MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
vigil schreef:
(quote)

Rechtsback?

Je bent zeker wel erelid van de Sjaak Swart fanclub

Typo haha.

Sjakie vind ik vooral een oude, seniele fan. Die doet er verstandig aan om niets meer voor de camera te zeggen, is totaal niet in het belang van Ajax wat voor onzin hij allemaal uitkraamt.

Edit: en ik wil absoluut niet beweren dat Feyenoord veel minder punten had verdiend dan het aantal waar ze nu op staan. Ze dwingen vaak gewoon die ene goal af, of het zit gewoon een beetje mee zoals vaker dit seizoen. Is ook een kwaliteit vigil.

Ow ja excuus, die extra minuten waren tegen Utrecht

luigifort schreef:
(quote)

Was buitenspel ja..zoals gister ook in Studio Voetbal aangehaald gaat het om alle lichaamsdelen behalve armen die buitenspel kunnen staan en dus stond Armetierig buitenspel.

Sinds wanneer spreekt Tom Engberts de waarheid

Van het arbitrale kwartet heeft Feyenoord sowieso nog niet overdreven veel mee gehad dit seizoen. Die buitenspelgoal tegen Roda is het enige wat ik me nu voor de geest kan halen.

Voorgaande seizoen kon je regelmatig vooraf al de thuiswedstrijden uitzoeken waarin Feyenoord waarschijnlijk wel weer een penalty zou krijgen. (Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn geweest hoor.)

vigil schreef:
(quote)

Sinds wanneer spreekt Tom Engberts de waarheid

Tsja, als Heracles erbij betrokken is is Tommetje meestal niet objectief meer.

Maar deze regel kende ik ook nog wel. Alleen dan blijft nog steeds wel staan dat zo'n geval van Armenteros waarschijnlijk nauwelijks met het blote oog te zien is. Waardoor de grens toch op goed gevoel z'n vlag wel of niet in de lucht steekt.

Volgens mij pas 1 pingel dit jaar, dat is wel weinig hoor voor een club die behoorlijk aanvallend speelt

Tjonge zeg, jut & jul zijn bezig: Gretz & luigifort hebben elkaar gevonden!

Nu ik jullie teksten gelezen heb, vraag ik mij af waarom Feyenoord in vredesnaam bovenaan staat? Die hebben daar niks te zoeken!

Ja en dus moet er ook technologie voor buitenspel zijn, dan kun je die situaties door laten gaan ipv afvlaggen en later nachecken. Hoeveel goals daardoor al niet ten onrechte goed of afgekeurd zijn

west schreef:
Tjonge zeg, jut & jul zijn bezig: Gretz & luigifort hebben elkaar gevonden!

Nu ik jullie teksten gelezen heb, vraag ik mij af waarom Feyenoord in vredesnaam bovenaan staat? Die hebben daar niks te zoeken!

Precies

luigifort schreef:
Ja en dus moet er ook technologie voor buitenspel zijn

Was net in het Sportjournaal. Wordt al gebruikt in het bekertoernooi: de videoreferee.

Liverpool is idd aardig afgedroogd, toch wel apart. Ik heb het niet gezien maar het schijnt dat de supporters 90 minuten lang de ontslagen coach heeft toegezongen, dat is toch wel bijzonder

luigifort schreef:
Ja en dus moet er ook technologie voor buitenspel zijn, dan kun je die situaties door laten gaan ipv afvlaggen en later nachecken. Hoeveel goals daardoor al niet ten onrechte goed of afgekeurd zijn

Waarschijnlijk staat alles dan in evenwicht en maakt het uiteindelijk niks uit

west schreef:

Ik beweer toch nergens dat Feyenoord veel te veel punten heeft gekregen? Ze hebben hoogstens een seizoen waarin het relatief gezien meer meezit dan andere seizoenen. Wedstrijden waar ze in vorige jaren hoogsten met een gelijkspel wegkwamen trekken ze nu over de streep. Heeft deels met toeval te maken, deels met kwaliteit en deels met de instelling.

Gelukkig is het vooralsnog niet zo'n seizoen waar er elke week gehuild wordt dat de concurrent veel meer bevoordeeld wordt door de scheidsrechters.

Gretz schreef:
Feit blijft dat het hoe dan ook een cadeautje was van Zoet die niet stond op te letten, anders had ie wel geweten dat ie met z'n lichaam nog half over de lijn lag.

Niet om te huilen hoor, Zoet is gewoon sneu in de fout gegaan, maar ik denk echt serieus dat er op deze manier al vaker 'doelpunten' zijn gevallen in het verleden, maar niemand die daar op lette, omdat het spelmoment al voorbij was en de wedstrijd gewoon werd voortgezet. Dat was zonder de technologie ook gewoon gebeurd gisteren, maar wordt nu wel feilloos een onachtzaamheid geregistreerd. Iedere vooruitgang heeft z'n keerzijde, blijkt maar weer. En dat zegt iemand zonder enig historisch besef, he?

Gretz schreef:
(quote)

Ik beweer toch nergens dat Feyenoord veel te veel punten heeft gekregen? Ze hebben hoogstens een seizoen waarin het relatief gezien meer meezit dan andere seizoenen.

Ik had er dan ook een dikke knipoog bijgezet. Maar ik wilde even jullie één-tweetje over de hele pagina onderbreken.

Een-tweetje door de benen van Santiago West

Tony schreef:
(quote)

Niet om te huilen hoor, Zoet is gewoon sneu in de fout gegaan, maar ik denk echt serieus dat er op deze manier al vaker 'doelpunten' zijn gevallen in het verleden, maar niemand die daar op lette, omdat het spelmoment al voorbij was en de wedstrijd gewoon werd voortgezet.

Ja, dat lees / hoor ik wel meer. Maar als een keeper de bal in de buurt van de lijn heeft moet hij toch naar voren duiken om 'm klem te pakken? Dat was de fout. Ik zie keepers dat juist doen, niet de bal op de lijn naar zich toe halen.

Gretz schreef:
(quote)

Tsja, als Heracles erbij betrokken is is Tommetje meestal niet objectief meer.

Maar deze regel kende ik ook nog wel. Alleen dan blijft nog steeds wel staan dat zo'n geval van Armenteros waarschijnlijk nauwelijks met het blote oog te zien is. Waardoor de grens toch op goed gevoel z'n vlag wel of niet in de lucht steekt.

Het was niet Egberts die dit zei, maar Ron Jans dacht ik.

Tony schreef:
(quote)

Niet om te huilen hoor, Zoet is gewoon sneu in de fout gegaan, maar ik denk echt serieus dat er op deze manier al vaker 'doelpunten' zijn gevallen in het verleden, maar niemand die daar op lette, omdat het spelmoment al voorbij was en de wedstrijd gewoon werd voortgezet. Dat was zonder de technologie ook gewoon gebeurd gisteren, maar wordt nu wel feilloos een onachtzaamheid geregistreerd. Iedere vooruitgang heeft z'n keerzijde, blijkt maar weer. En dat zegt iemand zonder enig historisch besef, he?

Ben ik het grotendeels mee eens hoor. Maar dat neemt niet weg dat Zoet er schijnbaar wel van op de hoogte was dat doellijntechnologie wordt toegepast in de Kuip. Als je dat weet moet je als keeper gewoon nog voorzichtiger zijn bij de lijn. Er was voor hem totaal geen noodzaak om de bal naar zijn lichaam toe te klemmen, geen tegenstander meer in de buurt en hij had zijn handen al op de bal. En hij wist zeer goed dat ie half over de lijn lag.

Een sneue fout maar wel een zeer onnodige, wat een ervaren keeper waarschijnlijk niet was overkomen.

luigifort schreef:
Een-tweetje door de benen van Santiago West

Wil jij mij niet met een PSV-er vergelijken Luigi?
En jezelf niet met een geniale Feyenoorder als Elia?

Mijn welgemeende excuses
Das natuurlijk het laagste van het laagste
Haha goeie

Excuses aanvaard.

west schreef:
(quote)

Ik had er dan ook een dikke knipoog bijgezet. Maar ik wilde even jullie één-tweetje over de hele pagina onderbreken.

Haha, die knipoog-tong vat ik meestal toch net iets anders op, maar het is goed. Gelukkig dat er hier nu genoeg te lachen valt, ondanks het ontbreken van de hoogstaande analyses van de heer van de lichtstad.

Nog 5 weken.

Poi das lang
Dan is de titelrace allang gedaan

Zo maar 's ff kijken naar de PL, match of the day 2 is over 15 minuten.

Da's wel een minpuntje hier, de spoilers

Gretz schreef:
ondanks het ontbreken van de hoogstaande analyses van de heer van de lichtstad.

Die heeft ene Marcel B toch al gegeven

Gretz schreef:
(quote)

Dat laatste wilde ik net zeggen. En ook de overwinning in Nijmegen was aardig gestolen, goal van Kramer in de 91e minuut na een 1-0 achterstand na 78 minuten.

En nog 2 gestolen punten uit Kerkrade, met dank aan een grensrechter die even niet scherp genoeg was.

Welke punten heeft Ajax allemaal al 'gestolen'?

De overwinning op N.E.C. was terecht, niet gestolen. Dat het in de 91e plaatsvindt, tja.

Tegen Roda was het geen buitenspel. Daarnaast werd het daar 0-2.

Ajax; even snel: Utrecht thuis, Feyenoord uit, Utrecht uit, Vitesse uit, Heerenveen uit. Dan heb je ook nog een boel wedstrijden dat het meezat, denk aan Roda uit waar Roda twee enorme kansen kreeg op de 1-1. Maar goed, dat hebben Feyenoord en PSV ook gehad.

Ik ben normaal niet zo van dit soort momenten benoemen, maar nu Ajax achter staat, komen Ajacieden ineens met dit soort teksten. De momenten waarin het juist tegen zat voor Feyenoord worden makkelijk vergeten.

luigifort schreef:
Poi das lang
Dan is de titelrace allang gedaan

Klopt.

Gretz schreef:
Er was voor hem totaal geen noodzaak om de bal naar zijn lichaam toe te klemmen, geen tegenstander meer in de buurt en hij had zijn handen al op de bal. En hij wist zeer goed dat ie half over de lijn lag.

Precies mijn punt. Het spel lag stil, gevaar gekeerd, we gaan verder. Hij wilde gewoon eerst de bal pakken en dan pas opstaan. En zoals waarschijnlijk al veel keepers voor hem gedaan hebben, ging daarbij volkomen argeloos de bal even achter de doellijn. Nu voor het eerst geregistreerd.

Hij wist van de doellijntechnologie, had ie rekening mee moeten houden... Jaja, is je wel eens opgevallen hoe die gast uit z'n ogen kijkt? Alleen Marsman overtreft dat nog...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:58 uur

geplaatst: vandaag om 22:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.