MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Het is simpelweg een zwaktebod om hierover te beginnen, slechte verliezer heet dat, simple as that

Hendrik68
Even een nieuwtje van lokaal niveau: De handballers van Hurry Up uit mijn voormalige woonplaats Zwartemeer hebben zich op sensationele wijze geplaatst voor de kwartfinales van de Europacup door een nederlaag met 11 doelpunten verschil weg te poetsen. De Slowaakse tegenstander (naam te moeilijk) moest er met 32-19 aan geloven. Ik vind handbal helemaal niet leuk, maar succes is natuurlijk altijd leuk. Ik weet hoe het leeft in dat dorp, dat ook nog eens helemaal los gaat tijdens de carnaval dit weekend. Dubbel feest dus.

Feyenoord was beter en de verdiende winnaar.
En de doellijntechnologie is toch een aanwinst.
Geen twijfels meer.
Bye Bye PSV.

Wat een mooie dag om carnaval te vieren in regio Eindhoven

Lelijkste goal van het jaar (Zoet e.d., nee niet eindhovens dagblad) maakt Feyenoord kampioen. Maar ja, zonder geluk vaart niemand wel (zie De graafschap-Ajax). PSV is geen schim meer van het kampioensjaar, wat een schrale vertoning. Gefeliciteerd aan Rotjeknor en omstreken, vanaf speeldag 1 aan kop.

Het is niet die goal van Zoet die feyenoord kampioen maakt... daarmee doe je ze echt tekort.

chevy93 schreef:
(quote)
Dat is natuurlijk geen argument om geen discussie te voeren. Dat dit beter is, moge duidelijk zijn, maar dan kun je nog steeds wel een discussie voeren over de betrouwbaarheid ervan.

Nee dat kan je niet.

Dit Hawk Eye systeem wordt o.a. al jaren in de Premier League gebruikt, is zeer uitgebreid getest en de uiterst kleine foutmarge die er heel misschien in kan zitten is erin verdisconteerd. Los daarvan hebben alle betrokken dit systeem gekozen en geaccepteerd.

Nou, PSV is gezien voor de titel. Misschien dat er een frisse wind kan gaan waaien door Eindhoven; blijf toch mijn twijfels houden over Cocu... In elke linie mag er wel een basisspeler bij.

En mooi de 2-1 op deze manier. Fijn dat er nu 2 belangrijke punten naar de rechthebbende gaan.

In ieder geval is Hawkeye betrouwbaarder dan het menselijk oog. Zie de grens bij de Legia keeper vorige week

west schreef:
Dit Hawk Eye systeem wordt o.a. al jaren in de Premier League gebruikt, is zeer uitgebreid getest en de uiterst kleine foutmarge die er heel misschien in kan zitten is erin verdisconteerd. Los daarvan hebben alle betrokken dit systeem gekozen en geaccepteerd.
Dat zal vast, maar hij is in Nederland ter proef en dus is dit het moment om er discussie over te hebben.

Overigens is het heel makkelijk om te zeggen dat er geen discussie mag zijn, omdat dit beter is dan wat er nu is. Het punt is dat de technologie pretendeert feilloos te zijn en dat is het maar tot een bepaalde mate. Zie bv. Hawk-Eye at Wimbledon: it's not as infallible as you think | Suzi Gage | Science | The Guardian - theguardian.com

En in tennis is het vele malen makkelijker om de bal te 'zien'. Geen zaken die in de weg kunnen zitten en voor ruis kunnen zorgen. Bij het voetbal is het veel drukker rondom de bal, gaat het niet alleen om een 'afdruk' op de grond en staan de camera's op een veel grotere afstand.

edit: Ik vind ook niet dat het systeem NIET gebruikt zou moeten worden, maar wellicht is het zinvol om na te denken over een (grotere) foutmarge waarbinnen je eerlijkheidshalve simpelweg niet kunt zeggen of die over de lijn was of niet. Zie ook bv. What is the error margin of goal line technology? | Scoreboard Journalism - scoreboardjournalism.wordpress.com

johan de witt Volgens mij was er vandaag maar 1 club in de Kuip die vol voor de winst ging.

Ach ja die Technologie hoor ik PSV jammeren.

Ze vergeten echter dat ze mèt Technologie thuis tegen FC Utrecht de boot in waren gegaan (goal Barazite). Het kan vriezen en het kan dooien.

Wat een dag op de bank!!!!!

Feyenoord - PSV 2-1 Cijfer:8

Atletico - Barcelona 1-2 Cijfer:8

Man. Utd. - Southampton 3-2 Cijfer: 8,5 (alleen 2e helft) Zlatan is een eindbaas!!!!! De verslaggever zei het precies goed; "ook als je niks van voetbal begrijpt, dan nog zie je meteen wie hier de baas is op het veld".

Villareal - Real Madrid 2-3 Cijfer: 9,0

Hele dag; 10- (Het minnetje staat voor AZ, alle hoop dan maar op de beker).

Ik had nog nooit eerder op 1 dag 4 hele leuke wedstrijden gezien.

lennon schreef:
Het is niet die goal van Zoet die feyenoord kampioen maakt... daarmee doe je ze echt tekort.

Nee, (of ja, op stelling 2) maar het is niet dat er een andere ploeg het de Rotterdammers nog moeilijk kan maken in de Kuip (behalve Feyenoord zich zelf)

west schreef:
(quote)

Nee dat kan je niet.

Precies. Je hoort tennissers ook niet klagen over de minieme foutmarge van Hawkeye. Zelf al zal het systeem er een keer een micrometer naast zitten, dan nog maakt het veel minder fouten dan het menselijk oog. Sporters zouden allemaal blij moeten zijn dat deze technologie op steeds grotere schaal beschikbaar komt omdat het de uitslag van wedstrijden een stukje eerlijker maakt.

dix
Running On Empty schreef:
Ach ja die Technologie hoor ik PSV jammeren.

Die technologie is vast in Eindhoven ontwikkeld

Ze zijn leuk: 'Millimeterdoelpunt' Feyenoord inspireert grappenmakers'

http://www.ad.nl/rotterdam/millimeterdoelpunt-feyenoord-inspireert-grappenmakers~af23362e/

Martial
Nicolage Rico schreef:
Man man wat een wedstrijd.

Jan-Arie cultheld! Botteghin beest.

Kan wel janken.

De beste man van het veld vergeet je weer eens Toornstra, wat een power en dynamiek en dat 90 minuten lang

De 1-0 was fantastisch en de Kuip in complete extase en daarvoor zit je toch in een stadion he, geweldig!

De meest 'cruciale potjes' die er nog aankomen vind ik Heerenveen en Ajax uit worden die goed doorstaan mag er voorzichtig met de nadruk op voorzichtig gedroomd worden van een eventueel kampioenschap?

Ze waren wel stil he de PSV supporters een korte opleving na de 1-1 maar dat was het dan ook wel en Arias is een pannakoek

Relaxte day after, beetje interviews lezen (go Willem go, helemaal gelijk, het gaat niet om Dirk zelf, gewoon de schaal aan de Coolsingel tonen, Dirk, da's genoeg)

En toch nog maar even de samenvatting bekijken in alle rust.

Martial schreef:
(quote)

De beste man van het veld vergeet je weer eens Toornstra, wat een power en dynamiek en dat 90 minuten lang

De 1-0 was fantastisch en de Kuip in complete extase en daarvoor zit je toch in een stadion he, geweldig!

De meest 'cruciale potjes' die er nog aankomen vind ik Heerenveen en Ajax uit worden die goed doorstaan mag er voorzichtig met de nadruk op voorzichtig gedroomd worden van een eventueel kampioenschap?

Ze waren wel stil he de PSV supporters een korte opleving na de 1-1 maar dat was het dan ook wel en Arias is een pannakoek

Ik heb op Toornstra gestemd bij VI komt ook doordat Botteghin niet geselecteerd was (??) Maar Toornstra, Kongolo en Bot waren geweldig. Niet normaal wat een werk Jens verrichtte. Tactisch ijzersterk ook. Guardado had geen fijn middagje.

Als we na Ajax nog minimaal 4 punten voorsprong hebben, worden we het. Misschien ben ik te voorzichtig, maar dat is niet voor niets.

PSV creëerde te weinig, dwong te weinig af, zoals eigenlijk al het hele seizoen. Jammer, maar het kan niet ieder jaar feest zijn in Eindhoven. Feyenoord is de terechte winnaar en de terechte kampioen. Gefeliciteerd en tot in augustus.

Ben nu al benieuwd hoe het lichtgewicht middenveld van Ajax de Rotterdamse powerhouses gaat afstoppen. Thuis kwam Ajax nog goed weg, maar ik denk dat Gio niet naar de Arena gaat voor een gelijkspel. Vilhena doet me trouwens wel wat denken aan Edje Davids in z'n beste jaren.

Als Feyenoord op deze voet verder gaat, is het gewoon de terechte kampioen.
Essentieel is altijd hoe een club uit de winterstop komt.
En dat is bij de Rotterdammers tot nu toe positief te noemen.
V. Bronckhorst lijkt als trainer/coach ook te groeien. Lullig voor Dirkie Kuyt, maar het beste elftal speelt nu eenmaal.
PSV stelt diep teleur. Het sprankelt niet en heeft moeite de contininuiteit te bewaren.
Ajax danst er een beetje om heen.
Speelt wel met meer flair onder Bosz en bij vlagen is er weer eens leuk aanvallend voetbal te zien. Kan nog beter, maar 2e moet het probleemloos worden.

Tony schreef:
Gefeliciteerd en tot in augustus.

Mogen FC Utrecht fans eigenlijk ook naar de Coolsingel komen op 14 Mei of eerder ??

Running On Empty schreef:
Mogen FC Utrecht fans eigenlijk ook naar de Coolsingel komen op 14 Mei of eerder ??

Utrecht gaat Feyenoord op 16 april traditiegetrouw geen strobreed in de weg leggen, en waarschijnlijk hebben ze de punten dan nog hard nodig. Dus die kans zal er wel dik in zitten.

OT: de verschillen in deze fase van het seizoen zijn wel eens groter geweest, waarna er nog een inhaalrace volgde. Dus ik kan alleen maar lachen om de Feyenoorders + PSV'ers die er nu al vrij zeker van zijn dat Feyenoord dit nooit meer weggeeft. 1x puntverlies en het elftal zal toch veel minder zeker zijn van hun zaak. Misschien heeft Ajax het als achtervolger toch wel makkelijker en voelt het minder die grote druk.
Als Feyenoord zo blijft spelen als in de laatste uitwedstrijden kan het toch niet goed blijven gaan zou je zeggen.

Er zijn maar barweinig Feyenoorders die denken dat het binnen is.

Nicolage Rico schreef:
Er zijn maar barweinig Feyenoorders die denken dat het binnen is.

Dito voor PSV supporters.

Hendrik68
Met nog 9 wedstrijden een voorsprong van 8 punten verspelen? Dan ben je echt wel een doemdenker hoor.

Het zijn er 5 plus doelsaldo.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:01 uur

geplaatst: vandaag om 13:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.