Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 10 februari 2017, 14:12 uur
Mjuman schreef:
Gok nog eens. Zelf gedacht dat Jean-Paul Boëtius ver zou kunnen komen. Het meest opvallende lijkt dat ten eerste het voor de ontwikkeling van een speler het gewoon beter is als ie later naar 'het buitenland' vertrekt (er zijn nl wel degelijk buitenlandse spelers die als 15-jarige hier komen); ten tweede - en dat lijkt me een UEFA-zaak - zou er iets gedaan moeten worden aan die rijk bedeelde clubs die per dozijn ongeveer 'talenten' kopen - zoals een ander een 'straatje' staatsloten koopt ipv één enkel heel lot - om de kans op succes te vergroten.
Verkeerde behandeling van talenten belemmert - net zoals met planten - de groei van een potentieel zeer waardevolle speler. En de spelers zelf zouden ook wat beter na moeten denken over hun eigen keuzes ipv alleen maar te denken aan de zak met geld. Royston Drenthe is een duidelijk voorbeeld. Ik vind dat speculeren - want dat is het gewoon - met jonge talenten eigenlijk een behoorlijk asociale gang van zaken.
Het idee dat wie getalenteerd is, zich altijd wel zal bewijzen is onhoudbaar. De veelbesproken Memphis is wat dat betreft een goed voorbeeld: hij heeft veel baat gehad bij de coaching die hij kreeg van iemand van het veel besproken BTSW - een mental coach/mentor is blijkbaar belangrijk voor hem.
Ben het helemaal met je eens, inclusief je afslagen in je betoog. Ik heb dan ook nooit willen zeggen dat talent zich altijd zal bewijzen, en kan de twijfel niet duidelijker gevangen worden dan in 'Wie weet...'?(quote)
Gok nog eens. Zelf gedacht dat Jean-Paul Boëtius ver zou kunnen komen. Het meest opvallende lijkt dat ten eerste het voor de ontwikkeling van een speler het gewoon beter is als ie later naar 'het buitenland' vertrekt (er zijn nl wel degelijk buitenlandse spelers die als 15-jarige hier komen); ten tweede - en dat lijkt me een UEFA-zaak - zou er iets gedaan moeten worden aan die rijk bedeelde clubs die per dozijn ongeveer 'talenten' kopen - zoals een ander een 'straatje' staatsloten koopt ipv één enkel heel lot - om de kans op succes te vergroten.
Verkeerde behandeling van talenten belemmert - net zoals met planten - de groei van een potentieel zeer waardevolle speler. En de spelers zelf zouden ook wat beter na moeten denken over hun eigen keuzes ipv alleen maar te denken aan de zak met geld. Royston Drenthe is een duidelijk voorbeeld. Ik vind dat speculeren - want dat is het gewoon - met jonge talenten eigenlijk een behoorlijk asociale gang van zaken.
Het idee dat wie getalenteerd is, zich altijd wel zal bewijzen is onhoudbaar. De veelbesproken Memphis is wat dat betreft een goed voorbeeld: hij heeft veel baat gehad bij de coaching die hij kreeg van iemand van het veel besproken BTSW - een mental coach/mentor is blijkbaar belangrijk voor hem.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 14:37 uur
Nicolage Rico schreef:
Zo op het eerste oog vind ik dat Kluivert jr. meer talent heeft. Al krijgt hij straks te maken met de traditionele terugslag. Eerst eens zien wat hij na die periode laat zien.
Boetius is bij Feyenoord nooit consistent geweest, speelde zo nu en dan een leuke pot, maar een geweldig talent vond (vind) ik hem niet.
(quote)
Zo op het eerste oog vind ik dat Kluivert jr. meer talent heeft. Al krijgt hij straks te maken met de traditionele terugslag. Eerst eens zien wat hij na die periode laat zien.
Boetius is bij Feyenoord nooit consistent geweest, speelde zo nu en dan een leuke pot, maar een geweldig talent vond (vind) ik hem niet.
Boëtius heeft nooit de maniertjes gehad die Memphis Depay wel heeft - helaas - en die jonge Kluif nu al begint te vertonen. Vertel mannetjes dat ze geweldig kunnen voetballen, vraag hun de billen op te tillen om er een snelle, rode auto onder te schuiven en 'tis beurd met Geurd.
Desalniettemin hoop ik dat Memphis zich herpakt, Boëtius zich terugvecht en dat jonge Kluif gewoon blijft. Voorbeeld van Joe Ordinary ("doe maar gewoon") blijft toch wel een Ruud van Nistelrooy - verfrissend om te zien. Ze zeggen wel eens dat geld en/of macht corrumpeert. Zelfs bij een V.d Sar - ik maakte 'em laatst mee bij een presentatie - gaat zich Mourinisch gedragen, terwijl als voetballer ...
0
geplaatst: 10 februari 2017, 15:57 uur
Nicolage Rico schreef:
De Vrij 1 aardig seizoen? Die speelt al heel de tijd goed, als hij niet geblesseerd is. Gaat waarschijnlijk naar Manchester United.
De Vrij heeft één seizoen gespeeld bij Lazio en vorig seizoen welgeteld twee competitiewedstrijden gespeeld. Dat noem ik één seizoen, ja.De Vrij 1 aardig seizoen? Die speelt al heel de tijd goed, als hij niet geblesseerd is. Gaat waarschijnlijk naar Manchester United.
Blind heeft ook veel gespeeld bij United.
Met de hulp van Van Gaal en een totaal afgegleden Unitedherman schreef:
Verder hebben Tadic, Kostic, Strootman en Romero het toch wel aardig gedaan?
- Tadic bij Southampton, de nummer 13 van Engeland.Verder hebben Tadic, Kostic, Strootman en Romero het toch wel aardig gedaan?
- Kostic bij een gedegradeerd VFB
- Strootman is amper aan spelen toegekomen. Nog geen 20 wedstrijden de afgelopen twee seizoenen en dit seizoen ook iets van tien wedstrijden. Lijkt aardig op weg, maar mag eerst eens een constante reeks neer gaan zetten.
- Romero is al langer dan 5 jaar weg, maar heeft amper gespeeld de afgelopen seizoenen.
De lat wordt wel laag gelegd. Sneijder en Huntelaar gingen naar Real Madrid, Zlatan ging naar Juventus, Maxwell ging naar Inter (toen die nog goed waren), Suarez werd de grote man bij Liverpool, Robben ging naar Chelsea, dat zijn wel andere namen dan de subtoppers waar het nu over gaat. Als iemand een keertje 30 wedstrijden in een seizoen volmaakt bij een (sub)subtopper is die al "doorgebroken in de top"?
0
geplaatst: 10 februari 2017, 15:58 uur
Ben ff kwijt welke championsteam club het was, maar daar stond me laast tijdens de FA cup een "geblokte" spits in het veld, niet normaal. Daar kon Zeefuik twee keer in.
Mjuman, zeer eens met je betoog. Komt ook nog eens bij dat de media na 1, 2 wedstrijdjes of zelfs invalbeurten sommige jonge spelers al ongelooflijk op een voetstuk zetten. Kluivert jr. is daar een goed voorbeeld van. Mss eerst even na de traditionele dip na de eerste goede periode afwachten, het tweede seizoen ofzo, voordat we de nieuwe Robben, RvP of Sneijder uitroepen tot redders des VV (VoetbalVaderland).
Edit, league 2, ff goegelen op huge striker en Adebayo Akinfenwa is de naam, ik zeg, hij mag de aanvoedersband
Mjuman, zeer eens met je betoog. Komt ook nog eens bij dat de media na 1, 2 wedstrijdjes of zelfs invalbeurten sommige jonge spelers al ongelooflijk op een voetstuk zetten. Kluivert jr. is daar een goed voorbeeld van. Mss eerst even na de traditionele dip na de eerste goede periode afwachten, het tweede seizoen ofzo, voordat we de nieuwe Robben, RvP of Sneijder uitroepen tot redders des VV (VoetbalVaderland).
Edit, league 2, ff goegelen op huge striker en Adebayo Akinfenwa is de naam, ik zeg, hij mag de aanvoedersband
0
geplaatst: 10 februari 2017, 16:02 uur
Mjuman schreef:
Zo vlieg je de vraagstelling aan, slingerend en wel met de beperkende voorwaarde, achteraan in een bijvoegelijke bijzin en niet direct, bij het begin - wetenschappelijk (look it up) uiterst ongebruikelijk en onhandig en in gewone communicatie: misleidend, en minstens onhandig- het maakt nogal wat uit voor de inhoud van de reactie
Ja, of je had gewoon de hele discussie gelezen. Dan had je gelezen dat het ging om buitenspelers van de afgelopen jaren die wel of niet zijn doorgebroken. Waarop ik antwoordde dat er tout court geen Eredivisie-spelers doorgebroken zijn.Zo vlieg je de vraagstelling aan, slingerend en wel met de beperkende voorwaarde, achteraan in een bijvoegelijke bijzin en niet direct, bij het begin - wetenschappelijk (look it up) uiterst ongebruikelijk en onhandig en in gewone communicatie: misleidend, en minstens onhandig- het maakt nogal wat uit voor de inhoud van de reactie
Wel ironisch dat uitgerekend jij wijst op "uiterst ongebruikelijk" taalgebruik.

0
geplaatst: 10 februari 2017, 16:10 uur
Kostic voetbalt al een tijdje bij HSV en is de duurste aankoop ooit van die club, geen wereldtop, maar ze zijn in Duitsland wel enthousiast over hem.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 16:10 uur
chevy93 schreef:
De Vrij heeft één seizoen gespeeld bij Lazio en vorig seizoen welgeteld twee competitiewedstrijden gespeeld. Dat noem ik één seizoen, ja.
De Vrij heeft één seizoen gespeeld bij Lazio en vorig seizoen welgeteld twee competitiewedstrijden gespeeld. Dat noem ik één seizoen, ja.
Je weet dat hij dit seizoen ook speelt? En goed.
Met de hulp van Van Gaal en een totaal afgegleden United
Eens. Maar daar ging de discussie niet over. Hij speelt bij een topclub in een topcompetitie. Dan ben je doorgebroken. Ook al vind ik niet dat hij hoort te spelen.
De lat wordt wel laag gelegd. Sneijder en Huntelaar gingen naar Real Madrid, Zlatan ging naar Juventus, Maxwell ging naar Inter (toen die nog goed waren), Suarez werd de grote man bij Liverpool, Robben ging naar Chelsea, dat zijn wel andere namen dan de subtoppers waar het nu over gaat. Als iemand een keertje 30 wedstrijden in een seizoen volmaakt bij een (sub)subtopper is die al "doorgebroken in de top"?
Je had het eerst over oud Eredivisie spelers die doorgebroken zijn in het buitenland. En nu moet het ineens toptopmateriaal zijn. En dan vind ik het raar dat je Huntelaar noemt, die bijna overal mislukt is - behalve bij Schalke 04.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 16:13 uur
Robben was bij Chelsea ook erg goed - Mourinho noemde hem toen nog zijn beste speler - alleen liep hij blessure na blessure op.
Was helaas nog steeds het geval is. Gemiddeld speelt hij iets meer dan 20 wedstrijden per seizoen.
Was helaas nog steeds het geval is. Gemiddeld speelt hij iets meer dan 20 wedstrijden per seizoen.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 16:16 uur
Gelukkig is hij bij Bayern wel blessurevrij 
(Je edit was sneller)

(Je edit was sneller)
0
geplaatst: 10 februari 2017, 16:16 uur
Frenz schreef:
Nu gaan ze jonger het grote geld achterna (of als ze hier geen basisplaats meer hebben).
Dat vind ik een te eenzijdig beeld. Spelers zijn in Nederland ook sneller uitgeleerd, vermoed ik. Door het afglijdende niveau valt er ook weinig eer te behalen in Nederland. Daar waar de Nederlandse clubs nog wel eens de groepsfase van de Champions League overleefden, is dat nu alleen bij hoge uitzondering (lees: alleen bij een gunstige loting). Er valt geen enkele eer te behalen aan een kansloze 0-4 tegen een Real Madrid. Als het niveauverschil te groot is, kun je geen progressie boeken. Ik denk dan ook dat...Nu gaan ze jonger het grote geld achterna (of als ze hier geen basisplaats meer hebben).
maar ik vraag me af hoe bijv. Depay zou presteren als hij nog 2 seizoenen gerijpt was bij PSV (met de bijgehorende theoretische successen dan wel, hè).
... dit niet veel had uitgemaakt. Sowieso denk ik dat Depay eerder te veel de hemel in is geprezen in Nederland. Dat hij hier met afstand de beste was, geeft eerder aan dat het niveauverschil tussen de Nederlandse en Engelse competitie schrijnend groot is.Spelers kunnen veel meer progressie boeken bij een (sub)subtopper in Engeland dan bij een topper in Nederland. De enige reden om nog bij een Nederlandse topper te blijven, is om Champions League te spelen. En dat die gehaald wordt, is slechts één club gegeven. Bovendien speel je in de Engelse competitie veel meer wedstrijden tegen Champions League-clubs. Vervolgens ben je dus zowel financieel én sportief waarschijnlijk beter af.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 16:20 uur
Nicolage Rico schreef:
Robben was bij Chelsea ook erg goed - Mourinho noemde hem toen nog zijn beste speler - alleen liep hij blessure na blessure op.
Hij scoorde niet zoveel bij Chelsea, lang niet zoveel als bij Bayern in ieder geval. Echt wereldtop is hij pas bij Bayern geworden.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 16:21 uur
Nicolage Rico schreef:
Je had het eerst over oud Eredivisie spelers die doorgebroken zijn in het buitenland. En nu moet het ineens toptopmateriaal zijn. En dan vind ik het raar dat je Huntelaar noemt, die bijna overal mislukt is - behalve bij Schalke 04.
Het hoeven heus niet de toptopclubs zijn, maar de lat leggen bij clubs als VFB Stuttgart, Newcastle United en Aston Villa.... Ik kan ook doorbreken in de zevende klasse in Engeland, ben ik dan ook "internationaal doorgebroken"?Je had het eerst over oud Eredivisie spelers die doorgebroken zijn in het buitenland. En nu moet het ineens toptopmateriaal zijn. En dan vind ik het raar dat je Huntelaar noemt, die bijna overal mislukt is - behalve bij Schalke 04.
En je verhaal over Huntelaar: "overal mislukt", dat klinkt alsof hij tien clubs heeft versleten. Twee jaartjes, één jaar Real (niet spetterend, maar ook geen mislukking) en een jaartje AC Milan. Inmiddels al zeven jaar bij Schalke, een internationale topclub die gedurende al die seizoenen in de top van de Bundesliga heeft meegedraaid en het Europees redelijk deed. Daarbij is Huntelaar na Van Persie de topscorer van Oranje aller tijden, en dat met een beter gemiddelde. Als hij niet internationaal doorgebroken is tot de top weet ik het ook niet meer.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 16:33 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Ja, of je had gewoon de hele discussie gelezen. Dan had je gelezen dat het ging om buitenspelers van de afgelopen jaren die wel of niet zijn doorgebroken. Waarop ik antwoordde dat er tout court geen Eredivisie-spelers doorgebroken zijn. A propos discussie: in het begin, toen ging het over Ajax en buitenspelers, postte ik dit al:
Mjuman schreef:
Uit de bron: https://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/90863/ajax-sinds-komst-de-boer-26-buitenspelers#01yuKXtzriLYX1dB.97
Uit de bron: https://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/90863/ajax-sinds-komst-de-boer-26-buitenspelers#01yuKXtzriLYX1dB.97
Later nam de discussie een andere wending
0
geplaatst: 10 februari 2017, 16:36 uur
Ik geef toe, het is sowieso een appels en peren vergelijking, chevy93
Maar ook in de tijd van Robben was de kans om je internationaal te laten zien maar marginaal beter. Het Nederlands elftal was toen een beter uithangbord. Blijft het feit dat Robben cs behoorlijk veel rijper naar het buitenland vertrokken, veelal bij topclub.
Er is ook nogal wat veranderd aan aanwas van pak-m-beet Afrikaanse spelers, de concurrentie in de PL is veel en veel groter geworden, laat staan dat je het redt bij Real (Odegaard?) of Barca.
Maar ook in de tijd van Robben was de kans om je internationaal te laten zien maar marginaal beter. Het Nederlands elftal was toen een beter uithangbord. Blijft het feit dat Robben cs behoorlijk veel rijper naar het buitenland vertrokken, veelal bij topclub.
Er is ook nogal wat veranderd aan aanwas van pak-m-beet Afrikaanse spelers, de concurrentie in de PL is veel en veel groter geworden, laat staan dat je het redt bij Real (Odegaard?) of Barca.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 17:34 uur
0
geplaatst: 11 februari 2017, 09:02 uur
Piet Keizer overleden 
Mooie (zwart wit) wedstrijden van gezien op die Europacup woensdagen.

Mooie (zwart wit) wedstrijden van gezien op die Europacup woensdagen.
0
geplaatst: 11 februari 2017, 09:08 uur
Shit, van de ooit gevreesde (Keizer- Cruijf- swart) voorhoede blijft niet meer veel over. 

1
geplaatst: 11 februari 2017, 10:58 uur
Ik vrees dat Sjaak daar heel anders over denkt...
RIP Piet Keizer
RIP Piet Keizer
1
geplaatst: 11 februari 2017, 11:43 uur
R.I.P. Piet..ms wel de beste linksbuiten ooit.
En Sjaak? Die maakt Nieuwjaarsdag 2018 de winnende
En Sjaak? Die maakt Nieuwjaarsdag 2018 de winnende

0
geplaatst: 11 februari 2017, 13:27 uur
Off-topic berichten verwijderd. Het is niet toegestaan om de ban van een user te bespreken op het forum.
1
geplaatst: 11 februari 2017, 15:54 uur
Heb Keizer nooit echt zien voetballen, maar natuurlijk wel over gehoord uit de overlevering. Zoals muzikanten van dezelfde generatie zullen nu ook de voetballers wel snel gaan. 

0
geplaatst: 11 februari 2017, 16:32 uur
Volgens Cruijf zelf de beste speler waarmee hij ooit heeft samengespeeld.
0
geplaatst: 11 februari 2017, 17:21 uur
Van Hanegem vond Keizer een betere voetballer dan Cruijf. Maar Willem zag op het laatst niet goed meer natuurlijk
.
.
0
geplaatst: 11 februari 2017, 21:38 uur
Dat Toornstra bij even teveel mensen toch altijd op de bank moet zitten... 
Piet Keizer was een mooie, sierlijke voetballer. In een tijd dat je gewoon je hele leven bleef spelen voor één club. Alleen zo word je natuurlijk legendarisch.
Maar eerlijk is eerlijk, respect voor zijn spel, staat van dienst .
Al stopte hij overigens in 1974 las ik, het zegt wel wat als iedereen 43 jaar later je naam nog kent.
Hij was één van de spelers die iedere Ajax liefhebber wilde zijn, als er partijtje werd gespeeld op straat, net zo goed als dat de Feyenoorders Van Hanegem of Wim Jansen wilden zijn.

Piet Keizer was een mooie, sierlijke voetballer. In een tijd dat je gewoon je hele leven bleef spelen voor één club. Alleen zo word je natuurlijk legendarisch.
Maar eerlijk is eerlijk, respect voor zijn spel, staat van dienst .
Al stopte hij overigens in 1974 las ik, het zegt wel wat als iedereen 43 jaar later je naam nog kent.
Hij was één van de spelers die iedere Ajax liefhebber wilde zijn, als er partijtje werd gespeeld op straat, net zo goed als dat de Feyenoorders Van Hanegem of Wim Jansen wilden zijn.
0
geplaatst: 11 februari 2017, 21:40 uur
0
geplaatst: 11 februari 2017, 21:50 uur
Als Utrecht het gat met de Top 3 nog wil verkleinen, zullen ze morgen toch echt aan de bak moeten, R.O.E!
Ik neem aan dat ze "zwaarbewapend" en gemotiveerd naar Eindhoven zullen afreizen...
Ik neem aan dat ze "zwaarbewapend" en gemotiveerd naar Eindhoven zullen afreizen...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.