MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Ik vind Zoet vooral een erg bolle kop hebben. Jeroen Verhoeven was er niks bij. Teveel Pizza's iets met zn ogen gedaan ofzo

Tony schreef:
(quote)

Hij wilde gewoon eerst de bal pakken en dan pas opstaan. En zoals waarschijnlijk al veel keepers voor hem gedaan hebben, ging daarbij volkomen argeloos de bal even achter de doellijn. Nu voor het eerst geregistreerd.
Zie mijn reactie hierboven. Volgens mij doen keepers dat dus normaal anders. Ik heb het nog aan twee keepers die ik ken gevraagd en die zeiden dat je zoiets nooit op de doellijn moest doen. Naar voren duiken met die bal.

Ben de laatste om Zoet te verdedigen, maar vlgs mij zat hij zo dat hij niet naar voren kon duiken

Ik heb het gelezen west, maar dat ging denk ik niet meer, naar voren duiken, hij lag al op de grond. En dat was ook niet de fout, want hij heeft die bal keurig gepareerd en voor de doellijn neergelegd, volgens mij. Pas bij het oprapen van de bal ging 'ie in de fout en trok ie 'm zelf over de doellijn.

Ja klopt Tony, dat was de fout. Maar dat vind ik dan geen argeloze fout, maar een stomme fout voor een topkeeper. Maar goed, als hij een fout maakt is het wel gelijk goed mis. En ik vind Zoet een erg goede keeper.

Ach, dit is iets waar normaal nooit voor wordt gefloten. Net als bij keepers die bij een uittrap net hands maken buiten de 16, wat ook regelmatig gebeurd. Vanaf nu zal er wel veel meer op gelet worden.

Nicolage Rico schreef:
En dat gestolen punt van Ajax vanuit de Kuip?
Daar ging het ook over. Om maar te zeggen dat het elkaar altijd mooi opheft. Sowieso worden toppers bijna altijd op de details beslist.

Feyenoord heeft dit seizoen niet zoveel punten gestolen. Nog eentje uit Utrecht. Dat was het wel. Ajac daarentegen.
Ben benieuwd naar het lijstje waar Ajax zogenaamd meer zou hebben gekregen dan het verdiende.

edit: ik zie nu je bericht op de vorige pagina.
Ik ben normaal niet zo van dit soort momenten benoemen, maar nu Ajax achter staat, komen Ajacieden ineens met dit soort teksten. De momenten waarin het juist tegen zat voor Feyenoord worden makkelijk vergeten.
Grappig, ik had juist hetzelfde gevoel, maar dan met een aantal Feyenoorders hier. Alsof Feyenoord alles met verve en glansrijk gewonnen heeft en Ajax alleen maar met geluk gewonnen heeft. Zowel Ajax als Feyenoord hebben meer gekregen dan het verdiende (en ook wedstrijden minder).

Nog een kleine maand en dan begint de MotoGP weer, de eerste race is in Qatar onder kunstlicht en de eerste rel is ook al een feit, er gaat namelijk gewoon gereden worden als het regent, dit was normaal nooit het geval in het donker.
Grote kanshebbers voor de titel dit jaar vind ik: Viñales en Marquez, met als outsiders Rossi, Lorenzo en misschien Espargaro, die voor het nieuwe team van Red Bull gaat rijden.

DVHN heeft trouwens een uniek teammanagerspel ontwikkelt voor de MotoGP, net zoiets als wat er voor de F1 bestaat.
MotoGP-fans vechten hun eigen titelrace uit - Drenthe - DVHN.nl

Verder hoop ik dat Bendsneyder dit jaar een keer een overwinning kan halen in de Moto3, zijn voorbereiding verloopt erg goed las ik, dus dat is al positief.

chevy93 schreef:
Alsof Feyenoord alles met verve en glansrijk gewonnen heeft en Ajax alleen maar met geluk gewonnen heeft. Zowel Ajax als Feyenoord hebben meer gekregen dan het verdiende (en ook wedstrijden minder).

Dat zeg ik nergens hoor. Maar als ik Ajacieden telkens hoor dat het 't hele seizoen al meezit voor Feyenoord, dan vind ik dat enorm selectief gedacht. En het tweede dat ik dan denk: kijk naar je eigen club.

Feyenoord kreeg te weinig tegen Ajax en Heerenveen. Voor de rest heeft Feyenoord nauwelijks punten verloren natuurlijk...

Topploegen lijkt het altijd mee te zitten omdat die net wat scherper zijn in het afronden van kansen en net een betere keeper hebben.

Feyenoord wint ook vaak in de laatste paar minuten omdat de ploeg ontieglijk veel loopvermogen heeft, tot de spits aan toe.

Komt ook doordat die muren vaak breken in de slotfase en Feyenoord extra aanzet (vaak met Kramer erbij - al is dat een tijdje geleden. Komt doordat Feyenoord lang niet gelijk of achter heeft gestaan in de eindfase).

Nicolage Rico schreef:
Komt ook doordat die muren vaak breken in de slotfase en Feyenoord extra aanzet (vaak met Kramer erbij - al is dat een tijdje geleden. Komt doordat Feyenoord lang niet gelijk of achter heeft gestaan in de eindfase).

Tegen Twente was het anders laatst ook nog behoorlijk kielekiele en gingen ze er pas in de slotfase langs, en dat zonder Kramer!

Feyenoord speelde de gehele 2e helft - op 1 minuut na - op de helft van Twente. Feyenoord heeft ook veel geduld om de bal er pas in de slotfase in te prikken.

Het eerste doelpunt viel trouwens in de 75e minuut.

nee dat was geen kielekiele, ze scoorden in de 75ste minuut de eerste. Dat is toch wat anders dan bv in blessuretijd of de 87ste minuut wat ik kielekiele vind.

Enrique stopt als coach na dit seizoen bij Barcelona. Sampaoli, die kleine van Sevilla staat hoog in de polls maar dit zou ook een mooie opstap zijn voor Unai Emery die met PSG Barca nog een pak op de broek heeft gegeven in de CL... the irony

Patrick Kluivert wil vast ook wel

Zou ook een mooie opstap zijn voor Ronald Koeman trouwens, als ze toch bij oud-spelers blijven

Hein Van Haezebrouck van AA Gent zou van dat ploegske uit Barcelona wel iets moois kunnen maken

Robin Haase is ook eindelijk weer eens lekker bezig, halve finale nu in Dubai. Istomin, Berdych (!) en Dzumhur moesten er al aan geloven, nu wacht Monfils of Verdasco. Niet slecht op een toernooi dat behoorlijk sterk bezet is.

Koeman zou wel in de traditie passen, alleen op een of andere manier zie ik het sneeuwvlokje niet worden. Hij moet eerst maar eens naar een echte topclub, Everton is het nét niet, ondanks de historie van de club.

Maar Koeman heeft natuurlijk wel een traditie dattie spitsen aan het scoren krijgt, mss dat Messi en Suarez nou eindelijk eens wat productiever worden.

Tja Cocu is ook een oud Barca speler en op dit moment erg succesvol met PSV.

Frank de Boer is ook wel een aardige optie voor Barcelona, houden ze bovendien geld over om nog een speler te kunnen aantrekken.

Zou wel weer een keer tijd zijn voor een Nederlander in Catalonië.

De Boer zou me verbazen, maar Luis Enrique was voor Barcelona ook niet echt succesvol als coach bij AS Roma. Dus wie weet. Koeman zegt dat ie niet al na 1 seizoen weggaat, maar ja, toen hij bij PSV zat kwam er ook een beroemde trein voorbij die hij niet wilde missen...

Ik denk zelf dat ze voor Sampaoli gaan, maar een Nederlander zou wel leuk zijn. Nu moeten we het doen met Koeman en Jonker als NLse coaches in het buitenland.

Dickie toch ook.

T wordt Sampaoli..Koetje is niet goed genoeg..

Ik denk dat Koeman iets te veel resultaatvoetbal speelt voor wat bij Barcelona past. Koeman is goed op z'n plek in de Premier League.

Precies!

Ja, de statistieken zijn wel eens beter geweest. Toch zie ik Cocu, Frank de Boer, Van Bronckhorst e.d. op termijn wel bij een buitenlandse subtopper zitten.

Paar jaar geleden hadden we nog wel veel trainers in het buitenland. Massa-ontslag Nederlandse coaches in buitenland | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Ms wil Lowie nog wel n 3e keer

Buitenlandse subtopper is wel een ruim begrip. AEK Lacarna voldoet daar ook aan bijvoorbeeld of Groshoppers. De Boer is al zijn credits al weer kwijt met betrekking tot de grote competities. Jaartje Israel of Griekenland zal m goed doen.
Net als Advocaat, die wil gewoon kampioen worden, maakt niet uit in welke competitie.

Nu weer de videoref. Opvallende tijden in de voetbalwereld

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:09 uur

geplaatst: vandaag om 21:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.