MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Hij schijnt nu weer te blijven, maar dit kan toch niet lang meer goed gaan?

En Feyenoord betaalt weer eens veel te veel voor een middelmatige middenvelder.
Kan me wel voorstellen dat ze Van Geel nu wel eens zat beginnen te worden daar.

Het is inderdaad belachelijk wat daar in Rotterdam allemaal aan het gebeuren is. Die 2.4 miljoen (als dat het correcte bedrag is) hadden ze beter op de bank rek van Vilhena kunnen storten. Had hij mooi zijn contract kunnen verlengen voor een jaar of 3. Ook met die Kazim. Iedereen weet dat het brandhout is. Maar Feyenoord licht de optie van zijn huurcontract. Ze zullen wel gedacht hebben dat ze hem met behoorlijke winst ergen konden slijten. Maar helaas gaat dat waarschijnlijk (vrijwel zeker) ook niet gebeuren.
Feyenoord met schuld was beter bezig dan Feyenoord met geld !!

Je kunt je afvragen wie slimmer is: Ajax (met bijv Boilesen) of Feyenoord (met Vilhena) en ook bij andere clubs spelen/speelden vergelijkbare zaken.

Een ding weet je: toegeven aan de eisen/wensen van een speler - hoe 'redelijk' ook in de ogen van zijn manager - maakt een club chantabel: continu moeten gaan op spelerseisen. Tekent een speler niet bij, kan je 'em buiten het team laten (Boilesen) of laten meespelen (Vilhena). Veel zal afhangen van loyaliteit en inzet van de speler zelf. Werken (=spelen) voor je salaris lijkt me een normale zaak presteren lijkt mij alleen maar goed voor je CV. Maar goed FdB denkt daar - zie ook de casus el Hamdaoui - duidelijk anders over.

Dat ze nu al bezig zijn met een 'opvolger' is te snappen; ik vraag me alleen af wat ie toevoegt aan de huidige selectie. dat het een aanwinst is tov Immers is klip en klaar. Toornstra zit er echter ook nog. Nicolage Rico of Martial - jullie idee?

trebremmit schreef:
En Feyenoord betaalt weer eens veel te veel voor een middelmatige middenvelder.
Kan me wel voorstellen dat ze Van Geel nu wel eens zat beginnen te worden daar.
Tapia is zeker niet middelmatig als middenvelder, maar speelde de laatste wedstrijden als verdediger blijkbaar erg matig/zwak. Alleen tegen PSV heb ik hem zien spelen die wedstrijden, en daar was ie vooral opbouwend zwak tot zelfs zeer slecht. Toch zie ik wel potentie ik hem als middenvelder, maar idd: wellicht had je dat geld ergens anders in kunnen steken.

Ik krijg altijd een kriebelig gevoel bij de Boer zijn regeltjes. Als die Boilsen nu zijn ster speler zou zijn. Zou Frankie dan ook zo reageren ? Ik denk het niet.
Plus dat Frankie tijdens zijn spelersloopbaan zijn doorlopend contract (min of meer) doodleuk in de prullenbak smeet. En na veel gehannes gewoon naar Barcelona vertrok. Niet geheel dezelvde situatie als Boilsen natuurlijk. Maar ergens houdt Frankie er wel een dubbele moraal op na.

Van Geel slaagde er niet in om er uit te komen met Vilhena. Dat lukte ook niet met Boëtius.
De spelers waar hij er wél mee uit komt slagen zelden.

Guidetti is hem aangeboden door Manchester City (wat is er gebeurd met de samenwerking?). Pelle is gevonden door Ronald Koeman.
Kuit bood ook zichzelf min of meer bij de club aan maar hier aarzelde Van Geel nog een extra jaartje. Ook Vermeer informeerde vanuit zichzelf, had geen zin meer in de reserverol bij Ajax.

AD over Feyenoord

Het morrelt behoorlijk en ik denk terecht. De aanschaffen zijn te licht, niet goed doordacht en te weinig overlegd. Ik kan mij voorstellen dat enkele grote investeerders er inmiddels flink de pest in hebben.

Hij dreigt er ook niet uit te komen met Kongolo.

Hoe doet Boëtius het eigenlijk bij Basel? Vond dat nou niet echt een enorm talent, maar hij deed het niet veel slechter dan Elia, dus wat dat betreft had ie niet zo goed kunnen blijven.

Elia heeft zichzelf overigens ook aangemeld...

Feit is wel dat de verwachtingen bij de achterban van Feyenoord al jaren veel te hoog liggen. Als de club met deze begroting elk jaar gemiddeld 3e eindigt is dat een keurige prestatie. Er valt een en ander aan te merken op het transferbeleid van Van Geel (Return of investmest is erg matig), maar de sportieve prestaties van Feyenoord zijn gewoon normaal. In die zin snap ik niet dat er nu zo'n forse kritiek is op het vertoonde spel: het lag gewoon in de lijn der verwachting dat er een dip zou komen.

Jij had dit al in je glazen bol aan zien komen?

Voor de winterstop leek bij Feyenoord alles mee te zitten, dat heeft iedereen kunnen constateren. Veel wedstrijden werden nipt binnengehaald, vaak met behulp van een strafschop of een rode kaart voor de tegenstander. Nu hebben ze dat voordeel toevallig 4 wedstrijden op rij niet en plots kan er niet meer worden gewonnen.

Gretz schreef:
Er valt een en ander aan te merken op het transferbeleid van Van Geel (Return of investmest is erg matig),

R.O.I. zal voor sommige best matig zijn, maar het totaal was dacht ik de laatste jaren prima, door transfers van Pelle, de Vrij en Clasie.

Tav Gretz - waar haal je het vandaan om over ROI te beginnen. Misschien even je geheugen uit de slaapstand schudden: nog geen 5 mnd geleden is er over de aanwas bij Ajax en het beleid van de daarvoor verantwoordelijke TD (inmiddels Sjef Spelersbeleid)is een halve VI volgeschreven. http://www.vi.nl/premium-kennismaking/marc-overmars-schiet-vaak-mis-met-spelers-voor-hoofdmacht-1.htm

Boter en hoofd, hand en boezem - je weet het

Vanavond mag de lokale FC uit Groningen laten zien uit welk hout ze gesneden is in Tilburg. Ben toch benieuwd of ze de aansluiting kunnen vinden met de subtop.

Dan moet er nog wel wat gebeuren al krijgen ze nu best veel kansen

trebremmit schreef:
Hij dreigt er ook niet uit te komen met Kongolo.

Maar dat is goedgekomen

Qua Groningen ook enigszins, in de laatste seconde door dikkertje Maduro

Gretz schreef:
Voor de winterstop leek bij Feyenoord alles mee te zitten, dat heeft iedereen kunnen constateren. Veel wedstrijden werden nipt binnengehaald, vaak met behulp van een strafschop of een rode kaart voor de tegenstander. Nu hebben ze dat voordeel toevallig 4 wedstrijden op rij niet en plots kan er niet meer worden gewonnen.

Als er één club is die alleen maar wint door extreem zuinig te voetballen is het Ajax.

Daar kan nog wat worden opgestoken van de werklust van de Feyenoorders. De tekortkomingen bij de Kuipbewoners zaten meer in het niet kunnen scoren ondanks overmacht en veldoverwicht dan dat ze aan een overwinning moesten worden geholpen, zoals wordt gesuggereerd.

Wel is er nog mooi aangetoond dat de noodgedwongen zuinigheid van Ajax goed kan worden afgestraft door te compenseren met werklust. Of talent maar dat loopt er (te) weinig rond in Nederland. En waarom speelt Ajax zo zuinig, dat is ook vooral om te verhullen dat ook daar het elftal kampt met een chronisch gebrek aan talent. In ieder geval toch zeker, als je het vergelijkt met Ajax in z'n echte gloriejaren.

Dat zijn geen periodes waar ik het graag over heb maar toen werd er gedurende de wedstrijd echt geheerst op het veld, waar nu dus angsthazerij (om niet te verliezen) de dienst uit maakt.

De resultaten lijken alles te verbloemen maar binnen de stadsgrenzen van Amsterdam hoor ik anders. Daar komt niemand met grote vreugde uit het stadion, eerder met de pest in z'n lijf. Of, zoals ik van iemand na de wedstrijd tegen Vitesse hoorde, die had leuk even wat achterstallige mail kunnen wegwerken van een paar weken.

Dergelijke wedstrijden worden niet geduld in Rotterdam. Het verhaal dat de lat in Amsterdam hoger ligt dan in Rotterdam is daarom ook niet waar.
Feyenoord is alleen te kwetsbaar omdat slechts een te klein deel van de spelersgroep in staat is om wedstrijd na wedstrijd te kunnen brengen wat nodig is om te blijven winnen. En de selectie is te klein om op te vangen wie er eigenlijk moet worden gewisseld. Als ze zich vervolgens ook niet meer kunnen optrekken aan de stand in de eredivisie, blijkt de pijp eigenlijk leeg. En dat is halverwege het seizoen een vrij pijnlijke constatering.

Dergelijke wedstrijden worden niet geduld in Rotterdam.
Feyenoord speelt al jaren zulke wedstrijden en vele malen erger dan Ajax - Vitesse. Ik noem even wat wedstrijden in de Kuip van de afgelopen jaren: Heracles 1-2, Willem II 1-2, Go Ahead 0-1. Wat wordt er precies niet geduld dan? Volgens mij staan ze in Rotterdam nog altijd braaf te klappen en zichzelf op de borst te kloppen dat ze een gelijkspel tegen Ajax behalen.

En waarom speelt Ajax zo zuinig, dat is ook vooral om te verhullen dat ook daar het elftal kampt met een chronisch gebrek aan talent.
Talent is er genoeg, alleen dat wordt weggekaapt zodra ze enigszins boven het maaiveld uit blijken te stijgen. Vervolgens blijf je met een steeds minder wordende selectie zitten. Als het attractief niet lukt, moet je het met resultaatvoetbal proberen. Nederland werd er 3e mee op het WK.

Feyenoord is alleen te kwetsbaar omdat slechts een te klein deel van de spelersgroep in staat is om wedstrijd na wedstrijd te kunnen brengen wat nodig is om te blijven winnen.
Nee, Feyenoord is kwetsbaar, omdat het gewoon een heel matig team heeft. Het is dat Kuyt nog wat ervaring en klasse brengt, anders sta je gewoon in de middenmoot met dit team.

Toch ironisch dat je mij verwijt alles recht te praten wat krom is en vervolgens niet net zo kritisch op Feyenoord bent als je op Ajax bent. Als we Ajax gaan vergelijken met de gloriejaren, hoe erg is de situatie bij jullie dan wel niet.

Overigens weer de zoveelste zaadpot in de Arena. Zelfs dit soort wedstrijden worden niet eens meer met 3+ tegen 0 gewonnen.

chevy93 schreef:
Talent is er genoeg, alleen dat wordt weggekaapt zodra ze enigszins boven het maaiveld uit blijken te stijgen. Vervolgens blijf je met een steeds minder wordende selectie zitten.

Niet dat je dat zegt maar dat is geen probleem van Ajax maar van het hele Nederlandse voetbal waarbij het uiteraard wel Ajax en Feyenoord zijn (door de traditionele opleiding) die hierdoor het hardst getroffen worden.

vigil schreef:
(quote)

Maar dat is goedgekomen

Qua Groningen ook enigszins, in de laatste seconde door dikkertje Maduro

Vreselijke mazzel, Willem II was veel beter, maar goed, liever zo dan niks.
Trouwens zo dik is Maduro toch niet? Wel een zeikerd, hij speelt al heel lang slecht en dan klagen dat ie op de bank zit. Ze hadden hem in ieder geval nooit moeten halen, dat salaris is ie lang niet waard.

Edit: wel weer enorm genieten van die hogere standaard van Ajax, dat dan weer wel.

nou ik zag 'm lopen en vond hem wat aan de zware kant. Nu heeft hij sowieso niet zo'n atletische uitstraling maar toch.

Ajax: lekker toch, puntje er bij en weer de nul gehouden?

Nee dat klopt, maar het is nog geen Zeefuik.

Het is officieel: de slechtste voetbalwedstrijd aller tijden is zojuist gespeeld. Tot u gebracht door spelers van Ajax.

dix
chevy93 schreef:
De slechtste voetbalwedstrijd aller tijden is zojuist gespeeld. Tot u gebracht door spelers van Ajax.

Er was geen tegenstander?

chevy93 schreef:
Het is officieel: de slechtste voetbalwedstrijd aller tijden is zojuist gespeeld. Tot u gebracht door spelers van Ajax.

En ik hoef het nog niet eens te zeggen.

Toch ironisch dat je mij verwijt alles recht te praten wat krom is en vervolgens niet net zo kritisch op Feyenoord bent als je op Ajax bent.

We moeten het nu ook weer niet overdrijven. Volgens mij ben je pas gisteren na je statistieken begonnen met kritiek op Ajax (wat deed je de schellen van je ogen vallen?), terwijl ik al minimaal bezig ben sinds het jaar na het behalen van de laatste UEFA cup. En dan heb ik het niet over die van 1974, wat ook nog had gekund, maar die van 2002.

Het schijnt dat FdB van plan is aan Hans Kraay te vragen om les te krijgen in Jasje werpen - verbaal lukt het 'em blijkbaar niet, terwijl de stoom wel uit zijn neusgaten komt.

Ik was even bang dat FdB zou zeggen dat je twee ploegen nodig had om te voetballen. Maar gelukkig is ons dat bespaard gebleven. haha. Een keertje puntverlies kunnen ze wel lijden. Tis niet dat de achtervolgers nou zonder kleerscheuren de zomer gaan halen.

musician schreef:
Volgens mij ben je pas gisteren na je statistieken begonnen met kritiek op Ajax (wat deed je de schellen van je ogen vallen?),
Gast, ga lekker iemand anders vervelen met je geneuzel.

15 jaar, 284 dagen. Welterusten!

vigil schreef:
(quote)

Niet dat je dat zegt maar dat is geen probleem van Ajax maar van het hele Nederlandse voetbal waarbij het uiteraard wel Ajax en Feyenoord zijn (door de traditionele opleiding) die hierdoor het hardst getroffen worden.
PSV heeft wat dat betreft goede zaken gedaan door Depay een jaar langer te behouden en Guardado aan te kopen. Ajax zat een paar jaar terug in hetzelfde schuitje met o.a. Eriksen en Alderweireld, maar zij kozen toch voor het buitenlandse avontuur (wat ze overigens geen windeieren heeft gelegd).

Maar goed, alle transferperikelen ten spijt... Ajax speelt tactisch regelmatig zo onmachtig slecht onder De Boer. Ajax heeft helemaal geen slecht team, al jaren niet. Er zijn genoeg wedstrijden geweest die het tegendeel beweren. Het staat tactisch gewoon dramatisch dit seizoen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:18 uur

geplaatst: vandaag om 05:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.