MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
En ik heb zowaar nog een betaalbaar kaartje kunnen scoren voor Feyenoord-AZ. Tegen Go Ahead had ik er al één. Was nogal verrast dat ze in één keer alles ruim van tevoren hebben verkocht en dat er voor het eerst geen halve seizoenskaart meer was. De zwarthandel is zo in de kaart gespeeld helaas.

Nicolage Rico schreef:

Feyenoord zat in een verkapte CL-poule, waar ze bijna doorgingen.

En de loting van PSV in de CL was vorig seizoen een "makkelijke" met ATM, VFL en ManU werd hier beweerd. En nu opeens is de loting van Feyenoord in de EL zwaar geweest?

Afijn, het ging dus over Cambuur, dat ik hier nu zelf ook weer intrap...zucht...

Moet je wel degene aanspreken die dat zei. It was'nt me.

Wou je zeggen dat Feyenoord een makkelijke EL-poule had?

gigage schreef:
(quote)

En de loting van PSV in de CL was vorig seizoen een "makkelijke" met ATM, VFL en ManU werd hier beweerd. En nu opeens is de loting van Feyenoord in de EL zwaar geweest?

Geen Atletico, maar CSKA Moskou.

Nog zwaarder .

west schreef:
(quote)

Om vervolgens wel volkomen voor Jan Doedel te staan. Tot Lyon had ik wel respect voor AZ in Europa, maar dit was wel zo ontzettend slecht en beschamend. Van mij mag Vitesse ook wel een keer de kans krijgen. Als ze weten dat ze Europa in gaan hebben ze in ieder geval de mogelijkheden om de selectie te versterken.

Beetje jammer dit, maar alsnog hebben 'we' het heel graag gedaan hoor al die jaren de broodnodige punten bij elkaar sprokkelen voor het Nederlands voetbal.

Wat betreft het voetbal van AZ is de buitenwacht vanaf het begin van het seizoen al veel te positief geweest. Het voetbal was en is heel vaak niet om aan te zien en dat is van den Brom zeker aan te rekenen.

Het winnen van de beker zou dit seizoen hoe dan ook toch geslaagd maken.

Nicolage Rico schreef:
Feyenoord overtuigde meer dan AZ deze Europese ronde. Winnen van United, onmogelijk voor AZ.

AZ heeft gewoon ontzettend veel geluk gehad bij de loting en het verloop van de uitslagen. Na 5 wedstrijden stonden ze op 4 punten toch? Knap dat ze tegen Zenit wonnen, dat zeker, ook al hadden zij al een tijdje geen wedstrijd gespeeld.

Feyenoord zat in een verkapte CL-poule, waar ze bijna doorgingen.

Kan ik me wel in vinden. Onmogelijk is een beetje overdreven, was zo'n beetje het slechtste Utd. ooit.

Maar als we dan toch de Europese prestaties gaan vergelijken is het opvallend dat AZ al 10 jaar dik boven Feyenoord staat op de UEFA ranglijst.

angelin schreef:
(quote)

Beetje jammer dit, maar alsnog hebben 'we' het heel graag gedaan hoor al die jaren de broodnodige punten bij elkaar sprokkelen voor het Nederlands voetbal.
...
Het winnen van de beker zou dit seizoen hoe dan ook toch geslaagd maken.

Ik schreef ook dat ik juist respect heb voor hoe AZ het in Europa deed tot Lyon. Ik vond het juist zo'n vreemde uitslag dat ikzelf aan wat 'invloed' vanuit Azië zat te denken. En ik misgun het AZ helemaal niet om de beker te winnen. Dus veel plezier met de finale. Ik was er vorig jaar nog bij als Feyenoord fan: dat was geweldig.

angelin schreef:
(quote)

Wat betreft het voetbal van AZ is de buitenwacht vanaf het begin van het seizoen al veel te positief geweest. Het voetbal was en is heel vaak niet om aan te zien en dat is van den Brom zeker aan te rekenen.

Ik was vooraf vrij optimistisch over dit seizoen, maar het is eigenlijk geen moment dit jaar lekker gaan lopen bij AZ. De resultaten verbloemen veel - helemaal als de beker wordt gewonnen - maar genieten is het tot nu toe nauwelijks.

angelin schreef:
(quote)

Kan ik me wel in vinden. Onmogelijk is een beetje overdreven, was zo'n beetje het slechtste Utd. ooit.

Maar als we dan toch de Europese prestaties gaan vergelijken is het opvallend dat AZ al 10 jaar dik boven Feyenoord staat op de UEFA ranglijst.

Slechtste United ooit niet natuurlijk. Sowieso al beter dan het vorige seizoen. De selectie ziet er met o.a. Pogba en Zlatan best goed uit.

Ik weet niet of het opvallend is. Komt omdat Feyenoord een schuld van 50+ miljoen moest weg poetsen. Veel mensen zijn het al vergeten, maar Feyenoord heeft zelfs een aantal jaar niet mogen kopen. Het zijn slechts een aantal redenen waardoor Feyenoord een paar seizoenen geen Europees voetbal speelde.

Overigens wil ik hiermee niet de prestaties van AZ tekort doen; ze hebben het een paar seizoenen boven verwachting gedaan. Ook al zat het ze vaak mee met de loting.

AZ heeft volgens mij nog wel een grotere crisis gehad toen DSB failliet ging en de club in handen kwam van de curatoren. Die hebben alles moeten verkopen om niet failliet te gaan. Het is eigenlijk een wonder dat ze in de jaren daarna nog redelijk hebben gepresteerd.

Wel triest dat het zo slecht gesteld is geweest met een paar van de grote clubs van het land. Gelukkig is Feyenoord weer op niveau. AZ dit jaar is inderdaad niet zo sterk, maar vorig seizoen hadden ze ook wel een mooi team met Vlaar en Janssen.

Vlaar zit nog steeds bij de selectie, maar speelde slechts de helft vanwege een blessure.

Vorig jaar heeft Janssen ze gered, inderdaad.

Ook nog eens een Feyenoorder.

Ben benieuwd of Sparta de bekernederlaag morgen van zich af kan zetten. Als Pastoor zijn team met een verstandige instelling het veld opstuurt moet het toch mogelijk zijn om lang in de wedstrijd te blijven zou je zeggen. Wat mij betreft gaan ze gewoon met 10 man voor de goal hangen, een paar kansen krijg je sowieso wel op de counter. Het is ook al van even geleden dat Feyenoord echt overtuigde in een uitwedstrijd.

Sparta pakt een punt

En Groningen pakt er 3

Mocht Ajax deze maand dichterbij kunnen komen dan zal de druk levensgroot worden in Rotterdam-Zuid, dat is 1 ding dat zeker is.

Het is nu of nooit, zoals Aad de Mos onlangs al zei in iets andere woorden. Ik vermoed dat een mogelijke catastrofe echt wel in de hoofden van een hoop spelers gaat meespelen op het moment dat Ajax binnen 3 punten staat en Feyenoord dus in 1 wedstrijd alles kan vergooien.

Met andere woorden: voor Feyenoord is het veel meer een kwestie moeten dit jaar dan voor Ajax. Dit is een kans die ze misschien maar eens in de 10-15 jaar zullen krijgen.

SP-AR-TA!!! Ja Heerenveen uit wint Fey ook niet en dan gaan ze billenknijpen die laatste paar wedstrijden
Als je laatste titel uit 1999 is, dan ben je een topclub en dan hoor je bij de grote 3 in NL?
Dan horen AZ en Twente er eerder bij

Zo ondenkbaar is dit scenario echt niet, al zullen het dan waarschijnlijk wel wedstrijden in eerdere speelrondes zijn die het verschil gaan maken. In half Liverpool zijn ze er nog steeds doodziek van.

On the final day of the season, Manchester City won the Premier League with a 2–0 victory over West Ham United, finishing with 86 points. Liverpool had looked on course to win the title with two weeks to go, but a loss and a draw in two of their last three matches left the team in second place with 84 points

2013–14 Premier League - Wikipedia - en.wikipedia.org

Zo zie je dat PSV het beste zonder druk speelt

uit de titelrace

luigifort schreef:
Dan horen AZ en Twente er eerder bij

Twente ?? FC Fraude bedoel je ....

Gretz schreef:
Ik vermoed dat een mogelijke catastrofe echt wel in de hoofden van een hoop spelers gaat meespelen op het moment dat Ajax binnen 3 punten staat en Feyenoord dus in 1 wedstrijd alles kan vergooien.

doelsaldo

Gretz schreef:
. Ik vermoed dat een mogelijke catastrofe echt wel in de hoofden van een hoop spelers gaat meespelen op het moment dat PSV binnen 3 punten staat en Ajax dus in 1 wedstrijd voorronde CL kan vergooien.

PSV staat alweer op 3 punten van Ajax

Rudi S schreef:
(quote)

doelsaldo

Liever binnen 2 punten natuurlijk. Maar anders langzaam het verschil in doelsaldo verkleinen zodat op 2 april de zaken kunnen worden rechtgetrokken.

Ik zie dat Jut en Jul (luigifort & Gretz) bezig zijn met een Ajax 1-2'tje over de pagina heen: ze worden nu toch wel wat zenuwachtig in Amsterdam geloof ik.

FC Groningen - Ajax 3-1

Bosz zijn teams zakken op het einde van de competitie vaak in elkaar.

Nah, we gaan de spanning gewoon weer wat verder opvoeren west.

trebremmit schreef:

Bosz zijn teams zakken op het einde van de competitie vaak in elkaar.

Je vergist je met Fredje Rutten.

Nee, bij Rutten na de winterstop.

Bij Bosz gaat het vaak rond maart mis.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:55 uur

geplaatst: vandaag om 03:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.