Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 31 maart 2016, 18:13 uur
lennon schreef:
Tja.. dat is een goede vraag. Misschien wijnaldum? Al kan ik er niet echt een aanwijzen die de leiders capaciteiten heeft in dit team...
Ja, daarom dus. Ik denk niet dat Daley aanvoerder was, omdat hij nou zulke leiderskwaliteiten heeft. Hij was met 26 jaar gewoon een van de oudste. Zonder aanvoerder spelen was denk ik het beste geweest, maar dat mag niet volgens de regels. (quote)
Tja.. dat is een goede vraag. Misschien wijnaldum? Al kan ik er niet echt een aanwijzen die de leiders capaciteiten heeft in dit team...

0
geplaatst: 31 maart 2016, 18:18 uur
gigage schreef:
Weer eentje die om Bazoer/klaassen roept. Eredivisiespelers zonder internationale ervaring kunnen gemist worden als kiespijn.
Weer eentje die om Bazoer/klaassen roept. Eredivisiespelers zonder internationale ervaring kunnen gemist worden als kiespijn.
gigage schreef:
Eigenlijk is het wachten op Strootman (en een nieuwe bondscoach)
Klaassen heeft anders bijna twee keer zoveel internationale clubwedstrijden gespeeld als Strootman. Eigenlijk is het wachten op Strootman (en een nieuwe bondscoach)

Hij heeft dan wel iets meer interlandervaring.
Niet dat ik Klaassen boven Strootman prefereer, maar Strootman heeft bij elkaar opgeteld nog niet één vol seizoen gespeeld voor AS Roma. Die gaat Oranje ook niet tot grote hoogten doen stijgen.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 18:31 uur
Mjuman schreef:
Er wordt niet zoveel moeite en tijd gestoken in het begeleiden en coachen van talenten; vraag dat maar eens aan Zivkovich, Singrave of Andersson. Now or never is veelal de leidraad.
Quatsch. Pure speculatie. Alsof jij de interne situatie bij Ajax kent. Je hebt het ook gewoon gepresteerd om niet één van de drie namen juist te spellen. Er wordt niet zoveel moeite en tijd gestoken in het begeleiden en coachen van talenten; vraag dat maar eens aan Zivkovich, Singrave of Andersson. Now or never is veelal de leidraad.

Bijvoorbeeld Sinkgraven heeft het simpelweg onderschat en legt de schuld bij zichzelf: http://www.vi.nl/premium-kennismaking/sinkgraven-ik-wilde-mezelf-te-graag-bewijzen-1.htm
Ajax is een club waar je ook veel leert als je geen basisplaats hebt. Het hoge trainingsniveau, de organisatie rond het elftal, de mensen met wie je werkt en praat; dat zijn allemaal dingen waardoor je jezelf ontwikkelt. Ik wist dat ik geduld moest opbrengen. Eerst om aan alles te wennen bij Ajax, daarna aan de bak in een stevige concurrentiestrijd. Precies zoals het me door de trainer en Overmars is voorgespiegeld toen ik hierheen kwam. De middenvelders die er nu in staan, doen het gewoon goed. Zo eerlijk moet je zijn. Natuurlijk wil ik zoveel mogelijk spelen, maar het zou vreemd zijn als ik nu met mijn vuist op tafel zou gaan slaan. Ik blijf in mezelf investeren en dan gaan mijn kansen weer komen. De kansen die ik heb gehad, heb ik niet aangegrepen.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 18:48 uur
chevy93 schreef:

Sinkgraven heeft het simpelweg onderschat en legt de schuld bij zichzelf: http://www.vi.nl/premium-kennismaking/sinkgraven-ik-wilde-mezelf-te-graag-bewijzen-1.htm
(quote)
Quatsch. Pure speculatie. Alsof jij de interne situatie bij Ajax kent. Je hebt het ook gewoon gepresteerd om niet één van de drie namen juist te spellen. 
Sinkgraven heeft het simpelweg onderschat en legt de schuld bij zichzelf: http://www.vi.nl/premium-kennismaking/sinkgraven-ik-wilde-mezelf-te-graag-bewijzen-1.htm
(quote)
Die toon is het Sjefmans, waaraan ik me erger; hetgeen tot geel voor mij heeft geleid.
Jij neemt veel te veel aan; bevraagt me niet - en ik - herlees m'n bericht niet - en maak gewoon een schrijffout. Opnieuw communiceer je op een uitermate vervelende toon; dat Sinkgrave de fout bij zichzelf zoekt, viel te verwachten (een beetje vent zou misschien wel met de vuist op tafel slaan).
Misschien moet je toch eens discussies tussen Kieft, Derksen en vd Gijp over sfeer, steun, het klimaat etc bij topclubs eens volgen. Het is al veel langer een erkend probleem dat voorhoedespelers ('talenten') bij Ajax het niet waarmaken. Zet je Ajax-bril eens af, knul!
De trend die ook analisten zorgen baart, is dat 'talenten' steeds vroeger naar het buitenland gaan, dan mee draaien in de grote voetbalsuccesloterij en vaak voortijdig afbranden.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 19:05 uur
Mjuman schreef:
Misschien moet je toch eens discussies tussen Kieft, Derksen en vd Gijp over sfeer, steun, het klimaat etc bij topclubs eens volgen.
En ik maar denken dat niemand dat populistische praatprogramma nog serieus nam. Misschien moet je toch eens discussies tussen Kieft, Derksen en vd Gijp over sfeer, steun, het klimaat etc bij topclubs eens volgen.
Het is al veel langer een erkend probleem dat voorhoedespelers ('talenten') bij Ajax het niet waarmaken.
Ontken ik niet, maar dat dit te maken zou hebben met een (en ik quote) "gebrek aan moeite en tijd in het begeleiden en coachen van talenten" ontken ik wel. Jij pretendeert kennis van zaken te hebben over interne zaken bij Ajax en dat terwijl je de spelers van Ajax niet eens foutloos kunt schrijven. Wel opvallend dat je bij alle namen 'schrijffouten' maakte. Bij Andersen schoot je zeker even uit naar de andere kant van het toetsenbord?Zet je Ajax-bril eens af, knul!
Gelukkig zijn alle PSV-talenten nu wel te vinden bij de topclubs in Europa. Een nu al uitgerangeerde topper zit op de bank bij United. Wijnaldum voetbalt in de krochten van de Premier League. Afellay flopt jaar in, jaar uit. Misschien dat jij je anti-Ajax-bril even af mag zetten, vent!Drie spelers die enigszins goed presteren: Lens (tweederangs subtopper Dinamo Kiev, edit: oh ja, is alweer verhuisd naar Sunderland, nog meer keldervoetbal in de PL), Pieters (redelijke middenmoter in Engeland) en (edit: en Mertens, wissel bij Napoli). Alleen al bij Tottenham lopen even zoveel geslaagde Ajax-spelers..
Nota bene een van haar grootste talenten, Bazoer, heeft het laten gaan.
De trend die ook analisten zorgen baart, is dat 'talenten' steeds vroeger naar het buitenland gaan, dan mee draaien in de grote voetbalsuccesloterij en vaak voortijdig afbranden.
Nog een trend die ik niet ontken, maar nogmaals, totaal niet Ajax-eigen. Ze vertrekken vanuit alle clubs vroegtijdig naar het buitenland. Ik zelfs durven beweren dat ze bij Ajax (en PSV, for that matter) eerder bovengemiddeld lang blijven dan dat ze vroegtijdig vertrekken. Vooral vanuit clubs als Heerenveen en Twente vertrekken ze vroeg.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 19:14 uur
Mjuman schreef:
Yes, we have a lot of capers on our coast and we love players who have been lifted over the horse. My favourite movie is Pirates of the Midlands.
32 miljoen voor Bazoer - terwijl voor 2 kratjes pils (bij wijze van spreken) is opgehaald bij PSV. De praalhans/pronkmans toon die uitschijnt over het weergeven van dat bedrag doet vermoeden dat de poszteur dezes zeer in zijn nopjes is. Zou voor mij reden zijn om aan de validiteit mijner nopjes te twijfelen
(quote)
Yes, we have a lot of capers on our coast and we love players who have been lifted over the horse. My favourite movie is Pirates of the Midlands.
32 miljoen voor Bazoer - terwijl voor 2 kratjes pils (bij wijze van spreken) is opgehaald bij PSV. De praalhans/pronkmans toon die uitschijnt over het weergeven van dat bedrag doet vermoeden dat de poszteur dezes zeer in zijn nopjes is. Zou voor mij reden zijn om aan de validiteit mijner nopjes te twijfelen
Ja, dat heeft Ajax gewoon uitstekend gedaan. Bazoer zag bij PSV weinig perspectief om snel door te breken en wilde graag de overstap maken. Niks onrechtmatigs aan. Het is ook niet dat Bazoer en zijn familie een enorme zak geld aangeboden kregen door Ajax zoals sommige buitenlands club wel doen. Ik vermoed dat als ie bij PSV was gebleven hij voornamelijk zijn minuten had moeten maken in Jong PSV. Dan had hij zich lang niet zo hard kunnen ontwikkelen als bij Ajax. Bij PSV krijgt de eigen jeugd gewoon minder snel een kans.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 19:20 uur
Sjef - ik kap ermee. Zouden we in de kroeg zitten, zou ik nog wel willen reageren als je een Rochefort 8 voor m'n neus zou zetten. Da's nl de minimaalste tolerantieheffing / dialoogcompensatie die ik zou vergen.
Gretz bij PSV is die trend ingezet door Philip Cocu - Bazoer had een half jaartje moeten wachten; dat verklaart overigens ook waarom Cocu zo gepikeerd was toen Bazoer verdween zonder met hem te hebben overlegd. I.t.t. Ajax - 'plan Cruijjf' en jonge eigen talenten; waar overigens een aantal gedane aankopen totaal niet in passen - zet PSV in op een mix.
Het zou Ajax sieren - en Van Praag was zo'n gentleman - om bij transfer van Bazoer een geste naar PSV te maken. Ik verwacht niet dat dat gebeurt.
Gretz bij PSV is die trend ingezet door Philip Cocu - Bazoer had een half jaartje moeten wachten; dat verklaart overigens ook waarom Cocu zo gepikeerd was toen Bazoer verdween zonder met hem te hebben overlegd. I.t.t. Ajax - 'plan Cruijjf' en jonge eigen talenten; waar overigens een aantal gedane aankopen totaal niet in passen - zet PSV in op een mix.
Het zou Ajax sieren - en Van Praag was zo'n gentleman - om bij transfer van Bazoer een geste naar PSV te maken. Ik verwacht niet dat dat gebeurt.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 19:25 uur
Mjuman: zeg dat Jorrit Hendrix even, die moet nu banken terwijl er nu een huurling van Chelsea op zijn plek staat die niet aantoonbaar beter is.
Dat zou ze zeker sieren. Maar heeft PSV al gestes gemaakt naar Sparta voor alle talenten die ze daar hebben weggekaapt?
Mjuman schreef:
Dat zou ze zeker sieren. Maar heeft PSV al gestes gemaakt naar Sparta voor alle talenten die ze daar hebben weggekaapt?
0
geplaatst: 31 maart 2016, 19:33 uur
chevy93 schreef:

Niet dat ik Klaassen boven Strootman prefereer, maar Strootman heeft bij elkaar opgeteld nog niet één vol seizoen gespeeld voor AS Roma. Die gaat Oranje ook niet tot grote hoogten doen stijgen.
(quote)
(quote)
Klaassen heeft anders bijna twee keer zoveel internationale clubwedstrijden gespeeld als Strootman. 
Tja we hadden het eigenlijk over Nederlands elftal spelers. Hoe goed ze het ook doen in de Eredivisie vooralsnog vind ik met het falen van een wel heul erg gemakkelijke voorronde van het EK het gelijk aan mijn zijde. Hopelijk breken de jonkies nog door, tot die tijd hoop ik op wat wederopstandingen.
Maar ik denk dat jij Ajax hoger inschat dan een middenmoter van de PL. Ik niet in ieder geval. Het komt nogal denigrerend over. Siem de bankzitter terughalen van de nummer eennalaatst (de krochten zoals jij die noemt) en zal in a'dam als ster herrijzen.
Lens speelt inmiddels bij Sunderland overigens.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 19:51 uur
Er worden door Nederlandse clubs veel te weinig internationale successen gehaald. De malaise van het Nederlands Elftal, of eigenlijk het demasqué, maakt logischerwijs nederig inzake transfers.
Het enige waar we nog van meeprofiteren is de steeds nog maar stijgende prijzen voor spelers zodat het nog niet zo opvalt.
Maar per saldo is de ontwikkeling van Nederlandse spelers zo'n beetje gelijk aan de rente van de Europeesche bank. Ik ben bang dat je zelfs nog meer binnenhaalt met een woekerpolis.
En dat zie je ook, omdat zelden een buitenlandse club winst maakt bij het doorverkopen van een Nederlandse speler aan een andere (Europese) club.
Elke Europese club die (relatief) veel geld steekt in de aanschaf van een Nederlandse speler, komt vroeger of later bedrogen uit. Valt het spel niet tegen, dan zijn Nederlandse spelers ook nog eens aan de straatstenen niet te slijten. Alleen met verlies richting een kleinere club.
Ik denk zelf dat Depay, de duurste speler uit Nederland ooit, één van de grootste miskopen is die Manchester United in hun roemruchte geschiedenis heeft gedaan. Het afgelopen seizoen spreekt voor zich.
En het interesseert mij helemaal niet waar die Nederlandse spelers vandaan komen in Nederland, bij welke club. Desgevraagd zal ik nog antwoorden dat Feyenoord vermoedelijk geld zal moeten meenemen om van diverse spelers af te komen. Dus dat zegt mij niets.
Maar het gebrek aan doorverkoop van Nederlandse spelers aan andere buitenlandse (top-)clubs spreekt echt boekdelen over de gebleken kwaliteit (en ontwikkeling) van die spelers. Zelden worden ze een vaste waarde of van doorslaggevende aard waar nog jaren over wordt gesproken.
En op grond daarvan zou het wel eens kunnen gebeuren, dat topclubs Nederland meer en meer links laten liggen en dat de negatieve spiraal in Nederland zelf niet wordt doorbroken.
Dat betekent dat de zo geroemde Nederlandse opleiding van jongere spelers blijkbaar aan het haperen is. Al enige tijd. Enfin, dat kun je week in week uit ook zelf aanschouwen. En dat daar niets aan is gedaan in al die jaren is op zich wel laakbaar.
Het enige waar we nog van meeprofiteren is de steeds nog maar stijgende prijzen voor spelers zodat het nog niet zo opvalt.
Maar per saldo is de ontwikkeling van Nederlandse spelers zo'n beetje gelijk aan de rente van de Europeesche bank. Ik ben bang dat je zelfs nog meer binnenhaalt met een woekerpolis.
En dat zie je ook, omdat zelden een buitenlandse club winst maakt bij het doorverkopen van een Nederlandse speler aan een andere (Europese) club.
Elke Europese club die (relatief) veel geld steekt in de aanschaf van een Nederlandse speler, komt vroeger of later bedrogen uit. Valt het spel niet tegen, dan zijn Nederlandse spelers ook nog eens aan de straatstenen niet te slijten. Alleen met verlies richting een kleinere club.
Ik denk zelf dat Depay, de duurste speler uit Nederland ooit, één van de grootste miskopen is die Manchester United in hun roemruchte geschiedenis heeft gedaan. Het afgelopen seizoen spreekt voor zich.
En het interesseert mij helemaal niet waar die Nederlandse spelers vandaan komen in Nederland, bij welke club. Desgevraagd zal ik nog antwoorden dat Feyenoord vermoedelijk geld zal moeten meenemen om van diverse spelers af te komen. Dus dat zegt mij niets.
Maar het gebrek aan doorverkoop van Nederlandse spelers aan andere buitenlandse (top-)clubs spreekt echt boekdelen over de gebleken kwaliteit (en ontwikkeling) van die spelers. Zelden worden ze een vaste waarde of van doorslaggevende aard waar nog jaren over wordt gesproken.
En op grond daarvan zou het wel eens kunnen gebeuren, dat topclubs Nederland meer en meer links laten liggen en dat de negatieve spiraal in Nederland zelf niet wordt doorbroken.
Dat betekent dat de zo geroemde Nederlandse opleiding van jongere spelers blijkbaar aan het haperen is. Al enige tijd. Enfin, dat kun je week in week uit ook zelf aanschouwen. En dat daar niets aan is gedaan in al die jaren is op zich wel laakbaar.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 21:32 uur
Gretz schreef:
Mjuman: zeg dat Jorrit Hendrix even, die moet nu banken terwijl er nu een huurling van Chelsea op zijn plek staat die niet aantoonbaar beter is.
(quote)
Wel staven met feiten, vrind; kom dan met een lijstje met namen en wat er als 'kaapprijs' is betaald. Willems kostte nl ca 1 miljoen en da's 16* zoveel als de lullige 65.000 voor Bazoer; Depay kwam al op zijn twaalfde naar Eindhoven ('gelokt' met een jaarkaart voor de Efteling zeker?); Wijnaldum
Wijnaldum kwam via Feyenoord - trouwens op zijn 14e van Sparta naar Feyenoord (ik meen voor een jaarkaart Blijdorp)
en Strootman kwam via de lokale FC (die hebben weer 16 * zoveel voor hem gevangen als ze aan Sparta moesten betalen).
0
geplaatst: 31 maart 2016, 22:25 uur
Ajax heeft PSV al eens gematst door Perez weer terug te kopen voor dezelfde prijs ook al stonden er meer km op de teller. 

0
geplaatst: 31 maart 2016, 22:40 uur
gigage schreef:
Ajax heeft PSV al eens gematst door Perez weer terug te kopen voor dezelfde prijs ook al stonden er meer km op de teller.
PSV kocht Koeman al eens van Ajax met 0 op de teller ....
0
geplaatst: 1 april 2016, 11:30 uur
Ach, Sparta is sowieso één van de opleidingsclubs van Nederland, samen met Ajax, Feyenoord, PSV en Twente. Er zijn ook aardig wat spelers bij Ajax met een Sparta-achtergrond.
0
geplaatst: 1 april 2016, 11:41 uur
tja en Rijkaard voor een stereoset naar PSV... Ow nee toen had hij ineens 2 contracten getekend

0
geplaatst: 1 april 2016, 12:13 uur
Het was ook echt een onderdeel van de aanbieding die stereoset.
Maar Rijkaard had dus destijds genoeg van de Ajax coach, de inmiddels overleden legendarische Johan C.
Rijkaard "famous last words" bij Ajax destijds “Krijg de kolere, met je eeuwige gezeur”

0
geplaatst: 1 april 2016, 12:34 uur
Rudi S schreef:
Maar Rijkaard had dus destijds genoeg van de Ajax coach, de inmiddels overleden legendarische Johan C.
Rijkaard "famous last words" bij Ajax destijds “Krijg de kolere, met je eeuwige gezeur”
(quote)
Precies hij was het zo zat dat ie tekende voor PSV tekende op een bierviltje. Dat viltje heeft PSV toen wel een paar ton opgeleverd. Rijkaard was altijd wel een aardige met zijn specifieke moves: zo verschenen er producten met zijn (merk)naam, onder-goed (boven niet - verkrijgbaar bij o.a Setpoint), een shampoo (met haarvuller).

Tegenwoordig doet ie in restaurants http://www.z24.nl/ondernemen/frank-rijkaard-in-zaken-van-onderbroek-naar-pannenkoek-462999
0
geplaatst: 1 april 2016, 12:43 uur
Mjuman schreef:
Rijkaard was altijd wel een aardige met zijn specifieke moves
Rijkaard was altijd wel een aardige met zijn specifieke moves
Best wel, een paar jaar later toen enkele spelers van van het Nederlands elftal van de succesvolle coach Thijs Libregts af wilde (had hij niet Gullit van nature lui genoemd o.i.d) stemde Rijkaard als wenscoach voor Cruijff

Michels schoof Beenhakker door en de rest is geschiedenis

0
geplaatst: 1 april 2016, 12:56 uur
Rudi S schreef:
Best wel, een paar jaar later toen enkele spelers van van het Nederlands elftal van de succesvolle coach Thijs Libregts af wilde (had hij niet Gullit van nature lui genoemd o.i.d) stemde Rijkaard als wenscoach voor Cruijff
(quote)

Dat was in beider Feyenoord-tijd. Heb 't toevallig onlangs nog gelezen was een opmerking in de trant van dat het zwarte ras van nature lui was (dat van nature was zelfs de letterlijke tekst); behoorlijk onsmakelijke/racistische opmerking.
0
geplaatst: 1 april 2016, 13:27 uur
Ook in de voetbalwereld regent het 1 april grappen.
- Barcelona - Real Madrid wordt ook een cricketklassieker.
- Rio Ferdinand nieuwe coach Man. United.
- Arsenal bouwt zonnescherm op het stadion.
- Ado heeft geld van Wang binnen

- Barcelona - Real Madrid wordt ook een cricketklassieker.
- Rio Ferdinand nieuwe coach Man. United.
- Arsenal bouwt zonnescherm op het stadion.
- Ado heeft geld van Wang binnen

0
geplaatst: 1 april 2016, 13:40 uur
Vond deze ook wel geslaagd:
'SC Cambuur benadert SC Heerenveen met opmerkelijk voorstel' - FeanOnline.nl - SC Heerenveen Fansite!
'SC Cambuur benadert SC Heerenveen met opmerkelijk voorstel' - FeanOnline.nl - SC Heerenveen Fansite!
0
geplaatst: 1 april 2016, 13:53 uur
0
geplaatst: 2 april 2016, 17:46 uur
Chery is inmiddels ook aardig aan het acclimatiseren in Londen. Sinds begin dit jaar staat hij constant in de basis bij QPR en hij scoorde vandaag in de 5de wedstrijd op rij.
0
geplaatst: 2 april 2016, 17:49 uur
Sinds eind februari heeft ie een basisplek. Wel mooi voor hem, in januari ging ie nog bijna naar Tel Aviv.
0
geplaatst: 2 april 2016, 17:51 uur
Die doen het ook erg goed dus in dat opzicht. Maar goed het is daar maar altijd afwachten of jij je geld wel krijgt en als Bosz in de zomer weer wat anders gaat doen willen ze hem ook weer kwijt.
toch wel een fijne voetballer
wat anders: Aston Villa kan zich alvast gaan opmaken voor degradatie. Toch wel een naam met een zeer grote historie
toch wel een fijne voetballer
wat anders: Aston Villa kan zich alvast gaan opmaken voor degradatie. Toch wel een naam met een zeer grote historie
0
geplaatst: 2 april 2016, 17:56 uur
Chery zal volgend jaar nog wel weer een jaar in de Championship spelen, denk niet dat QPR gaat promoveren dit jaar. Of er moet nog een PL ploeg komen die hem wil halen.
0
geplaatst: 2 april 2016, 17:58 uur
Nee dat gaan ze zeker niet halen... Cardiff van die gekke Immers doet overigens erg goede zaken vandaag voor de play offs.
Misschien een overstap naar een club die nu gaat degraderen? Weet jij eigenlijk vrijwel zeker dat je bovenin meespeelt, dat het geld goed is en dat in een groot stadion komt te spelen met Villa, Newcastle en Sunderland (zoals het er nu naar uitziet)
Misschien een overstap naar een club die nu gaat degraderen? Weet jij eigenlijk vrijwel zeker dat je bovenin meespeelt, dat het geld goed is en dat in een groot stadion komt te spelen met Villa, Newcastle en Sunderland (zoals het er nu naar uitziet)
0
geplaatst: 2 april 2016, 18:46 uur
Hahaha, na 6 jaar nog steeds een slechte verliezer. Joopie is pas na de tweede plek in 2011 gekke dingen gaan doen, dat kampioenschap is gewoon netjes legaal behaald.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.