Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 19 maart 2017, 16:37 uur
johan de witt schreef:
Via de Europa League kom je tegenwoordig ook rechtstreeks in de CL toch? Lijkt me nu de beste route!
Via de Europa League kom je tegenwoordig ook rechtstreeks in de CL toch? Lijkt me nu de beste route!
Ja zoiets hoorde ik ook. Dat was toch nooit?
Dat zou helemaal mooi zijn
0
geplaatst: 19 maart 2017, 16:38 uur
Het verschil tussen Feyenoord en Ajax was vandaag weer eens duidelijk. Een apathisch Ajax dat geen moment heeft laten zien dat het voor het kampioenschap strijdt. Een gehaaid Feyenoord (de tweede helft) dat na eveneens een achterstand liet zien wel keihard te willen knokken voor het kampioenschap.
Uiteraard speelt de inspanning van donderdag een rol, maar de ene na de andere ziekenhuisbal worden echt niet alleen verklaard door moeheid. Ik had het eerder al over vorm van de dag. Die was vandaag ver te zoeken in Rotterdam.
Ik ga niet zeggen dat het kampioenschap voor Feyenoord binnen is (wie weet..), maar ik ben weinig hoopvol gestemd dat Feyenoord nog drie keer punten gaat verspelen. Waarbij ik en passant voor het gemak ervan uitga dat Ajax na de interlands van Feyenoord gaat winnen. Wat zeker geen zekerheid is.
Uiteraard speelt de inspanning van donderdag een rol, maar de ene na de andere ziekenhuisbal worden echt niet alleen verklaard door moeheid. Ik had het eerder al over vorm van de dag. Die was vandaag ver te zoeken in Rotterdam.
Ik ga niet zeggen dat het kampioenschap voor Feyenoord binnen is (wie weet..), maar ik ben weinig hoopvol gestemd dat Feyenoord nog drie keer punten gaat verspelen. Waarbij ik en passant voor het gemak ervan uitga dat Ajax na de interlands van Feyenoord gaat winnen. Wat zeker geen zekerheid is.
0
geplaatst: 19 maart 2017, 16:41 uur
chevy93 schreef:
Ik ga niet zeggen dat het kampioenschap voor Feyenoord binnen is.
Ik ga niet zeggen dat het kampioenschap voor Feyenoord binnen is.
Ik wel: Het kampioenschap is BINNEN voor Feyenoord.
Vandaag was de kampioenswedstrijd (zou Dries Mertens zeggen)

0
geplaatst: 19 maart 2017, 16:42 uur
Waar waren trouwens die 36 herhalingen toen Klaasen zijn arm in het gezicht van zijn tegenstander duwde?
Neem aan dat hij nog wel aangeklaagd gaat worden. En de Klassieker mist.
Neem aan dat hij nog wel aangeklaagd gaat worden. En de Klassieker mist.

0
Sevilla was dit jaar de eerste volgens mij.
Maar een terechte regel lijkt me.
Niet dat Ajax daar momenteel veel meer dan 12,5 procent kans op heeft...
Maar dat is nog altijd meer dan op de titel

0
Martial
Je kan het op 2 april helemaal afmaken als Feyenoord er een beetje zin in heeft?

Met deze opstelling graag :
Jones
Karsdorp Botteghin v/d Heijden Kongolo
El Ahmadi Nieuwkoop
Toornstra
Berghuis Jørgensen Elia
Al zal Van Bronckhorst wel weer voor Kuyt kiezen als Vilhena geschorst wordt?
0
geplaatst: 19 maart 2017, 16:44 uur
Ja, Gio kiest voor Kuyt. Ben het eens met jouw opstelling. Al hoop ik stiekem nog dat Vilhena vrijgesproken wordt.
En hopelijk krijgt Klaassen ook een wedstrijd aan zijn broek.
Jorgensen heeft overigens liesklachten waardoor hij de interlands met Denemarken waarschijnlijk afzegt. Wat vervelend nou.
En hopelijk krijgt Klaassen ook een wedstrijd aan zijn broek.Jorgensen heeft overigens liesklachten waardoor hij de interlands met Denemarken waarschijnlijk afzegt. Wat vervelend nou.
0
geplaatst: 19 maart 2017, 17:04 uur
Nicolage Rico schreef:
Ja, Gio kiest voor Kuyt. Ben het eens met jouw opstelling. Al hoop ik stiekem nog dat Vilhena vrijgesproken wordt.
En hopelijk krijgt Klaassen ook een wedstrijd aan zijn broek.
Jorgensen heeft overigens liesklachten waardoor hij de interlands met Denemarken waarschijnlijk afzegt. Wat vervelend nou.
En hopelijk krijgt Klaassen ook een wedstrijd aan zijn broek.Jorgensen heeft overigens liesklachten waardoor hij de interlands met Denemarken waarschijnlijk afzegt. Wat vervelend nou.
Nieuwkoop er in lijkt mij een mooie optie. Ik zie wel wat in hem. Dirk er ook in ipv Berghuis bitte (mits Elia fit)
0
geplaatst: 19 maart 2017, 17:09 uur
Nieuwkoop valt telkens goed in en hij heeft geen gebrek aan strijdlust.
Kramer wel. Pffff.
Kramer wel. Pffff.
1
geplaatst: 19 maart 2017, 17:35 uur
Hele zwik berichten verwijderd met gescheld en gezeur tegen elkaar. Aangezien er hier de afgelopen maanden steeds vaker hommeles is, en dat alleen met voetballen te maken heeft, gaan wij, als het zo doorgaat, voetbal uit dit topic weren. Dus net zoals als op MovieMeter, geen voetbal meer in het sporttopic.
0
geplaatst: 19 maart 2017, 17:39 uur
Tja waar de 1 een mening heeft heeft de ander een andere mening en die reageert daar weer op. Niks mis mee lijkt me..
Gescheld en gezeur moeten we hier id niet hebben..
Gescheld en gezeur moeten we hier id niet hebben..
0
geplaatst: 19 maart 2017, 17:40 uur
Valt reuze mee, inderdaad.
Op MovieMeter ging het er veel harder aan toe, met grof gescheld (tussen een paar users).
Maar goed, laten we netjes blijven met z'n allen.
Op MovieMeter ging het er veel harder aan toe, met grof gescheld (tussen een paar users).
Maar goed, laten we netjes blijven met z'n allen.

0
geplaatst: 19 maart 2017, 17:42 uur
Het kan verkeren. In de rust van Feyenoord had ik er nog een hard hoofd in, maar nu staan ze er wel erg goed voor. Al ben ik pas echt gerust als er over 2 weken niet verloren wordt...
1
geplaatst: 19 maart 2017, 17:59 uur
trebremmit schreef:
Hele zwik berichten verwijderd met gescheld en gezeur tegen elkaar. Aangezien er hier de afgelopen maanden steeds vaker hommeles is, en dat alleen met voetballen te maken heeft, gaan wij, als het zo doorgaat, voetbal uit dit topic weren. Dus net zoals als op MovieMeter, geen voetbal meer in het sporttopic.
In het topic de musicmeter evaluatie waar dit aan de orde kwam, ging het er anders veel heftiger aan toe. Ik vind dat het er hier ondanks de grote spanning in de eredivisie veelal leuk aan toe gaat. Toen het vanmiddag uit de hand dreigde te lopen heb ik niet meer gereageerd.
Ik wil ook vandaag een aantal Ajax fans complimenten geven, dat ze hier op dit topic zijn, ondanks deze wat zure uitslagen. Bevestigd voor mij alleen maar de veelal goede onderlinge sfeer.
Wie hoopt er nog meer dat we hier op een leuke en prikkelende manier over voetbal kunnen blijven praten?
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 maart 2017, 18:05 uur
west schreef:
In het topic de musicmeter evaluatie waar dit aan de orde kwam, ging het er anders veel heftiger aan toe. Ik vind dat het er hier ondanks de grote spanning in de eredivisie veelal leuk aan toe gaat. Toen het vanmiddag uit de hand dreigde te lopen heb ik niet meer gereageerd.
Ik wil ook vandaag een aantal Ajax fans complimenten geven, dat ze hier op dit topic zijn, ondanks deze wat zure uitslagen. Bevestigd voor mij alleen maar de veelal goede onderlinge sfeer.
Wie hoopt er nog meer dat we hier op een leuke en prikkelende manier over voetbal kunnen blijven praten?
(quote)
Om de laatste vraag te beantwoorden: ik, als fervent meelezer van dit topic en daarnaast ook nog feyenoordsupporter. Daarnaast gaat de vlag pas uit als we over twee weken niet verliezen. Heeft er trouwens ooit eerder een club alle 34 wedstrijden bovenaan gestaan?
0
geplaatst: 19 maart 2017, 18:09 uur
Wellicht Ajax in 1994/95. Toen zijn ze in ieder geval ongeslagen kampioen geworden.
1
geplaatst: 19 maart 2017, 18:13 uur
Ik zeker, juist het feit dat er aanhangers van verschillende clubs zijn, dus niet alleen Fey/Ajax/PSV, maakt het leuk en de toon blijft acceptabel (vind ik).
Ik zag een stukje Twitter onder die grap dat Vilhena weer een elleboog uitgedeeld had (Hij raakte Karsdorp tijdens het juichen), verschrikkelijk wat een teksten, die kant moet je ook niet op willen.
Dus: ik vind alle niet-Feyenoorders ook lief, zelfs jij luigifort
Ik zag een stukje Twitter onder die grap dat Vilhena weer een elleboog uitgedeeld had (Hij raakte Karsdorp tijdens het juichen), verschrikkelijk wat een teksten, die kant moet je ook niet op willen.
Dus: ik vind alle niet-Feyenoorders ook lief, zelfs jij luigifort

0
geplaatst: 19 maart 2017, 18:17 uur
Ik lees hier altijd mee en ik vind de toon wel mee vallen hoor. Over het algemeen wordt er toch wel redelijk respectvol met elkaar omgegaan.
Ik wil gelijk van de gelegenheid gebruik maken om als ajacied in hart en nieren alle feyenoorders hier vast te feliciteren met het verdiende kampioenschap!
Ik wil gelijk van de gelegenheid gebruik maken om als ajacied in hart en nieren alle feyenoorders hier vast te feliciteren met het verdiende kampioenschap!
0
geplaatst: 19 maart 2017, 18:24 uur
Hou nou op...
We feliciteerden de Ajacieden ook allemaal na de 33e wedstrijd vorig seizoen.
We feliciteerden de Ajacieden ook allemaal na de 33e wedstrijd vorig seizoen.

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 maart 2017, 18:25 uur
Ik hoop dat jullie elftal met dezelfde instelling het veld op gaat over twee weken ?
1
geplaatst: 19 maart 2017, 18:26 uur
Ja ook gefeliciteerd met de koppositie lieve Feyenoorders, als het niet teveel gevraagd is, graag nog 3 uitpotjes verliezen zodat PSV nog langszij kan sLuipen.
1
geplaatst: 19 maart 2017, 18:45 uur
johan de witt schreef:
Niet dat Ajax daar momenteel veel meer dan 12,5 procent kans op heeft...
Dit vind ik wel interessant. Los van kwaliteitsverschillen, is de kans echt 1 op 8? Daarover nadenkend kwam ik tot drie manieren om ernaar te kijken:Niet dat Ajax daar momenteel veel meer dan 12,5 procent kans op heeft...
- Nog acht ploegen, dus 1/8.
- Drie knock-out wedstrijden waarin er steeds twee mogelijkheden zijn (gelijkspel kan niet), zo bezien is het eveneens 1/2^3 = 1/8e = 12,5%
- Het resultaat van de overige drie kwartfinales heeft geen invloed op de rest van de kansen van Ajax, dus zijn er effectief nog maar 4 ploegen die Ajax van de winst af kunnen houden, dus eigenlijk is de kans 1 op 5, dus 20%.

0
geplaatst: 19 maart 2017, 19:21 uur
Alvast gefeliciteerd Rotterdamse vrienden.
Feyenoord gaat in de resterende 7 wedstrijden t.o.v. Ajax niet 3x meer punten verspelen. We hadden nu enkel nog een kans gehad als Feyenoord in de EL had gezeten en Ajax zich volledig had kunnen focussen op de competitie.
Alle ballen maar op de EL nu zou ik zeggen, de korte weg naar een prijs (slechts 5 wedstrijden) en volgend seizoen deelname aan CL.
Feyenoord gaat in de resterende 7 wedstrijden t.o.v. Ajax niet 3x meer punten verspelen. We hadden nu enkel nog een kans gehad als Feyenoord in de EL had gezeten en Ajax zich volledig had kunnen focussen op de competitie.
Alle ballen maar op de EL nu zou ik zeggen, de korte weg naar een prijs (slechts 5 wedstrijden) en volgend seizoen deelname aan CL.
0
geplaatst: 19 maart 2017, 19:26 uur
chevy93 schreef:
- Nog acht ploegen, dus 1/8.
- Drie knock-out wedstrijden waarin er steeds twee mogelijkheden zijn (gelijkspel kan niet), zo bezien is het eveneens 1/2^3 = 1/8e = 12,5%
- Het resultaat van de overige drie kwartfinales heeft geen invloed op de rest van de kansen van Ajax, dus zijn er effectief nog maar 4 ploegen die Ajax van de winst af kunnen houden, dus eigenlijk is de kans 1 op 5, dus 20%.
(quote)
Dit vind ik wel interessant. Los van kwaliteitsverschillen, is de kans echt 1 op 8? Daarover nadenkend kwam ik tot drie manieren om ernaar te kijken:- Nog acht ploegen, dus 1/8.
Als je nog 3 wedstrijden speelt zijn er toch maar 3 teams die je van de titel kunnen houden?
Dus 25% kans

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.