Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 23 februari 2017, 17:17 uur
We hebben al een ster, ouwe.
Hopelijk komt er na dit seizoen een halve ster bij.
(Ik weet het; 9 x sinds het betaalde voetbal. Maar dan heeft Ajax er ook geen 3).
Hopelijk komt er na dit seizoen een halve ster bij.
(Ik weet het; 9 x sinds het betaalde voetbal. Maar dan heeft Ajax er ook geen 3).

0
geplaatst: 23 februari 2017, 17:24 uur
Ik ben het maar deels met je eens Hendrik68, als je het niet erg vindt. Bij de NFL doen slechts 32 clubs mee. Daarvan hebben er 11 nooit de superbowl gewonnen (sinds '62). Bij de Uefa CL zijn er inmiddels 22 winnaars (sinds '55). De 32 clubs die mee mogen doen aan de CL zijn niet altijd dezelfde en maken inderdaad niet allemaal evenveel kans. Sterker nog, dit jaar is er maar 1 ploeg die bij de loting in pot 1 of pot 2 zat niet door naar de laatste 16. Dat er geen NL ploeg meer kans maakt is wel minder leuk, maar het spel an sich is deze ronde meer dan het aankijken waard.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 17:25 uur
Oh ja, tuurlijk, die tellen natuurlijk ook mee
Zat even naar de UK te kijken, daar is de verdeling wel evenwichtiger, hoewle er daar ook een grote drie is: ManU (20), Liverpool (18) en Arsenal (13), dat is dan wel vanaf 1888 (!) . Daarna volgt Everton op 9 en een hele rij erachter, in totaal maar liefst 32 kampioenen
Zat even naar de UK te kijken, daar is de verdeling wel evenwichtiger, hoewle er daar ook een grote drie is: ManU (20), Liverpool (18) en Arsenal (13), dat is dan wel vanaf 1888 (!) . Daarna volgt Everton op 9 en een hele rij erachter, in totaal maar liefst 32 kampioenen
0
geplaatst: 23 februari 2017, 17:35 uur
Toch kijken er steeds minder mensen naar CL in Nederland, gisteravond maar 550.000 als ik kijkcijfers.nl moet geloven. Maar dat kan ook komen door Veronica en het feit dat er geen Nederlandse club meer bij zit. Man City tegen Monaco keken ongeveer 800.000 mensen naar.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 17:43 uur
gigage schreef:
Ik ben het maar deels met je eens Hendrik68, als je het niet erg vindt. Bij de NFL doen slechts 32 clubs mee. Daarvan hebben er 11 nooit de superbowl gewonnen (sinds '62). Bij de Uefa CL zijn er inmiddels 22 winnaars (sinds '55). De 32 clubs die mee mogen doen aan de CL zijn niet altijd dezelfde en maken inderdaad niet allemaal evenveel kans. Sterker nog, dit jaar is er maar 1 ploeg die bij de loting in pot 1 of pot 2 zat niet door naar de laatste 16. Dat er geen NL ploeg meer kans maakt is wel minder leuk, maar het spel an sich is deze ronde meer dan het aankijken waard.
Nou weet dat ze het met Baseball 'The World Series' noemen en dat de NBA kampioen zich 'wereldkampioen' troont, maar het blijven toch echt landelijke competities en dus is Am. Football niet te vergelijken met een Europese bekercompetitie met een veelvoud aan deelnemers elk jaar (ook al is het karakter aangetast sinds de commercie het knock out principe de nek om heeft gedraaid).
0
geplaatst: 23 februari 2017, 17:45 uur
trebremmit schreef:
Toch kijken er steeds minder mensen naar CL in Nederland, gisteravond maar 550.000 als ik kijkcijfers.nl moet geloven. Maar dat kan ook komen door Veronica en het feit dat er geen Nederlandse club meer bij zit. Man City tegen Monaco keken ongeveer 800.000 mensen naar.
Porto-Juventus is dan ook niet echt een wedstrijd die interessant is voor Nederlanders. Vind het nog een best aardig aantal mensen dat toch nog kijkt.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 17:47 uur
trebremmit schreef:
Maar Nederland stelt dan ook geen barst voor. Wat betreft kijkcijfers. Daar gaat de UEFA zich echt geen zorgen om maken.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 17:48 uur
trebremmit schreef:
Ja, moet zeggen dat ik ook veel minder kijk dan vroeger. In de 90s telde ik bij wijze van spreken de uren af tot het kwart voor 9 was, maar nu kijk ik alleen nog CL als ik toevallig alleen thuis ben en zelfs dan niet altijd.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 17:58 uur
herman schreef:
Ja, moet zeggen dat ik ook veel minder kijk dan vroeger. In de 90s telde ik bij wijze van spreken de uren af tot het kwart voor 9 was, maar nu kijk ik alleen nog CL als ik toevallig alleen thuis ben en zelfs dan niet altijd.
(quote)
Wederom, dan heb je een hoop moois gemist. Maar ook jij hebt gelijk. Dit jaar is er ongewoon veel te beleven geweest in de CL. Zelfs groep wedstrijden waren soms vemakelijk. Barcelona- Man City bijv. En ook City-Barcelona.
Vaak is het inderdaad saai en vooral voorspelbaar. Maar volgens mij was dat vroeger ook zo. Met dat verschil dat je toen direct uitgespeeld was. De verassing is gewoon (bijna) weg.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 18:00 uur
Frenz schreef:
Nou weet dat ze het met Baseball 'The World Series' noemen en dat de NBA kampioen zich 'wereldkampioen' troont, maar het blijven toch echt landelijke competities en dus is Am. Football niet te vergelijken met een Europese bekercompetitie met een veelvoud aan deelnemers elk jaar (ook al is het karakter aangetast sinds de commercie het knock out principe de nek om heeft gedraaid).
(quote)
Bij de NFL worden ze ook "wereldkampioen", maar 52 staten verenigd door America of ca. 52 landen verenigd door de Uefa is wel redelijk vegelijkbaar. Alleen is straks in de CL niet elk land meer vertegenwoordigd.
Als een Amerikaans bedrijf iets uitbesteed boven de miljoen Euro waar dan ook in de EU dan wordt dat Europees aanbesteed (niet landelijk). Zo lopen er in eens 50 Ieren over het terrein. ook gezellig.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 18:18 uur
herman schreef:
(quote)
Dat heb ik ook, het is gewoon te voorspelbaar geworden. De halve finales kun je al bijna invullen als de groepsfase nog moet beginnen.
Je heb nu nog vier a vijf landen waar de kampioen uit komt en de rest doet voor spek en bonen mee, totaal kansloos. Niet alleen in Nederland daalt het niveau hierdoor, maar ook in alle andere landen die niet bij die vijf horen, en dat wordt alleen maar erger.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 18:32 uur
Eens met herman en trebremmit, voor de spanning hoef je nauwelijks meer te kijken. Jammer dat het grote geld de macht heeft overgenomen. Het is gewoon minder interessant geworden door de voorspelbaarheid.
Ik zou liever een Amerikaans systeem zien waarbij de begroting van alle deelnemende clubs even hoog is.
Ik zou liever een Amerikaans systeem zien waarbij de begroting van alle deelnemende clubs even hoog is.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 18:36 uur
Ja, in de jaren '80 en '90 werd er nog wel eens een Europa Cup gewonnen door clubs uit landen als Zweden, Roemenië, Joegoslavië. Dat is nu volstrekt ondenkbaar, omdat elk serieus talent voor zijn 22ste wel is weggekocht.
We moeten al bijna 10 jaar terug voor een CL-finale zonder Barcelona, Real Madrid of Bayern Munchen.
We moeten al bijna 10 jaar terug voor een CL-finale zonder Barcelona, Real Madrid of Bayern Munchen.

1
geplaatst: 23 februari 2017, 18:59 uur
0
geplaatst: 23 februari 2017, 19:17 uur
Voor iedereen die Ajax in Nederland geen warm hart toedraagt ongetwijfeld het beste scenario.
Maar Heracles zondag mag ongeacht het resultaat van vanavond geen probleem zijn.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 19:23 uur
Gretz schreef:
Maar Heracles zondag mag ongeacht het resultaat van vanavond geen probleem zijn.
(quote)
Ik rij vanavond nog naar Almelo om het daar op de kleedkamerdeur te plakken!

0
geplaatst: 23 februari 2017, 19:27 uur
trebremmit schreef:
Dat is inderdaad echt weinig en zegt best veel. Nog niet eens zolang geleden stond een CL avondje hoog in de top 10 van de avond, met ruim 2 miljoen kijkers of meer. Nog langer geleden nog meer. Sinds een tijdje kijk ik ook zelf minder en minder.
En laat de UEFA er maar niet wakker van liggen: door het grote geld, steeds dezelfde clubs, steeds meer wedstrijden op steeds meer dagen, verliezen steeds meer mensen de belangstelling voor de CL. En echt niet alleen in Nederland. Ik kan me voorstellen dat het vooral in de deelnemende landen nog goed wordt bekeken. Maar vast ook niet meer zoals eerst: verschraling heet dat toch? Voetbal is een miljardenbedrijf geworden, waarbij maar één ding voorop staat: het geld. Het voetbal komt op de tweede plaats.
0
Hendrik68
geplaatst: 23 februari 2017, 19:29 uur
gigage schreef:
Ik ben het maar deels met je eens Hendrik68, als je het niet erg vindt. Bij de NFL doen slechts 32 clubs mee. Daarvan hebben er 11 nooit de superbowl gewonnen (sinds '62). Bij de Uefa CL zijn er inmiddels 22 winnaars (sinds '55).
Je hebt 38 betaald voetbalclubs in Nederland waar maar 3 kans hebben op een kampioenschap, jaar in jaar uit. Slechts heel af en toe een uitzondering. Europees gezien zijn er wel een paar honderd die kans horen te maken om ook eens aan de CL mee te doen. Maar het gaat er verder ook niet om of je het er mee eens bent. Geniet jij nog altijd van de CL, dikke prima. Ik geef alleen aan hoe het mij vergaan is. Bert zegt dat hij vroeger niet kon wachten tot het begon, zo was het bij mij tot begin jaren 90 ook. Herman zegt dat hij alleen nog kijkt als hij toevallig thuis is en zelfs dan niet altijd. Dat was mijn 2e stap en mijn 3e stap heb ik gaandeweg de laatste jaren bereikt. Eigenlijk boeide mij de laatste jaren alleen de eredivisie nog, maar ook steeds minder. In Nederland moest je je nog echt aan de regels houden. Klopte de begroting niet dan werd je gestraft, helemaal zoals het hoort. Tot er een club de boel besodemieterde die teveel gewicht in de schaal legde. Die club gaf het laatste zetje. Het gebrek aan spanning speelt natuurlijk al zolang ik leef. Het gebrek aan initiatief om daar iets aan te doen ook. De enige die hier wat aan wil doen (vriend Marco) wordt bij de eerste het eerste het beste voorstel direct keihard uitgelachen. Zelfs Jurgen Klopp is doodsbang voor vernieuwing.Ik ben het maar deels met je eens Hendrik68, als je het niet erg vindt. Bij de NFL doen slechts 32 clubs mee. Daarvan hebben er 11 nooit de superbowl gewonnen (sinds '62). Bij de Uefa CL zijn er inmiddels 22 winnaars (sinds '55).
1
geplaatst: 23 februari 2017, 19:48 uur
Kan een heel eind meegaan met je redenering Hendrik68, maar ik ben minder negatief als het gaat om het kijken, studio sport om 7 uur, al dan niet met het spreekwoordelijke bord op schoot is nog steeds default hier. Het voetbal in de eredivisie is ook nog steeds wel aardig om te kijken, zeker vergeleken met de gemiddelde belgische of italiaanse wedstrijd. Gebrek aan spanning? Als Feyenoord fan juich ik dat dit seizoen helemaal toe, hihi. Maar zonder dollen, tussen die drie is het best vaak spannend en als de discussies hier graadmeter zijn, dan heeft de gemiddelde Ajax, PSV of Feyenoord fan daar geen moeite mee, het leeft nog best.
Ook kijk ik eigenlijk best veel CL (was wel een periode dat dat fors minder was), maar vaak met de laptop op schoot (zoals nu).
Het meeste kijkgenot levert wat mij betreft de premier league: het tempo, de absolute top, elke wedstrijd is een verassing mogelijk, deskundig ge-oh eromheen (behalve het infantiele commentaar van onze zwarte tulp).
Ook kijk ik eigenlijk best veel CL (was wel een periode dat dat fors minder was), maar vaak met de laptop op schoot (zoals nu).
Het meeste kijkgenot levert wat mij betreft de premier league: het tempo, de absolute top, elke wedstrijd is een verassing mogelijk, deskundig ge-oh eromheen (behalve het infantiele commentaar van onze zwarte tulp).
0
geplaatst: 23 februari 2017, 19:54 uur
Gretz schreef:
Voor iedereen die Ajax in Nederland geen warm hart toedraagt ongetwijfeld het beste scenario.
.
(quote)
.
Ik ben 100% voor Ajax in dit soort potjes hoor omdat Ajax supporters traditioneel feestvieren als PSV internationaal niet succesvol zijn, wil dat niet zeggen dat het dan andersom ook zo is.
Brabanders zijn geen haters en NL heeft punten nodig dus hup Ajax hup.
1
geplaatst: 23 februari 2017, 20:00 uur
Rudi S schreef:
Ik ben 100% voor Ajax in dit soort potjes hoor omdat Ajax supporters traditioneel feestvieren als PSV internationaal niet succesvol zijn, wil dat niet zeggen dat het dan andersom ook zo is.
(quote)
Ah gelukkig. Andersom supporter ik PSV ook gewoon in Europa.
Maar beter geven we Legia zo vroeg mogelijk de genadeklap. Krachten besparen.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 20:03 uur
And they go Onana na nanana naahaa...shivering by like a rainbutterfly

Maar goed volgens Bosz winnen we de EL dus das mooi

0
geplaatst: 23 februari 2017, 20:04 uur
Ik gun het Ajax ook, echt. Alleen heb ik er dus niet echt moeite mee als het gepaard gaat met een forse inspanning, een verlenging erbij enzo. Maar wat een spuug- en spuuglelijke shirts, dat Legia
Weg verlenging
Weg verlenging

0
geplaatst: 23 februari 2017, 20:08 uur
Frenz schreef:
Ik gun het Ajax ook, echt. Alleen heb ik er dus niet echt moeite mee als het gepaard gaat met een forse inspanning, een verlenging erbij enzo. Maar wat een spuug- en spuuglelijke shirts, dat Legia
Weg verlenging
Weg verlenging
Hehe, die verlenging blijft ons gelukkig gespaard.
1
geplaatst: 23 februari 2017, 20:08 uur
Tja Bosz heeft blijkbaar geen idee dat Rostov ook meedoet.

Viergever is toch ondertussen onmisbaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.