Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
1
Hendrik68
geplaatst: 18 februari 2017, 18:47 uur
R.I.P. Henk Nienhuis. Meubelstuk van Veendam, maar ook een paar jaar werkzaam bij Groningen. Een kleurrijk man is heengegaan.
http://www.vi.nl/nieuws/veendamicoon-henk-nienhuis-75-overleden.htm
http://www.vi.nl/nieuws/veendamicoon-henk-nienhuis-75-overleden.htm
0
geplaatst: 18 februari 2017, 19:10 uur
Running On Empty schreef:
Het was een heerlijke pot voetbal maar man wat heb ik mij zitten ergeren aan het hemeltergend slechte commentaar.
Het was een heerlijke pot voetbal maar man wat heb ik mij zitten ergeren aan het hemeltergend slechte commentaar.
Het deed me denken aan Theo Reitsma. Je kunt een hekel aan hem hebben, maar uiteindelijk is hij voor mij een cult-figuur geworden. Het mooiste commentaar van Reitsma is een oeverloos verslag van wat er zich buiten beeld op de atletiekbaan afspeelde (vrijwel niets) tijdens een Europacup 1 wedstrijd.
0
geplaatst: 18 februari 2017, 20:25 uur
Vriend Bonk, Heerenveen is het een beetje kwijt de laatste weken of lijkt dat maar zo?
0
geplaatst: 18 februari 2017, 22:28 uur
vigil schreef:
Vriend Bonk, Heerenveen is het een beetje kwijt de laatste weken of lijkt dat maar zo?
FC Twente gaat gewoon verder met frauderen alleen nu op het veld, wat een schwalbe zeg.
1
geplaatst: 18 februari 2017, 23:06 uur
vigil schreef:
Ach... ja qua resultaten zeker wel. Qua voetbal ook wel een beetje, maar het is altijd nog vele malen beter dan vorig seizoen. Nu vind ik eerlijk gezegd ook wel dat er voor de winterstop wel eens wat te hoog opgedaan werd over het spel van Heerenveen. Naast de hele mooie momenten ging er ook genoeg mis. Maar het is allemaal wel net een tikkeltje minder.
Naast dat je geluk moet hebben, ook qua beslissingen van een scheidsrechter, speelt het programma een rol (PSV, AZ, FC Groningen, Utrecht en Twente), maar dat er meer punten gepakt hadden moeten worden is evident.
Er worden ook simpelweg te weinig kansen benut. Daarnaast speelt in mijn ogen het middenveld de grootste rol. De balans lijkt wat zoek. Gek genoeg lijkt de komst van Ödegaard daar een rol in te spelen, maar zeker en met name het gemis van Schaars. Die zette de lijnen uit en wist ook rust te brengen als het nodig was. Daar zijn we blijkbaar nog te afhankelijk van.
Al met al maak ik me dus nog niet direct grote zorgen. Er wordt niet slecht gevoetbald, maar wat resultaat en weer iets beter spel zou wel erg fijn zijn. Dat moet ook kunnen, gezien wat er nu al geweest is. Tenslotte speelt mee, dat door het (belachelijke) play-off systeem het eigenlijk niet zo veel uitmaakt of je vierde of achtste wordt. Overigens gok ik op een vijfde plaats aan het eind van het seizoen.
0
geplaatst: 18 februari 2017, 23:20 uur
trebremmit schreef:
FC Twente gaat gewoon verder met frauderen alleen nu op het veld, wat een schwalbe zeg.
(quote)
De NOS moest ook wel duidelijk even wat goedmaken na hun commentaar bij Veltman's 'hele slimme schijnbewezig' =p
0
geplaatst: 19 februari 2017, 08:26 uur
Nee Rene Van De Berg, die is tenminste nog wel voor FC Utrecht, klein pluspuntje.
Hij doet op de locale radio van RTV Utrecht de wedstrijden van de FC.
Op Fox is hij echt vreselijk, haalt het niet bij de genoemde Theo Reitsma.
Maar goed: FC Utrecht weer 3 punten in de pocket, heer en meester gisteren

1
geplaatst: 19 februari 2017, 10:36 uur
Justus18 schreef:
Ik heb vanmiddag een prachtige wedstrijd in de FA Cup gezien. Barton van Burnley was ernstig gefrustreerd en had wat mij betreft 2 keer rood kunnen krijgen. Het bleef bij een waarschuwing en een gele kaart. Zeer terecht dat Lincoln City door is!
Ik heb vanmiddag een prachtige wedstrijd in de FA Cup gezien. Barton van Burnley was ernstig gefrustreerd en had wat mij betreft 2 keer rood kunnen krijgen. Het bleef bij een waarschuwing en een gele kaart. Zeer terecht dat Lincoln City door is!
'Karaktervolle' speler heet dat toch? Mooie cupfight, dat zeker. Wat me tijdens (eigenlijk net voor) de samenvatting opviel: ze spelen in het Burnley stadion Wake Up van Arcade Fire voor de wedstrijd.
0
geplaatst: 19 februari 2017, 11:44 uur
Frenz schreef:
'Karaktervolle' speler heet dat toch? Mooie cupfight, dat zeker. Wat me tijdens (eigenlijk net voor) de samenvatting opviel: ze spelen in het Burnley stadion Wake Up van Arcade Fire voor de wedstrijd.
(quote)
Ja, dat is het vaste opkomstnummer van Burnley.

0
geplaatst: 19 februari 2017, 11:54 uur
Dan snap ik die frustratie van Barton wel haha. Het is meer een don't lose dan een let's winn song
0
geplaatst: 19 februari 2017, 12:22 uur
Bonk schreef:
Tenslotte speelt mee, dat door het (belachelijke) play-off systeem het eigenlijk niet zo veel uitmaakt of je vierde of achtste wordt.
Tenslotte speelt mee, dat door het (belachelijke) play-off systeem het eigenlijk niet zo veel uitmaakt of je vierde of achtste wordt.
Als de bekerwinnaar en Twente binnen de top-8 eindigen - wat vrij aannemelijk is - dan is zelfs een negende plek voldoende. Twente mag namelijk geen (Europees en dus geen) play-offs spelen. Oftewel, met de huidige stand maakt zelfs ADO nog een (hele kleine) kans op Europees voetbal.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 19 februari 2017, 20:35 uur
Lekker neutraal verslag van Jeroen Grueter weer bij een wedstrijd van Ajax.
0
geplaatst: 19 februari 2017, 20:42 uur
Ja, dat viel me ook al op. Bij ieder zuchtje wind tegen een Ajaxspeler had de bal op de stip gemoeten en bij Van Wolfswinkel was er niks aan de hand. Dan bij een afstandsschot van Vitesse riep hij Aaaahh niet van bewondering maar van schrik en kon die vocale uithaal nog mooi ombuigen tot een zin.
Ach ja, niet alleen de top 3 had een matig weekend, de verslaggevers deelden in de malaise.
Ach ja, niet alleen de top 3 had een matig weekend, de verslaggevers deelden in de malaise.
0
geplaatst: 20 februari 2017, 00:07 uur
Ik houd er niet van om commentatoren te betichten voor dergelijke zaken, maar het valt wel op dit seizoen. En die verslaggever bij ADO - Feyenoord baalde opvallend toen er een pass van ADO niet aankwam ("Aaaah").
0
geplaatst: 20 februari 2017, 09:25 uur
soort van sport alu hoedje 
Maar voorlopig is februari zonder slordig puntverlies gegaan, helaas ook voor de concurrenten.
Zondag zullen we zien of Feyenoord klaar is voor de titel, bij winst haakt PSV af en mag er zelfs in de Arena verloren worden en hebben 'we' het nog in eigen hand (gelukkig is de Graafschap gedegradeerd).

Maar voorlopig is februari zonder slordig puntverlies gegaan, helaas ook voor de concurrenten.
Zondag zullen we zien of Feyenoord klaar is voor de titel, bij winst haakt PSV af en mag er zelfs in de Arena verloren worden en hebben 'we' het nog in eigen hand (gelukkig is de Graafschap gedegradeerd).
0
geplaatst: 20 februari 2017, 11:07 uur
Frenz schreef:
Zondag zullen we zien of Feyenoord klaar is voor de titel, bij winst haakt PSV af en mag er zelfs in de Arena verloren worden en hebben 'we' het nog in eigen hand.
Zondag zullen we zien of Feyenoord klaar is voor de titel, bij winst haakt PSV af en mag er zelfs in de Arena verloren worden en hebben 'we' het nog in eigen hand.
Volgens mij zelfs bij een gelijkspel. Het doelsaldo is wel heel wat beter dan dat van Ajax. Maar ze winnen wel van PSV.
0
geplaatst: 20 februari 2017, 17:01 uur
west schreef:
Volgens mij zelfs bij een gelijkspel. Het doelsaldo is wel heel wat beter dan dat van Ajax. Maar ze winnen wel van PSV.
(quote)
Op het moment dat Ajax of PSV daadwerkelijk langszij komt in punten, is het verschil in doelsaldo natuurlijk ook automatisch wat kleiner. Zeker omdat doelpunten in een verliespartij in een onderling duel dubbel tellen. Maar ik zie Ajax eigenlijk ook niet winnen van Feyenoord, sowieso scoren ze wel erg moeizaam.
0
geplaatst: 20 februari 2017, 17:04 uur
Dat klopt uiteraard maar het verschil met PSV is daarin zo groot (19 goals) dat dus de beruchte 10-0 weer ingezet moet worden om dat recht te trekken.
0
geplaatst: 20 februari 2017, 17:12 uur
vigil schreef:
dat dus de beruchte 10-0 weer ingezet moet worden om dat recht te trekken.
dat dus de beruchte 10-0 weer ingezet moet worden om dat recht te trekken.
Ik weet niet of Cocu die kaart nu al gaat spelen.
Waarschijnlijk is Cocu al tevreden met een sneaky overwinning.
0
geplaatst: 20 februari 2017, 17:43 uur
'De toenemende vraag rond scherm(en) bij uitwedstrijd(en) van #Feyenoord staat intussen op agenda club en wordt besproken. Later meer.'
Het plaatsen van schermen in de Kuip bij een eventuele kampioenswedstrijd die buitenhuis wordt gespeeld is logisch, maar om daar nu al mee te beginnen is de goden verzoeken.
Voorlopig is een kampioenschap voor Feyenoord nog steeds een luchtkasteel, net als dat andere bouwwerk dat op de planning staat.
Wanneer PSV zondag 1 of 3 punten meeneemt uit Rotterdam - en die kans lijkt me toch groter dan 50% - ligt de strijd weer helemaal open.
Het plaatsen van schermen in de Kuip bij een eventuele kampioenswedstrijd die buitenhuis wordt gespeeld is logisch, maar om daar nu al mee te beginnen is de goden verzoeken.
Voorlopig is een kampioenschap voor Feyenoord nog steeds een luchtkasteel, net als dat andere bouwwerk dat op de planning staat.
Wanneer PSV zondag 1 of 3 punten meeneemt uit Rotterdam - en die kans lijkt me toch groter dan 50% - ligt de strijd weer helemaal open.
0
geplaatst: 20 februari 2017, 17:48 uur
Dan is Feyenoord de grote favoriet en moeten ze nog ergens 3 extra punten laten liggen om de titel serieus in gevaar te laten komen.
Maar je bent het hopelijk eens dat ze in de tweede seizoenshelft in eredivisiewedstrijden nog niet echt getest zijn. Tegen Vitesse werden ze weggetikt, en dat soort tegenstanders krijgen ze nog genoeg.
Maar je bent het hopelijk eens dat ze in de tweede seizoenshelft in eredivisiewedstrijden nog niet echt getest zijn. Tegen Vitesse werden ze weggetikt, en dat soort tegenstanders krijgen ze nog genoeg.
0
geplaatst: 20 februari 2017, 17:52 uur
Twente uit is niet makkelijk, voor niemand. Maar wat is echt getest behoudens de onderlinge wedstrijden. Uit naar AZ, Utrecht en Heerenveen en dan heb je het wel weer gehad.
Vitesse was voor de beker en niet vergelijkbaar. Anders kan Ajax elke wedstrijd verliezen want elke club in de eredivisie is beter dan Cambuur
Waarom schat je de kans eigenlijk meer dan 50% in? Qua verleden niet in ieder geval. Van de laatste 6 x Fey-psv heeft Feyenoord er 5 gewonnen
Vitesse was voor de beker en niet vergelijkbaar. Anders kan Ajax elke wedstrijd verliezen want elke club in de eredivisie is beter dan Cambuur
Waarom schat je de kans eigenlijk meer dan 50% in? Qua verleden niet in ieder geval. Van de laatste 6 x Fey-psv heeft Feyenoord er 5 gewonnen
0
geplaatst: 20 februari 2017, 18:25 uur
Gretz schreef:
Dan is Feyenoord de grote favoriet en moeten ze nog ergens 3 extra punten laten liggen om de titel serieus in gevaar te laten komen.
.
.
En dat kan zelfs op de slotdag nog, maar daar weet jij alles van

0
geplaatst: 20 februari 2017, 18:28 uur
Als het verschil 1 of 2 punten is ja. Het doelsaldo van Feyenoord is feitelijk niet meer in te halen.
0
geplaatst: 20 februari 2017, 18:39 uur
vigil schreef:
Het resultaat van de wedstrijden van de afgelopen seizoenen zegt uiteraard wel iets over de kansen. Maar ik kijk nu toch liever naar de recente vorm en het feit dat het voor PSV alles of niets is. Ik denk dat er bij hun spelers extra krachten vrijkomen, terwijl Feyenoord toch wat zenuwachtig speelt de laatste weken. (Al zullen jullie dat waarschijnlijk niet zo zien.
) Gezien de omstandigheden zou Feyenoord slechts licht favoriet moeten zijn om te winnen. Wat betekent dat de kans op een gelijkspel of uitoverwinning bij elkaar groter is. 
0
geplaatst: 20 februari 2017, 18:41 uur
Gretz schreef:
.....Voorlopig is een kampioenschap voor Feyenoord nog steeds een luchtkasteel, net als dat andere bouwwerk dat op de planning staat.
.....Voorlopig is een kampioenschap voor Feyenoord nog steeds een luchtkasteel, net als dat andere bouwwerk dat op de planning staat.
Mathematisch heb je gelijk, van de drie mogelijke uitslagen zijn dat er twee en dus 66,7%. Als we van de huidige vorm uit gaan, dan denk ik dat de objectieve toeschouwer Feyenoord de beste kansen toedicht. De objectiviteit heb ik allang verloren, zie hieronder.
Maar een luchtkasteel? Hier staan de synoniemen. Als we dan toch aan het cherry picken zijn, doe mij dan maar 3) fantastisch toekomstbeeld.
0
geplaatst: 20 februari 2017, 18:45 uur
Haha, die Gretz: hij is nu wel heel enthousiast voor PSV. Meer dan 50% kans dat Feyenoord niet wint...... in eigen Kuip? En zenuwachtig krijg je deze ploeg niet. Ik ga ervan uit dat Feyenoord niet verliest en hoop dat ze winnen (30% gelijkspel / 70% winst).
Ik zie trouwens net dat Feyenoord van de 12 wedstrijden er nog 7 in Rotterdam speelt.
Ik zie trouwens net dat Feyenoord van de 12 wedstrijden er nog 7 in Rotterdam speelt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.