Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 9 februari 2017, 21:18 uur
chevy93 schreef:
Haha, typisch weer, te trots om je ongelijk toe te geven en dan ga je ad hominem spelen en je bericht verwijderen.
Mijn aanbod staat nog steeds, ik zou nog altijd graag wat spelers horen die in de afgelopen vijf jaar in de Eredivisie speelden en die zogenaamd internationaal doorgebroken zijn. En nee, daar horen Stam, Zlatan, Makaay, Sneijder en V. Nistelrooy niet bij.
Ik zag net trouwens dat Mertens ook nog geen vijf jaar geleden bij PSV speelde. Opvallend hoeveel Belgen de afgelopen pak 'm beet 5 à 10 jaar in de Eredivisie tot bloei kwamen. Mertens, Vertonghen, Alderweireld, Dembélé, Chadli. En vrijwel allemaal in Engeland te vinden.
Haha, typisch weer, te trots om je ongelijk toe te geven en dan ga je ad hominem spelen en je bericht verwijderen.
Mijn aanbod staat nog steeds, ik zou nog altijd graag wat spelers horen die in de afgelopen vijf jaar in de Eredivisie speelden en die zogenaamd internationaal doorgebroken zijn. En nee, daar horen Stam, Zlatan, Makaay, Sneijder en V. Nistelrooy niet bij.
Ik zag net trouwens dat Mertens ook nog geen vijf jaar geleden bij PSV speelde. Opvallend hoeveel Belgen de afgelopen pak 'm beet 5 à 10 jaar in de Eredivisie tot bloei kwamen. Mertens, Vertonghen, Alderweireld, Dembélé, Chadli. En vrijwel allemaal in Engeland te vinden.
Beste CSS (Sjef, semantische slalom) Tegen beter weten in
Zo vlieg je de vraagstelling aan, slingerend en wel met de beperkende voorwaarde, achteraan in een bijvoegelijke bijzin en niet direct, bij het begin - wetenschappelijk (look it up) uiterst ongebruikelijk en onhandig en in gewone communicatie: misleidend, en minstens onhandig- het maakt nogal wat uit voor de inhoud van de reactie
chevy93 schreef:
Overigens lijkt me dat geen buitenspelersprobleem. Er zijn überhaupt geen spelers doorgebroken vanuit Nederland. Alleen Pellè heeft nog een beetje succes gehad van de Eredivsie-spelers die de afgelopen vijf jaar de Eredivisie hebben verlaten.
edit: En De Vrij heeft één aardig seizoen gehad in Italië.
Overigens lijkt me dat geen buitenspelersprobleem. Er zijn überhaupt geen spelers doorgebroken vanuit Nederland. Alleen Pellè heeft nog een beetje succes gehad van de Eredivsie-spelers die de afgelopen vijf jaar de Eredivisie hebben verlaten.
0
geplaatst: 9 februari 2017, 21:37 uur
chevy93 schreef:

(quote)
Kishna was toch mooi bankzitter bij de nummer 4 van Italië! En Fischer heeft al 2 assists bij de nummer 15 van Engeland. Volgens mij prima statistieken. 
De Vrij 1 aardig seizoen? Die speelt al heel de tijd goed, als hij niet geblesseerd is. Gaat waarschijnlijk naar Manchester United.
Mertens valt ook binnen de 5 jaar. Wijnaldum doet het ook goed, Dost ook inmiddels. Hoedt ook. Strootman, als hij niet geblesseerd is.
Blind heeft ook veel gespeeld bij United.
Verder nog een rits spelers die het goed doen bij subtoppers/middenmoters in grote competities.
Edit: had de reacties erna nog niet gelezen.
0
geplaatst: 9 februari 2017, 21:55 uur
Virgil van Dijk doet het ook erg goed en Depay heefr gisteren zelf een doelpunt gemaakt. 
Ik zou Promes ook tellen en Dijks is nu al een club-icoon.

Ik zou Promes ook tellen en Dijks is nu al een club-icoon.
0
geplaatst: 9 februari 2017, 22:05 uur
Onze tegenstanders zijn haren
Ze zitten vast in onze kam
Niemand kan van ons winnen
Hier op zuid in Rotterdam
--
Die gaat het wel maken.
0
geplaatst: 9 februari 2017, 22:24 uur
chevy93 schreef:
Er zijn überhaupt geen spelers doorgebroken vanuit Nederland. Alleen Pellè heeft nog een beetje succes gehad van de Eredivsie-spelers die de afgelopen vijf jaar de Eredivisie hebben verlaten.
Er zijn überhaupt geen spelers doorgebroken vanuit Nederland. Alleen Pellè heeft nog een beetje succes gehad van de Eredivsie-spelers die de afgelopen vijf jaar de Eredivisie hebben verlaten.
Dat hadden er twee kunnen zijn als ie niet geblesseerd was geweest.
Verder hebben Tadic, Kostic, Strootman en Romero het toch wel aardig gedaan?
De discussie doet me wel denken aan dit artikel dat ik gisteren tegenkwam:
Dutch football in crisis as stars like Memphis Depay and Vincent Janssen flop in top leagues - ESPN FC - espnfc.com
Daarin wordt De Roon ook nog genoemd. Bij Heerenveen een degelijke middenvelder en inmiddels ook een gewaardeerde kracht in de Premier League. Wel interessant wat hij zegt over zijn 'tussenstap' in Italië.
0
geplaatst: 9 februari 2017, 22:34 uur
Van Dijk heeft de pech dat ie nu geblesseerd is voor een paar maanden, anders was ie misschien wel naar een topclub gegaan. Werd met de kerst nog de beste verdediger van de PL genoemd, en Southampton verliest nu zo'n beetje alles sinds hij niet meer mee doet.
0
geplaatst: 9 februari 2017, 22:36 uur
Nicolage Rico schreef:
--
Die gaat het wel maken.
(quote)
--
Die gaat het wel maken.
Kan mooi in Mei de Coolsingel opwarmen voor de kampioensbus er is

oh wacht Luuk scoort weer
0
geplaatst: 9 februari 2017, 22:43 uur
Dan verhuist ie binnenkort van dit topic naar de jaarlijstjes straks of de witte trui bv

1
geplaatst: 9 februari 2017, 22:53 uur
Heb het nummer gehoord, maar ik denk niet dat Drenthe de MuMe-Afrekening haalt, laat staan de Witte Trui. 

0
geplaatst: 10 februari 2017, 09:57 uur
chevy93 schreef:
.........Mijn aanbod staat nog steeds, ik zou nog altijd graag wat spelers horen die in de afgelopen vijf jaar in de Eredivisie speelden en die zogenaamd internationaal doorgebroken zijn. En nee, daar horen Stam, Zlatan, Makaay, Sneijder en V. Nistelrooy niet bij.
.........Mijn aanbod staat nog steeds, ik zou nog altijd graag wat spelers horen die in de afgelopen vijf jaar in de Eredivisie speelden en die zogenaamd internationaal doorgebroken zijn. En nee, daar horen Stam, Zlatan, Makaay, Sneijder en V. Nistelrooy niet bij.
Om nog een verlate duit in het zakje te doen: Er is ook een duidelijke trendbreuk, de bovengenoemde topspelers gingen beduidend later (en dus veel rijper) naar het buitenland en kwamen als topaankoop binnen met zonder uitzondering basisplaatsen. Nu gaan ze jonger het grote geld achterna (of als ze hier geen basisplaats meer hebben). Dat deze lichting minder getalenteerd is, is moeilijk tegen te spreken, maar ik vraag me af hoe bijv. Depay zou presteren als hij nog 2 seizoenen gerijpt was bij PSV (met de bijgehorende theoretische successen dan wel, hè).
En ik mis Bruma in het rijtje (alleen al omdat hij ook uit de Feyenoord jeugdopleiding komt, net als Nathan Aké)
0
geplaatst: 10 februari 2017, 10:41 uur
Talenten als Robben, Sneijder, Van Persie en in mindere mate v/d Vaart zijn uitzonderlijk. En daar hebben we er nu geen 1 meer van - op deze spelers zelf na. Hopelijk zit er nog wel wat in het oranje vat.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 11:39 uur
jasper1991 schreef:
Wie weet wat Justin Kluivert nog gaat laten zien.
Wie weet wat Justin Kluivert nog gaat laten zien.
Gok nog eens. Zelf gedacht dat Jean-Paul Boëtius ver zou kunnen komen. Het meest opvallende lijkt dat ten eerste het voor de ontwikkeling van een speler het gewoon beter is als ie later naar 'het buitenland' vertrekt (er zijn nl wel degelijk buitenlandse spelers die als 15-jarige hier komen); ten tweede - en dat lijkt me een UEFA-zaak - zou er iets gedaan moeten worden aan die rijk bedeelde clubs die per dozijn ongeveer 'talenten' kopen - zoals een ander een 'straatje' staatsloten koopt ipv één enkel heel lot - om de kans op succes te vergroten.
Verkeerde behandeling van talenten belemmert - net zoals met planten - de groei van een potentieel zeer waardevolle speler. En de spelers zelf zouden ook wat beter na moeten denken over hun eigen keuzes ipv alleen maar te denken aan de zak met geld. Royston Drenthe is een duidelijk voorbeeld. Ik vind dat speculeren - want dat is het gewoon - met jonge talenten eigenlijk een behoorlijk asociale gang van zaken.
Het idee dat wie getalenteerd is, zich altijd wel zal bewijzen is onhoudbaar. De veelbesproken Memphis is wat dat betreft een goed voorbeeld: hij heeft veel baat gehad bij de coaching die hij kreeg van iemand van het veel besproken BTSW - een mental coach/mentor is blijkbaar belangrijk voor hem.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 12:52 uur
FC Groningen is inmiddels onderweg met twee bussen die voor het doel geparkeerd gaan worden in De Kuip. 
Hateboer is er niet meer bij dus die kan in ieder geval niet overlopen worden door Elia, dat scheelt al weer.

Hateboer is er niet meer bij dus die kan in ieder geval niet overlopen worden door Elia, dat scheelt al weer.

0
geplaatst: 10 februari 2017, 13:04 uur
Kishna en El Ghazi is ook doodzonde..hadden beter bij Ajax kunnen blijven..ondanks de ruzies..dat leg je gewoon bij en knokken voor t eerste.
Ipv daarvan zullen ze afzakken van Lille naar Cremonese naar Hibernians Paola en afsluiten bij Lincoln Red Imps..maarja die wonnen wel van Celtic laatst
Ipv daarvan zullen ze afzakken van Lille naar Cremonese naar Hibernians Paola en afsluiten bij Lincoln Red Imps..maarja die wonnen wel van Celtic laatst

0
geplaatst: 10 februari 2017, 13:20 uur
trebremmit schreef:
FC Groningen is inmiddels onderweg met twee bussen die voor het doel geparkeerd gaan worden in De Kuip.

Hennie Meijer in de goal en er kan niets mis gaan

0
geplaatst: 10 februari 2017, 13:43 uur
Zo op het eerste oog vind ik dat Kluivert jr. meer talent heeft. Al krijgt hij straks te maken met de traditionele terugslag. Eerst eens zien wat hij na die periode laat zien.
Boetius is bij Feyenoord nooit consistent geweest, speelde zo nu en dan een leuke pot, maar een geweldig talent vond (vind) ik hem niet.
1
geplaatst: 10 februari 2017, 13:43 uur
Zullen we een dikkekontenelftal samenstellen?
Jeroen Verhoeven op goal, lijkt mij. Wie volgt?
0
geplaatst: 10 februari 2017, 13:54 uur
Op goal niemand minder dan Jeroen Verhoeven.
Piet Schrijvers is dan 2de keeper lijkt me
0
geplaatst: 10 februari 2017, 13:57 uur
Genoeg spitsen in ieder geval, ook nog Adriano en Benni McCarthy.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 13:58 uur
vigil schreef:
Ik wou eerst ook Piet Schrijvers tikken, tot ik op Mister Pizza kwam. Maar die hadden we dus al.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.