MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Oh jee, laat ik mezelf toch weer gaan.

herman schreef:
Dit is ook wel een apart rijtje. Punten Ajax na 27 wedstrijden:

2011: 55 (TITEL)
2012: 55 (TITEL)
2013: 57 (TITEL)
2014: 58 (TITEL)
2015: 59 (2e)
2016: 65 (2e)
2017: 63

Met andere woorden: het verschil tussen de toppers en de rest wordt steeds groter. Zie je ook in andere landen.

Net als voor de periode dat AZ en Twente meededen.

Je ziet het vooral in kleinere competities waarvan elk jaar dezelfde club naar de CL gaat dat de verschillen echt groot worden (Denemarken, Zwitserland, etc.). In Nederland vind ik het nog wel mee vallen. Zowel Ajax als Feyenoord hebben erg veel punten, maar ik vraag me af of dat een blijvende trend is.

De eredivisie was een tijd aan het nivelleren, met kampioenschappen voor AZ en FC Twente, en is nu weer een beetje aan het denivelleren.

jasper1991 schreef:
De eredivisie was een tijd aan het nivelleren, met kampioenschappen voor AZ en FC Twente, en is nu weer een beetje aan het denivelleren.

Zeker. Feyenoord staat bovenaan.

Zondag begint de F1 ook weer, dat wordt wel een topdag, met 's morgens de F1 en 's avonds de MotoGP.

Wat denken jullie wie er dit jaar de meeste kans maakt op de titel, ik ga er vanuit dat Hamilton de beste papieren heeft maar Ferrari heeft de betere auto op dit moment, dus Vettel maakt ook zeker kans en misschien Raikkonen ook. Wat betreft Verstappen hoop ik dat hij een paar keer een overwinning kan pakken, maar ik denk niet dat hij mee gaat doen met de titelstrijd.

Wat ik wel weet is dat die journalist van de Telegraaf ietsiepietsie voorbarig is met z'n "Messi, Federer, Verstappen".

Dat lijkt mij ook.

Dat moet natuurlijk zijn Messi, Federer, Rossi.

herman schreef:
Je ziet het vooral in kleinere competities waarvan elk jaar dezelfde club naar de CL gaat dat de verschillen echt groot worden (Denemarken, Zwitserland, etc.). In Nederland vind ik het nog wel mee vallen. Zowel Ajax als Feyenoord hebben erg veel punten, maar ik vraag me af of dat een blijvende trend is.

Precies. Dit seizoen speelt Feyenoord uitzonderlijk goed, PSV is over de grootste crisisjaren heen gegroeid en draait een niet spectaculair maar steady seizoen, en Ajax speelt ook behoorlijk beter dan voorgaande jaren. Zie daar de spannende (want dat is het nog steeds een beetje, he?) titelstrijd, die zo gaat eindigen:

1. Feyenoord - CL
2. PSV - voorronde CL
3. Ajax - EL

Mil-oh schreef:
(quote)

Met andere woorden: het verschil tussen de toppers en de rest wordt steeds groter. Zie je ook in andere landen.

Niet mee eens dus. Die 4 titels van De Boer waren kampioenschappen van de armoede. PSV had een paar heel slechte jaren en Feyenoord steeg al helemaal niet meer boven de middelmaat uit. Ajax presteerde het minst slecht van de 3. Dit seizoen spelen alle 3 de "top" teams eens heel behoorlijk voor eredivisiebegrippen, voor het eerst in vele jaren.

Klopt wel van die kampioenschappen van Ajax. Het was op zich heel knap van De Boer dat hij met een selectie die met het seizoen verder uitgehold werd het nog zoveel punten wist te halen, maar het kwam ook wel door gebrek aan serieuze concurrentie dat ze die titels konden pakken.

Ben blij dat het nu weer wat spannender wordt, dit dwingt de topclubs ook weer een stapje extra te zetten willen ze niet afhaken.

trebremmit schreef:
Zondag begint de F1 ook weer, dat wordt wel een topdag, met 's morgens de F1 en 's avonds de MotoGP.

Wat denken jullie wie er dit jaar de meeste kans maakt op de titel, ik ga er vanuit dat Hamilton de beste papieren heeft maar Ferrari heeft de betere auto op dit moment, dus Vettel maakt ook zeker kans en misschien Raikkonen ook. Wat betreft Verstappen hoop ik dat hij een paar keer een overwinning kan pakken, maar ik denk niet dat hij mee gaat doen met de titelstrijd.

Ik ben geen F1-kijker (wel een klein beetje toen Verstappen sr. nog meereed), maar misschien dat ik dit jaar wel eens een GP meepak. Die van Monaco vind ik altijd wel leuk vanwege het circuit.

Tony schreef:
(quote)

Niet mee eens dus. Die 4 titels van De Boer waren kampioenschappen van de armoede. PSV had een paar heel slechte jaren en Feyenoord steeg al helemaal niet meer boven de middelmaat uit. Ajax presteerde het minst slecht van de 3. Dit seizoen spelen alle 3 de "top" teams eens heel behoorlijk voor eredivisiebegrippen, voor het eerst in vele jaren.

Niet helemaal mee eens. Feyenoord presteerde iig in 2 van die seizoenen prima, in het seizoen met Guidetti o.a. (niet zo goed als nu). En PSV ook 2 van die seizoenen. Sterker: Ajax kwam meestal terug van een enorme achterstand, die pas na de winterstop werd goed gemaakt. Ik het laatste seizoen met Pelle was de achterstand op Ajax kleiner dan die van Ajax en PSV nu.

En ik vind niet dat PSV dit jaar echt heeft meegedaan. Minder dan Feyenoord en PSV in de jaren dat Ajax het werd iig. Gek genoeg hebben ze dit jaar theoretisch nog steeds een kans, maar die is zo klein als Van Velzen.

herman schreef:
(quote)

Ik ben geen F1-kijker (wel een klein beetje toen Verstappen sr. nog meereed), maar misschien dat ik dit jaar wel eens een GP meepak. Die van Monaco vind ik altijd wel leuk vanwege het circuit.

Ik vind Monaco nooit zo spannend omdat er haast niet ingehaald kan worden, wat wel spannend is dat bij een crash het meestal over is, zonder de grindbakken.

Monaco vind ik een van de minst leuke GP's. Het is een beetje als de Tour de France: niet het beste parcours, maar veel wordt goed gemaakt door het prestigieuze karakter. (Al is de Tour de France de laatste jaren aan het verbeteren.)

Aantal van mijn favoriete circuits: Brazilië (Interlagos), Spa, Australië (Melbourne), Mexico, Japan (Suzuka), Maleisië, Canada (Montreal). Interlagos en Spa zijn heuse kunstwerken.

Hendrik68
O ja, nu zondag al. Zit nog helemaal met mijn hoofd in de free agency van het American Football. Max' auto lijkt er nog niet klaar voor. Dus wellicht de eerste paar races genoegen nemen met de posities van vorig jaar, net op of net naast het podium. Al is het grotendeels koffiedik kijken. Als het er op aan komt is alles vaak anders. Ferrari lijkt vooralsnog de beste papieren te hebben, maar insiders vermoeden dat Mercedes nog niet het achterste van de tong heeft laten zien. Laten we hopen dat Verstappen dit jaar weer een plekje op kan schuiven in de hiërarchie. Een race winnen zal net zo moeilijk worden als vorig jaar lijkt het nu. Dan moet alles meezitten. Met een verbetering van het aantal punten moet je denk ik al tevreden zijn. Alles hangt af van de staat van de auto, want qua talent is Max de beste van allemaal. Ja ik vind Monaco ook net de saaiste van allemaal. Inhalen is al zo moeilijk in de F1, in Monaco is het gewoon onmogelijk. Het is vooral de naam. Maar goed, heeft Max daar de snelste start dan heeft hij ook direct gewonnen en houden we allemaal van Monaco.

Teunnis schreef:
Monaco vind ik een van de minst leuke GP's. Het is een beetje als de Tour de France: niet het beste parcours, maar veel wordt goed gemaakt door het prestigieuze karakter. (Al is de Tour de France de laatste jaren aan het verbeteren.)

Aantal van mijn favoriete circuits: Brazilië (Interlagos), Spa, Australië (Melbourne), Mexico, Japan (Suzuka), Maleisië, Canada (Montreal). Interlagos en Spa zijn heuse kunstwerken.

De vernieuwde Red Bull Ring vind ik ook mooi, helemaal nu er ook weer MotoGP wordt verreden.

Alleen jammer dat F1 achter de decoder zit, vorig seizoen wel eens naar zo'n dubieuze stream zitten kijken, nou nee. Het is echt nog puur zwaar speculeren over wie wat kan, itt bijvoorbeeld, ik noem maar wat, het aanstaande kampioenschap van een zekere club uit Rotterdam

Hendrik68
Je kunt het ook gewoon op RTL Duitsland zien toch? Afgelopen jaar tenminste nog wel. 10 keer beter dan Olav Mol bovendien.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Sterker: Ajax kwam meestal terug van een enorme achterstand, die pas na de winterstop werd goed gemaakt. Ik het laatste seizoen met Pelle was de achterstand op Ajax kleiner dan die van Ajax en PSV nu.

Nog sterker: het tweede seizoen met Pelle onder Koeman, is Ajax mede dankzij Feyenoord kampioen geworden. Had het idee dat ze even ruzie hadden of zoiets. In ieder geval hebben ze toen onnodig het kampioenschap weggegeven. Ik dacht toen nog: op nog zo'n kans moeten we wachten tot het nieuwe stadion er is. Maar kijk nou toch!

Hendrik68 schreef:
Je kunt het ook gewoon op RTL Duitsland zien toch? Afgelopen jaar tenminste nog wel. 10 keer beter dan Olav Mol bovendien.

Daar kijk ik ook naar, maar je hebt ook wel prima streams hoor.

Oké, RTL Duitsland zit dus niet in het XS4All tv aanbod, leider pindakäse

Ik vind het afbreuk doen aan het team dat over het gehele seizoen het beste presteert, dat is in wezen de inhoud van landskampioen. Het is wel een leuk toetje aan het eind van het seizoen, maar de winnaar kan net de vorm van de dag te pakken hebben. Bovendien zijn de ploegen die lang meegaan in bekercompetities in het nadeel, meer belasting, meer blessures. Ik heb liever dan ze innoveren op het gebied van spelregels (weg buitenspel) en als de brandweer de videoscheids introduceren.

Lijkt mij prima om dit seizoen een keer te proberen

Ik heb eens een sezoen F1 op de playstation gespeeld, dat maakt de circuits wel heel herkenbaar en weet je gelijk waar de moeilijkste bochten zitten. Als je Monaco (met de optie schade : aan) doorkomt dan kun je alles rijden. Brazilie is met die langzame stukken erin een crime. Maar ik ben ook weer benieuwd dit jaar.
RTL (duitsland) heeft de uitzendrechten nog t/m het einde van het seizoen, toch kijk ik liever naar Ziggo sport (open net voor ziggo klanten) vanwege de reclame en het continu vertalen van de meest simpele Engelse woordjes naar het Duits op RTL plus (Ploes , dus)

trebremmit schreef:
(quote)

Daar kijk ik ook naar, maar je hebt ook wel prima streams hoor.

Hmm, ik wist niet eens dat RTL Duitsland bestond. Zal eens kijken of ik die ook kan ontvangen.

Al heel lang hoor, RTL+ heet het ook wel.

Volgens mij hadden ze daar vroeger altijd van die tirolers op, heb ik gehoord.

En tuttu frutti met monique sluyter (lees ik op wiki )

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:19 uur

geplaatst: vandaag om 23:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.