MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
1-0 thuis
2-1 uit

Alleen Blind ziet het ligt niet

Ik denk dat in Gelsenkirchen de overwinningsvlag al gehesen is.
Hoewel Schalke zeker geen top seizoen heeft. Desondanks acht ik ze in staat om Ajax uit te schakelen. 70% kans dat de Duitsers doorgaan.
Vuile klootzak ( ), Huub Stevens zal wel de nodige info geven aan de blauwhemden.

iggy schreef:
Vuile klootzak ( ), Huub Stevens zal wel de nodige info geven aan de blauwhemden.

Uit spelen ze in bruine hemden. (of kan deze grap echt niet?)

luigifort schreef:
Alleen Blind ziet het ligt niet

Dan heb je het nieuws gemist: die halve zool heeft die jongen van 17 die 13 wedstrijden in het eerste van Ajax heeft gespeeld, geselecteerd voor Oranje. Buiten Amsterdam zakken weer heel wat broeken af.

De Ligt (17) kreeg brok in zijn keel door eerste oproep voor Oranje | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Mijn vraag is: zakken er ook broeken af in Amsterdam door de selectie van deze jongen?
Een alternatief was bijvoorbeeld de zeer ervaren en al heel het seizoen (erg) goed spelende Jan-Arie van der Heijden geweest.

Ik vind het wel gedurfd..maar wat goed is komt snel. Zat coaches meegemaakt die niks durfden en dan een ervarener mindere keus maakten. De Ligt is beter dan Jan Arie mijns inziens. Voegt veel meer toe, ook aanvallende schoten en kopgoals.

Jan Arie had nog een prachtige assist laatst op Zoet

177 minuten in de eredivisie (das nog geen 2 potjes bij elkaar) 1 goal. Maar goed dat De Ligt niet bij Willem II speelt. Waar is dat paard, tillen we m vast eroverheen.

Erg fijn om een bondscoach te hebben die al sowieso niet overloopt van kwaliteit. En dan ook nog eens "gedurfd" schijnt te zijn.
Zoals iedere wedstrijd ga ik ook deze weer met angst en beven tegemoet. Hopend op een winnende individuele actie van, who cares.

west schreef:
(quote)

Nou, Genk, Celta en dit Schalke zijn toch te doen voor Ajax. Ik geef ze zeker 60% kans: zo'n sterk team heeft Schalke dit seizoen niet.

Celta best te doen? Ik vind dat nu net een van de betere ploegen die er nog in zit. Wat ik zo zag hebben ze Krasnodor aardig weggespeeld. Voor mij met Lyon, Besiktas en wellicht Manchester United de gevaarlijkste tegenstanders die er nog inzitten..

Maar Ajax won er toch twee keer vrij makkelijk van in de groepsfase, ik denk dat west dat bedoelde.
Hoe dan ook zijn, op de Belgische ploegen na, alle ploegen nog kansrijk voor de eindzege.

west schreef:
(quote)

Dan heb je het nieuws gemist: die halve zool heeft die jongen van 17 die 13 wedstrijden in het eerste van Ajax heeft gespeeld, geselecteerd voor Oranje. Buiten Amsterdam zakken weer heel wat broeken af.

De Ligt (17) kreeg brok in zijn keel door eerste oproep voor Oranje | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Mijn vraag is: zakken er ook broeken af in Amsterdam door de selectie van deze jongen?
Een alternatief was bijvoorbeeld de zeer ervaren en al heel het seizoen (erg) goed spelende Jan-Arie van der Heijden geweest.

Aparte suggestie, het is nog niet zolang geleden dat Van der Heijden niet echt serieus genomen werd door de Feyenoord-fans. Maar je moet toch wat door de blessures van Van Dijk en Bruma.
Het lijkt me duidelijk dat De Ligt veel meer in zijn mars heeft dan Jan-Arie, een modale eredivisiespeler die nu een erg goed seizoen draait, maar sowieso tekort komt voor Oranje. Snap wel dat Blind een langetermijnkeuze maakt, maar ik vraag me af of je niet meer hebt aan een Denswil of Aké. Maar het zou me niets verbazen als we een centrum Blind/De Vrij krijgen, want voor de linksbackpositie is er veel meer te kiezen.

Dat je dan kiest voor een groot talent
Op zich vind ik het wel begrijpelijk dat je dan kiest voor een supertalent dat ook nog eens tweebenig is. Maar ik vind het ook wel erg snel; ik vraag me af of Blind ook wel eens kijkt naar spelers als Denswil en Aké.

johan de witt schreef:
Maar Ajax won er toch twee keer vrij makkelijk van in de groepsfase, ik denk dat west dat bedoelde.

Ze hebben niet 2 keer van Celta gewonnen. Het was een gelukkige 2-2 in Spanje en een knappe 3-2 overwinning voor Ajax thuis. Zeker niet makkelijk dus.

In Spanje speelde Celta op 2 of 3 spelers na met het tweede elftal en deden ze eigenlijk maar wat. Dus echt veel zeggen die potjes niet.

herman schreef:

Ze hebben niet 2 keer van Celta gewonnen. Het was een gelukkige 2-2 in Spanje en een knappe 3-2 overwinning voor Ajax thuis. Zeker niet makkelijk dus.

Klopt, uit was het gelijk zie ik nu ook. Maar het voelde wel als een overwinning
Ik vond Ajax trouwens uit ook erg goed spelen, en zeker niet met een gelukkige 2-2 naar huis gaan.
Ze hadden daar eigenlijk gewoon moeten winnen.

Verder ken ik de club niet goed genoeg om te weten hoe sterk de opstelling daar in vergelijking met die van nu is, of hoeveel die verschilt. Maar een topteam uit de Primera Division is het nu ook weer niet.

luigifort schreef:
Ik vind het wel gedurfd..maar wat goed is komt snel. Zat coaches meegemaakt die niks durfden en dan een ervarener mindere keus maakten. De Ligt is beter dan Jan Arie mijns inziens. Voegt veel meer toe, ook aanvallende schoten en kopgoals.

Jan Arie is middelmaat en een basisplaats bij Feyenoord in een seizoen waarin Van Beek grotendeels geblesseerd is is waarschijnlijk het hoogste wat hij kan bereiken. Zullen de meeste Feyenoorders toch ook al wel in zien.

Ik verwacht dat De Ligt alleen minuten zal maken in de oefenwedstrijd. Helemaal niet verkeerd om een groot talent dat waarschijnlijk binnen afzienbare tijd een vaste waarde wordt in Oranje er nu alvast even aan te laten ruiken.

Het zal wel aan mij liggen. Maar hoe weten jullie nou dat De Ligt nu zo goed is. Het lijkt wel of er een nieuwe Koeman is opgestaan. Hebben jullie een glazen bol ?

Ik heb altijd wel sympathie voor de Jan Arie's etc van deze wereld die t net niet redden. Mijn fave was Martijn Reuser, in hem zag ik echt de opvolger van Litmanen. Ik vond m altijd wel goed spelen, maar helaas ondanks aardig wat wedstrijden het toch niet helemaal geworden.

iggy schreef:
Het zal wel aan mij liggen. Maar hoe weten jullie nou dat De Ligt nu zo goed is. Het lijkt wel of er een nieuwe Koeman is opgestaan. Hebben jullie een glazen bol ?

Gisteren niet gekeken? En dat op zijn 17e.
Maar de druk voor Bosz om hem te laten staan zal nu wel toenemen.

johan de witt schreef:
(quote)

Gisteren niet gekeken? En dat op zijn 17e.
Maar de druk voor Bosz om hem te laten staan zal nu wel toenemen.

Nee. Ajax wordt in deze contreien zelden, zeg maar gerust nooit uitgezonden.
Maar als ik het goed begrijp baseer jij/jullie (?) je mening dus op min of meer op 1 miezerig wedstrijdje. Tegen het o zo befaamde en beruchte Kopenhagen. En dan nog wat minuten in de Nederlandse comp.
En op basis daarvan wordt hij opgenomen bij het Nederlands elftal ?? Blind blijkt werderom totaal niet geschikt als bondscoach. Maar dat is al langer bekend.
Nu lees ik opeens de woorden als "supertalent". Op basis van wat ?
Die jongen is 17, what the fuck ??!!
Het lijkt mij allemaal behoorlijk overdreven. Om niet te zeggen flauwekul.

Overigens zal Westermann ook wel gebrand zijn om zich te laten zien tegen zijn oude club...

iggy schreef:
(quote)

Nee. Ajax wordt in deze contreien zelden, zeg maar gerust nooit uitgezonden.
Maar als ik het goed begrijp baseer jij/jullie (?) je mening dus op min of meer op 1 miezerig wedstrijdje. Tegen het o zo befaamde en beruchte Kopenhagen. En dan nog wat minuten in de Nederlandse comp.
En op basis daarvan wordt hij opgenomen bij het Nederlands elftal ?? Blind blijkt werderom totaal niet geschikt als bondscoach. Maar dat is al langer bekend.
Nu lees ik opeens de woorden als "supertalent". Op basis van wat ?
Die jongen is 17, what the fuck ??!!
Het lijkt mij allemaal behoorlijk overdreven. Om niet te zeggen flauwekul.

Als ik het goed begrijp, baseer jij je mening op 0 wedstrijden... Die jongen is echt wel een groot talent. En kan beter koppen dan Koeman.

Die Van der Heijden was ook maar een naam. herman noemde al andere mogelijkheden. Het ging mij erom dat het toch wel heel apart is om iemand van 17, die zo lees ik nog geen 2 wedstrijden eredivisie achter de kiezen heeft in totaal, te selecteren voor Oranje.

Tot mijn verbazing zijn er daadwerkelijk users, met name Ajax fans, die dit wel kunnen volgen. Ik dus niet: het is toch geen speeltuin bij Oranje?

herman schreef:
(quote)

Als ik het goed begrijp, baseer jij je mening op 0 wedstrijden... Die jongen is echt wel een groot talent. En kan beter koppen dan Koeman.

Dat klopt. Ik baseer mijn mening op o wedstrijden.
Maar hoeveel talenten hebben we nu niet gezien de afgelopen anderhalf jaar, die het wel zouden maken. In Ajax en het Nederlands elftal. Een heel pak. En er zijn er heel wat verdwenen. Met name Ajax talenten. En begrijp me niet verkeerd, dat vind ik uitermate jammer.
Maar het is allemaal zo zwaar overdreven om te stellen dat we met weer een "supertalent" te maken hebben.
Jij hebt het zelfs over "langetermijnkeuze". Op basis van wat ? Dat is puur gokken wat betreft onze bondscoach. Als dat al zo zou zijn. En trouwens het Nederlands elftal is zelden of nooit gebaat bij die keuze. Je moet je kwalificeren voor een WK. En dat is op de korte termijn.
Maar jij bent volgens mij best wel een Blind jongen. Of zit ik hier verkeerd ? Je verdedigt hem best wel vaak, toch ?

De Ligt is een supertalent.
Frenkie de Jong, Nouri en Donny zijn talenten. Evenals Karsdorp oa. een talent was en die zit nu bij Oranje door veel te spelen.

Voor supertalenten gelden andere criteria.
Ajax kan er ook niks aan doen dat t een supertalent heeft

iggy schreef:
(quote)

Maar het is allemaal zo zwaar overdreven om te stellen dat we met weer een "supertalent" te maken hebben.... Jij hebt het zelfs over "langetermijnkeuze". Op basis van wat ? Dat is puur gokken wat betreft onze bondscoach. Als dat al zo zou zijn. En trouwens het Nederlands elftal is zelden of nooit gebaat bij die keuze. Je moet je kwalificeren voor een WK. En dat is op de korte termijn.

En zo is het.

luigifort schreef:
De Ligt is een supertalent.
Frenkie de Jong, Nouri en Donny zijn talenten. Evenals Karsdorp oa. een talent was en die zit nu bij Oranje door veel te spelen.

Voor supertalenten gelden andere criteria.
Ajax kan er ook niks aan doen dat t een supertalent heeft

Maar leg me nu eens uit waarop je dat baseert !!
En nogmaals, ik hoop van harte dat je/jullie gelijk hebben !

west schreef:
Die Van der Heijden was ook maar een naam. herman noemde al andere mogelijkheden. Het ging mij erom dat het toch wel heel apart is om iemand van 17, die zo lees ik nog geen 2 wedstrijden eredivisie achter de kiezen heeft in totaal, te selecteren voor Oranje.

Tot mijn verbazing zijn er daadwerkelijk users, met name Ajax fans, die dit wel kunnen volgen. Ik dus niet: het is toch geen speeltuin bij Oranje?

Laten we het wel bij de feiten houden. Hij heeft wel wat meer gespeeld dan 2 wedstrijden. Alleen in de Europa League al 4 wedstrijden.

En Iggy, als je niet eens de moeite neemt beelden op te zoeken (YouTube) voel ik me ook niet zo geroepen nog uitleg te geven.

Op basis van een aantal wedstrijden id. Als basisspeler of invaller. Bij Cruijff zag je t ook meteen

Volgens mij zegt het meer over de armoede van het Nederlandse voetbal dan over het talent van De Ligt (dat er zeker is!) dat hij opgeroepen wordt voor het Nederlandse elftal.

herman schreef:
(quote)

Laten we het wel bij de feiten houden. Hij heeft wel wat meer gespeeld dan 2 wedstrijden. Alleen in de Europa League al 4 wedstrijden.

Oké prima: dat zijn 6 wedstrijden in het eerste van Ajax. Dat is toch veel te weinig voor een plek in Oranje?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:30 uur

geplaatst: vandaag om 19:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.