MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
VladTheImpaler schreef:
Maar de laatste zeg maar 3 jaar breekt er niet echt nieuwe jeugd door in het eerste. Ik weet dat het lastig is bij zo'n topclub, maar toch.

Badstuber heeft toch wel een tijdje veel gespeeld. Maar op zich maakt het ook niet echt uit, want ze hebben dit jaar toch ook weer een paar miljoen voor hem gevangen.

Onder Guardiola is er best veel gekocht, maar de laatste twee seizoenen viel het dacht ik wel mee. Dit jaar eigenlijk alleen die jonge Portugees en Hummels (die idd ook uit de Bayern-jeugd komt). En vorig jaar Kimmich, Costa en Vidal. Als ze iets kopen is het wel gelijk voor de basis of een groot jong talent.

trebremmit schreef:
Bayern koopt toch best veel, vooral van Dortmund.

Ja, dat dan weer wel. Maar Götze hebben ze dan ook weer terugverkocht. En Lewandowski was gratis. Dan valt het eigenlijk nog wel mee.

Per seizoen kopen ze niet veel spelers dat klopt, en vaak kopen ze ook echt spelers die ze nodig zijn. Ik dacht dat dat anders was.

Als je het vergelijkt met de clubs die jij noemt stelt het niks voor.

Wel jammer dat Lahm stopt trouwens, geweldige voetballer is dat.

Ja heel jammer Kan nog zo 2 jaar mee.

Geweldige voorzet ook weer van hem gisteren waar Lewa die kopgoal uit maakt.

herman schreef:
Barcelona is eigenlijk ook pas in de tijd van Rijkaard wereldtop geworden. Daarvoor was het een sterke club, maar zeker niet een die constant aan de top stond.

Onder Cruijf bedoel je dan toch ? 4 Europese finales bereikt. 4 maal achterelkaar spaans kampioen. En tweemaal de spaanse beker gewonnen.

iggy schreef:
(quote)

Onder Cruijf bedoel je dan toch ? 4 Europese finales bereikt. 4 maal achterelkaar spaans kampioen. En tweemaal de spaanse beker gewonnen.

Ja, toen waren ze een paar jaar wereldtop, maar daarna was het ook gauw weer over. In de 10 jaar daarna zijn ze alleen onder Van Gaal nog kampioen geworden, laat staan dat ze in Europa nog wat presteerden.

Ik dacht trouwens 3 Europese finales (1 keer CL met Koeman die de winnende maakt, een keer EC2 tegen Man Utd en nog een keer UEFA Cup).... ach ja, nu schiet die rampfinale tegen Milan me ook weer te binnen. Wat een teleurstelling was dat.

2 maal de EC2. Winst tegen Samdoria (2-0). De UEFA Cup finale hebben ze nooit gehaald onder Cruijf.

Toch jammer van de uitslag, AZ speelt hartstikke leuk voetbal vanavond

Jammer dat bij Ajax een overduidelijke goal wordt afgekeurd.

Verder valt het niet mee met Younes, Sinkgraven, Schone en Tete.

Younes ging zowaar een keer buitenom!

Verder niet onaardig, ze hadden met 2-0 voor moeten staan, datdanweerwel

vigil schreef:
Toch jammer van de uitslag, AZ speelt hartstikke leuk voetbal vanavond

Zie je toch dat t om de pegels gaat helaas en niet leuk voetbal

Ondertussen in München:

Arjen Robben mag mogelijk niet meer meedoen met Bayern München. De voetballer verkocht te weinig loten voor de nieuwjaarsloterij.

Voetbalclub: "Arjen Robben verkocht te weinig loten" - Nieuwspaal

Op zich is 0-0 niet eens zo'n slecht resultaat, maar het is wel jammer dat je bij rust niet al 0-1 of 0-2 voor staat. Tweede helft was een stukkie minder, mede doordat Legia meer druk ging zetten.

En het complete middenveld niet thuis gaf.

Trouwens, die Sanchez is echt goed (en dus wss zo vertrokken).

En eerlijk is eerlijk, Younes speelde best aardig.

Klaassen (vooral eerste helft) was nog prima. Ziyech zat inderdaad niet in de wedstrijd. Sanchez was inderdaad ijzersterk vandaag. Ik hoop dat hij ook nog volgend seizoen nog bij Ajax speelt.

Ik vind die keeper van Ajax wel goed, wordt steeds beter in ieder geval.

Klaassen was zeker goed in de eerste helft. Versnelde het spel, zuivere passing en die bal op goal was fraai ingeschoten. Jammer dat ie niet werd geteld. Met Onana en Sanchez de betere bij Ajax.

Schöne, Dolberg, Tete en Sinkgraven waren wel erg matig. Tete moet wel beter kunnen, het was nu wel erg flets met een blunder in de eerste helft op de koop toe. Sinkgraven zal vast nog wel verder groeien, maar als een linksback erbij lijkt me geen overbodige luxe.

Bij AZ schakelde ik net na de 0-3 in, maar vond ze ook leuk spelen. Jammer dat de 1-4 nog viel.

Tony schreef:
(quote)

geweldig team = veel geld.

Helemaal mee eens. Maar veel geld = geweldig team (wat men er van maakt hier) gaat niet op nee. Een vogel is een mus.

Hendrik68

Wat vinden jullie eigenlijk van Bladella gate? Ik heb er her en der al diverse discussies over gevoerd en de meningen lopen uiteen. Ik vind het triest dat deze jochies geroyeerd worden omdat ze niet genoeg geld meebrengen. Anderen vinden dat als iedereen instemt met een bestuursbesluit dat je daar dan ook naar moet handelen. Zit iets in, maar dan nog is het een strijd tussen ouders en bestuur waarbij de kinderen de dupe worden. Ik vind persoonlijk dat het bestuur gewoon eerst zijn verstand moet gebruiken, dan voorkom je dat dit soort rare voorstellen überhaupt wordt ingediend. Waarschijnlijk is het tijdens een ledenvergadering voorgesteld met de aantekening dat "anders het voortbestaan wordt bedreigd". Ja dat wil niemand en dan stem je maar voor. Beetje het Twente verhaal, gewoon benadrukken dat er geld bij moet anders gaan we kapot, dan heb je zo je geld bij elkaar. Een trieste ontwikkeling. Maar als kinderen de dupe worden vind ik het toch nog een tikkie erger.

De massale verontwaardiging is weer groot.

Het gaat dan wellicht ook wat ver.

Erger vind ik het nog dat diezelfde mensen met al hun kritiek zelf geen vinger uitsteken voor enig vrijwilligerswerk bij een voetbalclub.

Een algeheel credo: bakken vol kritiek vanachter hun computer en ondertussen mogen anderen (worden er steeds minder, meldt ook de KNVB vandaag) bij de desbetreffende (voetbal-)verenigingen alles doen. Alsof alles vanzelf kan gaan.
En als het lidmaatschapsgeld met een paar euro omhoog moet vanwege extra kosten die moeten worden gemaakt bij gebrek aan vrijwilligers is bij dezelfde mensen met kritiek eveneens de boot aan.

[modknip] geen politiek a.u.b. [/modknip]

Bladel moet geen € 125 lidmaatschapsgeld + € 25,00 aan lotenverkoop vragen, maar gewoon € 175,00 en dan afstappen van loten.
€ 25,00 teveel? Nee hoor, de kosten voor clubs dreigen dusdanig omhoog te gaan (m.n. huur, onderhoud, kleding, voorzieningen en trainers) dat op voorhand alvast een buffertje voor naderend onheil mag worden aangelegd.

Met zo'n verongelijkte moeder van één van die spelertjes die ik op tv zag kan ik mij overigens levendig voorstellen dat met dergelijke mensen een goed verenigingsleven niet is in te richten.

Als je kind er overigens niet in slaagt om alle loten te verkopen, ben je toch als ouders de eerste om de overgebleven loten af te rekenen.

Hendrik68
Ik zou ook zeggen. Contributie verhogen en dan klaar. Dat is tenminste duidelijk. Mijn dochter heeft al een paar keer loten voor de clubactie verkocht. De ene club deelt de spullen maandag uit, de de ander dinsdag en als mijn dochter ze op woensdag krijgt dan kun je wel raden hoe groot de kans is dat je ook nog maar 1 lot verkoopt. Ja, zeggen ze, maar je mag pas op zaterdag beginnen. Denk je dat in deze zogeheten keurige wijk waar je dagelijks uitglijdt over de hondepoep (gooi de wijk maar vol Chinezen, die vreten honden tenminste op) daar enig rekening mee gehouden wordt? Wat het nog leuker maakt: die clubactie is altijd vlak voor de volgende actie: De kinderpostzegels. Ze zien je dochter een week later alweer langs komen te schooien. Dat zal in Bladel niet anders gaan denk ik. Dat snapt zo'n bestuur toch ook wel lijkt me, waarbij wel moet worden aangemerkt dat het inderdaad vrij makkelijk is om vanaf de zijkant kritiek te hebben. Het valt ook niet mee bestuurslid te zijn tegenwoordig. Ik vind het zelf logisch dat mensen zelf ook meer verantwoordelijkheid moeten tonen en zich inzetten voor de club. Lijkt me zelfs dat je je hulp aanbiedt als er iets moet gebeuren.

Wat geknipt in berichten plus reactie verwijderd, geen politiek a.u.b en houd het bij de sport.

En heel erg veel hoeft er niet eens te gebeuren, als iedereen een steentje bijdraagt.

Het wordt schuiven met de mogelijkheden die er zijn.
Bij gebrek aan bar-/keuken vrijwilligers moeten ouders van jeugdspelers worden verplicht eens in de zoveel jaar te staan.

Bij tekorten aan scheidsrechters worden oudere spelers tot onder 19 ingezet om in een soort van roulatiesysteem de kleinere jeugd te fluiten.

De fricties ontstaan doordat besturen van clubs zich genoodzaakt zien verplichtingen in te voeren, het kan gewoon niet anders.
Maar voetbalverenigingen zijn niet de enige organisaties die met deze problematiek kampen.

Bizar overigens dat de club Bladel of bestuursleden van die club weer gelijk worden bedreigd.
Elke club heeft leden die jaarlijks worden geroyeerd, ook jeugdleden.

Dan is echt wel het uiterste gedaan om dat te voorkomen. Maar op een gegeven ogenblik houdt het ook op.
De KNVB heeft overigens zelf een systeem opgezet, waarbij wanbetaling o.i.d. er toe leidt, dat lid worden van een andere club niet meer mogelijk is.

Tsja dit is natuurlijk hele selectieve verontwaardiging. Die jochies zijn niet geroyeerd omdat ze te weinig lootjes hebben verkocht, maar omdat hun contributie niet betaald is. Als je als ouder niet eens 25 euro over hebt om je kind te laten voetballen, moet je niet gaan janken in de media over het onrecht dat je is aangedaan.

Tja dat heb ik ook gelezen, 25 euri korting op de contibutie maar dat moet je wel in lootjes compenseren.
Die ouders wilden het tekort niet betalen en dus minder contibutie betalen als afgesproken is.
Volgens de website van de club was er al een langdurige poging gedaan om e.e.a. fatsoenlijk op te lossen.
Misschien is de koppeling lootjes verkoop - korting op de contributie niet de meest gelukkige maar wel al vooraf bekend.
Wat zou Trump van de nieuwsgeving hieromtrent zeggen

Hendrik68
Als ze nou slim waren geweest waren ze met hun hele boekje naar mijnheer van der Aa gegaan. Wat als hij dan geen loten wilde hebben?

Als je regels afspreekt moet je je er ook aan houden, helemaal helder. Maar het blijft apart dat iemand zo iets kan verzinnen.

Ik heb vanmiddag een prachtige wedstrijd in de FA Cup gezien. Barton van Burnley was ernstig gefrustreerd en had wat mij betreft 2 keer rood kunnen krijgen. Het bleef bij een waarschuwing en een gele kaart. Zeer terecht dat Lincoln City door is!

Justus18 schreef:
Ik heb vanmiddag een prachtige wedstrijd in de FA Cup gezien. Barton van Burnley was ernstig gefrustreerd en had wat mij betreft 2 keer rood kunnen krijgen. Het bleef bij een waarschuwing en een gele kaart. Zeer terecht dat Lincoln City door is!

Het was een heerlijke pot voetbal maar man wat heb ik mij zitten ergeren aan het hemeltergend slechte commentaar.

Martial
Running On Empty schreef:
maar man wat heb ik mij zitten ergeren aan het hemeltergend slechte commentaar.

Hadden ze Koert Westerman geleend dan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:27 uur

geplaatst: vandaag om 04:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.