MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Wat gaat dat er financieel toch raar aan toe bij die voetbalclubs, Twente gaat waarschijnlijk weer zes punten in mindering krijgen vanwege de transfer met Tadic, ongelooflijk hoe dat is gegaan, te veel om allemaal hier te vertellen maar vandaag stond er een heel stuk over in de krant.
En dan WKE, een amateurclub die zoveel belastingschuld heeft dat de bestuursleden de schuld gedeeltelijk over hebben genomen een paar jaar geleden. Die schulden zijn nog niet betaald natuurlijk, en nu zit de club weer in zwaar weer en dan denken ze door de voorzitter weg te sturen en met geld van de sponsor de boel te redden. Het is gewoon competitievervalsing wat ze doen.

http://www.vi.nl/nieuws/emo...

vigil schreef:
Handje klap met Jan,?nou dat zal toch eerder de elleboog worden denk ik

Ja vraag maar aan Paul Gascoigne

Het leverde hem een mooie transfer naar... PSV op

De KNVB heeft zich in mijn ogen weer eens volstrekt ongeloofwaardig gemaakt. Ook in beroep is de schorsing van Joey van der Berg van SC Heerenveen blijven staan. Terwijl er toch op geen enkele manier op de beelden te zien is dat hij bewust een trap uitdeelt aan de Pec-speler.
Dat zo'n scheidsrechter tijdens de wedstrijd iets denkt te zien, is tot daar aan toe. Al hielp hij de wedstrijd daarmee en het geven van een dubieuze penalty (een speler kan zijn hand er toch moeilijk afhakken) compleet naar de vaantjes qua spanning, dat kan nog.
Maar wat mankeert er aan zo'n scheidsrechter en de KNVB dat ze toch vasthouden aan natrappen, terwijl het op geen enkele manier blijkt uit objectieve beelden Je kan eens iets verkeerd zien, maar erken dat dan ook gewoon. De status en naam die Van der Berg heeft, zal hierin niet meehelpen, ben ik bang.

Daarnaast de bekendmaking dat Luuc Eisinga voorzitter van SC Heerenveen geworden is. Ik mag van harte hopen dat dit een rustiger vaarwater voor mijn mooie club inluidt. De eerste indruk is goed. Ook bekend in de sportwereld, zei het wel vooral in de wielerwereld. Maar dat is al meer sportervaring dan de voorgaande voorzitters. Hopelijk blijft nu iedereen een tijd lang normaal doen en gaan de ego's weer wat meer op de achtergrond. Dan kan Heerenveen weer die mooi nuchtere club worden, waar je trots op kan zijn. In het voetbal heb ik wel vertrouwen, hoewel dat wel wisselend zal blijven.

Het was weer eens van een ongekende treurigheid, vanmiddag in het AZ stadion. Ik dacht, laat ik eens gaan, je weet maar nooit. In die fluorescerende oranje pakjes.

Tot de 25e minuut ging het nog vrij aardig. Het werd 0-1 en eigenlijk had AZ nog weinig te zeggen gehad, de hele wedstrijd.
En door 1 missertje, bal schiet van voet, ik dacht van Karsdorp, werd 1-1 en in de euforie ook gelijk 2-1 voor AZ.

Daarna gingen de kopjes omlaag, werd er dramatisch verdedigd en leidde e.e.a. in de tweede helft snel tot 4 - 1, waar 9 - 1 ook nog tot de mogelijkheden behoorde. Dat het nog 4 -2 werd door Vilhena, de enige met Vermeer met een voldoende, was bijzaak.
Van der Heiden kreeg na de wissel met Van Beek tenminste geen doelpunt meer tegen.

Er vallen wekelijks een ongekend aantal spelers ongehoord door de mand, het is onvoorstelbaar. Ik weet niet hoe Giovanni dit weer op de rit gaat krijgen. De selectie is niet alleen niet geschikt, het is veel te klein, er is niets om op terug te vallen, het is dramatisch slecht.

En dat op dit moment in de competitie.
Enfin, Van Geel heeft tenminste 8 miljoen overgehouden aan zijn "succesvolle" transferbeleid en de wrange vruchten gaan we het 2e deel van het seizoen plukken.

musician schreef:
Het was weer eens van een ongekende treurigheid, vanmiddag in het AZ stadion. .

Eerlijk gezegd was ik erg verbaasd toen ik de uitslagen las. Weet nog wel dat ik na de wedstrijd tegen PSV gekscherend stelde dat de lokale FC dichterbij stond dan Ajax, maar dat Utreg zo snel nog dichterbij zou komen had ik niet verwacht. Ook hier was het nat en kil.

Ik hoop dat ook dat je nog een goed biertje heb kunnen drinken in Alkmaar - want er is wel een goed biercafé.

musician schreef:

Enfin, Van Geel heeft tenminste 8 miljoen overgehouden aan zijn "succesvolle" transferbeleid en de wrange vruchten gaan we het 2e deel van het seizoen plukken.

De kans is natuurlijk aanwezig dat Van Geel je nog eens gaat aanklagen wegens laster...

Volgens mij staat er best een aardige selectie die misschien geen kampioen kan worden maar wel tot aan het einde in de buurt moet staan. Ik vrees dat de onervaren trainer er ook wel iets aan kan doen. Je ziet hem en niet en je hoort hem niet. Ook niet tijdens de wedstrijd terwijl daar meer dan voldoende aanleiding voor is. De complete verdediging is een grote sof. Er wordt constant verkeerd gedekt en er zit geen enkel idee achter. Sowieso ben ik benieuwd naar de tactiek want er is echt helemaal niets van te zien. Het veldspel is belabberd en dat is eigenlijk al het hele seizoen zo. Enkel in het begin viel het balletje vaak de goede kant op en dat is helemaal voorbij.

Ik heb het altijd al niet zo op Van Beek maar wat hij de laatste weken laat zien is echt om te janken. Vorige week tegen PSV heeft hij aan beide doelpunten schuld door dramatisch verdedigen en vandaag doet hij het gewoon weer met schuld aan 2 doelpunten. Er wordt ook niemand beter. Karsdorp gaat steeds slechter spelen en Nelom is eigenlijk het vernoemen al niet waard. Elia is alleen maar bezig met zich ergeren aan medespelers, tegenstanders, publiek en scheidsrechter en onze Zweedse vriend Gustafson denk dat hij nog geschorst is want de laatste 2 wedstrijden heeft hij geen bal goed geraakt en loopt hij alleen maar in de weg.

Er zit ook helemaal geen pit meer in het team en dat lijkt me ook een taak van de technische staf. Enkel Vermeer was vandaag op alles en iedereen boos.

Het was weer treurig en misschien dat met de beker nog een prijsje gewonnen kan worden anders was het weer een jaar van niks.

Ik dacht dat PSV vorige week goede zaken had gedaan om van Feyenoord te winnen. Maar wat blijkt, iedereen wint van Feyenoord!
Ik maak maar een geintje, maar het is echt verontrustend dat na een tegengoal de Kuipbewoners niet meer lijken te weten hoe ze moeten ballen.

Mjuman schreef:
Ik hoop dat ook dat je nog een goed biertje heb kunnen drinken in Alkmaar - want er is wel een goed biercafé.

Ik heb mij maar beperkt tot het AZ stadion, om één of andere reden werd het opeens heel erg mistig, ook om weg te komen. Ik zat naast een Feyenoord collega dus gelukkig konden we onderling mooi uitwisselen waar de pijn zit

gigage schreef:
Ik maak maar een geintje, maar het is echt verontrustend dat na een tegengoal de Kuipbewoners niet meer lijken te weten hoe ze moeten ballen.
Bij Feyenoord kunnen ze sowieso niet voetballen. Met passie kwamen ze vaak een heel eind. Nu vallen ze gewoon weer ouderwets keihard door de mand.

7 februari Ajax - Feyenoord. Puntje of 15 achterstand?

zalwelnikszijn!
Iemand toevallig Clasie zien ballen tegen Man Utd? Begint toch ergens op te lijken bij die kleine.

chevy93 schreef:
7 februari Ajax - Feyenoord. Puntje of 15 achterstand?

Gelukkig valt er in 1 wedstrijd van Feyenoord nog altijd meer te beleven dan in 34 van Ajax.

Ja, die spelers van AZ gaven een mooie voetbalshow weg. Met dank aan Feyenoord, inderdaad.

chevy93 schreef:
(quote)
Bij Feyenoord kunnen ze sowieso niet voetballen. Met passie kwamen ze vaak een heel eind. Nu vallen ze gewoon weer ouderwets keihard door de mand.

Nee, daar ben ik het niet mee eens. In de Goffert dacht ik dat het een nulletje of drie voor Feyenoord zou worden, met een beetje geduld, ze hadden het helemaal onder controle, tot aan de tegentreffer. Een kwestie van zelfvertrouwen?
Persoonlijk vind ik het leuker als er 3 clubs strijden om het kampioenschap.

chevy93 schreef:
Ja, die spelers van AZ gaven een mooie voetbalshow weg. Met dank aan Feyenoord, inderdaad.

Winst of verlies, je kunt er altijd zonder je te vervelen naar toe.
Die slaapverwekkende partijtjes van Ajax, daar wordt niemand vrolijk van.

Het gebrek aan enige zelfkritiek van met name provinciale Ajaxieden (binnen de stadsgrenzen hoor ik voldoende) is voor een aardige discussie over voetbal een beetje de dood in de pot voor een topic als dit. Ik wil wel wat onderwerpen aandragen, zijnde bijvoorbeeld "Ajax in Europa", "Tikkies breed", "Het bestuur van Ajax", "Ajax in de beker", "Marc Overmars", "de laatste wedstrijden tegen Feyenoord" of "Het rapport Ling". 50 onderwerpen zijn er zo aan te dragen.

Maar zoals gezegd, bij gebrek aan enige vorm van zelfkritiek heeft een gedachtewisseling geen enkele nut. Ik mag er nog even op wijzen, dat je eigen bijdrage aan enig succes van Ajax nul komma nul is, behalve dan dat je roept "ik ben voor Ajax" en verder alles recht praat wat krom is aan die club. Geen enkele aanleiding om naast je schoenen te gaan lopen in ieder geval.

Beetje trollen lijkt me

Als jij het houthakkersvoetbal van Feyenoord prefereert boven het effectievere voetbal van Ajax, moet je dat zelf weten. Om dan vervogens naar randzaken te gaan wijzen als gezeur rondom het bestuur en Marc Overmars, tja... volgens mij mocht musician willen dat er zoiets was bij Feyenoord getuige zijn berichten rondom Van Geel.

En, "de laatste wedstrijden tegen Feyenoord"? Feyenoord won voor het eerst sinds 7 of 8 wedstrijden tegen Ajax en voor de 2e keer in 20 wedstrijden. In de laatste minuut. Met een mazzelgoal. Eentje van Ajax namelijk. Wees er maar trots op.

Ondertussen staat Ajax fier bovenaan, met slechts één doelpunt minder (47) dan PSV (48) en veel meer dan Feyenoord (39) en slechts 11 tegendoelpunten. In Europa ging het zeer slecht, dat klopt. In de Eredivisie is het vooralsnog het beste seizoen in 10(?) jaar? Qua resultaat dan.

Maar blijkbaar wil je dat niet horen. Het spel houdt inderdaad regelmatig niet over, in Europa was het een deceptie en stiekem had ik graag gezien dat Feyenoord geklopt werd in de beker. Ondertussen vind ik het echter leuker om te lachen met het gekwakkel van Feyenoord en kan jij beter een lesje internetretoriek gebruiken.

P.S. Dat de Schare niet kritisch zou zijn, is echt de grootste onzin. Sterker nog, ik durf te beweren dat de meeste Ajax-fans dit en vorig jaar kritischer zijn dan die van het Legioen. Simpelweg, omdat wij een hogere standaard hebben. Feyenoord-fans weten allang dat een kampioenschap claimen onrealistisch is. En dat terwijl wij vorig jaar voor het eerst in vier jaar juist GEEN kampioen werden. Feyenoord deed het, tot de winterstop, boven verwachting goed. Ajax presteerde, tot de winterstop, vooral in Europa zwaar ondermaats. Tel daar een hoop bestuurlijk gezeik bij op en je hebt een heel groot deel ontevreden fans.

Ondertussen in België heeft uittredend kampioen Kaa Gent op een week tijd gespeeld tegen Anderlecht, Club Brugge (1/2 finale beker van België) en Standard en alle 3 de wedstrijden gewonnen (die op Standard met puur machtsvertoon). Nu komen er nog eens 2 tegen Club Brugge aan (Bekerreturn en competitie). Ik denk dat er nu volop paniek geslagen wordt in de bestuurskamers want Anderlecht nog een jaar zonder titel zou een serieuze setback zijn maar vooral Brugge snakt na 11 jaar nu eindelijk naar een titel, en investeert elk jaar volop. Nu kijken hoe Gent die volgende 2 uitwedstrijden verteert en de match tegen Wolfsburg.

Ik ben benieuwd, Gent is nu al 5 x dood verklaard en blijft iedereen omver spelen. Indien ze nu weer kampioen spelen (niet zeker, PO systeem laat alles nog open) slaan ze ook financieel een kloof met de rest.

Zo'n Ron Vlaar had Feyenoord toch goed kunnen gebruiken?

Chevy is trouwens wel erg aan het trollen met die hogere standaard van Ajax.

trebremmit schreef:
Zo'n Ron Vlaar had Feyenoord toch goed kunnen gebruiken?

Chevy is trouwens wel erg aan het trollen met die hogere standaard van Ajax.

Sjef doet graag - net als met muziek - alsof ie 40 jaar geleden er al was

Zijn vader zal hem wel eens verteld hebben over die hogere standaard, of wacht misschien zijn opa wel.

panjoe (moderator)
Jammer dat ik PSV - Twente gisteren niet kon kijken door werk. Volgens mij was dat wel een leuke wedstrijd geweest om live te kijken; ik heb in de samenvatting i.i.g. een aantal geniale aanvallen gezien.

Die goal van Vilhena trouwens.

Mjuman schreef:
... maar dat Utreg zo snel nog dichterbij zou komen had ik niet verwacht. Ook hier was het nat en kil.

FC Utrecht haalde 16 punten uit de laatste 6 Eredivisiepotjes. Gisteren in de Galgenwaard niet bepaald nat en kil maar gewoon droog, erg gezellig en zelfs bijna uitverkocht. Ook een leuke pot voetbal met een dik verdiende overwinning.

We zitten gewoon in een lekkere fase. Dat kan zomaar afgelopen zijn bij de eerste de beste zure nederlaag, maar voor hetzelfde geld gaat het nog even door.

panjoe schreef:
Die goal van Vilhena trouwens.

Het is pijnlijk dat zo'n klasse speler straks voor noppes uit de kuip loopt.

Beleid van Feyenoord is niet zo goed te volgen meer het afgelopen 1,5 seizoen. Grote talenten zoals Vilhena (en Boëtius vorig jaar) hadden er niet zo snel naast moeten belandden ten faveure van middelmatige aankopen waar de rek al uit is. Een vormdip hoort er bij een jongere speler nu eenmaal bij. Als Vilhena gewoon het vertrouwen had gekregen had hij allang verlengd en kon hij uiteindelijk voor een mooie som verkocht worden. Nederlandse clubs horen te denken als handelshuis, dat is de beste manier om in het huidige voetbal te overleven. Talenten opleiden, die vroeg het vertrouwen geven en uiteindelijk de winst incasseren en weer opnieuw beginnen.

chevy93 heeft natuurlijk volkomen gelijk dat er door de gemiddelde Ajax-supporter een hogere standaard wordt gehanteerd dan door de gemiddelde Feyenoord-fan. Kijk bijvoorbeeld naar het laatste seizoen dat Ajax kampioen werd. Er was vooral onvrede onder de supporters over het vertoonde spel (nauwelijks overtuiging), terwijl een club als Feyenoord waarschijnlijk dolblij was geweest met de resultaten die Ajax dat jaar op de mat legde.

Bij Ajax zijn we jarenlang verwend met mooi verzorgd voetbal +een hoop prijzen. Niet raar dan dat het huidige niveau wordt vergeleken met de glorietijd van welleer. Dat is niet helemaal realistisch meer, maar het is wel goed om te streven naar de combinatie attractief voetbal + resultaten als dat binnen de mogelijkheden ligt.

Ik durf ook te wedden dat de meeste Feyenoord-supporters stiekem graag zouden willen ruilen met Ajax als dat zou betekenen dat het 'slaapverwekkende', zakelijke spel hen de nummer 1-positie zou bezorgen.

Kan Ajax dan niet beter in Italie gaan voetballen?
Maar zonder gekheid, het is best knap om jaar op jaar zoveel wedstrijden onder controle te hebben. Vitesse had 3/5 balbezet maar kwam uiteindelijk maar tot drie doelpogingen. Tja, dan doe je wel iets goed met je ploeg.

Morgen (vandaag eigenlijk) exit Van Gaal?

panjoe (moderator)
Gretz schreef:
Ik durf ook te wedden dat de meeste Feyenoord-supporters stiekem graag zouden willen ruilen met Ajax als dat zou betekenen dat het 'slaapverwekkende', zakelijke spel hen de nummer 1-positie zou bezorgen.

Misschien wel, maar toen PSV 7x kampioen werd in 10 jaar walgde heel Ajaxminnend Nederland van die zakelijkheid. En dat spel was beter aan te gluren dan dat rondtikken om het rondtikken onder FdB.

trebremmit schreef:
Morgen (vandaag eigenlijk) exit Van Gaal?

Hij schijnt zijn ontslag te hebben aangeboden en dat ze vandaag verder praten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:32 uur

geplaatst: vandaag om 05:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.