Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 21 februari 2017, 23:48 uur
johan de witt schreef:
Klopt, niemand gaat Feyenoord nog inhalen dit seizoen, en misschien de komende jaren ook wel niet.
De beste verdediging, de beste aanval, het beste middenveld eigenlijk ook wel.
Klopt, niemand gaat Feyenoord nog inhalen dit seizoen, en misschien de komende jaren ook wel niet.
Ik denk niet dat Feyenoord snel nog zo'n uitzonderlijk seizoen gaat draaien. Het zou me niet eens verbazen als ze de rest van het seizoen alles winnen (dus ook van Ajax en PSV), maar het is ook wel opvallend dat ze nauwelijks blessures hebben gehad (zeker in vergelijk met PSV, stel je voor dat Feyenoord met een middenveld Vejnovic-Gustafson-Tapia had moeten spelen). Wellicht is dat ook een kwaliteit van de medische staf, maar dat heb je ook niet elk seizoen.
En de eventuele verkoop van spelers moet ook goed opgevangen zien te worden. Ik hoop wel dat iedereen van het basisteam blijft, zou toch mooi zijn als Feyenoord (en wat mij betreft ook Ajax en PSV) naar een hoger niveau konden toe groeien.
0
geplaatst: 21 februari 2017, 23:51 uur
Heb de CL vanavond helaas niet kunnen zien.
Zal je zien dat het morgen een saaie bedoening wordt.
Zal je zien dat het morgen een saaie bedoening wordt.
0
geplaatst: 22 februari 2017, 00:46 uur
Zonder dollen, je hebt echt wat gemist
Weer eens dat prettige gevoel dat de wedstrijd ongelooflijk snel voorbij was. En dat je na de eerste helft denkt, nou daar kan de tweede niet overheen, toch? Scoreverloop uit het boekje, een classic, niets minder dan dat.
Weer eens dat prettige gevoel dat de wedstrijd ongelooflijk snel voorbij was. En dat je na de eerste helft denkt, nou daar kan de tweede niet overheen, toch? Scoreverloop uit het boekje, een classic, niets minder dan dat.
0
geplaatst: 22 februari 2017, 07:14 uur
Frenz schreef:
Ja het had van mij nog een uur door mogen gaan terwijl ik bij CL toch vaak denk 'fluit maar af'.

0
geplaatst: 22 februari 2017, 07:45 uur
herman schreef:
Ik denk niet dat Feyenoord snel nog zo'n uitzonderlijk seizoen gaat draaien. Het zou me niet eens verbazen als ze de rest van het seizoen alles winnen (dus ook van Ajax en PSV), maar het is ook wel opvallend dat ze nauwelijks blessures hebben gehad (zeker in vergelijk met PSV, stel je voor dat Feyenoord met een middenveld Vejnovic-Gustafson-Tapia had moeten spelen). Wellicht is dat ook een kwaliteit van de medische staf, maar dat heb je ook niet elk seizoen.
En de eventuele verkoop van spelers moet ook goed opgevangen zien te worden. Ik hoop wel dat iedereen van het basisteam blijft, zou toch mooi zijn als Feyenoord (en wat mij betreft ook Ajax en PSV) naar een hoger niveau konden toe groeien.
(quote)
De weinige blessures zijn geen toeval. Sinds Van Bronckhorst trainer is, is Feyenoord overgestapt op de methode Verheijen. Je kan van die vent zeggen wat je wilt, maar verstand van inspanningsfysiologie heeft ie wel. Daarom speelt Feyenoord ook zo vaak de tegenstander kapot in de slotfase; en dat terwijl ze zo'n beetje het laagste aantal verschillende spelers hebben gebruikt van de eredivisie.
Over volgend seizoen valt weinig zinnigs te zeggen. Berghuis gaat sowieso weg, Kuyt zal stoppen (hopelijk) en ik verwacht dat Kongolo ook weggaat. Dan is het afwachten of spelers als Vilhena, Jorgensen en Karsdorp blijven. Daarachter staan nog geen talenten, die klaar zijn om het over te nemen. Dat betekent dat je vervangers moet kopen en dat blijft altijd een gok met Feyenoords budget, nog los van de benodigde aanpassingstijd.
0
geplaatst: 22 februari 2017, 09:41 uur
Mocht Feyenoord kampioen worden veranderd dat budget natuurlijk wel behoorlijk. Ik verwacht ook dat Kuyt zal stoppen. Berghuis zal normaliter teruggaan maar hebben ze dan wel plaats voor hem in de PL? Wellicht is er een mogelijkheid tot overname. Ik verwacht dat Karsdorp nog wel een jaartje blijft. De laatste maanden is het ook niet zo heel veel meer.
Dat Feyenoord de fitste selectie heeft uit de eredivisie is inderdaad zeker geen toeval.
Dat Feyenoord de fitste selectie heeft uit de eredivisie is inderdaad zeker geen toeval.
0
geplaatst: 22 februari 2017, 10:02 uur
De beste inspanningsfysioloog ook nog 
Het wat overigens niet gemeend wat ik zei, meer het me inbeelden in de positie van sommige anderen hier.
Hoe dan ook zijn ze bij winst zondag verzekerd van de schaal en in dat geval zou dat ook terecht zijn.

Het wat overigens niet gemeend wat ik zei, meer het me inbeelden in de positie van sommige anderen hier.
Hoe dan ook zijn ze bij winst zondag verzekerd van de schaal en in dat geval zou dat ook terecht zijn.
0
geplaatst: 22 februari 2017, 10:37 uur
Mocht Ajax blijven winnen (behalve tegen Feyenoord of PSV) en geen kampioen worden, dan is het een beetje zoals onder Martin Jol. Tweede worden met 85 punten (veel meer dan waarmee ze onder Frank de Boer vier keer kampioen zijn geworden). We krijgen bepaald geen kampioen van de armoede.
Of er moet een scenario zoals zich bij de Derde Divisie aftekenen waarin De Dijk een gigantische voorsprong aan het verspelen is.
Of er moet een scenario zoals zich bij de Derde Divisie aftekenen waarin De Dijk een gigantische voorsprong aan het verspelen is.
0
geplaatst: 22 februari 2017, 10:41 uur
Sterker nog, het is zelfs mogelijk dat als PSV de resterende 11 wedstrijden wint en dus op 85 punten komen en toch derde worden (op doelsaldo)
0
geplaatst: 22 februari 2017, 10:42 uur
Dan zou je ook kunnen redeneren dat de rest van de Eredivisie van armoedig niveau is.
0
geplaatst: 22 februari 2017, 11:25 uur
johan de witt schreef:
Dan zou je ook kunnen redeneren dat de rest van de Eredivisie van armoedig niveau is.
Op enkele leuke uitzonderingen na

0
geplaatst: 22 februari 2017, 11:43 uur
johan de witt schreef:
En dan toch die knagende onzekerheid bij velen, ik begrijp het niet
En dan toch die knagende onzekerheid bij velen, ik begrijp het niet
Ja, dat snap ik ook niet....Ajax blijft echt niet alles winnen, die verspelen onderweg denk ik nog wel 5 a 6 punten en ik zie Feyenoord geen 12 punten meer verspelen met het programma wat ze nog voor de boeg hebben (hooguit 7 a 8 punten als het tegen zit).
0
geplaatst: 22 februari 2017, 13:09 uur
herman schreef:
Mocht Ajax blijven winnen (behalve tegen Feyenoord of PSV) en geen kampioen worden, dan is het een beetje zoals onder Martin Jol. Tweede worden met 85 punten (veel meer dan waarmee ze onder Frank de Boer vier keer kampioen zijn geworden). We krijgen bepaald geen kampioen van de armoede.
Je kunt ook stellen dat Feyenoord pech heeft. Normaal gesproken zouden "we" nu minstens op 10 punten voorsprong staan in deze fase.
Ajax dat voor het eerst sinds 8 jaar weer in Utrecht wint - met het nodige geluk. Dat soort zaken.
0
geplaatst: 22 februari 2017, 13:11 uur
El Ninjo schreef:
Ja, dat snap ik ook niet....Ajax blijft echt niet alles winnen, die verspelen onderweg denk ik nog wel 5 a 6 punten en ik zie Feyenoord geen 12 punten meer verspelen met het programma wat ze nog voor de boeg hebben (hooguit 7 a 8 punten als het tegen zit).
(quote)
Nou... Mocht Feyenoord komende zondag tegen PSV verliezen, dan zie ik Feyenoord nog wel 10+ punten verspelen hoor. Er komt nog een loodzwaar programma aan.
Ajax zie ik niet veel punten meer verspelen. Groningen uit, Heerenveen thuis, Feyenoord thuis en PSV uit. Daar zou het kunnen. En Willem II uit had nog gekund, als het niet de laatste wedstrijd was geweest. Mochten ze dan bovenaan staan, dan zie ik nogmaals een "De Graafschap scenario" realiteit worden.
Het zijn maar 5 puntjes hè. En Ajax heeft ook nog het thuisvoordeel bij de Klassieker II.
0
geplaatst: 22 februari 2017, 13:23 uur
Feyenoord wint thuis gewoon alles behalve misschien van PSV, dat zie ik nog wel gelijk worden.
Verder kan Ajax uit verloren worden, dan zit ik op 5 punten verlies.
En van de lastigere uitwedstrijden Heerenveen, Pec en Vitesse zie ik ze echt hooguit 1 gelijkspel halen.
De rest is sowieso appeltje eitje
Daarnaast verspeelt Ajax gewoon 3 punten tegen PSV.....
Verder kan Ajax uit verloren worden, dan zit ik op 5 punten verlies.
En van de lastigere uitwedstrijden Heerenveen, Pec en Vitesse zie ik ze echt hooguit 1 gelijkspel halen.
De rest is sowieso appeltje eitje

Daarnaast verspeelt Ajax gewoon 3 punten tegen PSV.....
0
geplaatst: 22 februari 2017, 13:35 uur
Uit bij Vitesse is Feyenoord wel weggespeeld. Zal wel een incident zijn, maar kan me voorstellen dat dat nog een lastig potje wordt.
0
geplaatst: 22 februari 2017, 13:48 uur
herman schreef:
Uit bij Vitesse is Feyenoord wel weggespeeld. Zal wel een incident zijn, maar kan me voorstellen dat dat nog een lastig potje wordt.
Weggespeeld. Lol. De tweede helft waren ze beter, dat is iets anders.
En dat was met een gehavend elftal. Feyenoord kan de absentie van El Ahmadi én Vilhena niet opvangen. Sowieso ging Feyenoord niet vol voor de winst en spaarden ze zich voor de competitie. Wat ik overigens wel jammer vond.
Vitesse werd wel weggespeeld in de Kuip.
Maar lastig gaat het zeker worden in Arnhem.El Ninjo: bij Sparta zie ik Feyenoord ook wel punten verliezen. Verder is AZ en Utrecht thuis geen appeltje eitje, normaal gesproken.

Feyenoord mag juist niet verliezen in de Arena.
0
geplaatst: 22 februari 2017, 14:03 uur
Zowel PSV, Feyenoord als Ajax speelde afgelopen weekeinde geen beste wedstrijd, best matig eigenlijk wel. Je kunt wel alle opponenten langsgaan maar dat geeft geen enkele garantie.
Heb je als top 3 ploeg een slechte of een mindere dag en speel je tegen een lager geklasseerde opponent die een heel goede dag heeft, dan kun je zomaar punten verspelen. Degradatie ploegen kunnen rare sprongen maken in de laatste weken. AZ en Vitesse zullen zich bij plaatsing voor de bekerfinale vooral daarop focussen, dat telt ook mee.
Alles is nu nog mogelijk. Het enige dat voor mij vaststaat is dat PSV komende zondag MOET winnen om nog uitzicht op de landstitel te behouden.
Heb je als top 3 ploeg een slechte of een mindere dag en speel je tegen een lager geklasseerde opponent die een heel goede dag heeft, dan kun je zomaar punten verspelen. Degradatie ploegen kunnen rare sprongen maken in de laatste weken. AZ en Vitesse zullen zich bij plaatsing voor de bekerfinale vooral daarop focussen, dat telt ook mee.
Alles is nu nog mogelijk. Het enige dat voor mij vaststaat is dat PSV komende zondag MOET winnen om nog uitzicht op de landstitel te behouden.

0
geplaatst: 22 februari 2017, 14:07 uur
Precies. Vandaar die onzekerheid. Bij 10 punten voorsprong had ik relaxt op m'n stoel gezeten...
0
geplaatst: 22 februari 2017, 14:30 uur
Running On Empty schreef:
Ja en dat moeten ze dus vooral niet doen.

0
geplaatst: 22 februari 2017, 14:52 uur
Zondag zal een slag op 't middenveld worden vrees ik.
PSV moet komen, Feyenoord wil niet verliezen. Dat wordt wel interessant.
Toch vermoed ik dat PSV er niet gaat winnen, misschien een gelijkspel, maar de instelling bij de Rotterdammers kan de doorslag gaan geven.
Al zal de spanning en de importantie van deze wedstrijd ze ook kunnen opbreken.
Kortom: het maakt niet uit wat je denkt, hoopt of vreest, je kan er toch niks zinnigs over zeggen.
Hopen op een mooie pot, met 3 punten voor PSV
PSV moet komen, Feyenoord wil niet verliezen. Dat wordt wel interessant.
Toch vermoed ik dat PSV er niet gaat winnen, misschien een gelijkspel, maar de instelling bij de Rotterdammers kan de doorslag gaan geven.
Al zal de spanning en de importantie van deze wedstrijd ze ook kunnen opbreken.
Kortom: het maakt niet uit wat je denkt, hoopt of vreest, je kan er toch niks zinnigs over zeggen.
Hopen op een mooie pot, met 3 punten voor PSV

0
geplaatst: 22 februari 2017, 15:17 uur
Ben benieuwd of het ook een mooie wedstrijd gaat worden of dat er een club gaat bezwijken onder de druk die er de laatste tijd is ontstaan. PSV is net op tijd weer redelijk in vorm en heeft een meer ervaren ploeg, maar ik acht Feyenoord mentaal wel wat sterker.
0
geplaatst: 22 februari 2017, 15:34 uur
Nicolage Rico schreef:
bij Sparta zie ik Feyenoord ook wel punten verliezen. Verder is AZ en Utrecht thuis geen appeltje eitje, normaal gesproken.
bij Sparta zie ik Feyenoord ook wel punten verliezen. Verder is AZ en Utrecht thuis geen appeltje eitje, normaal gesproken.

Sorry, het mag dan misschien niet makkelijk worden maar Feyenoord gaat thuis tegen AZ en Utrecht echt geen punten verspelen....en kom op, Sparta uit wordt ook niet al te lastig. Ze hebben de zeperd tegen een degradatie kandidaat al gehad met Go-Ahead uit, dat gaat ze niet nog een keer overkomen.
Vitesse uit gaan ze ook niet verliezen, ze verliezen geen 2x uit daar....als ze voor de beker daar makkelijk met 0-3 hadden gewonnen dan was het denk ik "m.n. psychologisch qua instelling van beide ploegen" een lastiger verhaal geworden.
Maar als Feyenoord niet verliest in de Arena dan is het sowieso al bekeken.
0
geplaatst: 22 februari 2017, 16:23 uur
Ik hoop dat je gelijk krijgt El Ninjo, al eindig je bij je eigen voetbalpoules meestal onderaan.
Oké, je hebt 'm een keer gewonnen. Daar hou ik me aan vast.
Oké, je hebt 'm een keer gewonnen. Daar hou ik me aan vast.

0
geplaatst: 22 februari 2017, 16:25 uur
Vilhena is 32 wedstrijden achter elkaar ongeslagen. (bizar)
El Ahmadi 3 minder. Omdat hij die wedstrijden in Afrika zat.
Dus ik hoop dat je gelijk krijgt.

Overigens telt voor Feyenoord ook enkel winst.
0
geplaatst: 22 februari 2017, 16:36 uur
Voor jou misschien wel, maar Van Bronckhorst cs zijn slim genoeg om te weten dat een gelijkspel onder deze omstandigheden ook prima is. Ik verwacht geen open huis in elk geval.
0
geplaatst: 22 februari 2017, 16:58 uur
Wat heeft Feyenoord aan een gelijkspel? Dan komt Ajax op een schamele drie punten en hebben ze PSV nog niet uitgeschakeld.
Sowieso gaat Feyenoord dit seizoen altijd voor de 100% score (op Vitesse uit na voor de beker). Zeker in de Kuip.
Sowieso gaat Feyenoord dit seizoen altijd voor de 100% score (op Vitesse uit na voor de beker). Zeker in de Kuip.
1
geplaatst: 22 februari 2017, 17:04 uur
El Ninjo schreef:
Sorry, het mag dan misschien niet makkelijk worden maar Feyenoord gaat thuis tegen Utrecht echt geen punten verspelen....
Sorry, het mag dan misschien niet makkelijk worden maar Feyenoord gaat thuis tegen Utrecht echt geen punten verspelen....
Nee en als er een beetje een zwakke broeder fluit zeker niet, minimaal 4-0 denk ik ....

0
geplaatst: 23 februari 2017, 01:01 uur
Nicolage Rico schreef:
Precies. Vandaar die onzekerheid. Bij 10 punten voorsprong had ik relaxt op m'n stoel gezeten...
PSV stond eens in januari met 11 punten voor op de nummer 2, geen vuiltje aan de lucht. Winterbanden onder de platte kar werd er geroepen. Maar als sneeuw voor de zon, voorsprong weg.
Ze werden nog wel kampioen.....op doelsaldo...op de slotdag
Maar blijf maar lekker relaxt zitten, de stand blijft zoals die is (bovenin althans), denk ik.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.