MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Hendrik68
Ja ik volg het dan niet meer zo goed, maar ik weet heus wel tegen wie Ajax zondag moet hoor.

bikkel2 schreef:
Als Feyenoord op deze voet verder gaat, is het gewoon de terechte kampioen.
Essentieel is altijd hoe een club uit de winterstop komt.
En dat is bij de Rotterdammers tot nu toe positief te noemen.
(...)
Ajax danst er een beetje om heen.
Huh? Ajax heeft na de winterstop net zoals Feyenoord alles gewonnen hoor. Doelsaldo Feyenoord: 16-1, doelsaldo Ajax: 16-2. Ajax en Feyenoord zijn momenteel gewoon gelijkwaardig aan elkaar, en zijn dat eigenlijk al maanden. Het verschil werd vooralsnog gemaakt in de eerste drie wedstrijden.

Typisch Amsterdamse zelfoverschatting én scorebordjournalistiek. Ik zie Ajax PSV nog niet zo overklassen (ja, overklassen ja, zondag stond er een team dat overtuigd van zichzelf was). Gaan we dan naar het onderlinge treffen in de Kuip, dan is denk ik vriend en vijand het erover eens dat Ajax daar heel goed weg kwam met een gelijkspel.

Feyenoord heeft de moeilijke februarimaand overleefd met 12 uit 4, en nee, het is allemaal nog niet beslist. Maar je kunt ook stellen dat de druk bij Ajax als achtervolger hoog is Gretz, één gelijkspelletje en Feyenoord kan zich twee verliespartijen permitteren.

Ik heb goede hoop en redelijk vertrouwen in de afloop, maar net ff te lang Feyenoord aanhanger om hier te gaan verkondigen dat het kat-in-het-bakkie is.

Frenz schreef:
Typisch Amsterdamse zelfoverschatting én scorebordjournalistiek. Ik zie Ajax PSV nog niet zo overklassen (ja, overklassen ja, zondag stond er een team dat overtuigd van zichzelf was). Gaan we dan naar het onderlinge treffen in de Kuip, dan is denk ik vriend en vijand het erover eens dat Ajax daar heel goed weg kwam met een gelijkspel.

Als PSV tegen die tijd nog op minimaal 6 punten staat zal het heilige vuur daar niet meer volledig branden. Ik verwacht dat Ajax er van kan profiteren dat PSV dan feitelijk al is uit gevoetbald (3e plaats veiliggesteld, 4e te ver weg).

Frenz schreef:

Feyenoord heeft de moeilijke februarimaand overleeft met 12 uit 4, en nee, het is allemaal nog niet beslist. Maar je kunt ook stellen dat de druk bij Ajax als achtervolger hoog is Gretz, één gelijkspelletje en Feyenoord kan zich twee verliespartijen permitteren.

Ja, je kunt in principe beide kanten op redeneren, maar het is imo logischer om te stellen dat Ajax iets minder te verliezen heeft. Bij Feyenoord is de noodzaak om kampioen te worden na al jaren veel groter. Als het dit jaar niet lukt, gaat het dan nog wel ooit eens lukken? De druk is in feite torenhoog, en niet alleen die van de achterban. In de meeste seizoen kun je je als koploper meer misstappen permitteren, maar nu heeft de nummer 2 ook buitengewoon weinig verliespunten. Ik begrijp wel dat men nog allerminst zeker is van hun zaak.

Het gebeurt vaker dat teams die bovenaan staan uiteindelijk toch onder de druk bezwijken. Omdat ze deze situatie aan het einde van het seizoen niet gewend zijn. Omdat de achtervolger alles blijft winnen. Bij Ajax weten ze natuurlijk dat ze eigenlijk nauwelijks punten meer mogen verspelen, maar het zou geen schande zijn als dat wel gebeurd. Dat Ajax met dit puntenaantal niet bovenaan staat zegt alles over het uitzonderlijke seizoen van Feyenoord. Niet dat Ajax slecht bezig is. Als Ajax rond de 80 punten eindigt (mogen ze nog 8 punten verspelen) hebben ze het statistisch gezien uitstekend gedaan. In de meeste seizoen wordt je dan gewoon kampioen.

Gretz schreef:
Bij Feyenoord is de noodzaak om kampioen te worden na al jaren veel groter. Als het dit jaar niet lukt, gaat het dan nog wel ooit eens lukken? .

Goede vraag, ik denk van niet.

We zijn pas op 2/3e van de competitie en het gat is nog klein, maar zolang Feyenoord het conditioneel volhoudt zie ik ze gewoon kampioen. Ik zie Ajax ook niet zo boven zichzelf uitstijgen dat ze Feyenoord èn PSV verslaan eigenlijk.

Frenz schreef:
Ik zie Ajax PSV nog niet zo overklassen (ja, overklassen ja, zondag stond er een team dat overtuigd van zichzelf was).
Feyenoord heeft PSV net zo overklast als Ajax dat deed in de Arena. Het verschil is een keeper die de bal in eigen doel grabbelt.

edit: En over gestolen punten gesproken: Feyenoord nam er (minstens) 2 te veel mee terug uit Eindhoven.

Rudi S schreef:
(quote)

Goede vraag, ik denk van niet.

Ja, dat denk ik dus ook. Het scenario van vorig jaar (en dan Ajax de rol van PSV) zou in dat opzicht het mooiste zijn , maar ik vermoed dat Heracles daar niet aan mee gaat werken te zijner tijd tenzij die club nog een play-off plek te winnen heeft.

Wanneer Feyenoord in het slot van de competitie na zo'n voortreffelijk seizoen hun voorsprong nog verspeeld aan de aartsrivaal zal het vermoedelijk een levensgroot trauma worden.

Waarschijnlijk is de competitie beslist als Feyenoord na Vitesse-uit (23/04) nog bovenstaat. Want de week erop moeten ze naar Excelsior.

Verder zie ik ons Feyenoord waarschijnlijk ook niet meer voorbijgaan als er in de EL de kwartfinale wordt bereikt of meer. Op een gegeven moment gaan die extra wedstrijden op het hoogste niveau toch hun tol eisen.

herman schreef:
We zijn pas op 2/3e van de competitie en het gat is nog klein, maar zolang Feyenoord het conditioneel volhoudt zie ik ze gewoon kampioen. Ik zie Ajax ook niet zo boven zichzelf uitstijgen dat ze Feyenoord èn PSV verslaan eigenlijk.

Mee eens. Ajax is best constant momenteel, maar er sluipen nog vaak genoeg slordigheden in.
Maar er is zeker ontwikkeling. Meer dan bij Frank de Boer de laatste jaren, staan de juiste poppetjes op de juiste plek.

chevy93 schreef:
(quote)
Feyenoord heeft PSV net zo overklast als Ajax dat deed in de Arena. Het verschil is een keeper die de bal in eigen doel grabbelt.

Zijn we het iig eens dat PSV de minste van de drie is

bikkel2 schreef:
..... Meer dan bij Frank de Boer de laatste jaren, staan de juiste poppetjes op de juiste plek.

Ik wil Veldman wel eens zien tegen Elia (in deze vorm, dat wel) en Berghuis tegen die geroutineerde back Daley Bl... oh nee Sinkgraven (terwijl Karsdorp eroverheen dendert)

Echt onbegrijpelijk dat Tete niet speelt, op alle vlakken een betere speler daar (en veel sportiever )

Ja, dat kunnen leuke duels worden. Maar er is altijd nog rugdekking natuurlijk.
Gretz schreef:
Bij Feyenoord is de noodzaak om kampioen te worden na al jaren veel groter. Als het dit jaar niet lukt, gaat het dan nog wel ooit eens lukken?

Tuurlijk wel, ze zijn het gat begrotingstechnisch aan het dichten. Feyenoord, PSV en Ajax zullen altijd kampioenskandidaten zijn. PSV en Ajax hebben de laatste jaren veel extra geld opgehaald via de CL, maar dat zit er ook steeds minder in.

Frenz schreef:
(quote)

Ik wil Veldman wel eens zien tegen Elia (in deze vorm, dat wel) en Berghuis tegen die geroutineerde back Daley Bl... oh nee Sinkgraven (terwijl Karsdorp eroverheen dendert)

Echt onbegrijpelijk dat Tete niet speelt, op alle vlakken een betere speler daar (en veel sportiever )

Tete is aan de bal minder van Veltman, daarom kiest Bosz in de meeste wedstrijden voor hem. Tegen Feyenoord zou het inderdaad wel beter zijn om een echte verdediger op te stellen.

Tete komt veel en veel beter op, veel dynamischer, een moderne back. Bovendien kan hij echt verdedigen. Veldman is en blijft een centrale verdediger.

Maar goed, liever Veldman daar, hoor. Mij hoor je niet klagen.

chevy93 schreef:
(quote)
Ajax en Feyenoord zijn momenteel gewoon gelijkwaardig aan elkaar, en zijn dat eigenlijk al maanden. Het verschil werd vooralsnog gemaakt in de eerste drie wedstrijden.

Ajax voetbalt af en toe goed, Feyenoord voetbalt vaker echt goed met voor mij als absolute uitschieters AZ uit en de eerste 20-25 minuten tegen PSV en Ajax. Je ziet het terug in het doelsaldo: 61-13 vs 51-15 (12 goals verschil, met name gescoorde doelpunten). Ajax is dus goed weggekomen dat het verschil niet meer dan 5 punten is (zoals gewoonlijk...).

Nou, de laatste potjes dat Tete meedeed was hij niet zo best. Ik vind Veltman het zo slecht niet doen, geeft ook vaker een assist dan Tete.

Enige nadeel van Veltman is dat hij heel goed kan voetballen, maar mentaal niet zo sterk is (wat ik sowieso wel met veel Ajax-voetballers heb, iets teveel ideale schoonzonen). Zo'n actie als Karsdorp maakte waardoor Bergwijn niet kon scoren, dat zie ik hem bv. niet zo snel doen.

west schreef:
(quote)

Ajax voetbalt af en toe goed, Feyenoord voetbalt vaker echt goed met voor mij als absolute uitschieters AZ uit en de eerste 20-25 minuten tegen PSV en Ajax. Je ziet het terug in het doelsaldo: 61-13 vs 51-15 (12 goals verschil, met name gescoorde doelpunten).

Nou, Feyenoord heeft ook wel aardig wat moeizame potjes hoor. In het begin en in december waren ze echt goed. Het is meer dat ze zo onverzettelijk zijn waardoor ze ook al hun slechte potjes winnen. En vergeet niet dat Ajax vaker 2 wedstrijden in de week speelt, waarvan is bewezen dat het vaker tot puntverlies (en dus minder voetbal) leidt.

herman schreef:
Nou, de laatste potjes dat Tete meedeed was hij niet zo best. Ik vind Veltman het zo slecht niet doen, geeft ook vaker een assist dan Tete.

Eens, maar dat was ook nadat Bosz hem mentaal goed gesloopt had. Twee spelers die nota bene meer speelden waren zelfs al vertrokken, Tete hield vol.

Ik ben het debuut in Oranje van Tete nog niet vergeten, zelden een speler zo zelfverzekerd zien debuteren, Karsdorpiaans

herman schreef:
(quote)

Nou, Feyenoord heeft ook wel aardig wat moeizame potjes hoor. In het begin en in december waren ze echt goed....En vergeet niet dat Ajax vaker 2 wedstrijden in de week speelt, waarvan is bewezen dat het vaker tot puntverlies (en dus minder voetbal) leidt.

Natuurlijk had Feyenoord ook moeizame potjes: ik schreef 'vaker goed speelt'. En volgens mij hebben ze nu op 1 wedstrijd na net zo veel midweekse wedstrijden gespeeld toch? Feyenoord was één ronde verder in de beker en Ajax in de UEFA Cup. Wel hoop ik dat Ajax ver komt in dat toernooi.

'De grootste teleurstelling ooit voor Feyenoord als dit nog misgaat.'

W. Genee

Frenz schreef:
Zijn we het iig eens dat PSV de minste van de drie is

PSV kan op de laatste speeldag nog met gemak 2e worden, zou niet de eerste keer zijn dat we er op het beslissende moment nog even voorbij schieten... Moeten ze wel nog even hun best doen in het onderlinge duel, maar daar hoef je ze in Eindhoven meestal niet zo voor te motiveren. Ik laat het grote geheel even los (kampioen worden) en richt me op de andere momenten dat er nog een hoop plezier te beleven is in deze competitie. De wetenschap dat het grote doel uit zicht is, kan ook een soort van bevrijdend werken. Luuk kan nog topscorer worden!

Frenz schreef:
(quote)

Eens, maar dat was ook nadat Bosz hem mentaal goed gesloopt had. Twee spelers die nota bene meer speelden waren zelfs al vertrokken, Tete hield vol.

Ik ben het debuut in Oranje van Tete nog niet vergeten, zelden een speler zo zelfverzekerd zien debuteren, Karsdorpiaans

Tete is na Sanchez wel de beste pure verdediger die we hebben. Maar zijn aanvallende kwaliteiten overschat je nu een beetje. De kritiek op Tete was regelmatig dat hij aanvallend niet zoveel kon brengen als zijn voorgangers Van Rhijn en Van der Wiel.

Hendrik68 schreef:
Ja ik volg het dan niet meer zo goed, maar ik weet heus wel tegen wie Ajax zondag moet hoor.

Forza Grunn!

herman schreef:
Zo'n actie als Karsdorp maakte waardoor Bergwijn niet kon scoren, dat zie ik hem bv. niet zo snel doen.
Ik zou eerder het tegendeel beweren. Veltman is juist enorm goed in onderscheppen. Het zou me niets verbazen als hij (een van de) meeste onderscheppingen van de Eredivisie heeft.

Het zal vast weer afgedaan worden als scorebordjournalistiek, maar zie dit artikel van twee weken terug maar eens: Veltman kent ook een heleboel sportieve slimmigheidjes | Ajax Life updates - ajaxlife.nl

Zoals tegen Sparta? En tegen Utrecht: kronkelen op de grond en dan toch niet geblesseerd zijn als er door gespeeld wordt? Moeten we de wereldpers gaan quoten over de 'sportieve slimmigheidjes' van Veldman?

Hij is niet foutloos, nee.

Maar geluk is Karsdorp perfect. Of wacht...

west schreef:
(quote)

Zoals tegen Sparta? En tegen Utrecht: kronkelen op de grond en dan toch niet geblesseerd zijn als er door gespeeld wordt? Moeten we de wereldpers gaan quoten over de 'sportieve slimmigheidjes' van Veldman?
Misschien moet je meer lezen dan alleen de kop en eens nagaan waar het artikel daadwerkelijk over gaat.

Dan zou je ook lezen hoe je zijn naam daadwerkelijk spelt.

chevy93 schreef:
Hij is niet foutloos, nee.

Het ging mij erom dat het één van de meest onsportieve voetballers is die ik ken. En recent logischerwijs zo ook uitgebreid in het nieuws kwam.

Haha, wat een onzin. Man, man, jouw hetze tegen alles wat Ajax is wordt met de bericht belachelijker, sorry hoor. Veltman was inderdaad stom, heeft hij toegegeven. Verder is het zo'n beetje de ideale schoonzoon, zoals er wel meer rondlopen bij Ajax.

Kijk voor onsportievelingen liever in je eigen team:
http://i43.tinypic.com/96lri8.jpg

Acht rare fratsen van Feyenoord-stoorzender Michiel Kramer • ELFvoetbal.nl

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:30 uur

geplaatst: vandaag om 09:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.