Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 24 februari 2017, 07:31 uur
GrafGantz schreef:
Ha, Ranieri ontslagen bij Leicester. Kon dit seizoen natuurlijk alleen maar tegenvallen, die had na vorig seizoen beter zelf kunnen opstappen, al was dat waarschijnlijk contractueel niet mogelijk. Vorig seizoen nog de verlosser, en nu kan ie er blijkbaar niets meer van.
Ha, Ranieri ontslagen bij Leicester. Kon dit seizoen natuurlijk alleen maar tegenvallen, die had na vorig seizoen beter zelf kunnen opstappen, al was dat waarschijnlijk contractueel niet mogelijk. Vorig seizoen nog de verlosser, en nu kan ie er blijkbaar niets meer van.
Maar ik heb dan ook nog nooit zoiets bizars meegemaakt: vrijwel hetzelfde elftal met dezelfde trainer worden eerst kampioen, waren onaantastbaar, staan het jaar erna vrijwel onderaan.
Geen idee hoe dat mogelijk is. Wel fascinerend het feit op zich. Voer voor psychologen. Ranieri heeft overigens alle tijd gekregen om het tij te keren. Maar blijkbaar is hij zijn toverstokje kwijt geraakt.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 07:48 uur
Kante was behoorlijk belangrijk binnen de manier waarop Leicester speelde en combineer dat met a) de verdwenen 'honger' van de rest, b) de ambitie van de tegenstanders in vergelijking met vorig jaar en c) de vorm van bijv. Mahrez en Vardy (remember z'n streak van vorig jaar?
Dan is het al weer iets minder onverklaarbaar, zeker als de moraal knakt.
Dan is het al weer iets minder onverklaarbaar, zeker als de moraal knakt.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 08:21 uur
Voetbal is een mentaal ding. Vorig jaar steeg een gemiddeld PL-team ver boven zichzelf uit, door een onverzettelijk geloof in eigen kunnen. Nu denken dezelfde spelers dat ze iets gepresteerd hebben en is dat heilige vuur er niet meer; resultaat is daardoor onder gemiddeld, want uiteindelijk ligt het gemiddelde van Leicester ergens in de middenmoot Premier League.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 10:35 uur
Ik kijk bijna geen PL, maar ik las ook ergens dat de top 6 aardig aan elkaar gewaagd is en dat degene die 'Kante' heeft wint. Dat Leicester nu zo instort, maakt het sprookje van vorig seizoen alleen maar onwaarschijnlijker.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 11:25 uur
herman schreef:
Ik kijk bijna geen PL, maar ik las ook ergens dat de top 6 aardig aan elkaar gewaagd is en dat degene die 'Kante' heeft wint. Dat Leicester nu zo instort, maakt het sprookje van vorig seizoen alleen maar onwaarschijnlijker.
Chelsea (met Kanté) is wel de sterkste van de top 6 en staat ook al aardig los van de rest. De vijf daarachter staan allemaal dicht op elkaar en zijn idd aan elkaar gewaagd.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 12:15 uur
Ik kan mij in het algemeen maar weinig voorstellen dat de verkoop van 1 speler leidt tot het verschil tussen kampioen worden en onderaan bungelen in de competitie.
Kante kostte Chelsea 36 miljoen, een bedrag waarvan je mag verwachten dat één of twee vergelijkbare spelers kunnen worden aangekocht.
Dusdanig, dat je het jaar er na toch in ieder geval nog mee kunt draaien in de Top 5.
Dat dat dan niet gebeurd, is eigenlijk iedereen, spelers, trainer en clubbestuur van Leicester wel aan te rekenen. Alleen krijgt de trainer natuurlijk als eerste de schuld.
Kante kostte Chelsea 36 miljoen, een bedrag waarvan je mag verwachten dat één of twee vergelijkbare spelers kunnen worden aangekocht.
Dusdanig, dat je het jaar er na toch in ieder geval nog mee kunt draaien in de Top 5.
Dat dat dan niet gebeurd, is eigenlijk iedereen, spelers, trainer en clubbestuur van Leicester wel aan te rekenen. Alleen krijgt de trainer natuurlijk als eerste de schuld.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 12:28 uur
Artikel van de BBC van 9 februari:
Leicester City: What has changed at the Premier League champions? - BBC Sport
...die woorden waren niet veel waard.
Verder opvallend:
- Vardy is dit seizoen nog doeltreffender geworden dan vorig seizoen, alleen krijgt hij veel minder kansen
- Mahrez speelt een stuk minder
- Leicester kon op de counter spelen, omdat Kante bijna alle aanvallen van de tegenpartij wel wist af te breken, maar dat kan nu niet meer. Ze hebben geen adequate vervanger weten te vinden.
- Ranieri was veel meer zoekende naar de juiste opstelling
Leicester City: What has changed at the Premier League champions? - BBC Sport
Manager Claudio Ranieri this week received a vote of confidence, the club insisting he retains their "unwavering support".
...die woorden waren niet veel waard.
Verder opvallend:
- Vardy is dit seizoen nog doeltreffender geworden dan vorig seizoen, alleen krijgt hij veel minder kansen
- Mahrez speelt een stuk minder
- Leicester kon op de counter spelen, omdat Kante bijna alle aanvallen van de tegenpartij wel wist af te breken, maar dat kan nu niet meer. Ze hebben geen adequate vervanger weten te vinden.
- Ranieri was veel meer zoekende naar de juiste opstelling
0
geplaatst: 24 februari 2017, 12:43 uur
Juist wel. Als je zoiets hoort is het meestal een teken om je koffers te pakken

0
geplaatst: 24 februari 2017, 13:46 uur
Inderdaad, Kopenhagen een leuke tegenstander voor Ajax.
Bosz heeft gelijk. Kon wel eens een mooi doel worden, als je ziet wat er verder nog allemaal in zit.
Bosz heeft gelijk. Kon wel eens een mooi doel worden, als je ziet wat er verder nog allemaal in zit.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 13:47 uur
Klopt...hopelijk kunnen er nu nog wat puntjes voor de UEFA co-efficientenlijst worden bijgesprokkeld.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 13:49 uur
Belgie gaan ze niet meer inhalen. Die halen sowieso punten binnen nu 

0
geplaatst: 24 februari 2017, 13:52 uur
Een Man U, Lyon of een Schalke lijkt met niet te doen voor Ajax, maar de rest..
Alhoewel die Russische ploegen vaak ook erg stug zijn.
Alhoewel die Russische ploegen vaak ook erg stug zijn.
1
geplaatst: 24 februari 2017, 14:17 uur
johan de witt schreef:
Leuke stad ook, voor als Gretz of luigifort willen meereizen. Ben er net geweest voor Metallica. Dat is natuurlijk wel een stuk boeiender dan Ajax daar.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 14:25 uur
Er wordt hier al druk verder gefilosofeerd over mogelijke volgende tegenstanders, maar ik lees net dat Ajax deze eeuw Kopenhagen twee keer trof: UEFA Cup & voorronde CL. Twee keer won Kopenhagen...
0
geplaatst: 24 februari 2017, 14:30 uur
Het wordt natuurlijk ook geen makkie.
Maar 50 procent geef ik ze wel, en dat is in deze fase vrij veel.
En 50 procent van de rest van de tegenstanders is ook te doen
Maar 50 procent geef ik ze wel, en dat is in deze fase vrij veel.
En 50 procent van de rest van de tegenstanders is ook te doen

0
geplaatst: 24 februari 2017, 14:49 uur
Geen tegenstander van naam in ieder geval. Ik schat de kansen toch wel wat hoger in dan 50%.
Zou wel lullig zijn als Ajax door deze tegenstander eruit gegooid wordt.
Het zou in ieder geval goed zijn voor het Nederlandse voetbal om weer een ronde verder te komen.
Zeker na het Alkmaarse drama.
Duitse en Belgische clubs gaan elkaar in ieder geval de nek omdraaien.
Opvallens trouwens hoe goed de Belgen het doen in dit toernooi.
Zou wel lullig zijn als Ajax door deze tegenstander eruit gegooid wordt.
Het zou in ieder geval goed zijn voor het Nederlandse voetbal om weer een ronde verder te komen.
Zeker na het Alkmaarse drama.
Duitse en Belgische clubs gaan elkaar in ieder geval de nek omdraaien.
Opvallens trouwens hoe goed de Belgen het doen in dit toernooi.
1
geplaatst: 24 februari 2017, 14:55 uur
Lees net dat PSV Locadia meeneemt naar Feyenoord. Oh jee, sidderen en beven!
0
geplaatst: 24 februari 2017, 15:04 uur
Bij Kopenhagen zullen ze ook wel vinden dat ze gemakkelijk geloot hebben. Maar dit moet Ajax toch wel kunnen halen, het is een mindere tegenstander dan Legia denk ik.
Niet te hard van stapel lopen... Hoogmoed komt voor de val
west schreef:
Niet te hard van stapel lopen... Hoogmoed komt voor de val

0
geplaatst: 24 februari 2017, 15:17 uur
0
Martial
geplaatst: 24 februari 2017, 16:00 uur
Makkie voor Kopenhagen 
Leuk dat Kopenhagen zo onderschat wordt hier

Leuk dat Kopenhagen zo onderschat wordt hier

0
Martial
geplaatst: 24 februari 2017, 16:05 uur
herman schreef:
Bij Kopenhagen zullen ze ook wel vinden dat ze gemakkelijk geloot hebben. Maar dit moet Ajax toch wel kunnen halen, het is een mindere tegenstander dan Legia denk ik.

0
geplaatst: 24 februari 2017, 16:15 uur
herman schreef:
Maar dit moet Ajax toch wel kunnen halen, het is een mindere tegenstander dan Legia denk ik.
)
Maar dit moet Ajax toch wel kunnen halen, het is een mindere tegenstander dan Legia denk ik.
)

0
geplaatst: 24 februari 2017, 16:18 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.