MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Cambuur opnieuw gered door de videoref

Krul nu de held. Ook wel eens leuk. Finale Vitesse - AZ in een halfvolle Kuip waarschijnlijk. Die clubs nemen normaliter 50-100 uitsupporters mee.

Daarmee zit de kuip niet halfvol hoor

Gelukkig wel, je moet er niet aan denken dat Cambuur wint en europa in mag.

Vond het ook behoorlijk anti-voetbal tegen een AZ dat wel wilde maar niet echt kon. Gun het Krul overigens wel, komt van ver.

De bekerwinnaar van 2016 kon ook geen potten breken in Europa. Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit wie je op pad stuurt.

Ho ho, één pot werd goed gebroken

gigage schreef:
De bekerwinnaar van 2016 kon ook geen potten breken in Europa. Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit wie je op pad stuurt.

Volgens mij overwintert AZ bijna elk jaar Europees, dat zag ik Cambuur nog niet zo snel nadoen.

Dat zie ik Vitesse ook niet snel doen. Dus laten we maar hopen dat AZ de beker gaat winnen.

herman schreef:
(quote)

Volgens mij overwintert AZ bijna elk jaar Europees, dat zag ik Cambuur nog niet zo snel nadoen.

Om vervolgens wel volkomen voor Jan Doedel te staan. Tot Lyon had ik wel respect voor AZ in Europa, maar dit was wel zo ontzettend slecht en beschamend. Van mij mag Vitesse ook wel een keer de kans krijgen. Als ze weten dat ze Europa in gaan hebben ze in ieder geval de mogelijkheden om de selectie te versterken.

Maar beter dan om in de poule fase al kansloos ten onder te gaan. Zo sprokkelen nog enigzins iets van punten binnen. Overgens horen uiteindelijk alle Nederlandse clups in die Europa Laegue thuis. Potten breken in de CL is eenvoudigweg te hoog gegrepen. Leuk voor de beurs te spekken. Maar voor de rest ! ?

De begroting van Ol Lyon is 115 miljoen, die van AZ 23 miljoen. Als AZ een kans had willen maken hadden ze met zijn allen voor het doel moeten blijven hangen en loeren op de counter, maar dan is het volgens sommigen weer anti voetbal.
Mij maakt het niet uit wie er wint in de bekerfinale, in Europa zijn we toch kansloos.

Wat een negativisme toch altijd Zo onterecht ook.
Als Gent of Genk tot de laatste 8 van de EL kunnen geraken, dan toch zeker ook AZ of Vitesse.

trebremmit schreef:
De begroting van Ol Lyon is 115 miljoen, die van AZ 23 miljoen.

Ik verwacht dat tussen de begroting van Cambuur en AZ ook wel een gat zit dus dat is niet altijd een optelsom.
Maar goed PSV gaat ook nooit BM of RM uitschakelen.

west schreef:
Om vervolgens wel volkomen voor Jan Doedel te staan. Tot Lyon had ik wel respect voor AZ in Europa, maar dit was wel zo ontzettend slecht en beschamend. Van mij mag Vitesse ook wel een keer de kans krijgen. Als ze weten dat ze Europa in gaan hebben ze in ieder geval de mogelijkheden om de selectie te versterken.

Volgens mij heeft Vitesse de afgelopen seizoenen ook de kans gehad, maar werden ze - i.t.t. AZ - steeds in de eerste de beste voorronde uitgeschakeld. Ik heb de potjes tegen Lyon niet gezien, alleen een stuk van de thuiswedstrijd, maar als je ziet wat ze keer op keer gepresteerd hebben de afgelopen jaren, verlies ik niet meteen mijn respect na één debacle.

Het gaat hier wel om een club die in de winterstop even Depay ophaalt voor een bedrag waarvan AZ een jaar lang rond moet zien te komen.

En ze hebben het nota bene beter gedaan dan Feyenoord, daar ben je je respect toch ook niet voor verloren? Dan accepteer je ook gewoon dat je tegen een kansloze nederlaag aan kan lopen tegen een veel rijker team.

herman schreef:
.

En ze hebben het nota bene beter gedaan dan Feyenoord, daar ben je je respect toch ook niet voor verloren?

Ik denk nu wel, wie niet eigenlijk

herman schreef:
(quote)

Dan accepteer je ook gewoon dat je tegen een kansloze nederlaag aan kan lopen tegen een veel rijker team.

Maar 7-1 is wel een behoorlijke afgang. Dat mag je de spelers en de trainer ook wel enigzins aanrekenen.

iggy schreef:
(quote)

Maar 7-1 is wel een behoorlijke afgang. Dat mag je de spelers en de trainer ook wel enigzins aanrekenen.

Mee eens. Tweede wedstrijd hadden ze veel compacter moeten spelen met vrijwel alle spelers achter de bal. Dan was de schade gewoon beperkt gebleven. Als je de ruimtes klein houdt ga je echt niet met grote cijfers verliezen van een team dat al door is. AZ heeft het er zelf naar gemaakt in Lyon.

Tja, ik heb het niet gezien. Alleen het laatste gedeelte van de heenwedstrijd, waarin ze leuk positief voetbal speelden (bij een 3-0 achterstand geloof ik, dus toen was het ook al klaar). Maar dan nog, in een wedstrijd verspeel je niet alle goodwill. Misschien gewoon naïef gecoacht van Van den Brom. En echt lekker speelt AZ de laatste tijd sowieso niet.

Je kan wel de hele wedstrijd voor de pot gaan liggen, maar dat is voor de kijker toch ook het aanzien niet waard.

iggy schreef:
(quote)

Precies, dat is wat ik bedoelde herman. Dit was meer dan een kansloze nederlaag. Ik vond ook dat ze zorgden voor een afgang van het Nederlandse voetbal. Nota bene de grootste nederlaag ooit in Europa. Maar het is inderdaad maar de vraag of Vitesse het beter zou doen. In ieder geval zouden ze geen last van die voorrondes hebben.

herman schreef:

Je kan wel de hele wedstrijd voor de pot gaan liggen, maar dat is voor de kijker toch ook het aanzien niet waard.

Met 7-1 verliezen toch ook niet?

Ik denk dat je hier meer kijkers mee kwijt raakt.

Ja dat kan wel kloppen. Ik heb ook niet zo'n zin die wedstrijd nog terug te gaan kijken.

2 jaar terug in de kwartfinale tegen Benfica gingen ze er hoe dan ook een stuk eervoller uit.

herman schreef:
(quote)

Volgens mij heeft Vitesse de afgelopen seizoenen ook de kans gehad, maar werden ze - i.t.t. AZ - steeds in de eerste de beste voorronde uitgeschakeld. Ik heb de potjes tegen Lyon niet gezien, alleen een stuk van de thuiswedstrijd, maar als je ziet wat ze keer op keer gepresteerd hebben de afgelopen jaren, verlies ik niet meteen mijn respect na één debacle.

Het gaat hier wel om een club die in de winterstop even Depay ophaalt voor een bedrag waarvan AZ een jaar lang rond moet zien te komen.

En ze hebben het nota bene beter gedaan dan Feyenoord, daar ben je je respect toch ook niet voor verloren? Dan accepteer je ook gewoon dat je tegen een kansloze nederlaag aan kan lopen tegen een veel rijker team.

Zeggen dat ze het beter gedaan hebben dan Feyenoord is een beetje scorebordjournalistiek. Tuurlijk is een ronde verder komen objectief gezien beter (en levert ook meer punten op voor de UEFA-ranking), maar qua sportieve prestatie schat ik die van Feyenoord hoger in.

Feyenoord overtuigde meer dan AZ deze Europese ronde. Winnen van United, onmogelijk voor AZ.

AZ heeft gewoon ontzettend veel geluk gehad bij de loting en het verloop van de uitslagen. Na 5 wedstrijden stonden ze op 4 punten toch? Knap dat ze tegen Zenit wonnen, dat zeker, ook al hadden zij al een tijdje geen wedstrijd gespeeld.

Feyenoord zat in een verkapte CL-poule, waar ze bijna doorgingen.

herman schreef:

2 jaar terug in de kwartfinale tegen Benfica gingen ze er hoe dan ook een stuk eervoller uit.

3 jaar geleden alweer. Misschien eervol, maar toch ook kansloos (met 0 doelpunten o.a.).

Nicolage Rico schreef:

En ik kan nog steeds niet aan de indruk ontkomen, dat ze het helemaal niet erg vonden dat ze niet doorgingen. Die wedstrijd was een onverklaarbare dip in de vorm van toen en de uitschakeling kwam goed uit op weg naar een mogelijk kampioenschap. Karsdorp hielp ze zelfs nog een hoofdje!

Ze hebben het ongeveer even goed gedaan: allebei thuis gewonnen van de beste tegenstander (en allebei weggeveegd in de uitwedstrijd) en nog een potje thuis gewonnen tegen de minste uit de poule. AZ wel met veel minder middelen. Feyenoord had ook een lastige poule, maar ik verbaas me er elk seizoen weer over hoe goed AZ het doet (terwijl op papier Vitesse bv. toch echt geen minder team heeft).

Poule van Feyenoord was inderdaad wel zwaarder, maar Zenit won vorig seizoen toch ook zeer overtuigend zijn poule in de CL.

Heb AZ - Zenith overigens niet gezien, Feyenoord - Manchester Utd wel. Een van de mooiste wedstrijden van het seizoen. Hopelijk volgend jaar meer van die potjes.

Nicolage Rico schreef:

Nou dan toch een poule met alleen maar "pot 4" ploegen , verder wel met herman eens.

west schreef:
(quote)

En ik kan nog steeds niet aan de indruk ontkomen, dat ze het helemaal niet erg vonden dat ze niet doorgingen. Die wedstrijd was een onverklaarbare dip in de vorm van toen en de uitschakeling kwam goed uit op weg naar een mogelijk kampioenschap. Karsdorp hielp ze zelfs nog een hoofdje!

Klopt. Het leek wel - net als tegen Vitesse voor de beker - of ze het best vonden dat ze niet doorgingen, vanwege het kampioenschap.

Pakt goed uit - hopelijk. Moet er namelijk niet aan denken dat we ook nog eens 2, 4 of zelfs 6 pittige Europese wedstrijden hadden moeten spelen na de winterstop.

herman schreef:
Ze hebben het ongeveer even goed gedaan: allebei thuis gewonnen van de beste tegenstander (en allebei weggeveegd in de uitwedstrijd) en nog een potje thuis gewonnen tegen de minste uit de poule. AZ wel met veel minder middelen. Feyenoord had ook een lastige poule, maar ik verbaas me er elk seizoen weer over hoe goed AZ het doet (terwijl op papier Vitesse bv. toch echt geen minder team heeft).

Poule van Feyenoord was inderdaad wel zwaarder, maar Zenit won vorig seizoen toch ook zeer overtuigend zijn poule in de CL.

Heb AZ - Zenith overigens niet gezien, Feyenoord - Manchester Utd wel. Een van de mooiste wedstrijden van het seizoen. Hopelijk volgend jaar meer van die potjes.

AZ heeft serieus maar 1 wedstrijd goed gespeeld, thuis tegen Zenit. De overige 2 tegenstanders waren van een bedenkelijk niveau. AZ was dit jaar helemaal niets Europees. Voorgaande jaren hebben ze inderdaad opvallend en boven verwachting gepresteerd. Zeker in het seizoen 2004/2005.

Fenerbahce heeft 2 x meer te besteden dan Feyenoord, Manchester ongeveer 100 x zoveel.

Uit werden we overigens enorm genaaid tegen Zorja. Tot die onterechte penal + rode kaart, bij een 0-1 stand, had Feyenoord totaal geen moeite tegen de Oekraïners. Met terugwerkende kracht ben ik er blij mee; alle ballen op het kampioenschap.

Je kunt het ook omdraaien. Op het moment dat het moest liet Feyenoord het afweten en speelde AZ hun beste wedstrijd van het seizoen.

Uit bij Zorja had Feyenoord geen moeite nee, maar als je dat soort dingen erbij gaat halen dan moet je dat ook voor AZ doen. Die hadden thuis ook gewoon moeten winnen van Dundalk, maar waren een beetje van slag door die zware blessure van Wuytens.

Overigens inderdaad wel opvallend die laatste potjes van Feyenoord in Europa en de beker. Had bij beide ook niet het gevoel dat Feyenoord er vol voor ging (wat ik wel jammer vond, zeker in Europa).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:10 uur

geplaatst: vandaag om 21:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.