MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Gefeliciteerd Running On Empty! Mooi voetbal is leuk, maar het zou inmiddels ook wel weer eens fijn zijn om punten te pakken als Sc Heerenveen. Hoewel het door dat play-off systeem eigenlijk al niet meer heel veel uitmaakt.

Wat een comeback van de patriots. Eentje om in te lijsten.

Running On Empty schreef:
PSV doet het nu al in zijn broek voor komende zondag.

Gelukkig heb je meer verstand van muziek.

Martial
jasper1991 schreef:

Er zijn wel een paar wedstrijden geweest waarin Feyenoord geluk had, maar de overwinning van vanmiddag lijkt me verdiend.

Volgens mij hou jij erg van zuurpruimen is het niet?

gigage schreef:
Wat een comeback van de patriots. Eentje om in te lijsten.

Kom d'r maar in Hendrik68

Wel een aparte sensatie, bij 0-0 redelijk in de tweede helft toch het gevoel hebben dat het goedkomt (en bij 0-1 niet bang zijn dat er lullig gelijkgemaakt gaat worden door de tukkers).

Weer een week dichterbij de Coolsingel

dix
Frenz schreef:

Daar kijk ik op uit. En niet naar uit ...

Frenz schreef:

Ja, de stad is wel weer eens toe aan een goede verbouwing. Alweer een tijdje geleden

Nou, hij ligt er nu prima bij hoor. Maar ik fiets wel om als het eenmaal zo ver is.

Running On Empty schreef:
(quote)

Heerenveen voetbalt goed hoor. Hadden gisteren minimaal een punt verdiend.

Maar goed dat gebeurde dus niet en FC Utrecht staat gewoon VIERDE !!!

PSV doet het nu al in zijn broek voor komende zondag.

Dat is dan de eerste keer deze eeuw.

herman schreef:
...............Maar ik fiets wel om als het eenmaal zo ver is.

Ben blij dat jij er ook vertrouwen in hebt.

Frenz schreef:
(quote)

Ach die dag moet ie toch langs bij een wijnboer - die open is - voor een fles omfietswijn om te vieren

Frenz schreef:
(quote)

Ach, ik zie Ajax in het onderlinge duel wel langszij komen. Om de wedstrijd erop weer punten te laten liggen tegen AZ.

Of die nieuwe Braziliaan moet ineens een klasse apart zijn.

Gevalletje Suarez ms..gister iemand n bloedneus geslagen

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Bij de eerste keer liepen ze met z'n 3-en op de Feyenoordgoal af. Dat had wel tot iets geleid; een goal of een flater.
Er waren twee keer? De eerste was langs me heen gegaan.

Martial schreef:
(quote)

Volgens mij hou jij erg van zuurpruimen is het niet?
Wat bedoel je? Ik wil niet zeggen dat Feyenoord onterecht met vijf punten verschil bovenaan staat ofzo hoor. Het kan toch haast niet anders dat bij al die gewonnen wedstrijden er ook een paar gelukkige tussen zaten. Daar staat wel weer pech tegen bijvoorbeeld Ajax tegenover.

Patriots 34 - Falcons 28. Een historische wedstrijd, wat een verschil met vorig jaar! Atlanta had het grootste deel van de wedstrijd in handen. Vreemd genoeg kwam dat vooral door hun defense. Quarterback Matt Ryan en de offense speelden dan weer zeer efficiënt: Ryan smeet maar 23 passes gedurende de hele game. Tom Brady en de Patriots geraakten maar niet in de wedstrijd . Brady speelde zichtbaar nerveus en zelfs de pokerface van coach Bill Belichick verraadde sporen van ongemak. Aan de rust stonden de Falcons 18 punten voor. De buit leek al binnen voor Atlanta...

Maar dan schreven de Patriots NFL-geschiedenis in de tweede helft. Eerst dikten de Falcons hun voorsprong nog wat aan tot 25 punten. De Patriots grepen hun eerste touchdown pas op het einde van de derde quarter. Maar in het laatste quarter vond quarterback Tom Brady eindelijk zijn vorm terug en scoorden de Patriots 19 punten. De grootste Superbowl-comeback ooit. De score is 28-28, weg voorsprong van Atlanta...

De gelijkstand aan het einde van de vierde quarter zorgde voor nóg een historische nieuwtje: de allereerste overtime ooit in een Superbowl. De Patriots wonnen de coin toss en gaven de bal niet meer af aan de Falcons. New England had acht plays nodig om aan de endzone te geraken, waarna running back White met de bal in de endzone stormde voor de winning touchdown. De New England Patriots behaalden een onwaarschijnlijke, historische zege.

Tom Brady en Bill Belichick winnen hun vijfde Superbowl, geen enkele speler en coach deden ooit beter. De Falcons, met hun droom offense, grijpen naast hun eerste Superbowl-overwinning en blijven verweest achter. Hoe konden ze die voorsprong nog uit handen geven...

jasper1991 schreef:
(quote)
Er waren twee keer? De eerste was langs me heen gegaan.

Die eerste was een stuk erger.

In de 2e helft was het dus andersom. Maar goed, El Ahmadi had daar waarschijnlijk toch niks van gebrouwd.

jasper1991 schreef:
(quote)
Wat bedoel je? Ik wil niet zeggen dat Feyenoord onterecht met vijf punten verschil bovenaan staat ofzo hoor. Het kan toch haast niet anders dat bij al die gewonnen wedstrijden er ook een paar gelukkige tussen zaten. Daar staat wel weer pech tegen bijvoorbeeld Ajax tegenover.

Ik vind niet dat Feyenoord dit seizoen vaak door geluk een partij heeft gewonnen. Dat gebeurde vaak door kwaliteit. Uiteraard zijn er cruciale momenten in wedstrijden geweest waardoor een wedstrijd een heel andere kant op kan gaan. Maar dat heeft ieder team.

Hendrik68
Frenz schreef:
(quote)

Kom d'r maar in Hendrik68

Ik kom er morgen even op terug, ik kom net mijn bed uit. Ik ben nog altijd in shock van wat er vannacht is gebeurd. Even de boel laten bezinken. Dit gaan we niet vaak meer meemaken.

Ik snap het trouwens nog niet helemaal met Ajax, jarenlang werd er weinig geld uitgegeven aan spelers en nu ineens geven ze 12 miljoen uit aan iemand die net in het eerste speelt van Sao Paulo.
Dat moet dan wel een enorm talent zijn? Ben benieuwd, kan zo maar weer een nieuwe Sulejmani worden, of het blijkt echt een hele goede te zijn, zijn filmpjes op youtube vind ik nog niet echt overtuigend trouwens.

12 miljoen dat op kan lopen naar 15 miljoen in de vorm van bonussen. 1 voordeel: mocht het niks zijn, blijft het "slechts" bij 12 miljoen.

buizen
Ga het pijltjes gooien wel volgen.

trebremmit schreef:
Ik snap het trouwens nog niet helemaal met Ajax, jarenlang werd er weinig geld uitgegeven aan spelers en nu ineens geven ze 12 miljoen uit aan iemand die net in het eerste speelt van Sao Paulo.
Dat moet dan wel een enorm talent zijn? Ben benieuwd, kan zo maar weer een nieuwe Sulejmani worden, of het blijkt echt een hele goede te zijn, zijn filmpjes op youtube vind ik nog niet echt overtuigend trouwens.

De markt is tegenwoordig wel wat veranderd. Zelfs voor een voorheen modale eredivisiespeler als Wildschut wordt tegenwoordig al 8 miljoen neergelegd. Wat ik vorige week van hem gezien was dat ie vooral heel hard rent en spelers passeert alsof ze er niet staan, maar ik kon uit de beelden niet opmaken of zijn spel ook nog functioneel is...

Wat zou trouwens de laatste echt goede buitenspeler van Ajax geweest zijn? Gronkjaer? De laatste jaren is het allemaal niet veel meer.

Martial
jasper1991 schreef:

Als je hier over Feyenoord praat lees ik vaak de factor 'geluk' van je en daar doe je Feyenoord gewoonweg te kort mee, ze winnen vaak op eigen kracht en hebben dacht ik nog maar 1 penalty gehad dit seizoen, als je dit afzet tegen Ajax en PSV hebben we er nog wel een paar tegoed

Voor de rest kan ik me wel vinden in de woorden van Rico of was het nu Nico

Het doelpunt van Jorgensen was gisteren gewoon geweldig ingeschoten niks een blunder van die goalie van een Marsman

Kudos voor Feyenoord (zelfs uit mijn mond ), maar ze winnen niet per se met geluk. Meestal wel de goals in het laatste kwart van de wedstrijd, maar dan hebben ze de tegenstander tot dan wel kapot gespeeld en ontstaan er meer ruimtes..

@herman: Gronkjaer denk ik ook ja als laatste. Younes is niet echt een buitenspeler vind ik, ms Kluivert dan meer, maar dat is ook geen klassieke, die komt ook vaak naar binnen.

Het aanvalsspel van de Falcons vond ik veel gevarieerder en gedurfder. Maar ja, als je je eigen quarterback niet kan vrijhouden van gevaar dan is zelfs 15 minuten erg lang. De reden dat de patriots wonnen is de onervarenheid van de tegenstander. Waarom niet tijdrekken, waarom toch die (mislukte) pass, dat soort dingen. Ik vond het wel jammer eigenlijk, hoewel ik geen voorkeur had/heb.

herman Rommedahl?

Martial schreef:
(quote)

Als je hier over Feyenoord praat lees ik vaak de factor 'geluk' van je...
Is in het algemeen een van mijn stokpaardjes als het om voetbal gaat. Een bijzonder intrigerend fenomeen. Ik merk dat veel mensen een uitslag voor terecht aannemen, en als ze 3-0 lezen op teletekst, ze van 'weggespeeld' uitgaan. Ik geloof dat toeval een belangrijke factor in het voetbal is, en voor je het weet is Portugal Europees Kampioen.

Noem mij dan wedstrijden, die Feyenoord met geluk heeft gewonnen. PSV uit was misschien wat fortuinlijk, en bij Utrecht hadden ze geen punt verdiend. Daar staat tegenover dat ze in de thuiswedstrijden tegen Heerenveen en zeker tegen Ajax hadden kunnen en misschien ook moeten winnen.

Hendrik68
gigage schreef:
Het aanvalsspel van de Falcons vond ik veel gevarieerder en gedurfder. Maar ja, als je je eigen quarterback niet kan vrijhouden van gevaar dan is zelfs 15 minuten erg lang. De reden dat de patriots wonnen is de onervarenheid van de tegenstander. Waarom niet tijdrekken, waarom toch die (mislukte) pass, dat soort dingen. Ik vond het wel jammer eigenlijk, hoewel ik geen voorkeur had/heb.

Kan wel een verslag schrijven maar jij en Sleepy House hebben het verhaal al wel verteld. De analyses vooraf konden direct de prullenbak in. De defense van de Falcons deed flink van zich spreken en beide offensive lines waren zo lek als een mandje. 0-0 na het eerste kwart had ook niemand verwacht. Voor het eerst in 9 wedstrijden geen touchdown bij de eerste drive voor de Falcons. Pas in het 2e kwart gingen de Falcons los. Dat was wel een beetje verwacht, maar niet dat de Patriots daar zo bij achterbleven. In de 2e helft kwamen de vooraf gemaakte analyses een stuk beter tot hun recht. Het trio Edelman, Hogan en Amendola bakte er eerst nog niks van, maar naarmate de wedstrijd vorderde lukte plots alles. De defense van Atlanta stortte in het laatste kwart helemaal in elkaar. Dat is niet gek, want het was een zeer jonge unit en die hebben de boel voor de komende jaren uitstekend voor elkaar, alleen daar hadden ze achteraf deze avond niks aan. Maar het was niet de defense die verantwoordelijk was. 28 punten tegen na 4 kwarten tegen de Pats is gewoon uitstekend in zo'n ambiance waarin de meeste Patriots al vaker gespeeld hadden. Nee het was de offense die na de laatste touchdown helemaal niets meer klaarspeelde en zich ook helemaal niet druk maakte om de klok. Bovendien stapelde de tot dan toe nagenoeg foutloze offense penalty op penalty en dat kostte onnodig veel yards. Cruciaal, nog crucialer dan die absurde catch van Edelman, was de completion van de Falcons op de 25 yard line. Een afstand waarbinnen een field goal mogelijk is. Wat doe je dan? Je gaat 3 keer op de bal zitten en je legt aan voor een field goal. Dan snoep je een hoop tijd van de klok, of je tegenstander moet vluchten in een time out en een zeer grote kans op 3 punten. Maar de mannen aan de zijkant hadden besloten dat er nog maar een touchdown bij moest. Ryan kreeg echter een vette sack om zijn oren wat hem 13 yards koste en de volgende poging leverde een net zo domme holding penalty op, nog eens 10 yards. Weg fieldgoal en tijd te over voor de Patriots op weg naar historie. Onervarenheid in de defense, onervaren coaching en een iets te sympathieke quarterback deden de Falcons dan toch de das om. Heel erg zuur om zo te verliezen.

Terry Bradshaw, die tot dan mede recordhouder was van qb met de meeste Superbowlringen (Bradshaw won hem trouwens 4 keer achtereen), was zeer trots om de beker aan zijn opvolger uit te reiken. Tom Brady won dus 5 keer, net als de Patriots die voor de eeuwwisseling maar 2 keer in de eindstrijd stonden. Razendknap om met 5 redelijk verschillende selecties zo succesvol te kunnen zijn. Je kunt altijd discussieren over wel of niet de grootste allertijden. Het tijdperk waarbinnen het gebeurt, de selectie waarin je speelt, of het aantal gewonnen titels. Hij speelt bij mijn aartsrivaal, maar ik heb er geen enkele moeite mee om nu te zeggen: Ja: Tom Brady, ooit pas als 99ste gekozen in de draft, is de grootste aller tijden. Een echte G.O.A.T. En hij is nog niet klaar.

Dit schrijvende krijg ik weer kippenvel hoe dit toch allemaal mogelijk is geweest.

Schreef ik toch weer een heel verslag.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:26 uur

geplaatst: vandaag om 02:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.