Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 13 februari 2017, 12:47 uur
Als Kramer zo'n beroerde instelling heeft en ze hem wilden lozen hadden ze dat vorige maand toch perfect kunnen doen. Nu is het hij alleen maar ballast.
Niet alleen hebben de drie alles gewonnen, maar het relatieve gemak waarmee was ook wel veelzeggend. Maar de komende twee weken gaat dat ongetwijfeld anders zijn.
Niet alleen hebben de drie alles gewonnen, maar het relatieve gemak waarmee was ook wel veelzeggend. Maar de komende twee weken gaat dat ongetwijfeld anders zijn.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 12:48 uur
We hebben Kramer keihard nodig. Vind maar eens een andere bruikbare (reserve)spits voor weinig in de winterstop.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 12:58 uur
Ik houd al een paar weken m'n vingers gekruist dat Jorgensen heel blijft idd. Maar Kramer keihard nodig vind ik overdreven, Dirk is nou niet bepaald onbekend met de spitspositie (zijn we gelijk van gezeur Jens of Dirk af).
0
geplaatst: 13 februari 2017, 13:10 uur
En wie is er dan reservespits? Oftewel: als de 36-jarige Dirk uitvalt, wat dan? Dan moet je in een ander systeem gaan spelen of een spits in de spits zeggen die geen spits is. 
Ik vind het heerlijk om een pinchitter in de ploeg te hebben a la Kramer in wedstrijden waarin er nog geen voorsprong is geboekt in de laatste 10 minuten - zoals tegen Utrecht en N.E.C., toen Kramer beide wedstrijden een belangrijke goal maakte en in totaliteit zorgde voor 3 punten.

Ik vind het heerlijk om een pinchitter in de ploeg te hebben a la Kramer in wedstrijden waarin er nog geen voorsprong is geboekt in de laatste 10 minuten - zoals tegen Utrecht en N.E.C., toen Kramer beide wedstrijden een belangrijke goal maakte en in totaliteit zorgde voor 3 punten.
1
geplaatst: 13 februari 2017, 13:37 uur
Nicolage Rico schreef:
En wie is er dan reservespits? .
En wie is er dan reservespits? .
Jan- Arie natuurlijk, uitstekend in de kleine ruimte

0
geplaatst: 13 februari 2017, 13:42 uur
Nicolage Rico schreef:
PSV wel met het nodige geluk en moeite en tegen gehavende elftallen. Bij AZ ontbraken 6 spelers en gister bij Utrecht zelfs 7, dacht ik.
PSV wel met het nodige geluk en moeite en tegen gehavende elftallen. Bij AZ ontbraken 6 spelers en gister bij Utrecht zelfs 7, dacht ik.
Tja, als er een team vaak gehavend was dit seizoen dan was het PSV wel. Maar zeker tegen Heerenveen zat het wel mee, maar zulke wedstrijden heeft Feyenoord ook gehad en Ajax vast ook wel.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 14:33 uur
0
geplaatst: 13 februari 2017, 14:34 uur
herman schreef:
Tja, als er een team vaak gehavend was dit seizoen dan was het PSV wel. Maar zeker tegen Heerenveen zat het wel mee, maar zulke wedstrijden heeft Feyenoord ook gehad en Ajax vast ook wel.
(quote)
Ajax alleen maar.

0
geplaatst: 13 februari 2017, 14:38 uur
Dat wordt nog wat straks op 16 April in De Kuip, 2 Powermachines tegenover elkaar

0
geplaatst: 13 februari 2017, 15:27 uur
Kramer uit de selectie gezet.
Er speelt dus meer. Wat een #*#$@
Er speelt dus meer. Wat een #*#$@
0
geplaatst: 13 februari 2017, 15:33 uur
Ik vermoed dat Kramer zich wat overschat.
Het is geen angsthaas en maakt van zijn hart geen moordkuil, maar zo geweldig is hij ook niet.
Een eigenzinnige jongen en dat is ook wel weer verfrissend.
Maar niet goed genoeg voor de top in NL.
Hij zal idd bij een AZ of Heerenveen prima dienst kunnen doen.
Misschien ook ergens in de Subtop in buitenland.
Het is geen angsthaas en maakt van zijn hart geen moordkuil, maar zo geweldig is hij ook niet.
Een eigenzinnige jongen en dat is ook wel weer verfrissend.
Maar niet goed genoeg voor de top in NL.
Hij zal idd bij een AZ of Heerenveen prima dienst kunnen doen.
Misschien ook ergens in de Subtop in buitenland.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 15:34 uur
Ach maak je niet druk, de man heeft geen enkele discipline. Dat kan ook voor veel onrust zorgen in een selectie.
Het is ook maar voor een weekje
Het is ook maar voor een weekje
0
geplaatst: 13 februari 2017, 15:35 uur
vigil schreef:
Ach maak je niet druk, de man heeft geen enkele discipline. Dat kan ook voor veel onrust zorgen in een selectie.
Zeker met je eens.
Maar Pietjes Bell hebben ook wel iets.

1
geplaatst: 13 februari 2017, 15:37 uur
Ow zeker, ik ben op zich ook meer van de Pietjes Bell dan van de nette meelopende man die zijn woorden zorgvuldig kiest maar in het belang van de club nu even niet 

1
geplaatst: 13 februari 2017, 16:02 uur
Kwam vandaag zowaar JP van Gastel tegen in Rotterdam. Maar toen wist ik nog niet van Kramer, anders had ik hem nog kunnen bevragen daarover. 

0
geplaatst: 13 februari 2017, 20:51 uur
De man van de meest onsportieve actie allertijden (The Telegraph) of van het jaar (Bild) en die wereldwijd nieuws is, heeft via Twitter zijn excuses aangeboden. Het werd tijd dat die oervervelende Veltman eens werd aangepakt. Tegen Utrecht bijvoorbeeld wendde hij ook een blessure voor, om snel weer op te springen toen de scheidsrechter niet floot. Maar dit wat hij nu flikte sloeg toch wel alles. Ik ben trouwens verbijsterd door het commentaar van Frank Snoeks:
'Schmutzige Aktion' van Veltman de wereld over | NOS
1
geplaatst: 13 februari 2017, 21:35 uur
https://www.fr12.nl/nieuws/41083-ik-wil-zeker-nog-een-stap-maken-naar-het-buitenland.html
Dan moet hij een vliegticket kopen.
Dan moet hij een vliegticket kopen.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 21:42 uur
west schreef:
De man van de meest onsportieve actie allertijden (The Telegraph) of van het jaar (Bild) en die wereldwijd nieuws is, heeft via Twitter zijn excuses aangeboden. Het werd tijd dat die oervervelende Veltman eens werd aangepakt. Tegen Utrecht bijvoorbeeld wendde hij ook een blessure voor, om snel weer op te springen toen de scheidsrechter niet floot. Maar dit wat hij nu flikte sloeg toch wel alles. Ik ben trouwens verbijsterd door het commentaar van Frank Snoeks:
Onsportief gedrag ja, maar de enorme ophef die er over is ontstaan is wel erg overdreven. Dan moet er ook schande worden gesproken van elke schwalbe, zware overtreding en elke vorm van tijdrekken die je wekelijks op de velden terugziet. Ik hoop dat je begrijpt dat de buitenlandse media die er schande van spreken bekend om staan om hun populistische, ophitsende toon van journalistiek voeren. In zo'n beetje elk artikel kun je wel een enorme hyperbool terugvinden.
Een groot deel van de voetballers zal zich zo nu en dan onsportief gedragen. Voetbal is wat dat betreft niet de meest sportieve sport, maar we moeten misschien maar accepteren dat het er bij hoort.
Of de regels veranderen zodat onsportief gedrag makkelijk bestraft kan worden, ben ik ook voor.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 21:46 uur
Gretz schreef:
Onsportief gedrag ja, maar de enorme ophef die er over is ontstaan is wel erg overdreven. Dan moet er ook schande worden gesproken van elke schwalbe, zware overtreding en elke vorm van tijdrekken die je wekelijks op de velden terugziet.
(quote)
Onsportief gedrag ja, maar de enorme ophef die er over is ontstaan is wel erg overdreven. Dan moet er ook schande worden gesproken van elke schwalbe, zware overtreding en elke vorm van tijdrekken die je wekelijks op de velden terugziet.
Je lijkt Peter Bosz wel (gisteren dan, vandaag vindt hij het ook heel fout). Tijdrekken (kan na een waarschuwing geel zijn) of een schwalbe (is trouwens geel) is iets heel anders dan het misbruik maken van de sportiviteit van je tegenstander. Zoiets was nog nooit vertoond.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 21:49 uur
west schreef:
Je lijkt Peter Bosz wel (gisteren dan, vandaag vindt hij het ook heel fout). Tijdrekken (kan na een waarschuwing geel zijn) of een schwalbe (is trouwens geel) is iets heel anders dan het misbruik maken van de sportiviteit van je tegenstander. Zoiets was nog nooit vertoond.
(quote)
Tsja, of je noemt het misbruik maken van de domheid van je tegenstander. Het is al jaren gebruikelijk dat het stilleggen van het spel in het geval van een blessure de taak van de scheidsrechter is. Als deze niet fluit behoor je gewoon door te spelen.
Ik keur Veltmans actie niet goed, maar we moeten niet gaan doen alsof dit de meest onsportieve actie sinds tijden is. Dit valt gewoon in de categorie 'onsportieve slimmigheidjes'. De volgende keer zal een tegenstander er niet meer intrappen.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 22:07 uur
Maar Van Bronkhorst had Kramer toch ook wel wat speelminuten kunnen geven, al helemaal toen die onterechte rode kaart was gevallen. Dus eigenlijk door Dirk op de bank te zetten en Kramer er niet eens af te halen (van de bank dan) creeert de oefenmeester nu zijn eigen problemen.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 22:14 uur
Onzin, moet hij hem belonen met speelminuten omdat hij met zijn handen in zijn zakken een warming-up doet?
Verder is Toornstra op dit moment gewoon beter als Kuyt dus hij kiest voor de beste en niet voor de makkelijkste weg. Ik zie dat niet als eigen problemen creëeren maar als eerlijkheid naar je eigen selectie toe
Verder is Toornstra op dit moment gewoon beter als Kuyt dus hij kiest voor de beste en niet voor de makkelijkste weg. Ik zie dat niet als eigen problemen creëeren maar als eerlijkheid naar je eigen selectie toe
0
geplaatst: 13 februari 2017, 23:13 uur
Gretz schreef:
Tsja, of je noemt het misbruik maken van de domheid van je tegenstander. Het is al jaren gebruikelijk dat het stilleggen van het spel in het geval van een blessure de taak van de scheidsrechter is. Als deze niet fluit behoor je gewoon door te spelen.
(quote)
Formeel heb je gelijk, maar in de praktijk speelt juist de tegenstander de bal vaak over de lijn. En dit geval ging het niet om de tegenstander, maar om een ploeggenoot. Dan speel je zelf de bal uit en hoeft de scheidsrechter niet te fluiten.
Je gaat nu zelfs zover om de tegenstander dom te noemen. De omgekeerde wereld: een sportieve tegenstander dom noemen. Als ik het mild hou, dan is Veltman dom.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 00:45 uur
Niemand zit te wachten op dit soort geintjes, of het nou wel of niet toelaatbaar is.
Gewoon een gele kaart wegens spelbederf geven de volgende keer.
Gewoon een gele kaart wegens spelbederf geven de volgende keer.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 02:27 uur
Lance Armstrong kan de borst nat maken.
De overheid eist 100 miljoen Amerikaanse dollar (omgerekend bijna 95 miljoen euro) schadevergoeding van de oud-wielrenner, die in 2012 zijn zeven eindzeges in de Tour de France kwijtraakte vanwege doping. Armstrong wilde de zaak via een kort geding afhandelen, maar de rechter besloot maandag anders.
Aldus het AD.
De overheid eist 100 miljoen Amerikaanse dollar (omgerekend bijna 95 miljoen euro) schadevergoeding van de oud-wielrenner, die in 2012 zijn zeven eindzeges in de Tour de France kwijtraakte vanwege doping. Armstrong wilde de zaak via een kort geding afhandelen, maar de rechter besloot maandag anders.
Aldus het AD.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 07:41 uur
Gretz schreef:
Een groot deel van de voetballers zal zich zo nu en dan onsportief gedragen. Voetbal is wat dat betreft niet de meest sportieve sport, maar we moeten misschien maar accepteren dat het er bij hoort.
Er is toch wel sprake van enige maten naaierij van de ergste soort.
Terwijl z'n eigen speler nota bene geblesseerd op de grond ligt.
Aan de andere kant (zie het vervolg), de kans dat Veltman sowieso een zinvolle voorzet geeft, zelfs zonder tegenstander, is uiterst minimaal.
Het mooist was geweest dat na die slappe bal Sparta was uitgebroken en zou hebben gescoord. Dan hadden we nog jaren kunnen lachen om Veltman. Nu is hij alleen maar een beetje sneu.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 08:12 uur
Van z'n natuurlijke charme moet Veltman het ook al niet hebben. Hij bedacht een ongelukkige combi van 'Lucky Ajax' en 'geluk creëer je zelf'.
Het meest sneue vind ik altijd zo'n tweet achteraf.
@ Lance, ben benieuw of er ook een kantelpunt komt of dat hij uitgekotst blijft. Is hij nog steeds de verpersoonlijking van het kwaad of kijken we ook naar het feit dat de schone renners uit zijn tijd op plek 2 t/m 10 zo goed als onvindbaar zijn?
Het meest sneue vind ik altijd zo'n tweet achteraf.
@ Lance, ben benieuw of er ook een kantelpunt komt of dat hij uitgekotst blijft. Is hij nog steeds de verpersoonlijking van het kwaad of kijken we ook naar het feit dat de schone renners uit zijn tijd op plek 2 t/m 10 zo goed als onvindbaar zijn?
0
geplaatst: 14 februari 2017, 10:34 uur
Ooit zal dat heus nog wel gebeuren. Maar daar zullen nog wel wat jaartjes overheen moeten gaan (hoop ik).Zeker nu hij nog altijd zo'n hot item is. En waarschijnlijk ook nog wel even blijft. Want deze rechtzaak zal natuurlijk ook wel weer een hoop publiciteit genereren.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 11:14 uur
Blijft erg hypocriet allemaal, die selectieve verontwaardiging.
Dat kantelpunt mag wel een keer komen inderdaad, waarschijnlijk als alle rechtszaken achter de rug zijn.
Dat kantelpunt mag wel een keer komen inderdaad, waarschijnlijk als alle rechtszaken achter de rug zijn.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 11:20 uur
Dit is toch een zaak van de Amerikaanse overheid tegen Armstrong omdat hij met belastinggeld doping heeft gekocht? Staat verder los van wat andere renners uit andere landen hebben gedaan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.