Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 19 maart 2017, 19:38 uur
chevy93 schreef:
- Nog acht ploegen, dus 1/8.
- Drie knock-out wedstrijden waarin er steeds twee mogelijkheden zijn (gelijkspel kan niet), zo bezien is het eveneens 1/2^3 = 1/8e = 12,5%
- Het resultaat van de overige drie kwartfinales heeft geen invloed op de rest van de kansen van Ajax, dus zijn er effectief nog maar 4 ploegen die Ajax van de winst af kunnen houden, dus eigenlijk is de kans 1 op 5, dus 20%.
(quote)
Dit vind ik wel interessant. Los van kwaliteitsverschillen, is de kans echt 1 op 8? Daarover nadenkend kwam ik tot drie manieren om ernaar te kijken:- Nog acht ploegen, dus 1/8.
- Drie knock-out wedstrijden waarin er steeds twee mogelijkheden zijn (gelijkspel kan niet), zo bezien is het eveneens 1/2^3 = 1/8e = 12,5%
- Het resultaat van de overige drie kwartfinales heeft geen invloed op de rest van de kansen van Ajax, dus zijn er effectief nog maar 4 ploegen die Ajax van de winst af kunnen houden, dus eigenlijk is de kans 1 op 5, dus 20%.
Wat een gegoochel met cijfers, het lijkt het campagneteam van 50PLUS wel

Statistisch gezien is de kans dat Ajax de EL wint natuurlijk 1/8e. Reëel gezien acht ik de kans nog wat kleiner, omdat ik ze niet zo snel van Lyon en Man Utd zie winnen. Aan de andere kant, Schalke is heel wisselvallig dit seizoen, met een beetje mazzel loot je de winnaar van Genk - Celta en in de finale kan alles gebeuren. Maar goed, dat is wel een heel erg als/dan-scenario. Ik gun het ze en jullie overigens van harte.
0
geplaatst: 19 maart 2017, 20:55 uur
De KNVB mag de agenda er weer bij pakken.
In de aanbieding:
Kluivert:
Gevaarlijk spel en slaande beweging Justin Kluivert EXC-AJA 19-3-2017 - Album on Imgur - m.imgur.com
Klaassen:
Elleboogstoot Davy Klaassen EXC-AJA 19-3-2017 - Album on Imgur - m.imgur.com
Zat natuurlijk niet in de samenvatting. De "Lee Towers" van Vilhena hebben we 26 x mogen bewonderen.
In de aanbieding:
Kluivert:
Gevaarlijk spel en slaande beweging Justin Kluivert EXC-AJA 19-3-2017 - Album on Imgur - m.imgur.com
Klaassen:
Zat natuurlijk niet in de samenvatting. De "Lee Towers" van Vilhena hebben we 26 x mogen bewonderen.
3
geplaatst: 19 maart 2017, 20:55 uur
trebremmit schreef:
Hele zwik berichten verwijderd met gescheld en gezeur tegen elkaar. Aangezien er hier de afgelopen maanden steeds vaker hommeles is, en dat alleen met voetballen te maken heeft, gaan wij, als het zo doorgaat, voetbal uit dit topic weren. Dus net zoals als op MovieMeter, geen voetbal meer in het sporttopic.
Hele zwik berichten verwijderd met gescheld en gezeur tegen elkaar. Aangezien er hier de afgelopen maanden steeds vaker hommeles is, en dat alleen met voetballen te maken heeft, gaan wij, als het zo doorgaat, voetbal uit dit topic weren. Dus net zoals als op MovieMeter, geen voetbal meer in het sporttopic.
Beste trebremmit,
Je ziet de berichten hierboven: wij houden allemaal van elkaar.

Ik hoop dat je de positieve meningen over ook de voetbalzijde van dit topic van veel deelnemers wilt doorbrieven naar de andere moderators en Jordy. Dan kan voetbal gewoon op het sporttopic blijven.
0
geplaatst: 19 maart 2017, 21:00 uur
Gretz schreef:
Alvast gefeliciteerd Rotterdamse vrienden.
Feyenoord gaat in de resterende 7 wedstrijden t.o.v. Ajax niet 3x meer punten verspelen. We hadden nu enkel nog een kans gehad als Feyenoord in de EL had gezeten en Ajax zich volledig had kunnen focussen op de competitie.
Alle ballen maar op de EL nu zou ik zeggen, de korte weg naar een prijs (slechts 5 wedstrijden) en volgend seizoen deelname aan CL.
Alvast gefeliciteerd Rotterdamse vrienden.
Feyenoord gaat in de resterende 7 wedstrijden t.o.v. Ajax niet 3x meer punten verspelen. We hadden nu enkel nog een kans gehad als Feyenoord in de EL had gezeten en Ajax zich volledig had kunnen focussen op de competitie.
Alle ballen maar op de EL nu zou ik zeggen, de korte weg naar een prijs (slechts 5 wedstrijden) en volgend seizoen deelname aan CL.
Ik juich niet te vroeg. 7 wedstrijden is nog 21 punten en het verschil is nog steeds maar 6. Wat ik wel vind, is dat Feyenoord (dit keer) zich dusdanig een tweede helft weet op te pompen om de wedstrijd alsnog naar zich toe te trekken.
Ajax heeft dat gewoon minder. En dat is dan een positieve kant voor Feyenoord, naast meer kwaliteit. Aan de andere kant kan een veroordeling van Vilhena ook nog leiden tot ongewenste verliespunten.
Volgens mij werd er in het verleden overigens al geklaagd over een "zware" tegenstander na een avondje Europees. Maar dan mag je over Excelsior uit volgens mij dan weer niet klagen.....
0
geplaatst: 19 maart 2017, 21:39 uur
In principe moet een beetje selectie één keer Europees en één keer competitie per week aankunnen.
Daar ga ik bij Ajax ook van uit, en ik lees dat Bosz het ook geen enkel excuus vindt m.b.t. puntverlies bij Excelsior.
De selectie bij AZ speelt buitengewoon wisselvallig, zowel recent nog Europees als in de competitie. Geen peil op te trekken, laat staan oorzaken aan te wijzen.
Daar ga ik bij Ajax ook van uit, en ik lees dat Bosz het ook geen enkel excuus vindt m.b.t. puntverlies bij Excelsior.
De selectie bij AZ speelt buitengewoon wisselvallig, zowel recent nog Europees als in de competitie. Geen peil op te trekken, laat staan oorzaken aan te wijzen.
0
geplaatst: 19 maart 2017, 22:10 uur
Ik refereerde ook aan het seizoen dat AZ het kampioenschap verloor door uit bij Excelsior te verliezen op de laatste speeldag
0
geplaatst: 19 maart 2017, 22:12 uur
Oh ja, toen stond PSV ook kort voor het einde nog derde, net als nu.
0
geplaatst: 19 maart 2017, 22:51 uur
Maar niet op 8 punten. Tweede plaats en voorronde CL zit er nog in. Ajax moet op donderdag tegen Schalke en 3 dagen later tegen PSV uit. Geen slechte samenloop van omstandigheden. 

0
geplaatst: 19 maart 2017, 23:23 uur
musician schreef:
Ik juich niet te vroeg. 7 wedstrijden is nog 21 punten en het verschil is nog steeds maar 6. Wat ik wel vind, is dat Feyenoord (dit keer) zich dusdanig een tweede helft weet op te pompen om de wedstrijd alsnog naar zich toe te trekken.
Ajax heeft dat gewoon minder. En dat is dan een positieve kant voor Feyenoord, naast meer kwaliteit. Aan de andere kant kan een veroordeling van Vilhena ook nog leiden tot ongewenste verliespunten.
Volgens mij werd er in het verleden overigens al geklaagd over een "zware" tegenstander na een avondje Europees. Maar dan mag je over Excelsior uit volgens mij dan weer niet klagen.....
(quote)
Ajax heeft dit seizoen vooral moeite met uitwedstrijden omdat de voorhoede niet naar behoren presteert. Dolberg kan het net nauwelijks vinden buiten de ArenA, en Traoré en Younes zijn regelmatig de zwakke schakels die kans na kans missen.
De doelpunten van Klaassen maskeren nog een hoop. Maar met iets meer scorend vermogen kun je 1 doelpunt tegen van een team als Excelsior normaal wel hebben.
musician schreef:
In principe moet een beetje selectie één keer Europees en één keer competitie per week aankunnen.
De wedstrijd tegen Kopenhagen (nog in de benen) mag uiteraard geen excuus zijn voor het puntverlies, maar je komt zo'n dip na een topprestatie op alle niveaus tegen. Kijk Barcelona dat na de 6-1 tegen PSG een aantal dagen later in Coruna verliest. Het is onvermijdelijk als je zoveel wedstrijden speelt. Er zijn in het verleden ook onderzoeken geweest die aantoonden dat de kans op puntverlies in een competitie groter wordt wanneer er slechts 2 dagen tussen de huidige wedstrijd en de vorige wedstrijd zit. Zal een kwestie van vermoeidheid, focus en mogelijk andere oorzaken zijn.
Voor Feyenoord komt nu perfect uit dat ze zich al vanaf december volledig op de competitie kunnen focussen. De kans op een wanprestatie is gewoon klein als je al het hele seizoen lekker draait en je 7 dagen kunt opladen voor een nieuwe finale.
1
geplaatst: 20 maart 2017, 00:47 uur
PSV (Sparta), Feyenoord (Vitesse) en Ajax (cambuur) doen er alles aan om na december nog maar 1 x per week te hoeven ballen. De selecties zijn te smal. En nou is ajax per abuis toch nog door in de EL. 20 april naar Gelsenkirchen en dan met de bus gelijk door naar Eindhoven. Nou heeft Blind ook nog eens de halve Amsterdamse selectie opgeroepen en krijgen de "moegestreden" roodwitten alvast een weekje extra vakantie. Danny is een PSV-er! Sjaak S, zeg er eens wat van.
0
geplaatst: 20 maart 2017, 07:09 uur
Je vraagt je af, hoe dat moet zijn gegaan in betere tijden, toen Nederlandse clubs én konden meedraaien in Europacups én ook gewoon bovenin meedraaiden én de KNVB beker helemaal uitspeelden.
Misschien is hier sprake van een generatiekloof, hebben we inderdaad te maken met een generatie van watjes, is de hele trainings- en medische staf niet (meer) tegen de concurrentie opgewassen of zijn de salarissen zo laag dat voor dat geld slechts 1 wedstrijd per week mag worden verwacht.
Ik denk zelf echter dat er wellicht nog sprake is van veel psychische moeheid door stress te moeten presteren, teveel pers, teveel gedoe er heen, teveel sociale media. Ook daar hadden vorige generaties geen last van, zij hoefden zich in de regel te beperken tot het over de knie leggen van de tegenstander. Misschien een ideetje....
Misschien is hier sprake van een generatiekloof, hebben we inderdaad te maken met een generatie van watjes, is de hele trainings- en medische staf niet (meer) tegen de concurrentie opgewassen of zijn de salarissen zo laag dat voor dat geld slechts 1 wedstrijd per week mag worden verwacht.
Ik denk zelf echter dat er wellicht nog sprake is van veel psychische moeheid door stress te moeten presteren, teveel pers, teveel gedoe er heen, teveel sociale media. Ook daar hadden vorige generaties geen last van, zij hoefden zich in de regel te beperken tot het over de knie leggen van de tegenstander. Misschien een ideetje....
0
geplaatst: 20 maart 2017, 07:32 uur
Ook toen speelde dit al hoor. Ik weet wel dat het jaar dat Feyenoord de Uefa Cup won, ze de competitie helemaal liet lopen. En het jaar erop werd Ajax ook geen kampioen, toen ze ver kwamen in de CL. Ik denk dat het grote verschil is dat de internationale topclubs inmiddels zo'n sterke en brede selectie hebben, dat ze dit kunnen opvangen. De clubs daaronder simpelweg niet (niet alleen de Nederlandse clubs; kijk bv. naar Genk, dat ook de kwartfinale haalt, maar wel de play-offs mist).
Verder ben ik ook nog wat terughoudend wat betreft Feyenoords kampioenschap. Ja, het zou een gigantische teleurstelling zijn als het nu niet meer lukt, maar de grootste valkuil is onderschatting. Niet voor niets heeft Feyenoord net zo veel punten verspeeld tegen promovendi als tegen de rest van de clubs bij elkaar...
Verder ben ik ook nog wat terughoudend wat betreft Feyenoords kampioenschap. Ja, het zou een gigantische teleurstelling zijn als het nu niet meer lukt, maar de grootste valkuil is onderschatting. Niet voor niets heeft Feyenoord net zo veel punten verspeeld tegen promovendi als tegen de rest van de clubs bij elkaar...
0
Martial
geplaatst: 20 maart 2017, 08:26 uur
Nicolage Rico schreef:
In de aanbieding:
Kluivert:
Klaassen:
In de aanbieding:
Kluivert:
Klaassen:
Ach ja, what's new?
Het zat zowaar in Studio Voetbal gisteravond, maar dat moest wel aangevraagd worden door Sjoerd Mossou, want uit zichzelf lieten ze het uiteraard niet zien

Misschien dat VI er vanavond meer aandacht aan besteed?
0
Martial
geplaatst: 20 maart 2017, 08:30 uur
Titmeister schreef:
Verder ben ik ook nog wat terughoudend wat betreft Feyenoords kampioenschap. Ja, het zou een gigantische teleurstelling zijn als het nu niet meer lukt, maar de grootste valkuil is onderschatting.
Verder ben ik ook nog wat terughoudend wat betreft Feyenoords kampioenschap. Ja, het zou een gigantische teleurstelling zijn als het nu niet meer lukt, maar de grootste valkuil is onderschatting.
Ajax zullen ze toch niet onderschatten?
Als je daar gelijk speelt of eventueel wint zou het binnen moeten zijn?
Alleen 1 probleem Feyenoord wint niet zo vaak in de Arena

Ik denk dat PEC uit een moeilijkere wedstrijd is voor Feyenoord.
0
geplaatst: 20 maart 2017, 10:20 uur
Er kan een hoop veranderen in een paar uur.

Als Heerenveen - Feyenoord gelijk was gebleven en Ajax had gewonnen in Kralingen, had Ajax de volgende ronde de koppositie over kunnen nemen. En nu staan ze op 6 punten en kan Feyenoord de KO uitdelen in A'dam.
Dat wordt straks een duik in de Hofpleinfontein.

0
geplaatst: 20 maart 2017, 10:42 uur
Martial schreef:
Ach ja, what's new?
Het zat zowaar in Studio Voetbal gisteravond, maar dat moest wel aangevraagd worden door Sjoerd Mossou, want uit zichzelf lieten ze het uiteraard niet zien
(quote)
Ach ja, what's new?

Precies mijn gedachte ja. Sjoerd was gelukkig in vorm (zei o.a. ook dat Ajax zelden goed voetbalt).
Het zal ongetwijfeld vanavond in VI verschijnen, aangezien hun mailbox vol zit met berichten van Feyenoordsupporters met de beelden.
0
geplaatst: 20 maart 2017, 10:43 uur
Van Persie volgend seizoen naar Feyenoord waarschijnlijk.
Vind het goed als hij zich schikt in een reserverol. Ik vrees van niet en dat hij voor problemen gaat zorgen.
Of wellicht kan hij op 10 spelen. Voor de Eredivisie is hij vast nog (erg) waardevol. Kan er zomaar nog 20 inleggen.
Vind het goed als hij zich schikt in een reserverol. Ik vrees van niet en dat hij voor problemen gaat zorgen.
Of wellicht kan hij op 10 spelen. Voor de Eredivisie is hij vast nog (erg) waardevol. Kan er zomaar nog 20 inleggen.
1
geplaatst: 20 maart 2017, 10:45 uur
Er was een aantal pagina’s geleden een vraag of er ooit een kampioen van de eerste tot en met de laatste speeldag bovenaan had gestaan (dus ook met doelsaldo na dag 1). Toen werden de tropenjaren van
Ajax genoemd van midjaren ’90 en dat is inderdaad waar. 95/96 nog niet maar 97/98 zeker wel. Toen haalde ze het fenomenale puntentotaal van 89 punten. Mocht Feyenoord de laatste 7 wedstrijden winnen dan komt het uit op 90 punten! Bij elk puntverlies komen ze dus niet aan dat aantal.
1995/1996 Ajax kampioen (83 punten), 1ste speeldag 0-0 uit bij De Graafschap. Bovenaan stonden toen Roda en Groningen na beide een 5-1 overwinning)
1997/1998 Ajax kampioen (89 punten), 1ste drie speeldagen overwinningen van 5-0, 0-5 en 1-7)
Ajax genoemd van midjaren ’90 en dat is inderdaad waar. 95/96 nog niet maar 97/98 zeker wel. Toen haalde ze het fenomenale puntentotaal van 89 punten. Mocht Feyenoord de laatste 7 wedstrijden winnen dan komt het uit op 90 punten! Bij elk puntverlies komen ze dus niet aan dat aantal.
1995/1996 Ajax kampioen (83 punten), 1ste speeldag 0-0 uit bij De Graafschap. Bovenaan stonden toen Roda en Groningen na beide een 5-1 overwinning)
1997/1998 Ajax kampioen (89 punten), 1ste drie speeldagen overwinningen van 5-0, 0-5 en 1-7)
0
geplaatst: 20 maart 2017, 11:06 uur
94/95 werd genoemd, omdat ze toen ongeslagen kampioen werden. Alleen 2 gelijke spelen tegen Roda en de rest winst, als ik het goed heb.
0
geplaatst: 20 maart 2017, 11:11 uur
Nicolage Rico schreef:
Als hij fit blijft ook wel 30. Maar dat zal wel niet gebeuren. Wat een nieuws zeg en ook heel positief dat er steeds meer spelers vanuit het buitenland weer naar de eredivisie komen.
Hoop wel dat de Turken niet dwars gaan liggen gezien alle politieke perikelen nu.
1
Martial
geplaatst: 20 maart 2017, 11:23 uur
Dat Feyenoord geen kampioen wordt blijf ik sowieso zeggen totdat het tegendeel; bewezen is

0
geplaatst: 20 maart 2017, 11:27 uur
Nou dat tegendeel gaat echt wel een keer bewezen worden. Moet zeggen dat ik er ook wel naar uitkijk, R'dam is de afgelopen anderhalf jaar een beetje mijn stad geworden en ik gun het wel zo'n positieve gebeurtenis. 

0
geplaatst: 20 maart 2017, 11:31 uur
Hoop dat deze gebeurtenis positief blijft.
De vorige keer wel; overal vlogen er gratis schoenen door de lucht.
De vorige keer wel; overal vlogen er gratis schoenen door de lucht.
0
geplaatst: 20 maart 2017, 11:41 uur
Artikel in de Telegraaf dat Bosz misschien een onvoldoende verdient voor dit seizoen

Nieuwe trainer, nieuw elftal, nieuwe manier van spelen. 2e in de competitie met een klein kansje op de titel. Kwartfinale EL met mogelijkheid op meer. Wordt dan de uitschakeling verweten tegen Cambuur..
Dus dan krijgt Gio straks na het kampioenschap ook n onvoldoende wegens slecht presteren in de beker en in de EL?

Nieuwe trainer, nieuw elftal, nieuwe manier van spelen. 2e in de competitie met een klein kansje op de titel. Kwartfinale EL met mogelijkheid op meer. Wordt dan de uitschakeling verweten tegen Cambuur..
Dus dan krijgt Gio straks na het kampioenschap ook n onvoldoende wegens slecht presteren in de beker en in de EL?

0
geplaatst: 20 maart 2017, 11:45 uur
angelin schreef:
Als je nog 3 wedstrijden speelt zijn er toch maar 3 teams die je van de titel kunnen houden?
Dus 25% kans
Ja, hier heb ik ook over nagedacht, maar je weet niet welke clubs je loot in de halve finale, dus ik vroeg me af of je dat nog mee zou moeten nemen (of juist niet).Als je nog 3 wedstrijden speelt zijn er toch maar 3 teams die je van de titel kunnen houden?
Dus 25% kans
Titmeister schreef:
Statistisch gezien is de kans dat Ajax de EL wint natuurlijk 1/8e.
Ik snap nog steeds niet waarom dit "natuurlijk" zo zou zijn. En statistiek is per definitie gegoochel met cijfers. Statistisch gezien is de kans dat Ajax de EL wint natuurlijk 1/8e.

1
geplaatst: 20 maart 2017, 11:49 uur
luigifort schreef:
Artikel in de Telegraaf dat Bosz misschien een onvoldoende verdient voor dit seizoen

Volgens mij heeft Bosz laatst een journalist van de Telegraaf geen antwoord gegeven, dus dan schrijven ze meteen negatief over hem. Belachelijk inderdaad.
1
luigifort schreef:

Bovendien is Ajax met dit puntenaantal op koers om richting de 80 punten te gaan (63/27*34 = 79,33). In de afgelopen tien jaar is er slechts twee keer een hoger puntenaantal behaald (vorig jaar en in 2010). Beide keren werd Ajax overigens geen kampioen. Artikel in de Telegraaf dat Bosz misschien een onvoldoende verdient voor dit seizoen

En vergeet niet dat Ajax eindelijk weer eens met wat bravoure speelt en er weer eens met drang naar voren gespeeld wordt. Dat is mij aanzienlijk veel meer waard dan de overwegend saaie kampioenschappen onder De Boer.
0
Nicolage Rico schreef:
94/95 werd genoemd, omdat ze toen ongeslagen kampioen werden. Alleen 2 gelijke spelen tegen Roda en de rest winst, als ik het goed heb.
Ow ja het jaar van Roda!
Ze verloren nog wel een bekerwedstrijd, hoe zat dat ook al weer

Toen begon Ajax met een 3-1 zege en PSV met een 4-1 zege. Dus niet een 100% score
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.