MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
De wind snijdt om het huis, de spanning door mij. Is die competitie al voorbij?

De landskampioen gaat op jacht naar 25ste uitduel zonder nederlaag. Een record!

Maar komt dat record er gigage?

Hendrik68
Ik mijd de CL als de pest, maar gisteren kwam het langs op het sportjournaal. Porto-Juventus of net andersom. 2 keer geel voor Telles van Porto, die voor de eerste al donkerrood moest hebben en voor de tweede iets minder donker maar wel rood. Wat zegt die gekke Casillas? De scheidsrechter had best wel wat milder mogen zijn. Daardoor verpestte de scheidsrechter de wedstrijd. Het overduidelijke bewijs dat doping op termijn ook de hersens aantast.

gigage schreef:
(quote)

PSV stond eens in januari met 11 punten voor op de nummer 2, geen vuiltje aan de lucht. Winterbanden onder de platte kar werd er geroepen. Maar als sneeuw voor de zon, voorsprong weg.
Ze werden nog wel kampioen.....op doelsaldo...op de slotdag

Maar blijf maar lekker relaxt zitten, de stand blijft zoals die is (bovenin althans), denk ik.

Dat was vrij zeldzaam.

10 punten voorsprong zou Feyenoord never nooit meer uit handen geven dit seizoen. Tot nu toe staat het totale puntverlies, na 23 wedstrijden, op 9.

herman schreef:
(quote)

Ik denk niet dat Feyenoord snel nog zo'n uitzonderlijk seizoen gaat draaien. Het zou me niet eens verbazen als ze de rest van het seizoen alles winnen (dus ook van Ajax en PSV), maar het is ook wel opvallend dat ze nauwelijks blessures hebben gehad (zeker in vergelijk met PSV, stel je voor dat Feyenoord met een middenveld Vejnovic-Gustafson-Tapia had moeten spelen). Wellicht is dat ook een kwaliteit van de medische staf, maar dat heb je ook niet elk seizoen.

En de eventuele verkoop van spelers moet ook goed opgevangen zien te worden. Ik hoop wel dat iedereen van het basisteam blijft, zou toch mooi zijn als Feyenoord (en wat mij betreft ook Ajax en PSV) naar een hoger niveau konden toe groeien.

Nauwelijks blessures? Vermeer 22 wedstrijden, van Beek het hele seizoen, Kongolo al zo'n 8 wedstrijden, Berghuis had ruim een maand last van zijn ribben en dan misten we El Ahmadi nog 3 wedstrijden vanwege de Afrika Cup en waren er nog meer kleine blessures.

Maar Feyenoord oogt erg fit en het kan altijd nog slechter qua blessures. Moet er niet aan denken als er meerdere toppers tegelijk geblesseerd zijn of dat Jorgensen 5 of meer wedstrijden niet kan spelen. De spoeling achterin is te dun en kwalitatief gaat Feyenoord te hard achteruit bij de afwezigheid van Vilhena en vooral El Ahmadi. Als er 1 niet speelt, staat er wel een goede vervanger (Toornstra). Maar dan speelt Dirk helaas op 10.

Voor Vermeer is natuurlijk Brad Jones aangetrokken, want een hele goede vervanger bleek te zijn.
Van Van Beek heb ik lange tijd gedacht dat ie gewoon gepasseerd was, omdat ie vorig seizoen vrij zwak speelde. In ieder geval niet echt een gemis dat ie er niet bij is (wellicht voor in de breedte). Die paar wedstrijden van Berghuis (toen sowieso nog niet onomstreden), KEA, etc. stelt toch niet al te veel voor.

Jorgensen is geloof ik de speler die de meeste wedstrijden heeft gespeeld dit seizoen (inclusief interlands). Ben wel benieuwd of jij nog groeimarge ziet in Gustafson en Tapia, die zullen toch wel wat stijgen in de pikorde mocht Kuyt stoppen. Hopelijk trekt Feyenoord nog wat mooie versterkingen aan in de winterstop.

Eeehh winterstop?

Graag wel even compleet blijven Rico.

Wat te denken van Elia die er iets van 2 maanden uit lag na de eerste wedstrijd van het seizoen waarin hij 3 keer scoorde

Zomerstop.

vigil schreef:
Eeehh winterstop?

Graag wel even compleet blijven Rico.

Wat te denken van Elia die er iets van 2 maanden uit lag na de eerste wedstrijd van het seizoen waarin hij 3 keer scoorde

Ooooh ja. Ik wist dat ik er eentje vergeten was.

Elia was na die lange blessure ook nog een aantal wedstrijden geblesseerd. Je kunt dus stellen dat Feyenoord juist vrij veel blessures heeft gehad, Herman. Al is het nog niet zo gek als bij PSV of in andere jaren bij Feyenoord.

herman: zo kan je alles wel recht lullen. Dat de vervangers van deze spelers het goed deden/doen wil niet zeggen dat we nauwelijks geblesseerden hebben. Bij PSV kunnen ze geblesseerde spelers ook makkelijk opvangen. Voor de breedte is het natuurlijk nogal fijn als iedereen fit is. We hebben al een aantal maal noodgedwongen moeten spelen met Nelom o.a.

Het vertrouwen in Gustafson is verminderd. Je kunt zien dat hij kan voetballen, maar het komt er nog niet echt uit. Heeft vooral met het mentale aspect te maken, denk ik, naast het feit dat hij nauwelijks kansen krijgt. Hij schijnt al een tijd heimwee te hebben.

Tapia is niet goed genoeg voor Feyenoord. Er moet een wonder gebeuren mocht hij het redden.

Vejinovic vond ik in het begin geweldig. Ook bij hem zit het niet helemaal goed in zijn koppie. Maar als verdedigende middenvelder moet hij nooit meer opgesteld worden, aangezien hij to-taal niet kan verdedigen. Op 10 zou hij nog best kunnen slagen. Al is hij te traag in zijn balbehandeling, maar goed; dat is Kuijt nog meer.

Ai, toch wel een regionale bekendheid hier. R.I.P Jaap Timmer. Geen familie van mij

Jaap Timmer, Mister TT, overleden - RTV Drenthe - rtvdrenthe.nl

Nicolage Rico schreef:
Dat de vervangers van deze spelers het goed deden/doen wil niet zeggen dat we nauwelijks geblesseerden hebben.

Dat is zo, maar in het geval van Vermeer is er in ieder geval de kans geweest een vervanger te halen.

Vejinovic vond ik in het begin geweldig. Ook bij hem zit het niet helemaal goed in zijn koppie. Maar als verdedigende middenvelder moet hij nooit meer opgesteld worden, aangezien hij to-taal niet kan verdedigen. Op 10 zou hij nog best kunnen slagen. Al is hij te traag in zijn balbehandeling, maar goed; dat is Kuijt nog meer.

Bij Vitesse deed hij het aardig goed, maar misschien kwam dat ook door de spelers om hem heen. En vermoedelijk zal dat zijn plafond ook wel zijn.

Misschien kunnen ze De Guzman of Vormer terughalen, mocht bv. Vilhena weggaan. Kan Toornstra lekker op de 10 gaan spelen.

De Guzman? Doe maar, graag zelfs, nog net geen 30 en qua speelstijl doet hij me weleen beetje denken aan een andere verloren zoon: Georginio

Staat me vaag iets van bij dat hij wel eens aangegeven heeft dat hij een terugkeer naar Feyenoord wel zag zitten.

[edit: dat klopte dus ]

herman schreef:
(quote)

Dat is zo, maar in het geval van Vermeer is er in ieder geval de kans geweest een vervanger te halen.

(quote)

Bij Vitesse deed hij het aardig goed, maar misschien kwam dat ook door de spelers om hem heen. En vermoedelijk zal dat zijn plafond ook wel zijn.

Misschien kunnen ze De Guzman of Vormer terughalen, mocht bv. Vilhena weggaan. Kan Toornstra lekker op de 10 gaan spelen.

Vejinovic heeft nu betere spelers om zich heen. Denk dat het eerder aan de druk en de vereisten ligt. Die liggen vele malen hoger bij Feyenoord.

Bij PSV hebben ze natuurlijk veel meer middelen gehad om spelers te halen. Jones doet het goed, heel goed, maar Vermeer is een betere keeper. Maar ik ben blij dat het zo is uitgepakt. We hadden natuurlijk ook de pech dat onze tweede keeper, Hahn, ook nog eens geblesseerd was. Al had die nooit de rust gebracht die Jones brengt. We hebben het "geluk" gehad dat onze 1e en 2e keeper voor aanvang van de competitie geblesseerd raakten. Daar staat tegenover dat onze 4e keeper ook heeft moeten keepen - en toevallig al die wedstrijden verloor Feyenoord (o.a. GAE uit).

Nou, Vitesse had toen geen misselijk middenveld met ook nog Kazasjvili (geweldige momentenvoetballer) en Pröpper. Maar uiteraard komt er bij Feyenoord nog wel wat anders kijken. Vind het wel een leuke speler, hopelijk doet ie na dit seizoen weer een stapje terug.

En heel jammer van Hahn, zonde dat zo'n groot talent er weer zolang naast heeft gestaan.

Hendrik68 schreef:
Ik mijd de CL als de pest,

Dan heb je toch heel wat prachtige wedstrijden aan je neus voorbij laten gaan de afgelopen 2 wkn.

west schreef:
De wind snijdt om het huis, de spanning door mij. Is die competitie al voorbij?

Nogal overdreven West. Ajax speelt vanavond pas de 16e finales.

Gelukkig raakte onze 3e keeper niet langer geblesseerd. Je moet er toch niet aan denken dat ballenplukker Hansson voor lange tijd onder de lat had gestaan. Dan stonden we nu zeker 3e.

iggy schreef:
(quote)

Nogal overdreven West. Ajax speelt vanavond pas de 16e finales.

Ik hoop dat ze winnen en een zware tegenstander loten, die nog eens veel inspanning vergt op de donderdagavond.

In dat kader gun ik Ajax wel een plekje in de finale

Hendrik68
iggy schreef:
(quote)

Dan heb je toch heel wat prachtige wedstrijden aan je neus voorbij laten gaan de afgelopen 2 wkn.
Dat zal best, maar de schoonheid van het spel heeft het voor mij allang verloren van het grote geld. Een competitie waar we als Nederland alleen maar van een afstandje naar mogen kijken heeft voor mij geen enkele waarde. Eredivisie net zo. De Top 3 is alweer een punt of 15 vertrokken bij de rest. Is voor niemand leuk. Ik kijk ook nauwelijks nog. Al 35 jaar wordt Groningen iets van 5e, 10e, keertje 12e, keertje 3e. Dat heb je na al die jaren wel een keer gehad. Stond van de week toevallig een stuk over in het AD, of we zo'n competitie als deze wel moeten willen, waarbij 3 teams al voor de Kerst los zijn. Natuurlijk niet. Je moet streven naar gelijke kansen voor iedereen. Juist nu is er de kans. Ajax Feyenoord en PSV zijn de aansluiting met de subtop van Europa al kwijt, waarom dan niet geprobeerd de eigen competitie spannender te maken en het geld eerlijk te verdelen? Kijk eens hoe vaak je een andere kampioen hebt in de 4 grote Amerikaanse sporten. Als supporter van een club weet je dat je altijd een keer kans hebt om in de finale van een kampioenschap te staan. Wat is er voor lol aan als je van te voren weet dat je toch geen enkele kans maakt? Voor mij geen enkele. Groningen strijdt nu net als alle clubs buiten de top 3 elk jaar voor een plek om de play offs die het "recht" geven op een UEFA cup rondje tegen de nummer 6 van Zweden of de nummer 8 van Roemenië als iedereen ligt te bakken op het strand half juli. Dat is de grote trofee waar de Nederlandse middenmoot voor strijdt tegenwoordig. Een plekje tussen 4 en 8. Maakt dus ook al niks meer uit of je 4e of 7e wordt. Ook nog eens. Weet je nog dat Groningen Atletico Madrid uitschakelde? En nog 2 keer ook. Zelfs de Nederlands kampioen mag de nummer 4 van Spanje niet eens meer uitdagen anno 2017.

Je hebt natuurlijk ergens wel gelijk.
Maar dan heb ik toch nog een (gemeen) vraagje voor je. Waarom kijk je dan wel met plezier naar Formule 1 ?

Uhmm, je suggereert dat froegah de kleinere clubs buiten de grote drie vaker kans maakten op een kampioensschap? Ff checken, vanaf 1956, het begin van de eredivise waren het DOS ('58), Sparta ('59), DWS ('63), AZ in '80 en Twente in 2009, de rest werd onderling verdeeld.

Oeps, ik doe AZ tekort, die sinds 2008 zich mogen beroepen op plek 4, met 2 kampioenschappen

Effe rustig aan he Frenz. Al 3 berichten achter elkaar, zonder dat het woord Feyenoord (direct) valt !
Het kan verkeren.

ghe ghe ghe, ik had natuurlijk de verdeling tussen die grote drie erbij kunnen zetten, maar dat ligt een beetje gevoelig in huize Frenz (feitelijk was er een lange en helaas veel te recente periode waarin er eigenlijk sprake was van de grote twee).

(alweer het F-woord niet gebruikt)

Maar dat zou dan indirect zijn. En dat mag natuurlijk.

Frenz schreef:

(alweer het F-woord niet gebruikt)

Ik zie na de tweede komma anders gewoon Frenz voorbij komen hoor

En daarna direct 'feitelijk'.

Frenz schreef:
Uhmm, je suggereert dat froegah de kleinere clubs buiten de grote drie vaker kans maakten op een kampioensschap? Ff checken, vanaf 1956, het begin van de eredivise waren het DOS ('58), Sparta ('59), DWS ('63), AZ in '80 en Twente in 2009, de rest werd onderling verdeeld.

Oeps, ik doe AZ tekort, die sinds 2008 zich mogen beroepen op plek 4, met 2 kampioenschappen

AZ in '81 uit m'n hoofd.

Je hebt gelijk, typo (en deed het dus niet uit m'n hoofd, was ook Sparta vergeten, dus Rotterdam als stad heeft wel een ster )

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:39 uur

geplaatst: vandaag om 12:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.