank de Boer zijn allemaal gepakt met dope.
Nederland is heus niet roomser dan de Paus.
0
geplaatst: 30 januari 2017, 19:55 uur
iggy schreef:
Als huisdealer van die grootheden beschik jij natuurlijk over aardig wat "inside information". Overigens verklaart dat ook meteen de herkomst van je Thaise vestigingsbudget
- Wasmasjien
0
geplaatst: 30 januari 2017, 20:08 uur
Moet je daar inside information voor hebben ? Gewoon je geheugen aan het werk zetten. En als dat te wensen overlaat is er nog altijd Google. Simpel zat.
Of zit je nog in de ontkenningsfase ?
0
geplaatst: 30 januari 2017, 20:18 uur
iggy schreef:
Moet je daar inside information voor hebben ? Gewoon je geheugen aan het werk zetten. En als dat te wensen overlaat is er nog altijd Google. Simpel zat.
Wise guy - wie heeft er nu nog geheugen in NL, als je alles in de cloud doet. Alles is hier door wolken omhuld, wordt automatisch afgeschreven en bonnetjes hebben we niet meer nodig. Drugges (medicijnen) en ook seksuele hand- en spandiensten worden door de staat vergoed en/of met een busje langsgebracht ("busje komt zo"). Ook hier hebben we een clown ingehuurd om het politieke leven te verluchtigen. Nederland is een heel modern land; misschien moet je maar remigreren zo lang als het nog kan; wie weet komt er om Europa ook nog eens een hek

0
geplaatst: 30 januari 2017, 20:27 uur
Hekken/muren houden me niet tegen. Eenvoudigweg wat inside information afhalen bij het locale Mexicaanse restaurant. En hoppa je bent binnen. 

0
geplaatst: 30 januari 2017, 23:54 uur
Neres voor 15 miljoen naar Ajax.
Hopelijk de nieuwe Sulejmani.
Hopelijk de nieuwe Sulejmani.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 08:45 uur
Zolang Younes maar op de bank komt.
Niet te bevatten hoeveel krediet die heeft...
Niet te bevatten hoeveel krediet die heeft...
0
geplaatst: 31 januari 2017, 10:25 uur
Nou van mij mag ie blijven staan, maar ik sta er ook steeds meer van te kijken dat hij steeds weer mag beginnen. Ik bedoel, hij heeft soms best goede acties, maar met 0 doelpunten en 3 assists is zijn rendement nog lager dan dat van Basacikoglu. Bij een club als Ajax mag je wel iets meer van je buitenspelers verwachten.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 11:06 uur
En Dijks ook al weg, zo wordt Feyenoord natuurlijk nooit kampioen .
0
geplaatst: 31 januari 2017, 11:13 uur
Qua assists is het toch vergelijkbaar met vorig jaar bij Younes. Volgens mij heeft hij er nu 5 en had hij er vorig jaar 9 over het hele seizoen. Alleen scoorde hij vorig jaar ook nog regelmatig en dit seizoen heeft hij dat alleen in de Europa League gedaan. Vorig seizoen was hij ook een tijd de beste man bij Ajax, dus snap wel dat hij wat krediet heeft. Al zou ik als Bosz nu Kluivert ook eens uitproberen op de linkerkant.
Die Neres is wel een aardige pingeldoos afgaande op de beelden.
Die Neres is wel een aardige pingeldoos afgaande op de beelden.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 11:31 uur
De spoeling op de flanken - en vooral de linkervleugel - is na de winterstop gewoon heel dun, daar licht het ook aan dat Younes mag blijven staan.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 11:35 uur
Al eerder opgebracht, maar opnieuw weer aan de orde: is Cocu de juiste coach voor PSV? Verbeek stelde gisteravond in Voetbal Inside het treurige positiespel aan de orde - eerder dacht ik dat het schooljongens voetbal leek, allemaal tegelijk naar voren en zo: linies die snel worden overlopen.
Wat verder opvalt is de trage mate waarin talenten bij PSV worden gebracht, Sam Lammers, Steven Bergwijn. Dat ligt bij Ajax wel anders. Of ligt het verschil in de mentale weerbaarheid/hardheid die bij Ajax er vanaf jong ("wij zijn Ajax, wij zijn de beste") al wordt ingelepeld?
Vind eerlijk gezegd dat Cocu op dat punt behoudend te werk gaat, terwijl de positie van PSV het tegengestelde zou doen veronderstellen.
Wat verder opvalt is de trage mate waarin talenten bij PSV worden gebracht, Sam Lammers, Steven Bergwijn. Dat ligt bij Ajax wel anders. Of ligt het verschil in de mentale weerbaarheid/hardheid die bij Ajax er vanaf jong ("wij zijn Ajax, wij zijn de beste") al wordt ingelepeld?
Vind eerlijk gezegd dat Cocu op dat punt behoudend te werk gaat, terwijl de positie van PSV het tegengestelde zou doen veronderstellen.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 11:45 uur
vigil schreef:
Volgens VI (en die zal het bijhouden) heeft hij 3 assists.
Volgens VI (en die zal het bijhouden) heeft hij 3 assists.
Ah, dat is wel apart. Je zou idd verwachten dat VI het wel goed heeft.
Maar dit zijn ze:
1 uit tegen Ado Highlights ADO Den Haag - Ajax - YouTube
1 thuis tegen Utrecht Ajax vs FC Utrecht 3-2 // All Goals & Highlights // Eredivisie 02/10/2016 - YouTube
2 uit tegen AZ video: Samenvatting AZ - Ajax (2-2) • ELFvoetbal.nl
1 thuis tegen PSV http://www.psv.nl/psv/video-2/video/samenvatting-ajax-psv-1-1.htm
Die tegen Utrecht is discutabel, maar als je die niet meetelt dan zijn het er nog altijd 4.
Overigens vind ik het ook geen topper hoor, die Younes. Mooie speler voor Vitesse of AZ ofzo.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 11:51 uur
Mjuman schreef:
Ik heb het gisteren niet gezien, maar Bergwijn heeft toch best veel gespeeld? Volgens mij bijna alles tot aan de winterstop.
Bij PSV valt me de laatste tijd vooral op hoeveel smerige trappen Guardado uitdeelt. Kan me dat van eerdere jaren niet zo herinneren.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 11:56 uur
herman schreef:
Ik heb het gisteren niet gezien, maar Bergwijn heeft toch best veel gespeeld? Volgens mij bijna alles tot aan de winterstop.
Bij PSV valt me de laatste tijd vooral op hoeveel smerige trappen Guardado uitdeelt. Kan me dat van eerdere jaren niet zo herinneren.
(quote)
Bijna uitsluitend invalbeurten van ca 15min; slechts een enkele keer een basisplaats. En dat terwijl Locadia geblesseerd was, Narsingh niet eens meer zichzelf kon passeren en Pereiro niet een echte buitenspeler is. Nood en deugd, weet u wel...
Dat clustervoetbal van PSV levert gewoon te weinig op. En dat gedrag van Guardado is symptomatisch voor heel PSV: de sturm und drang zijn sterker aanwezig dan het tactisch vermogen en inzicht; het idee lijkt welhaast: als het niet wil zoals het zou moeten gaan, moet je inzet tonen. Vlijt en ijver kunnen onvermogen echter onvoldoende compenseren.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 11:58 uur
Als je ergens moeilijk doorbreekt (tov Fey en Ajax) , dan is het wel bij PSV. Eigenliijk heeft alleen Ajax de reputatie jongelingen in de Arena te gooien (pun intended), Feyenoord werd gedwongen door de financiële situatie van een paar jaar terug, maar had daarvoor ook niet echt een track record. Mss is het ook wel sinds Wim J. daar de scepter zwaait, dunno
0
geplaatst: 31 januari 2017, 12:03 uur
iggy schreef:
En die speelden op dat moment in? psies
Maar uiteraard ook dopingzondaars zat in Nederland, daar niet van. Het gaat er mij meer om dat zowel in Spanje als in Rusland het min of meer geïnstitutionaliseerd was (is?).
0
geplaatst: 31 januari 2017, 12:09 uur
Mjuman schreef:
.......Narsingh niet eens meer zichzelf kon passeren.........
.......Narsingh niet eens meer zichzelf kon passeren.........
Hopelijk heeftie zichzelf ook uit de selectie van het Nederlands elftal gespeeld, er zijn weinig spelers waar ik me zo kapot aan erger, daar win je echt nooit wedstrijden mee
0
geplaatst: 31 januari 2017, 13:32 uur
Frenz schreef:
Hopelijk heeftie zichzelf ook uit de selectie van het Nederlands elftal gespeeld, er zijn weinig spelers waar ik me zo kapot aan erger, daar win je echt nooit wedstrijden mee
(quote)
Daar weet jij helemaal niets van; heeft meermalen PSV aan de volle drie punten geholpen. Nu is ie niet best meer en al hebben resultaten, behaald in het verleden ....
Toch zou ik je willen verzoeken, voordat je je onderbuiktrommeltje nogmaals beroert, even kennis te nemen van onderstaande statistieken:
Luciano Narsingh - Gezamelijke prestatie gegevens | Transfermarkt
en zet die (om mijn part - ze zijn ongeveer even oud) af tegen:
Steven Berghuis - Gezamelijke prestatie gegevens | Transfermarkt
0
geplaatst: 31 januari 2017, 14:55 uur
Het gaat om de huidige vorm, beste Mjuman.
Ik zeg niet dat Berghuis de topper voor Oranje is. Maar aub nooit meer middelmaat Narsingh.
Of bedoel je Bergwijn?
Ik zeg niet dat Berghuis de topper voor Oranje is. Maar aub nooit meer middelmaat Narsingh.
Of bedoel je Bergwijn?

1
geplaatst: 31 januari 2017, 15:12 uur
Nicolage Rico schreef:
Of bedoel je Bergwijn?
Of bedoel je Bergwijn?
Uit het feit dat jij een echte filmliefhebber bent, dacht ik al op te kunnen maken dat woorden lezen niet echt je hobby is.
Had al eerder een opmerking gemaakt over zijn huidige vorm, goed opletten - en houd de hand van Frenz maar vast - anders gaat ie nog eens gooien

0
geplaatst: 31 januari 2017, 15:48 uur
Ik ben de eerste om toe te geven dat mijn mening over Narsingh volledig vanuit de onderbuik komt Mjuman
De keren dat hij op een cruciaal moment een prachtige kans volledig verprutste zijn net ff te talrijk, nog los van zijn huidige vorm. Ik voorspel dan ook dat hij serieus gaat falen bij Swansea in het fysieke geweld van de PL. Maar goed, er is altijd nog China.
Berghuis is een andere (en jongere) speler, erg grillig en onvoorspelbaar, maar gezegend met een veel en veel betere trap.
De keren dat hij op een cruciaal moment een prachtige kans volledig verprutste zijn net ff te talrijk, nog los van zijn huidige vorm. Ik voorspel dan ook dat hij serieus gaat falen bij Swansea in het fysieke geweld van de PL. Maar goed, er is altijd nog China.
Berghuis is een andere (en jongere) speler, erg grillig en onvoorspelbaar, maar gezegend met een veel en veel betere trap.
1
geplaatst: 31 januari 2017, 15:54 uur
Frenz schreef:
Ik ben de eerste om toe te geven dat mijn mening over Narsingh volledig vanuit de onderbuik komt Mjuman
Misschien hebben ze daar nog wel analisten nodig met kennis van (Europees) voetbal

Ik herinner me wedstrijden waarin PSV zich al counterend - en dan heb je veel aan de snelheid van Narsingh - naar de overwinning speelde. Heeft ook heel veel assists gegeven, maar ik gaf zelf al aan dat ie in zijn huidige vorm vaak 'geparkeerd' staat. Gezien zijn leeftijd, 26, zou ie nog niet afgeschreven moeten zijn. Hij is - dacht ik - ook talent van het jaar geweest voordat ie naar Eindhoven ging (en ook door Ajax werd begeerd).
Als Feyenoord-supporter moet jij vast wel bekend zijn met het verschijnsel Tweede-Kans-voetballer - Elia, Berghuis etc

0
geplaatst: 31 januari 2017, 16:11 uur
Mjuman schreef:
Uit het feit dat jij een echte filmliefhebber bent, dacht ik al op te kunnen maken dat woorden lezen niet echt je hobby is.
(quote)
Die moet je ff uitleggen.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 16:19 uur
Tweede, derde, afgeschreven, ver over the hill, we hebben alles gehad de laatste jaren, hoeveel voorbeelden wil je
Het mooiste vond ik nog dat jaar waarin de gemiddelde leeftijd van de aankopen op 38 ofzo lag, idd toen Makaay kwam in 2007 naast Tim de Clerc (39), Michael Mols (43), Kevin Hofland (maar 31, echter ook maar één been) later Danny Landzaat nog (mid 40) en niet te vergeten.........Gio kwam terug van Barca!
[edit] vergat ik zomaar Theo Lucius, oer-Feyenoorder en toen 2 jaar van de AOW leeftijd
Het mooiste vond ik nog dat jaar waarin de gemiddelde leeftijd van de aankopen op 38 ofzo lag, idd toen Makaay kwam in 2007 naast Tim de Clerc (39), Michael Mols (43), Kevin Hofland (maar 31, echter ook maar één been) later Danny Landzaat nog (mid 40) en niet te vergeten.........Gio kwam terug van Barca!
[edit] vergat ik zomaar Theo Lucius, oer-Feyenoorder en toen 2 jaar van de AOW leeftijd
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.