Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 31 maart 2016, 13:42 uur
Gretz schreef:
Over 2 jaar spelen die gewoon in een grote buitenlandse competitie hoor. Misschien volgend seizoen al wel, als er een grote zak met geld wordt geboden.
(quote)
Over 2 jaar spelen die gewoon in een grote buitenlandse competitie hoor. Misschien volgend seizoen al wel, als er een grote zak met geld wordt geboden.
Wishfull thinking: laatst discussie gezien waarin werd gesteld dat talenten tegenwoordig te vroeg vertrekken waardoor de kans op falen vrij groot is. Maak even de analyse wie de laatste 10 jaar vertrokken is en het uiteindelijk bij een topclub heeft gehaald. Die laatste zin is typerend voor hoe met name Ajax handelt: take the money and run, maar geld perverteert. Zou je een absolute analyse maken - waarin je de aan waardeschommelingen transferwaarde meeneemt - van het verval van Ajax sinds het vertrek van Sneijder dan is het uitermate schreinend. Je betaalt steeds meer als toeschouwer, maar je ziet steeds minder.
A propos geld perverteert: spelers zelf vinden het erg normaal dat ze "als talent" op hun 20e al in een Audi RX8 rijden. Cruijff was al gearriveerd en reed in een Citroën SM (met een v6 Maseratimotor).
0
geplaatst: 31 maart 2016, 14:41 uur
Ik kijk liever naar de ontwikkelingen van spelers in het buitenland. Stoke (Pieters, Affelay) en Southampton (van Dijk, Clasie) staan zeer knap respectievelijk 8e en 7e nog boven de $$ van Liverpool en Chelsea. (Waarbij akte dat Clasie nog moet vechten om zijn plaats)
Met Newcastle (Wijnaldum, Janmaat) gaat het niet best, maar beide spelen er wel iedere week. Siem gaat het daar niet redden (net als zijn broer destijds).
Promes is clubtopscorer in Moskou
Dan kun je a.s. zondag wel met 3-0 van PEC winnen, maar dat is toch geen vergelijking. Klaassen, Veltman, Riedewald of Bazoer zullen geen contract krijgen bij een grote buitenlandse club en zullen het ook eerst bij een Stoke, Norwich of iets dergelijks moeten laten zien.
Geldt overigens ook voor de PSV talenten (Bruma, Willems, Prõpper) te zijner tijd.
Met Newcastle (Wijnaldum, Janmaat) gaat het niet best, maar beide spelen er wel iedere week. Siem gaat het daar niet redden (net als zijn broer destijds).
Promes is clubtopscorer in Moskou
Dan kun je a.s. zondag wel met 3-0 van PEC winnen, maar dat is toch geen vergelijking. Klaassen, Veltman, Riedewald of Bazoer zullen geen contract krijgen bij een grote buitenlandse club en zullen het ook eerst bij een Stoke, Norwich of iets dergelijks moeten laten zien.
Geldt overigens ook voor de PSV talenten (Bruma, Willems, Prõpper) te zijner tijd.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 14:48 uur
gigage schreef:
Jazeker wel. Bazoer staat nadrukkelijk in de belangstelling van FC Barcelona. Voor Klaassen is in de winterstop nog 20 miljoen geboden door Napoli, ook een absolute topclub op dit moment. Grote kans dat beiden niet naar een middenmotor/degradatiekandidaat in Engeland gaan. Voor Veltman zie ik een mooie subtopper in het verschiet in Engeland/Duitsland en bij Riedewald moet je z'n ontwikkeling nog afwachten. Denk dat hij ook niet zomaar weggaat naar een club met een mindere naam dan Ajax.
Ook een aantal van de genoemde PSV'ers zouden binnen 1 of 2 jaar best wel eens direct naar een topclub kunnen gaan.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 15:01 uur
Gretz schreef:
Bazoer staat nadrukkelijk in de belangstelling van FC Barcelona.
Bazoer staat nadrukkelijk in de belangstelling van FC Barcelona.
Volgens mij volgt Barcelona Bazoer, maar er zijn nog een tiental spelers die zij volgen, vergeet niet dat bv Arda Turan (contract tot 2020) ook nu nog steeds niet speelt.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 15:03 uur
Gretz schreef:
Ook een aantal van de genoemde PSV'ers zouden binnen 1 of 2 jaar best wel eens direct naar een topclub kunnen gaan.
Als Guardado het niet eens bij de sub-top haalt zie ik de andere geen top halen, kijk waar Wijnaldum speelt.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 15:13 uur
0
geplaatst: 31 maart 2016, 15:17 uur
Te oordelen naar de reacties van sommigen lijkt het me handig dat ik m'n punt even adstrueer, bijv aan de hand van Bazoer.
Stel Bazoer wordt verkocht voor 16 miljoen aan Barcelona - voor wie is dat goed?
a. voor Ajax - kunnen ze 16 miljoen toevoegen aan de kas waar nu toch al 80 miljoen in zit - ik betwijfel het - geld is nog nooit gaan groeien door het te laten liggen. Aandeelhouders (dat ben ik niet meer) zullen dat misschien toejuichen, maar Ajax heeft nog nooit dividend uitgekeerd en het aandeel is nu minder waard dan de aanschafprijs bij beursgang
b. voor Bazoer - ook dat betwijfel ik; hij zal op de bank komen en GEEN voetballer wordt beter van op de bank zitten; ok de omgeving is wel uitdagend, maar verder. Vraag eens aan Royston Drenthe hoe het is om jong al te vertrekken, of aan Marco van Ginkel, Alexander Büttner.
Aankoop van talenten is te vergelijken met de aanschaf van "een straatje vijfjes" in de Staatsloterij: de prijs is lager, maar je vergroot je kans op succes. Het betekent wel dat een talent zich relatief snel moet bewijzen of anders weer doorverkocht wordt naar een niveau lager. Er wordt niet zoveel moeite en tijd gestoken in het begeleiden en coachen van talenten; vraag dat maar eens aan Zivkovich, Singrave of Andersson. Now or never is veelal de leidraad. Vroeger vertrokken voetballers op hun 24e of later naar het buitenland.
dix: lees nog steeds trouw de krant (een andere), maar vind al jaren die SM een fraai ontwerp; heb Cruijff er ook in zien rijden destijds.
Stel Bazoer wordt verkocht voor 16 miljoen aan Barcelona - voor wie is dat goed?
a. voor Ajax - kunnen ze 16 miljoen toevoegen aan de kas waar nu toch al 80 miljoen in zit - ik betwijfel het - geld is nog nooit gaan groeien door het te laten liggen. Aandeelhouders (dat ben ik niet meer) zullen dat misschien toejuichen, maar Ajax heeft nog nooit dividend uitgekeerd en het aandeel is nu minder waard dan de aanschafprijs bij beursgang

b. voor Bazoer - ook dat betwijfel ik; hij zal op de bank komen en GEEN voetballer wordt beter van op de bank zitten; ok de omgeving is wel uitdagend, maar verder. Vraag eens aan Royston Drenthe hoe het is om jong al te vertrekken, of aan Marco van Ginkel, Alexander Büttner.
Aankoop van talenten is te vergelijken met de aanschaf van "een straatje vijfjes" in de Staatsloterij: de prijs is lager, maar je vergroot je kans op succes. Het betekent wel dat een talent zich relatief snel moet bewijzen of anders weer doorverkocht wordt naar een niveau lager. Er wordt niet zoveel moeite en tijd gestoken in het begeleiden en coachen van talenten; vraag dat maar eens aan Zivkovich, Singrave of Andersson. Now or never is veelal de leidraad. Vroeger vertrokken voetballers op hun 24e of later naar het buitenland.
dix: lees nog steeds trouw de krant (een andere), maar vind al jaren die SM een fraai ontwerp; heb Cruijff er ook in zien rijden destijds.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 15:18 uur
Die SM auto rijdt nog steeds rond. 
Cruijf: met de Citroen SM 'uitvinder' van het lease-systeem | NOS
Mooi filmpje hoor.

Cruijf: met de Citroen SM 'uitvinder' van het lease-systeem | NOS
Mooi filmpje hoor.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 15:34 uur
Bazoer naar Barcelona, op de bank, uitleen naar Schalke, uitleen aan Olympiakos en dan transfervrij naar Stoke. oh wacht...
0
geplaatst: 31 maart 2016, 15:35 uur
gigage schreef:
Bazoer naar Barcelona, op de bank, uitleen naar Schalke, uitleen aan Olympiakos en dan transfervrij naar Stoke.
Bazoer naar Barcelona, op de bank, uitleen naar Schalke, uitleen aan Olympiakos en dan transfervrij naar Stoke.
En dan weer terug in Oranje

0
geplaatst: 31 maart 2016, 15:37 uur
Indeed , dan pas 
Ondertussen is LVG ontslagen en speelt D Blind Jr bij Everton

Ondertussen is LVG ontslagen en speelt D Blind Jr bij Everton
0
geplaatst: 31 maart 2016, 15:42 uur
Bazoer naar Barcelona ? Het zou belachelijk zijn. Hij heeft 42 wedstrijdjes in de eredivisie gespeeld.
En sinds wanneer is Napoli een absolute top club ?
En sinds wanneer is Napoli een absolute top club ?
0
geplaatst: 31 maart 2016, 15:43 uur
Napoli is titelkandidaat in Italië.
Maar ik moet het ook nog maar zien dat Bazoer geen tweede Marciano Vink of Leroy Fer wordt.
Maar ik moet het ook nog maar zien dat Bazoer geen tweede Marciano Vink of Leroy Fer wordt.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 15:43 uur
Ben je dan een Absolute top club ? Daar komt volgens mij wel meer bij kijken. Wat heeft Napoli nu gepresteerd op europees nivo de laatste 10 jaar ? Niks dus. Een beetje mee gehobbeld in de CL.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 16:06 uur
Als Napoli twintig miljoen heeft geboden voor Klaassen is Ajax gestoord dat ze hem niet direct hebben verkocht. Voor dat geld hadden ze Ziyech wel kunnen kopen.
Verder wel eens met iggy dat Napoli geen absolute top club is, een subtopper in Europa lijkt me meer.
Verder wel eens met iggy dat Napoli geen absolute top club is, een subtopper in Europa lijkt me meer.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 16:11 uur
Napoli kwam in september ook al met een bod wat daarbij in de buurt kwam. In beide gevallen wilde Klaassen in de eerste plaats zelf nog niet vertrekken bij Ajax, van mening zijnde dat hij hier nog niet uitgeleerd is. Napoli had in januari trouwens ook interesse in Bazoer en wilde toen ruim 25 mln lappen.
Ga er dus maar vanuit dat dit ongeveer het dubbele wordt als hij tussentijds vertrekt. Als er Engelse kapers op de kust zijn zou het nog wel eens meer kunnen worden, die hebben toch geld zat. Als je ziet wat voor bedragen daar rond gaan.
Ga er dus maar vanuit dat dit ongeveer het dubbele wordt als hij tussentijds vertrekt. Als er Engelse kapers op de kust zijn zou het nog wel eens meer kunnen worden, die hebben toch geld zat. Als je ziet wat voor bedragen daar rond gaan.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 16:13 uur
32 voor Bazoer, dat kan toch nooit? Hoe groot het talent ook is dat gaat nooit betaald worden.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 16:18 uur
Lijkt me ook zwaar overdreven, hoeveel moet een Ziyech dan wel niet op gaan leveren?
0
geplaatst: 31 maart 2016, 16:20 uur
Als Overmars geen mietje is in de onderhandelingen kan dat zeker wel gehaald worden. Voor Memphis is 34 mln betaald exclusief bonussen van ca. 9 mln. Ajax kan gewoon de poot stijf houden want Bazoer ligt toch tot 2020 onder contract en heeft voor zover ik weet geen limiteerde transfersom.
Ziyech zal voor minder weg mogen omdat Twente het geld goed kan gebruiken.
Ziyech zal voor minder weg mogen omdat Twente het geld goed kan gebruiken.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 16:20 uur
Dat kwam natuurlijk door Van Gaal, dat had Man U echt never nooit betaald als hij daar niet zat.
En die maakte ook nog eens veel meer doelpunten dan Bazoer, voor een middenvelder die niet vaak scoort gaan ze echt niet zo veel betalen denk ik.
En die maakte ook nog eens veel meer doelpunten dan Bazoer, voor een middenvelder die niet vaak scoort gaan ze echt niet zo veel betalen denk ik.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 16:22 uur
Zo'n beetje elke transferwindow zijn er wel een paar Engelse clubs die dat soort bedragen uitgeven. Ze weten anders toch niet wat ze met het vele geld moeten dat ze elk seizoen dankzij die lucratieve tv-contracten kunnen bijschrijven.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 16:23 uur
Bazoer heeft zich niet in de kijker gespeeld afgelopen Dinsdag, in mijn ogen dan.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 16:26 uur
Maar een topclub in Engeland koopt dan toch een Pogba, Kroos, Bale of weet ik veel welke gearriveerde speler dan een speler van Ajax zonder ervaring? Misschien wordt ie wel verkocht hoor, maar dan wordt het of een bankzitter bij een Man City, Man U, Chelsea, of hij komt bij een subtopper zoals Southampton wel aan spelen.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 16:29 uur
trebremmit schreef:
Dat kwam natuurlijk door Van Gaal, dat had Man U echt never nooit betaald als hij daar niet zat.
En als het zo door gaat dan zijn zowel Van Gaal als Memphis volgend seizoen ook weer opgehoepeld. En dan hebben we het zoveelste voorbeeld dat een Nederlands top talent het gewoon niet gaat redden bij zelfs een Engelse sub topper. Want meer is Man United niet.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 16:37 uur
Ik zou Memphis nog niet afschrijven, er zijn meer gevallen bekend van spelers die 1 seizoen nodig hebben om op stoom te komen. Hij heeft in ieder geval de kwaliteiten om te slagen in de top.
Trouwens het binnenlandse transfergerucht:
http://s.ad.nl/4272788
Terwijl Ajax ook al interesse zou hebben in Janssen. Lijkt wel alsof er alleen met het bord op schoot gescout wordt.
Trouwens het binnenlandse transfergerucht:
http://s.ad.nl/4272788
Terwijl Ajax ook al interesse zou hebben in Janssen. Lijkt wel alsof er alleen met het bord op schoot gescout wordt.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 16:44 uur
Dat spel spelen ze wel vaker in Amsterdam. De speler het hoofd op hol brengen en hard laten opstellen tegen de eigen club. Zodat er een "onwerkbare" situatie ontstaat en deze voor het gewenste bedrag naar A'dam komt. Jammer dat zo'n speler dan vergeet dat Utrecht de speler heeft opgevist vanaf de reservebank in de 2de divisie...
Maar goed aangezien ze nu Haller weer nadrukkelijk aan het ophemelen zijn in Frankrijk en zelfs de Franse ploeg weer ineens een optie is verwacht ik dat hij uiteindelijk naar een (top)club in Frankrijk gaat.
Maar goed aangezien ze nu Haller weer nadrukkelijk aan het ophemelen zijn in Frankrijk en zelfs de Franse ploeg weer ineens een optie is verwacht ik dat hij uiteindelijk naar een (top)club in Frankrijk gaat.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 16:51 uur
Gretz schreef:
Ik zou Memphis nog niet afschrijven, er zijn meer gevallen bekend van spelers die 1 seizoen nodig hebben om op stoom te komen. Hij heeft in ieder geval de kwaliteiten om te slagen in de top.
Dat is waar. Maar heeft Man United het geduld om daarop te wachten ? Want ook bij United is het tegenwoordig kopen, kopen en kopen. Plus, wie is daar volgend jaar trainer ?
Maar goed, we zullen het zien.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 17:03 uur
Gretz schreef:

0
geplaatst: 31 maart 2016, 17:44 uur
Gretz schreef:
Napoli kwam in september ook al met een bod wat daarbij in de buurt kwam. In beide gevallen wilde Klaassen in de eerste plaats zelf nog niet vertrekken bij Ajax, van mening zijnde dat hij hier nog niet uitgeleerd is. Napoli had in januari trouwens ook interesse in Bazoer en wilde toen ruim 25 mln lappen.
(quote)
Yes, we have a lot of capers on our coast and we love players who have been lifted over the horse. My favourite movie is Pirates of the Midlands.
32 miljoen voor Bazoer - terwijl voor 2 kratjes pils (bij wijze van spreken) is opgehaald bij PSV. De praalhans/pronkmans toon die uitschijnt over het weergeven van dat bedrag doet vermoeden dat de poszteur dezes zeer in zijn nopjes is. Zou voor mij reden zijn om aan de validiteit mijner nopjes te twijfelen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.