Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
1
geplaatst: 17 maart 2017, 21:29 uur
iggy schreef:
Maar leg me nu eens uit waarop je dat baseert !!
En nogmaals, ik hoop van harte dat je/jullie gelijk hebben !
(quote)
Maar leg me nu eens uit waarop je dat baseert !!
En nogmaals, ik hoop van harte dat je/jullie gelijk hebben !
Op basis van de geweldige indruk die hij gemaakt heeft in de wedstrijden die hij mee mocht doen in het eerste. Met wat hij daar liet zien kun je gerust vaststellen dat hij meer kwaliteiten heeft dan een aantal andere verdedigers die ook zijn opgeroepen. Gezien zijn leeftijd is de rek er waarschijnlijk ook nog lang niet uit.
De Ligt is niet voor niets door de UEFA in het Europa League-elftal van de week gezet. Was gisteren een van de beteren. Lijkt moeiteloos met de druk om te kunnen gaan in zulke belangrijke wedstrijden. Tegen Standard en Panathinaikos bleef hij ook moeiteloos overeind.
Ik zou omgekeerd niet bij een speler durven te beweren dat ie nog niet goed genoeg is als ik hem helemaal nog niet in actie heb gezien.
0
geplaatst: 17 maart 2017, 21:29 uur
west schreef:
Oké prima: dat zijn 6 wedstrijden in het eerste van Ajax. Dat is toch veel te weinig voor een plek in Oranje?
(quote)
Oké prima: dat zijn 6 wedstrijden in het eerste van Ajax. Dat is toch veel te weinig voor een plek in Oranje?
Niet als je de beste bent. Blind selecteert op kwaliteit, niet op hoeveel wedstrijden, dan zou Jan Arie id winnen ja

0
geplaatst: 17 maart 2017, 21:31 uur
chevy93 schreef:
Volgens mij zegt het meer over de armoede van het Nederlandse voetbal dan over het talent van De Ligt (dat er zeker is!) dat hij opgeroepen wordt voor het Nederlandse elftal.
Volgens mij zegt het meer over de armoede van het Nederlandse voetbal dan over het talent van De Ligt (dat er zeker is!) dat hij opgeroepen wordt voor het Nederlandse elftal.
Dit is uiteraard wel waar. Als er in plaats van De Ligt 4 ervaren centrumverdedigers konden worden opgeroepen die allen wekelijks voldoende indruk maken in een grote buitenlandse competitie dan zou Blind ongetwijfeld iets langer hebben gewacht.
De armoede is wel exemplarisch als je ziet dat Martins Indi nog steeds wordt opgeroepen.
2
geplaatst: 17 maart 2017, 21:31 uur
luigifort schreef:
Niet als je de beste bent. Blind selecteert op kwaliteit, niet op hoeveel wedstrijden, dan zou Jan Arie id winnen ja
Jan Arie heeft nog minder wedstrijden in het eerste van Ajax gespeeld volgens mij

0
geplaatst: 17 maart 2017, 21:32 uur
johan de witt schreef:
Jan Arie heeft nog minder wedstrijden in het eerste van Ajax gespeeld volgens mij
(quote)
Tot over 2 weken!

0
geplaatst: 17 maart 2017, 21:33 uur
Wanneer heeft Feyenoord voor het laatst in de ArenA gewonnen?

Denk je trouwens dat De Ligt ook zou zijn opgeroepen als ie voor PSV of Feyenoord had gespeeld en dezelfde indruk had gemaakt?
0
geplaatst: 17 maart 2017, 21:33 uur

Als je Martins Indi destijds zag met al die fouten en die cruciale domme rode kaart die iedereen nog wel weet, dan selecteer je m toch nooit meer

0
geplaatst: 17 maart 2017, 21:34 uur
Gretz schreef:
Wanneer heeft Feyenoord voor het laast in de ArenA gewonnen?
Denk je trouwens dat De Ligt ook zou zijn opgeroepen als ie voor PSV of Feyenoord had gespeeld en dezelfde indruk had gemaakt?
(quote)
Wanneer heeft Feyenoord voor het laast in de ArenA gewonnen?

Ik denk t niet. Die gaan niet zo goed met talenten om

1
geplaatst: 17 maart 2017, 21:34 uur
luigifort schreef:
Als je Martins Indi destijds zag met al die fouten en die cruciale domme rode kaart die iedereen nog wel weet, dan selecteer je m toch nooit meer
Martins Indi zit ook bij de selectie van Blind.....

1
geplaatst: 17 maart 2017, 21:35 uur
Bij PSV zou ie waarschijnlijk pas rond zijn 20e gedebuteerd hebben in het eerste.
0
geplaatst: 17 maart 2017, 21:37 uur
Oké, wel weer genoeg slowchat hier. ? (Elke keer als ik iets wil typen is er alweer een bericht verschenen.)
Ik voorspel een moeizame overwinning tegen Bulgarije en een kansloze maar geen eclatante nederlaag tegen Italië. Zal helaas niet genoeg zijn om Blind tussentijds nog weg te krijgen.
Ik voorspel een moeizame overwinning tegen Bulgarije en een kansloze maar geen eclatante nederlaag tegen Italië. Zal helaas niet genoeg zijn om Blind tussentijds nog weg te krijgen.
0
geplaatst: 17 maart 2017, 21:43 uur
Gretz schreef:
Nou, ik mag het hopen, die overwinning tegen Bulgarije. Dat wordt weer veel te spannend.
0
geplaatst: 17 maart 2017, 22:11 uur
Gretz schreef:
Op basis van de geweldige indruk die hij gemaakt heeft in de wedstrijden die hij mee mocht doen in het eerste. Met wat hij daar liet zien kun je gerust vaststellen dat hij meer kwaliteiten heeft dan een aantal andere verdedigers die ook zijn opgeroepen. Gezien zijn leeftijd is de rek er waarschijnlijk ook nog lang niet uit.
De Ligt is niet voor niets door de UEFA in het Europa League-elftal van de week gezet. Was gisteren een van de beteren. Lijkt moeiteloos met de druk om te kunnen gaan in zulke belangrijke wedstrijden. Tegen Standard en Panathinaikos bleef hij ook moeiteloos overeind.
Ik zou omgekeerd niet bij een speler durven te beweren dat ie nog niet goed genoeg is als ik hem helemaal nog niet in actie heb gezien.
(quote)
Dus op een handvol wedstrijden baseren jullie dat. Ik vind dat veel en veel te vroeg. Een jongen van 17.....
Maar goed, we gaan er verder niet uitkomen. Afwachten dus. Ik hoop dat ik ongelijk ga krijgen. Van harte zelfs.
0
geplaatst: 17 maart 2017, 22:15 uur
Wat slowchat verwijderd. Het lijkt hier soms wel een chatroom, en dat is niet echt de bedoeling. 

0
geplaatst: 17 maart 2017, 22:44 uur
johan de witt schreef:
Willems was ook 17 toch toen hij debuteerde?
18, als ik deze site mag geloven: http://www.voetbalstats.nl/jongstedebnedxi.phpWillems was ook 17 toch toen hij debuteerde?
Mooi, illuster rijtje met jonge debutanten.
0
geplaatst: 17 maart 2017, 22:56 uur
chevy93 schreef:
Mooi, illuster rijtje met jonge debutanten.
Superhandig ook, die tweecijferige jaartallen.(quote)
18, als ik deze site mag geloven: http://www.voetbalstats.nl/jongstedebnedxi.phpMooi, illuster rijtje met jonge debutanten.
0
geplaatst: 17 maart 2017, 23:37 uur
west schreef:
(quote)
Hoe kom je bij 6? Dat klopt gewoon niet.
1
geplaatst: 18 maart 2017, 01:27 uur
Het punt bij De Ligt is dat het niet gaat om een paar Eredivisie potjes, maar om ook al een paar Europa League potjes waarin hij zich geweldig laat zien. Speelde gister verdedigend bijna foutloos. Dat hij word opgeroepen is natuurlijk te vroeg, maar de redenen erachter zijn te verdedigen. Natuurlijk had hij er niet bij gezeten als van Dijk en Bruma fit waren, en aanmerkingen op het selectiebeleid van Blind zijn er zeker, maar dat De Ligt een geweldig talent is met nu al goede kwaliteiten valt niet te ontkennen.
1
geplaatst: 18 maart 2017, 08:45 uur
west schreef:
Blind heeft als norm > 5 wedstrijden in Ajax 1 om selectiewaardig te zijn, met 6 wedstrijden heb je dat toch echt gehaald hoor.
0
geplaatst: 18 maart 2017, 09:50 uur
Het gaat hem denk ik om het punt en of het dan om 5, 6, 7 of 8,5 gaat maakt niet zo veel uit...
Maar goed...
Matthijs de Ligt bij Ajax - afc-ajax.info
6 wedstrijden in de eredivisie (veel als invaller), 3 in de beker (waar Ajax met een veredeld 2de speelde) en 4 Europacup.
2 goals en 2x geel
0
geplaatst: 18 maart 2017, 10:44 uur
Nou ik vind 2 of 13 potjes wel een aanzienlijk verschil. Is nog steeds vroeg, maar het is dit of spelers als Van de Heiden die sowieso tekort te komen. Maar toch had ik een speler als Aké ook wel eens willen zien.
0
geplaatst: 18 maart 2017, 10:48 uur
Aangezien het toch achter de komma moet blijven gaan. Die 3 bekerwedstrijden mag je er weer af halen want als hij toen in t eerste had gezeten had hij niet meegedaan 
Verder zien we wel wat hij gaat doen. Als verdediger ijzersterk maar als meevoetballer vooral nog risicoloos breed en terug naar keeper wat ook op zich op die leeftijd met deze belangen best logisch is.

Verder zien we wel wat hij gaat doen. Als verdediger ijzersterk maar als meevoetballer vooral nog risicoloos breed en terug naar keeper wat ook op zich op die leeftijd met deze belangen best logisch is.
0
geplaatst: 18 maart 2017, 11:59 uur
Ik snap de ophef vooral niet vanwege de alternatieven (of beter gezegd: het gebrek daaraan). Het is echt niet zo dat we straks gaan verlangen naar Baco-Arie in Oranje. Nathan Aké is weer terug bij Chelsea en speelt helemaal niet meer, dus ik snap wel dat hij niet gekozen is. Als ik bondscoach was had ik Denswil opgeroepen en De Ligt pas als De Vrij definitief had afgezegd.
0
Hendrik68
geplaatst: 18 maart 2017, 12:37 uur
west schreef:
Nou, ik mag het hopen, die overwinning tegen Bulgarije. Dat wordt weer veel te spannend.
Spannend met wat? We hebben ons nog nooit geplaatst voor het WK als we 2 WK's daarvoor 2e zijn geworden. Kan alleen maar meevallen dus.Nou, ik mag het hopen, die overwinning tegen Bulgarije. Dat wordt weer veel te spannend.
0
geplaatst: 18 maart 2017, 15:48 uur
Gelukkig zijn we ook derde geworden in Brazilië, of ben je die oorwassing van de niet meer zo goddelijke kanaries al weer vergeten Hendrik68?
0
Hendrik68
geplaatst: 18 maart 2017, 15:54 uur
Mijn grap was zo flauw dat het niet deert als ik hem even uitleg. 1974 2e in Duitsland, 2 WK's later 1982 in Spanje waren we er niet bij. 1978 2e in Argentinie, 2 Wk's later 1986 in Mexico waren we er niet bij. 2010 2e in Zuid Afrika, 2e WK's later is volgend jaar. Als we ons niet plaatsen dan had je kunnen weten waarom. Maar ook wel weer grappig: Er wordt al geroepen dat er een enorm talentvolle lichting zit aan te komen, die in 2026 een serieuze gooi naar de wereldtitel zou kunnen doen. Kortom, een echte golfbeweging en als we er volgend jaar niet bij zijn dan weet je dat de malaise niet lang meer zal duren. Die vrees had ik sowieso al niet. Als Nederland kan je niet elk WK present zijn en dat is ook geen enkele schande.
0
geplaatst: 18 maart 2017, 15:59 uur
Ah, ik las 'm niet goed, my bad. Overigens vind ik dat ook dat het geen schande is als de kwalificatiegroep lastig is, maar dat is voor deze groep niet echt een excuus.
Ik ga nu de finale San Remo kijken, zoonlief heeft de plaatselijke derby met 3-0 gewonnen (VV Maarssen - OSM)
Ik ga nu de finale San Remo kijken, zoonlief heeft de plaatselijke derby met 3-0 gewonnen (VV Maarssen - OSM)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.