Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 14 februari 2017, 12:02 uur
iggy schreef:
Ooit zal dat heus nog wel gebeuren. Maar daar zullen nog wel wat jaartjes overheen moeten gaan (hoop ik)
Ooit zal dat heus nog wel gebeuren. Maar daar zullen nog wel wat jaartjes overheen moeten gaan (hoop ik)
Met belastinggeld illegale producten kopen is natuurlijk strafbaar.
En ik praat ook niet helemaal goed wat hij gedaan heeft, maar het was destijds schering en inslag met het dopegebruik in het profpeloton.
De indrukwekkende prestatie die hij met zn team jaar na jaar heeft neergezet komt niet alleen doordat er systematisch dope gebruikt werd. Gerichte training, voeding etc is een veel grotere factor die van belang is.
Het mag wel een keer klaar zijn na deze rechtszaak en dit allemaal door die - in mijn ogen - zinloze comeback in 2009.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 12:04 uur
Ik denk dat doping een grotere invloed heeft dan voeding. Zie ook Landis, die helemaal kapot zat en een dag later weer ontzettend goed was, dat was hem niet gelukt met een goede maaltijd. 
Ik zag Landis trouwens laatst nog in een reportage, hij heeft tegenwoordig een legale hennepkwekerij.

Ik zag Landis trouwens laatst nog in een reportage, hij heeft tegenwoordig een legale hennepkwekerij.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 12:10 uur
Haha ... Landis inderdaad. Dat blijft een opmerkelijke prestatie.
Ik heb nog wat extra informatie.
Het epo-effect bij profwielrenners: hoe zit het nu echt? - scientias.nl
Waarom Lance Armstrong zijn tourzeges op eigen kracht behaalde - Sport Knowhow XL - sportknowhowxl.nl
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1820776/2010/11/11/rsquo-Effect-doping-wordt-vaak-schromelijk-overdreven-rsquo.dhtml
Taaie kost misschien, maar toch
Ik heb nog wat extra informatie.
Het epo-effect bij profwielrenners: hoe zit het nu echt? - scientias.nl
Waarom Lance Armstrong zijn tourzeges op eigen kracht behaalde - Sport Knowhow XL - sportknowhowxl.nl
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1820776/2010/11/11/rsquo-Effect-doping-wordt-vaak-schromelijk-overdreven-rsquo.dhtml
Taaie kost misschien, maar toch

0
geplaatst: 14 februari 2017, 12:16 uur
Er zijn vast ook wel weer onderzoeken die bewijzen dat het wel helpt en epo is vast niet de enige doping.
Dat ene onderzoek vind ik trouwens wel wat discutabel met amateurs, en er staat ook bij dat kenners er vraagtekens bij zetten.
Maar ik snap ook niet zo goed waarom men er aan twijfelt, toentertijd werd er veel harder tegen een berg op gefietst en iedereen zat zo'n beetje onder de epo, dus veel twijfel hoeft er niet te zijn lijkt mij.
Dat ene onderzoek vind ik trouwens wel wat discutabel met amateurs, en er staat ook bij dat kenners er vraagtekens bij zetten.
Maar ik snap ook niet zo goed waarom men er aan twijfelt, toentertijd werd er veel harder tegen een berg op gefietst en iedereen zat zo'n beetje onder de epo, dus veel twijfel hoeft er niet te zijn lijkt mij.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 12:26 uur
Er wordt ook niet aan getwijfeld. Echter het aandeel in de totale prestatie wordt schromelijk overdreven.
Een ongetraind persoon heeft er weinig baat bij.
Volgens mij heeft Erik Dijkstra van Bureau Sport ook eens EPO genomen, maar dat hij nu ineens echt een klim opvloog is ook wat teveel van het goede.
Check deze eens
Top 35 fastest times ever up Alpe d'Huez. How many doping related? - Sticky Bottle - Sticky Bottle - stickybottle.com
Een ongetraind persoon heeft er weinig baat bij.
Volgens mij heeft Erik Dijkstra van Bureau Sport ook eens EPO genomen, maar dat hij nu ineens echt een klim opvloog is ook wat teveel van het goede.
Check deze eens

Top 35 fastest times ever up Alpe d'Huez. How many doping related? - Sticky Bottle - Sticky Bottle - stickybottle.com
0
geplaatst: 14 februari 2017, 12:27 uur
Als ik me niet vergis zijn de tijden van de laatste tour(s) zelfs sneller geworden.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 12:29 uur
Pantani is de snelste ooit op de Alpe, vind dat nog altijd erg tragisch zoals die aan zijn einde is gekomen.
Dat Epo wordt overdreven zou best kunnen, maar het het was niet het enige wat er toen gebeurde.
Bloeddoping werd ook nog wel eens gedaan meen ik mij te herinneren.
Dat Epo wordt overdreven zou best kunnen, maar het het was niet het enige wat er toen gebeurde.
Bloeddoping werd ook nog wel eens gedaan meen ik mij te herinneren.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 13:11 uur
Bloeddoping werd meer toegepast in de jaren '00 en EPO meer in de 90's
Pantani inderdaad erg tragisch
.... nog steeds een grote held!
Misschien deze docu interessant.
Pantani inderdaad erg tragisch
.... nog steeds een grote held!Misschien deze docu interessant.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 13:50 uur
trebremmit schreef:
Dit is toch een zaak van de Amerikaanse overheid tegen Armstrong omdat hij met belastinggeld doping heeft gekocht? Staat verder los van wat andere renners uit andere landen hebben gedaan.
Dit is toch een zaak van de Amerikaanse overheid tegen Armstrong omdat hij met belastinggeld doping heeft gekocht? Staat verder los van wat andere renners uit andere landen hebben gedaan.
Van al die andere gestrafte renners bedoel je, oh nee wacht.....Bjarne monsieur soixante pourcent Riis die nog jaren ploegleider was om er maar eentje te noemen. Nee, dan die schijnheilige sponsor van Rasmussen. De wielerwereld was altijd verrot en is dat nog steeds.
En toch blijft het genieten, heel dubbel, je maakt jezelf toch weer wijs dat "onze jongens" schoon zijn als ze uitzonderlijk presteren in de Giro (Kruijswijk) en de Tour (Mollema).
0
geplaatst: 14 februari 2017, 13:54 uur
Tuurlijk wel maar de Amerikaanse overheid niet, die kunnen in dit geval alleen Armstrong pakken en misschien nog een aantal andere Amerikanen.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 13:59 uur
Klopt, ik heb het er meer over dat in de nasleep van het hele WADA rapport de UCI op een ongelooflijke manier er in geslaagd is te pappen en nathouden. Een paar naieve Nederlanders hebben bekend, geen Spanjaard (oké Contador wat later, maar die had ook een gigantisch hoeveelheid dope in z'n systeem, whahaha), geen Italiaan, geen Fransman of Duitser (Ullrich??) werd aangepakt.
Recent heeft Thomas Dekker nog een inkijkje gegeven (waarvan ik denk dat het tegen de 100% waar is)
Recent heeft Thomas Dekker nog een inkijkje gegeven (waarvan ik denk dat het tegen de 100% waar is)
1
geplaatst: 14 februari 2017, 14:06 uur
Precies, en dan pontificaal Armstong zijn Tourzeges 'ontnemen' en een al tijdens zijn carriere bewezen dopeur als Virenque zijn 8 bolletjestruien laten behouden en jaarlijks weer in het zonnetje zetten
Misselijkmakend.
Maar ja, inderdaad, toch blijft het elk jaar weer genieten
Misselijkmakend.Maar ja, inderdaad, toch blijft het elk jaar weer genieten

0
geplaatst: 14 februari 2017, 14:07 uur
Nou weet ik niet precies welke straffen die wielrenners allemaal gehad hebben, maar een Ullrich is bijvoorbeeld nooit zijn tourzege afgepakt, of wel? Terwijl hij wel heeft toegegeven doping te hebben gebruikt. Dat het allemaal hypocriet is dat ben ik met jullie eens. 

0
geplaatst: 14 februari 2017, 14:48 uur
johan de witt schreef:
Precies, en dan pontificaal Armstong zijn Tourzeges 'ontnemen' en een al tijdens zijn carriere bewezen dopeur als Virenque zijn 8 bolletjestruien laten behouden en jaarlijks weer in het zonnetje zetten
Misselijkmakend.
Maar ja, inderdaad, toch blijft het elk jaar weer genieten
Misselijkmakend.Maar ja, inderdaad, toch blijft het elk jaar weer genieten
Armstrong blijft wat mij betreft toch wel een geval apart. Hij heeft heel wat mensen enorm beschadigt. Hij is extreem medogenloos geweest. Zijn ziekte misbruikt om de boel te verdoezelen enz enz.
Waar ik me enigzins over verbaast heb is dat er nog altijd weet ik hoeveel sponsors nog op deze sport afkomen. En dat ligt uiteraard aan de hoeveelheid mensen die er naar blijven kijken. Blijkbaar maakt het niks uit hoe vaak de renners de boel bedonderen. De fans blijven kijken en komen.
De wielerwereld ligt welliswaar onder een vergrootglas. Wat betreft doping. Maar uiteindelijk bestaat er ongetwijfeld geen enkele topsport zonder doping gevallen en gebrruikers.
Volgens mij word mijn geleuter een herhaling van zetten.

0
geplaatst: 14 februari 2017, 14:57 uur
Virenque verdient idd jaarlijks de huichelbokaal, met twee vingers in het infuus, oh nee, de neus.
Verder is er formeel niemand gestraft nav bekentenissen trebremmit, Riis bekende en zei tegen de tourorganisatie dat ze zijn gele trui op mochten komen halen, is nooit gebeurd.
Natuurlijk hielp het niet dat Armstrong psychopatische 'trekjes' had iggy, maar denk je dat Hinault zo'n gezellige peer was? Ik praat niks goed, Armstrong's psyche heeft vermoed ik heel veel overeenkomsten met Trump, maar ergens is hij toch barbertje.
Verder is er formeel niemand gestraft nav bekentenissen trebremmit, Riis bekende en zei tegen de tourorganisatie dat ze zijn gele trui op mochten komen halen, is nooit gebeurd.
Natuurlijk hielp het niet dat Armstrong psychopatische 'trekjes' had iggy, maar denk je dat Hinault zo'n gezellige peer was? Ik praat niks goed, Armstrong's psyche heeft vermoed ik heel veel overeenkomsten met Trump, maar ergens is hij toch barbertje.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 15:03 uur
Frenz schreef:
Ik heb ook niks tegen medogenloos zijn, als topsporter. In tegendeel zelfs. Je tegenstander totaal vernederen, heelijk !!! Maar na de wedstrijd moet het wel gedaan zijn. Daar is/was Armstrong volkomen in doorgeslagen. Wat dat betreft zat er totaal geen rem op Armstrong.
En volgens mij zit die rem er nu nog altijd niet op. Want dat leer je niet af omdat je gepakt bent. Hooguit heeft hij het wat meer onder controle. Dat zou eventueel (goed) kunnen. En dat geldt voor iedere topsporter. Positief of negatief. Maar dat is puur mijn persoonlijke mening. Een veelpleger verandert ook niet direct als hij 3 dgn in de cel gezeten heeft.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 15:24 uur
Helemaal waar (ook na de edit
)
Ik refereerde al eerder aan het boek van Tyler Hamilton, daarin is met name stuitend hoe hij dreigt hem en Betsy, de vrouw van Frank Andreu echt helemaal kapot te maken, een vrouw met een opmerkelijke ruggegraat btw (en alleen maar omdat ze hoorde wat hij opsomde aan drugs die hij gebruikte tegen de dokter, vlak voor z'n operatie)
Ik denk dat vrijwel elke topsporter een extreme monomane obsessie heeft om te winnen, daar zijn vele voorbeelden van. Iedereen die zelf wel eens een zware sportprestatie geleverd heeft, weet dat de inspanningen om de top te halen grenzen aan het onmenselijke. Dat sommigen over de schreef gaan is dan weer erg menselijk.
)Ik refereerde al eerder aan het boek van Tyler Hamilton, daarin is met name stuitend hoe hij dreigt hem en Betsy, de vrouw van Frank Andreu echt helemaal kapot te maken, een vrouw met een opmerkelijke ruggegraat btw (en alleen maar omdat ze hoorde wat hij opsomde aan drugs die hij gebruikte tegen de dokter, vlak voor z'n operatie)
Ik denk dat vrijwel elke topsporter een extreme monomane obsessie heeft om te winnen, daar zijn vele voorbeelden van. Iedereen die zelf wel eens een zware sportprestatie geleverd heeft, weet dat de inspanningen om de top te halen grenzen aan het onmenselijke. Dat sommigen over de schreef gaan is dan weer erg menselijk.
1
geplaatst: 14 februari 2017, 20:23 uur
Heerlijk trouwens om even af te zijn van al die Feyenoord overexposure van de laatste dagen.
Nog even en ik word nog hernieuwde wieler fan

0
geplaatst: 14 februari 2017, 20:59 uur
iggy schreef:
Heerlijk trouwens om even af te zijn van al die Feyenoord overexposure van de laatste dagen. Nog even en ik word nog hernieuwde wieler fan
Heerlijk trouwens om even af te zijn van al die Feyenoord overexposure van de laatste dagen. Nog even en ik word nog hernieuwde wieler fan
Ik heb al eens een apart Feyenoord topic voorgesteld. Lijkt me zeer praktisch.

0
geplaatst: 14 februari 2017, 21:06 uur
Dat lijkt me zeeeeeer praktisch, indeed.
Paris - barca 1-0. Mooie 15 minuten daar in parijs ! Waar kijken jullie naar ?
Paris - barca 1-0. Mooie 15 minuten daar in parijs ! Waar kijken jullie naar ?
0
geplaatst: 14 februari 2017, 21:09 uur
PSG-Barca maar dan wel op Ziggo met commentaar van Sierd De Vos 

3
geplaatst: 14 februari 2017, 21:19 uur
iggy schreef:
Paris - barca 1-0. Mooie 15 minututen daar in parijs ! Waar kijken jullie naar ?
Paris - barca 1-0. Mooie 15 minututen daar in parijs ! Waar kijken jullie naar ?
The Hunchback of Notre Dame, de versie uit 1939. Met Maureen O'Hara

0
geplaatst: 14 februari 2017, 21:26 uur
iggy schreef:
Waar kijken jullie naar ?
Waar kijken jullie naar ?
Nergens naar. Lekker inluisteren voor het concert van Zita Swoon in de Schouwburg morgen.
Maar 2-0 is wel verrassend.
edit: toch maar even aangezet via nu.nl. Wat een foeilelijke uittenues van Barca zeg...
0
geplaatst: 14 februari 2017, 21:32 uur
iggy schreef:
Heerlijk trouwens om even af te zijn van al die Feyenoord overexposure van de laatste dagen.
Geweldig, wielrennen is dan ook voornamelijk een leessport (over doping, coke en hoeren). Nou ja, krijg het niet goed onder woorden maar misschien dat iemand er ook wel de humor van inziet.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 21:34 uur
Leuke pot Herman !! Meschien zonder geluid gaan kijken. Of mag dat niet ? 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.