Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 18 maart 2017, 16:17 uur
Gefeliciteerd, als je maar weet dat mijn dochter vorige week goud heeft gewonnen met karate. 
Tja, geen excuus. Zie ik toch wat anders. Frankrijk is in principe beter, dan moet je als nummer 2, wat best mag worden verwacht, nog wel een play off spelen. Wij zijn momenteel niet zo goed dat we tegen wie dan ook bij voorbaat als favoriet starten. Dan kan je die play off ook verliezen en dat vind ik nog steeds geen schande. Die play off tegen Ierland voor het WK 2002, dat was een schande. Met zo'n generatie tegen 10 Ieren verliezen dat was gewoon een aanfluiting. Momenteel heeft bijna niemand het talent van de slechtste Oranje speler uit die tijd.

Tja, geen excuus. Zie ik toch wat anders. Frankrijk is in principe beter, dan moet je als nummer 2, wat best mag worden verwacht, nog wel een play off spelen. Wij zijn momenteel niet zo goed dat we tegen wie dan ook bij voorbaat als favoriet starten. Dan kan je die play off ook verliezen en dat vind ik nog steeds geen schande. Die play off tegen Ierland voor het WK 2002, dat was een schande. Met zo'n generatie tegen 10 Ieren verliezen dat was gewoon een aanfluiting. Momenteel heeft bijna niemand het talent van de slechtste Oranje speler uit die tijd.
0
geplaatst: 18 maart 2017, 17:20 uur
Hendrik68 schreef:
Die play off tegen Ierland voor het WK 2002, dat was een schande. Met zo'n generatie tegen 10 Ieren verliezen dat was gewoon een aanfluiting. Momenteel heeft bijna niemand het talent van de slechtste Oranje speler uit die tijd.
Die play off tegen Ierland voor het WK 2002, dat was een schande. Met zo'n generatie tegen 10 Ieren verliezen dat was gewoon een aanfluiting. Momenteel heeft bijna niemand het talent van de slechtste Oranje speler uit die tijd.
Tegen Ierland was het team met Hofland, Melchiot en Zenden en in die tijd doken Ricksen, van der Meyde , Bouma en Sikora ook nog wel eens op.
Dat is niet het niveau van Robben, Sneyder, Depay, Wijnaldum, Klaassen lijkt mij.
0
geplaatst: 18 maart 2017, 17:41 uur
Als die Sagan nou ook nog een slim was......maar het is wel een heerlijke renner, gaat altijd uit van zijn eigen kracht. Enfin, mooie finale, tweede klassiekeroverwinning voor de ploeg die nu ook schijn tegen zich heeft.
Jij ook gefeliciteerd dan, je hoeft je iig geen zorgen te maken over eventuele vervelende vriendjes, dat lost ze zelf wel op.
en qua play off tegen Ierland, heb ff de stats erbij gepakt: Kevin Hofland, Mario Melchiot, Arthur Numan en Jerrel Haselbaink (ingevallen) zijn nou niet echt spelers die ver boven de huidige selectie uitsteken, qua talent.
Jij ook gefeliciteerd dan, je hoeft je iig geen zorgen te maken over eventuele vervelende vriendjes, dat lost ze zelf wel op.
en qua play off tegen Ierland, heb ff de stats erbij gepakt: Kevin Hofland, Mario Melchiot, Arthur Numan en Jerrel Haselbaink (ingevallen) zijn nou niet echt spelers die ver boven de huidige selectie uitsteken, qua talent.
0
geplaatst: 18 maart 2017, 20:44 uur
Frenz schreef:
Als die Sagan nou ook nog een slim was......maar het is wel een heerlijke renner, gaat altijd uit van zijn eigen kracht.
Als die Sagan nou ook nog een slim was......maar het is wel een heerlijke renner, gaat altijd uit van zijn eigen kracht.
Zijn demarrage op de Poggio vond ik erg slim, in de massaspurt zijn er teveel renners ongeveer net zo snel en op zo'n Poggio is hij gewoon de allerbeste. Maar wat Sagan op het einde deed vond ik wel erg vreemd. Het leek alsof hij de sprint aantrok voor Kwiatkowski. Die heeft trouwens ondertussen ook een heel aardig palmares bij elkaar gefietst.
0
geplaatst: 18 maart 2017, 22:22 uur
Afgaande op de lange rij tweede plaatsen zou je zeggen, dat Sagan niet echt een slimme afmaker is. Maar ja, als je dan al zijn zeges ziet + de trui die hij aanheeft, impressive gewoon wat die man op zijn fietsje allemaal doet. 

0
geplaatst: 18 maart 2017, 23:59 uur
Altijd leuk dat T.Egbers de toto al verraadt met zijn lulpraatjes vooraf. NEC kans op play-offs ..(roeptie al voor de vierde keer dit seizoen) dan weet ik al dat ze hebben verloren (al die vier keren). Conclusie : NEC maar 3 plaatsen boven de streep (en morgen 2)
Meestal zet ik het geluid uit of kijk ik het programma een kwartier later zodat ik kan doorspoelen.
0
Franck Maudit
geplaatst: 19 maart 2017, 00:04 uur
Tony schreef:
Afgaande op de lange rij tweede plaatsen zou je zeggen, dat Sagan niet echt een slimme afmaker is. Maar ja, als je dan al zijn zeges ziet + de trui die hij aanheeft, impressive gewoon wat die man op zijn fietsje allemaal doet.
Sowieso 1 van de grootste renners allertijden - dat durf ik nu reeds te zeggen.
Zijn 2e-plaatsen zijn eerder een indicatie van zijn talent dan van onkunde.
2
geplaatst: 19 maart 2017, 00:54 uur
Franck Maudit schreef:
(quote)
Zoetemelk zal blij zijn deze post te lezen

0
Hendrik68
geplaatst: 19 maart 2017, 08:04 uur
Frenz schreef:
en en qua play off tegen Ierland, heb ff de stats erbij gepakt: Kevin Hofland, Mario Melchiot, Arthur Numan en Jerrel Haselbaink (ingevallen) zijn nou niet echt spelers die ver boven de huidige selectie uitsteken, qua talent.
Klopt, was geen play off, maar de beslissende poule wedstrijd
Duidelijk, ik ben wat geheugen kwijt. Maar die Hasselbaink kan ik me nog wel herinneren en die was absoluut minimaal even goed als de heren Kluivert en Van Nistelrooy, maar hij kreeg eenvoudigweg nauwelijks kansen in Oranje, terwijl vooral Van Nistelrooy nauwelijks wat gepresteerd heeft in Oranje. Hasselbaink werd bijna topscorer van Spanje bij een degraderend Atletico, bij Leeds in Engeland en ook bij Chelsea deed hij het geweldig. Hasselbaink moest een hoop kansen zelf creëren ook nog eens, maar de bonscoaches van destijds zagen het niet en dat heeft ons vooral in 2000 een mogelijk kampioenschap gekost. Hasselbaink was dodelijk effectief en juist hem hadden we nodig. Van Nistelrooy was ook een topspits, maar creëerde zelf nauwelijks wat en was altijd in dienst van clubs waar vele wereldtoppers hem op zijn wenken bedienden. Net als Kluivert die in een goed draaiend Ajax en Barcelona er lekker op los kon scoren, maar nadien er helemaal niks meer van bakte. Kluivert deed het in Oranje uiteraard wel goed. Niet alleen Hasselbaink had met een gebrek aan waardering te maken, ook Roy Makaay kon weinig goed doen. Slachtoffer van een teveel aan goede spitsen en gebrek aan waardering. Makaay was echter wel een spits die ook weinig zelf creëerde. De bal moest goed voor zijn voeten komen, maar dan was het meestal ook direct raak. Je zag hem de hele wedstrijd niet en zo ineens lag de bal voor zijn voet en Das Phantom scoorde. Hasselbaink deed het grotendeels zelf.
0
geplaatst: 19 maart 2017, 08:31 uur
Ik herinner me dat Hasselbaink bij die bewuste wedstrijd tegen Ierland moest 'debuteren' als vleugelspits. Van Gaal maakte toen al rare sprongen als het er op aan kwam.
0
Hendrik68
geplaatst: 19 maart 2017, 09:00 uur
Rijkaard liet hem er voor ook al links liggen. Maar het was ook fout van de KNVB om zo'n onervaren iemand direct maar bondscoach te maken.
0
geplaatst: 19 maart 2017, 09:56 uur
Frenz schreef:
Als die Sagan nou ook nog een slim was......maar het is wel een heerlijke renner, gaat altijd uit van zijn eigen kracht. Enfin, mooie finale, tweede klassiekeroverwinning voor de ploeg die nu ook schijn tegen zich heeft.
Hadden we nu maar een spits van het kaliber Hasselbaink. En Numan en Melchiot (ex-Chelsea) waren ook prima spelers.
1
geplaatst: 19 maart 2017, 09:59 uur
Tering dat jullie dat allemaal nog weten. Ik herinner me alleen nog Jason McAteer.
1
geplaatst: 19 maart 2017, 10:04 uur
Ah die deed mee op het wk 1994 toen Nederland met 2 - 0 van Ierland won (doelpunten van Jonk en Bergkamp). 

1
geplaatst: 19 maart 2017, 10:17 uur
Eigenlijk vond ik die wedstrijd tegen Ierland niet eens zo frustrerend. De wedstrijd daarvoor uit in Portugal (waar ze in de laatste 10 minuten achteloos de overwinning weggaven) wel. Die wedstrijd tegen Ierland had er helemaal niet meer toe hoeven doen.
0
geplaatst: 19 maart 2017, 10:23 uur
herman schreef:
Hadden we nu maar een spits van het kaliber Hasselbaink. En Numan en Melchiot (ex-Chelsea) waren ook prima spelers.
(quote)
Het ging erover dat over elke individuele speler uit die selectie beter was de huidige speler, als ik dan Melchiot naast een ervaren speler as De Ligt zet, tja....oh nee, wacht.
Ben het er mee eens dat Hasselbaink ondergewaardeerd was, maar zet 'm naast RvP....oh nee, wacht. Overigens ronduit beschamend hoe Blind de topscorer aller tijden van Oranje behandelt, toegegeven, hij kwakkelt met vorm en conditie, maar ik vind het altijd zeer pijnlijk als ego's boven kwaliteit gesteld worden in het selectieproces.
0
geplaatst: 19 maart 2017, 12:44 uur
Ja, RvP is veel te makkelijk afgedankt. Ik snap dat je naar de toekomst kijkt, maar je kunt daar ook in doorschieten. Zeker als Vincent Janssen niet echt aan spelen toekomt. Dost schiet ondertussen wel met scherp in Portugal, dat lijkt me nu toch de eerste spits te worden. We hebben nu wel het geluk dat de voerhoede (Depay - Dost - Robben) in topvorm is.
Het is jammer van de blessures achterin, anders konden we toch best een aardig team op de been brengen (ik zou zeggen Cilessen / Karsdorp / De Vrij / Blind / Van Aanholt / Wijnaldum / Strootman / Klaassen / Robben / Dost / Depay).
Het is jammer van de blessures achterin, anders konden we toch best een aardig team op de been brengen (ik zou zeggen Cilessen / Karsdorp / De Vrij / Blind / Van Aanholt / Wijnaldum / Strootman / Klaassen / Robben / Dost / Depay).
1
geplaatst: 19 maart 2017, 13:06 uur
Prima elftal, prima voorhoede.
Bulgarije mag toch geen probleem zijn zou je zeggen..
Bulgarije mag toch geen probleem zijn zou je zeggen..
1
geplaatst: 19 maart 2017, 13:22 uur
Heerenveen eindelijk weer in vorm.
Feyenoord zeer matig zeg.
Zo word je geen kampioen..
Feyenoord zeer matig zeg.
Zo word je geen kampioen..
0
geplaatst: 19 maart 2017, 13:25 uur
De goal was het eerste doelpunt uit een penalty dat Feyenoord tegen krijgt in de Eredivisie sinds 30 augustus 2015, toen Jürgen Locadia namens PSV raak schoot.
Opvallende statistiek, meer dan anderhalf jaar geen (doelpunten uit) penalty's tegen.
Opvallende statistiek, meer dan anderhalf jaar geen (doelpunten uit) penalty's tegen.
0
Martial
geplaatst: 19 maart 2017, 13:28 uur
Kampioen wordt Feyenoord sowieso niet, wat een slappe tering zooi zeg 
Nelom, Berghuis en Kuyt een drama, al wisten we dat van Nelom allang, alleen die slapjanus van een Van Bronckhorst blijft dat rampenfestijn maar opstellen, kom op Gio laat je tactisch vernuft eens zien
Mocht Feyenoord dit nog winnen leveren ze een wereldprestatie

Nelom, Berghuis en Kuyt een drama, al wisten we dat van Nelom allang, alleen die slapjanus van een Van Bronckhorst blijft dat rampenfestijn maar opstellen, kom op Gio laat je tactisch vernuft eens zien

Mocht Feyenoord dit nog winnen leveren ze een wereldprestatie

0
geplaatst: 19 maart 2017, 13:35 uur
Ja, daar moeten ze nog wel even aan de bak. Nelom, Berghuis en Kuyt zijn idd dramatisch, misschien maar gewoon Kramer en Hansson brengen zo...
1
geplaatst: 19 maart 2017, 14:07 uur
De KNVB wist dat Vilhena belangrijk was, daarom is t uitgesteld 
Had Gijs toch gelijk, Feyenoord moet kampioen worden
En Blind wil ook dat Fey kampioen wordt, daarom selecteert ie veel Ajacieden

Had Gijs toch gelijk, Feyenoord moet kampioen worden

En Blind wil ook dat Fey kampioen wordt, daarom selecteert ie veel Ajacieden

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.