MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Rudi S schreef:
Van de laatste 1 heeft PSV er 1 gewonnen.

PSV - Feyenoord 0-1 Botteghin? Bedoel je die?

Frenz schreef:
(quote)

Mathematisch heb je gelijk, van de drie mogelijke uitslagen zijn dat er twee en dus 66,7%. Als we van de huidige vorm uit gaan, dan denk ik dat de objectieve toeschouwer Feyenoord de beste kansen toedicht. De objectiviteit heb ik allang verloren, zie hieronder.

Hoewel ik er ook niet objectief in sta (zie Feyenoord het liefst punten verspelen), probeer ik bij m'n kansberekening wel zo neutraal mogelijk te redeneren. Feyenoord zal heel erg op 2 gedachten hinken zolang het gelijk blijft, dat werkt mogelijk in het voordeel van PSV. Ik verwacht dat Feyenoord toch wat angstig gaat spelen omdat ze vooral niet willen verliezen. Maar de bus parkeren zullen ze ook niet snel doen. Voor PSV is de opdracht gewoon duidelijk.

Maar een luchtkasteel? Hier staan de synoniemen. Als we dan toch aan het cherry picken zijn, doe mij dan maar 3) fantastisch toekomstbeeld.

Haha lijkt me dat fantastisch toekomstbeeld niet helemaal klopt, staat haaks op irreëel toekomstbeeld en de andere betekenissen.

Gretz schreef:
(quote)

Hoewel ik er ook niet objectief in sta (zie Feyenoord het liefst punten verspelen), probeer ik bij m'n kansberekening wel zo neutraal mogelijk te redeneren. Feyenoord zal heel erg op 2 gedachten hinken zolang het gelijk blijft, dat werkt mogelijk in het voordeel van PSV. Ik verwacht dat Feyenoord toch wat angstig gaat spelen omdat ze vooral niet willen verliezen.

Nee echt niet. Feyenoord angstig spelen en op 2 gedachten hinken? Ze zijn niet gek. Die gaan in de Kuip maar voor één ding: de volle winst. Mogelijk dat als het vlak voor tijd nog gelijk is, dat ze er dan op gaan spelen, maar eerder echt niet.

Op zoveel gedachten heeft Feyenoord nog niet gehinkt dit seizoen (bijv. Ajax thuis vol voor de winst gegaan) en dat zit ook niet in deze ploeg

west schreef:
(quote)

PSV - Feyenoord 0-1 Botteghin? Bedoel je die?

Dat was toch geen thuiswedstrijd waar vigil het over had

west schreef:
Haha, die Gretz: hij is nu wel heel enthousiast voor PSV. Meer dan 50% kans dat Feyenoord niet wint...... in eigen Kuip? En zenuwachtig krijg je deze ploeg niet. Ik ga ervan uit dat Feyenoord niet verliest en hoop dat ze winnen (30% gelijkspel / 70% winst).

Feyenoord creëert gewoon niet heel veel kansen de laatste weken, scoren moeizamer dan voor de winterstop. Ik denk dat jullie PSV echt wat onderschatten. Feyenoord zou gewoon redelijk tevreden moeten zijn met een gelijkspel in de op 1 na moeilijkste wedstrijd die ze dit seizoen nog moeten spelen. Ajax zal ook nog wel wat punten gaan verspelen, dus met een gelijkspel staan ze er nog steeds behoorlijk goed voor.

west schreef:
(quote)

Nee echt niet. Feyenoord angstig spelen en op 2 gedachten hinken? Ze zijn niet gek. Die gaan in de Kuip maar voor één ding: de volle winst. Mogelijk dat als het vlak voor tijd nog gelijk is, dat ze er dan op gaan spelen, maar eerder echt niet.

Lol, in dat geval worden de kansen van PSV nog wat groter, reken maar dat ze gefocust zullen zijn op een paar dodelijke counters. Wat Feyenoord vooral niet moet doen zondag is vol op de winst spelen.

Rudi S schreef:
(quote)

Dat was toch geen thuiswedstrijd waar vigil het over had

Dat weet ik wel, maar ik kon het gewoon echt niet laten...

PSV heeft na de winterstop ook alles gewonnen en met een veel moeilijker programma dan Feyenoord.
Bovendien speelt PSV voor zijn laatste kans, dus het lijkt me nog geen uitgemaakte zaak dat Feyenoord het hier afmaakt. Ik denk wel dat Feyenoord het gaat redden, zeker als de selectie fit blijft. Misschien is het ook wel een unieke kans, want met een niet zo sterke bank wordt het volgend jaar een stuk lastiger als ze CL ernaast gaan spelen.

Ik lees je overigens nooit meer over Utrecht, West. Die draaien ook wel erg lekker de laatste tijd. Gaan gewoon de vierde plek pakken denk ik.

west schreef:
(quote)

Dat weet ik wel, maar ik kon het gewoon echt niet laten...

Alternative facts.

Het is natuurlijk ook geen uitgemaakte zaak dat Feyenoord gaat winnen. Ik denk dat Feyenoord wegens het thuisvoordeel wel favoriet is. Maar zo zwart/wit zoals sommige het willen schetsen is het niet en dat is ook van toepassing voor de gewonnen wedstrijden van PSV de laatste weken. PSV won idd ook alles na de winterstop maar dat ging toch zeker ook niet makkelijk met o.a. twee keer winst in blessuretijd.

Verder scoort Feyenoord lastiger na de winterstop maar ja het de lat lag ook wel hoog in vergelijk met tot en met november. Maar goed 12 doelpunten uit die 6 wedstrijden is gewoon 2 per wedstrijd dus of dat nou slecht is. Bovendien krijgen ze geen tegentreffers dus is ook 1 doelpunt veelal genoeg.

Er wordt hier volop gejuicht als Utrecht alweer wint herman. Pas had ik het nog over al die gemiste kansen tegen... Ajax. En een uitgemaakte zaak is het zeker niet dat Feyenoord 'even' wint van PSV. Wel is belangrijk dat ze El Ahmadi hebben: die speelt hopelijk Marco van Ginkel uit de wedstrijd.

Gretz schreef:
Feyenoord creëert gewoon niet heel veel kansen de laatste weken, scoren moeizamer dan voor de winterstop.

Daar staat tegenover dat ze na de winterstop ook nog geen goal tegen hebben gehad. Maar PSV is ruimschoots de meest scorende ploeg van de laatste weken, dus dat kan nog leuk worden (de beste verdediging tegen de beste aanval).

Het wordt sowieso de leukste Feyenoord - PSV voor mij in jaren. Vanuit een Amsterdamse bril mag ik er blij mee zijn dat PSV ook is blijven winnen. Als die op onoverbrugbare achterstand hadden gestaan zou Feyenoord wel ruimschoots favoriet zijn geweest.

vigil schreef:

Verder scoort Feyenoord lastiger na de winterstop maar ja het de lat lag ook wel hoog in vergelijk met tot en met november.

Dat is dan toch bedrog en zou het scoren van doelpunten enkel makkelijker moeten maken.

Gretz schreef:

Feyenoord creëert gewoon niet heel veel kansen de laatste weken, scoren moeizamer dan voor de winterstop. Ik denk dat jullie PSV echt wat onderschatten. Feyenoord zou gewoon redelijk tevreden moeten zijn met een gelijkspel in de op 1 na moeilijkste wedstrijd die ze dit seizoen nog moeten spelen. Ajax zal ook nog wel wat punten gaan verspelen, dus met een gelijkspel staan ze er nog steeds behoorlijk goed voor.

PSV scoort nou ook niet bepaald makkelijk en dat Feyenoord moeite had met scoren had er ook wat mee te maken dat ze vaak om een dubbele geparkeerde bus heen moesten. Gegeven het feit dat PSV moet winnen, verwacht ik niet dat er zelfs maar een 45km karretje staat voor vriend Zoet staat.

Rudi S schreef:
(quote)

Dat is dan toch bedrog en zou het scoren van doelpunten enkel makkelijker moeten maken.

Jemig, zelfs Harry Vermeegen durft deze grap nog niet te maken

Frenz schreef:
PSV scoort nou ook niet bepaald makkelijk

Huh, PSV scoort juist vrij makkelijk de laatste tijd. 18 goals na de winterstop, Ajax en Feyenoord komen tot 12. Gemiddeld 3 goals per wedstrijd en dat tegen bijna allemaal clubs uit het linkerrijtje.

Ja, maar ze gingen er vaak moeilijk in

oké oké, ik had de droogte van spits teveel meegenomen

Frenz schreef:

oké oké, ik had de droogte van spits teveel meegenomen

Geen ouwe koeien uit sloot halen

herman schreef:
(quote)

Huh, PSV scoort juist vrij makkelijk de laatste tijd. 18 goals na de winterstop, Ajax en Feyenoord komen tot 12. Gemiddeld 3 goals per wedstrijd en dat tegen bijna allemaal clubs uit het linkerrijtje.

In welk linkerrijtje staan NEC, Excelsior en Heracles dan?

Het loopt weer bij PSV sinds Van Ginkel is toegevoegd aan het elftal en Luuk de Jong het net weer heeft gevonden.
Belangrijkste zondag is wel dat PSV weer eens de nul houdt.

PSV en tegenwoordig ook Ajax scoren overigens wel een stuk beter in het gemiste penalty klassement dit jaar...

Zolang Ajax geen penalty's meer gaat missen die van invloed zijn op het eindresultaat zal me dat worst zijn. Als de gemiste penalty's van eerder dit seizoen er in waren gegaan was het doelsaldo van Ajax enkel iets beter geweest.

Leuk allemaal, maar pas volgende week weten wij met hoeveel PSV gewonnen heeft

wishfull thinking, Rudi S, ik zou bijna zeggen een luchtkasteel

Geen woorden maar daden......(hoewel dat hier op zo'n forum vrij lastig is)

Rudi S schreef:

Om de spanning terug te brengen mag het van mij

Running On Empty schreef:
(quote)

Om de spanning terug te brengen mag het van mij

Wat krijgen we nou? Verlaat met pek en veren de stad!

dix
Rudi S schreef:

Als het maar geen 10-0 wordt dan zijn wij hier aan het grote riool al tevreden.

Wel jammer voor Feyenoord dat op de 28 ste speelronde TeleTekst zal verdwijnen. Waar bewijs je dan nog dat je bovenaan staat.

Op teletekst van de NOS, dat gaat niet verdwijnen.

Er is daarnaast geen sport internet zonder stand. De krant is ook heel erg handig

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:42 uur

geplaatst: vandaag om 23:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.