MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
panjoe (moderator)
Off-topic berichten verwijderd.

Frenz schreef:
herman Rommedahl?

Suarez lijkt mij. Geen ouderwetse buitenspeler, maar hij stond er wel. En deed dat toch best aardig...

Vriend Van As heeft weer eens een beslissing genomen. Petrovic ligt er uit. Volgens Van As heeft Petrovic erg zijn best gedaan maar heeft de groep nu iets anders nodig.

Tja die Van As had aan alle voorwaarden voldaan met een paar prima eredivisie waardige aankopen die heel toevallig in een eerder stadium geen club meer konden vinden in Nederland of daar mislukte (Guyon Fernandez, Donny Gorter en Abel Tamata) plus een aanvaller van de nummer laatst uit de eredivisie die zelfs in de 1ste divisie nauwelijks scoorde (Wolters).

Beste speler van Ajax van het afgelopen decennium. Maar niet echt een traditionele buitenspeler inderdaad.

Titmeister schreef:
Noem mij dan wedstrijden, die Feyenoord met geluk heeft gewonnen. PSV uit was misschien wat fortuinlijk, en bij Utrecht hadden ze geen punt verdiend. Daar staat tegenover dat ze in de thuiswedstrijden tegen Heerenveen en zeker tegen Ajax hadden kunnen en misschien ook moeten winnen.

Ongetwijfeld zal Feyenoord wel wat geluk hebben gehad, maar dat geldt voor alle clubs. Ben juist wel onder de indruk van de overwinningen tegen NEC (uit), Twente, etc. die in het laatste kwartier worden binnengesleept. Vind de wilskracht die Feyenoord daar heeft getoond (zeker bij NEC) toch wel indrukwekkend. Pure klasse die weinig met geluk te maken heeft.

//

Van As heeft het bij NAC toch ook al verpest? Nu staat ADO wel in de degradatiezone en hebben ze de pech dat hun beste speler (die Japans/Nederlandse spits) zwaar geblesseerd is. Anders hadden ze vast wel een punt of 5 meer gehad.

Yep, die Van As. Hij is overigens pas sinds half januari bezig bij Den Haag

Ik las gister nog het volgende stukje in het AD. Nu moet je je altijd zorgen gaan maken als trainer als dit soort teksten in de krant komen. Mits het waar is natuurlijk.

Petrovic kan nog altijd rekenen op de steun van de vorige maand aangestelde manager voetbalzaken Jeffrey van As. ,,Of hij de tijd krijgt? Wat mij betreft wel. Natuurlijk maak ik me zorgen, maar ik ben niet in paniek. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat we erin blijven zonder dat we nacompetitie hoeven te spelen. Er zijn meer clubs waar wel wat aan de hand is’’, aldus Van As.

Vandaar dat Suarez ook in de spits staat bij Barca Nicolage Rico (net als bij Liverpool)

Sneu voor Petrovic, aardige vent (eerder een negatieve kwaliteit als trainer, maar goed) die altijd leuke teksten heeft. Had 'm meer gegund

Nu is Van As heus niet de enige die verantwoordelijk is voor het ontslag van Petro. Maar goed, zo gaat het nu eenmaal in het voetbalwereldje.

Goeie analyse Hendrik68. De onervarenheid van de Falcons heeft ze werkelijk de das omgedaan. Knap gedaan van de Patriots, maar de overwinning laat toch een zuur gevoel achter. Hopelijk krijgen de Falcons nog kansen om hun eerste Superbowl te winnen. Ik gun het ze van harte...

Leicester City heeft door middel van een statement gereageerd op de speculaties rondom manager Claudio Ranieri. In de Engelse media doen geruchten rond over een mogelijk ontslag van de Italiaan, maar volgens de club is daar absoluut geen sprake van.

Ranieri zal dus binenkort ook wel zijn koffers uit de kast kunnen halen......

Lekker goaltje

Volmaakt, schitterend.

Frenz schreef:
Vandaar dat Suarez ook in de spits staat bij Barca Nicolage Rico (net als bij Liverpool)

Vind hem - zoals gezegd - geen typische buitenspeler. Maar hij speelde daar wel bij Ajax. Dus zou ik hem ook benoemen als laatst echt geslaagde buitenspeler bij Ajax. Hoewel: daarna was er toch ook nog wel iemand. Iemand?

Cillesen heeft gekeept bij Barca, dus NL elftal in de basis neem ik aan. Eerst hadden we geen keepersprobleem, maar doordat Stekelenburg zonodig onder de lat moest staan, nu wel.

Hij keept toch elke bekerwedstrijd?

Zoet elke wedstrijd, maar die werd onttroont omdat Stekeleburg 2 potjes in de basis stond ergens in Engeland. Vastigheid is wat zo ontbrak, mede door de bondscoach. Ik zie zijn gekronkel met woorden al weer voor me. Als hij Zoet weer neemt komt de vraag of het de vorige keer de verkeerde keus was (gewoon ja zeggen zal hij niet doen) Kiest hij Cillisen dan komt er weer een ander lulverhaal (gewoon ex-ajax, dus ok, zal hij niet zeggen). Maar goed, het duurt nog even voordat de selectie er moet staan. Tegen die tijd is Vermeer misschien ook wel weer een optie haha

Of Vorm, als die weer vast onder de lat komt. En een dark horse is natuurlijk ook nog Room, raar dat tie nooit genoemd wordt, zal met Vitesse te maken hebben. Maar kwaliteit zat.

Nicolage Rico, wat dacht je van Boerrichter?

Oké, daarna was er idd geen topper meer.

Daar staan toch een paar aardige spelers bij. Özbiliz, Boerrigter, Fischer en El Ghazi... daar had toch meer in gezeten zou je denken. Hebben in ieder geval allemaal wel een sterke periode gehad om vervolgens weg te zakken.
Verder ook een hoop spelers die nog niet goed genoeg bleken voor de Nederlandse subtop.

Iets verder terug heb je nog Van de Meijde en Mitea (helaas ook al gauw heel vaak geblesseerd).

gigage schreef:
Cillesen heeft gekeept bij Barca, dus NL elftal in de basis neem ik aan.

Nee joh niet die prutser graag. Zwaar overschatte keeper.

Frenz schreef:
OEn een dark horse is natuurlijk ook nog Room, raar dat tie nooit genoemd wordt, zal met Vitesse te maken hebben. Maar kwaliteit zat.
Room heeft al officiële wedstrijden gekeept voor Curaçao, ik denk dat hij niet meer voor Oranje kan uitkomen.

Nicolage Rico schreef:
Dus zou ik hem ook benoemen als laatst echt geslaagde buitenspeler bij Ajax. Hoewel: daarna was er toch ook nog wel iemand. Iemand?
Kishna was toch mooi bankzitter bij de nummer 4 van Italië! En Fischer heeft al 2 assists bij de nummer 15 van Engeland. Volgens mij prima statistieken.

Overigens lijkt me dat geen buitenspelersprobleem. Er zijn überhaupt geen spelers doorgebroken vanuit Nederland. Alleen Pellè heeft nog een beetje succes gehad van de Eredivsie-spelers die de afgelopen vijf jaar de Eredivisie hebben verlaten.

edit: En De Vrij heeft één aardig seizoen gehad in Italië.

Kom maar op met die namen dan.

edit: Mjuman-die-zijn-reactie-snel-verwijderd.

Vlaar, dat is toch die uitgerangeerde speler die zelfs bij AZ niet meer aan 20+ wedstrijden per seizoen komt? Die een paar seizoenen bij een degradatiekandidaat in Engeland gespeeld heeft en hem transfervrij hebben laten gaan? Dat noem jij "de top bereiken"?

Wijnaldum heeft welgeteld één volledig seizoen buiten Nederland gespeeld. Vaste waarde bij een gedegradeerde club, nou, nou, wat een topper! Doet het nu een half jaartje leuk bij Liverpool en je noemt hem al in dezelfde adem met wereldspelers van (ruim) een decennia geleden, sommigen zelfs nog van voor de millenniumwisselingen.

Ik vraag om doorgebroken spelers die max. vijf jaar geleden nog in de Eredivisie speelden en jij komt met een rijtje van spelers uit het guldentijdperk. Logic is strong in this one... Stam is al tien jaar gestopt man.

chevy93 schreef:
Kom maar op met die namen dan.

edit: Mjuman-die-zijn-reactie-snel-verwijderd.

Sjef, het laten van een wind is net zo eenrichtingsverkeer, maar voor mij nog een nuttiger tijdsbesteding dan een poging tot discussie met jou.

Haha, typisch weer, te trots om je ongelijk toe te geven en dan ga je ad hominem spelen en je bericht verwijderen.

Mijn aanbod staat nog steeds, ik zou nog altijd graag wat spelers horen die in de afgelopen vijf jaar in de Eredivisie speelden en die zogenaamd internationaal doorgebroken zijn. En nee, daar horen Stam, Zlatan, Makaay, Sneijder en V. Nistelrooy niet bij.

Ik zag net trouwens dat Mertens ook nog geen vijf jaar geleden bij PSV speelde. Opvallend hoeveel Belgen de afgelopen pak 'm beet 5 à 10 jaar in de Eredivisie tot bloei kwamen. Mertens, Vertonghen, Alderweireld, Dembélé, Chadli. En vrijwel allemaal in Engeland te vinden.

Is Eriksen al genoemd?

Ja, hierboven.

Royston Drenthe (29) stopt met voetballen | NOS

Voortaan gaat Royston Drenthe (29) door het leven als rapper 'Roya2faces'.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:01 uur

geplaatst: vandaag om 04:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.