MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
vigil schreef:
Er was een aantal pagina’s geleden een vraag of er ooit een kampioen van de eerste tot en met de laatste speeldag bovenaan had gestaan (dus ook met doelsaldo na dag 1).
De eerste wedstrijd van dit seizoen was tussen NEC en PEC, dus de eerste speeldag wordt het sowieso niet.

Oké oké, 1ste speelronde

Nicolage Rico schreef:
Klaassen:

Elleboogstoot Davy Klaassen EXC-AJA 19-3-2017 - Album on Imgur - m.imgur.com

Zat natuurlijk niet in de samenvatting. De "Lee Towers" van Vilhena hebben we 26 x mogen bewonderen.
Als je het hier al van moet hebben... Die speler van Excelsior is een kop kleiner dan Klaassen en hij probeert hem weg te duwen, maar ja, waar hij normaal gesproken iemand op zijn borst tegenhoudt, krijg je dat nu op zijn gezicht. Inderdaad een overtreding, maar ongelukkig, meer niet.

Dat van Kluivert is wat anders. Beetje vreemde beweging, maar lastig te zien vanuit dit camerastandpunt wat er nou daadwerkelijk gebeurt.

herman schreef:
Hoop wel dat de Turken niet dwars gaan liggen gezien alle politieke perikelen nu.

Ze hebben ook al een dotje Nederlandse koeien terug gestuurd dus dat lijkt me geen probleem te gaan worden

herman schreef:
Nou dat tegendeel gaat echt wel een keer bewezen worden. Moet zeggen dat ik er ook wel naar uitkijk, R'dam is de afgelopen anderhalf jaar een beetje mijn stad geworden en ik gun het wel zo'n positieve gebeurtenis.

Gaan we samen de Coolsingel slopen!!

Martial
chevy93 schreef:

Als je het hier al van moet hebben...

Hoeven wij het niet van te hebben als Feyenoord net zoveel power en gas geeft als in de 2e helft tegen Heerenveen liggen al die mooi weer voetballers van Ajax zo om op 2 april

Ff de Hofpleinfontein slopen samen met de AS Roma supporters

Martial schreef:
(quote)

Hoeven wij het niet van te hebben als Feyenoord net zoveel power en gas geeft als in de 2e helft tegen Heerenveen liggen al die mooi weer voetballers van Ajax zo om op 2 april

Kijk eens aan, na een bange eerste Heerenveen helft krijgen zelfs de Feyenoorders wat Ajax-bravoure

luigifort schreef:
Ff de Hofpleinfontein slopen samen met de AS Roma supporters

De 1ste Romeinen zijn al gesignaleerd

chevy93 schreef:
Als je het hier al van moet hebben... Die speler van Excelsior is een kop kleiner dan Klaassen en hij probeert hem weg te duwen, maar ja, waar hij normaal gesproken iemand op zijn borst tegenhoudt, krijg je dat nu op zijn gezicht. Inderdaad een overtreding, maar ongelukkig, meer niet.
Dat van Kluivert is wat anders. Beetje vreemde beweging, maar lastig te zien vanuit dit camerastandpunt wat er nou daadwerkelijk gebeurt.

Jammer is dat. De overtredingen tegen Ajaxieden wordt meestal direct als rood bestempeld inclusief discussie over onthouden penalties, terwijl overtredingen van Ajaxieden tegen het licht worden gehouden als "camerabedrog" en "tegenstander te klein".

Misschien kun je de advocaat van Feyenoord nog je diensten aanbieden, dit gaat zelfs zijn creativiteit vér te boven.....

luigifort schreef:
Artikel in de Telegraaf dat Bosz misschien een onvoldoende verdient voor dit seizoen
Nieuwe trainer, nieuw elftal, nieuwe manier van spelen. 2e in de competitie met een klein kansje op de titel. Kwartfinale EL met mogelijkheid op meer. Wordt dan de uitschakeling verweten tegen Cambuur..
Dus dan krijgt Gio straks na het kampioenschap ook n onvoldoende wegens slecht presteren in de beker en in de EL?

Telegraaf houdt er altijd wel van de druk een beetje op te voeren
Maar uitgeschakeld in de CL, in maart al vrijwel kansloos op de titel...
Dan lijkt me die conclusie toch ook weer niet zo gek.
Een slechte april-maand (niet dichter bij Feyenoord komen/2e plek verspelen en uit de EL) zou wel eens zijn einde bij Ajax kunnen betekenen, dat zal Bosz zich ook wel realiseren.

Cruyff noemde dergelijke ontwikkelingen gewoon een leerproces en mocht verder zonder kritiek blijven zitten

En terecht Maar daar golden uiteraard andere wetten.
Het voetbal was toen trouwens wél spectaculair.
En hij pakte ook nog wel eens een Europese hoofdprijs.

musician schreef:
De overtredingen tegen Ajaxieden wordt meestal direct als rood bestempeld inclusief discussie over onthouden penalties, terwijl overtredingen van Ajaxieden tegen het licht worden gehouden als "camerabedrog" en "tegenstander te klein".
Waar heb je het nu weer over? Die overtreding van Kluivert is een klein gifje waarin je op drie pixels moet gaan beoordelen of hij een slaande beweging maakt. Er valt op dit beeld echt helemaal niets te zien, behalve dat Kluivert een vreemde beweging maakt. Ik weet niet of jij wel eens iemand geslagen hebt, maar als hij zo iemand slaat, heeft hij een behoorlijk aparte techniek.

En wat Klaassen hier doet, gebeurt tien keer per wedstrijd. Ongelukkig, overtreding en door.

Martial schreef:
Ik heb trouwens wel nieuwe schoenen nodig

Nadeel is wel dat de kans groot is dat je met 2 verschillende schoenen door het leven moet; een roze Crocs aan je ene en een zwart/paarse Nike Air Max aan je andere voet (bijvoorbeeld).

chevy93 schreef:
(quote)
Waar heb je het nu weer over? Die overtreding van Kluivert is een klein gifje waarin je op drie pixels moet gaan beoordelen of hij een slaande beweging maakt. Er valt op dit beeld echt helemaal niets te zien, behalve dat Kluivert een vreemde beweging maakt. Ik weet niet of jij wel eens iemand geslagen hebt, maar als hij zo iemand slaat, heeft hij een behoorlijk aparte techniek.

Dat krijg je als Fox er geen aandacht aan besteed. Heel opvallend en vooral triest, omdat ze dergelijke gevallen bij Feyenoord - serieus waar - 50 x tonen, vanuit alle standen, in iedere vorm van slowmotion en in alle kleuren.

Ik denk ook dat het inderdaad één groot complot is tegen Feyenoord.

chevy93 schreef:
(quote)
Ja, hier heb ik ook over nagedacht, maar je weet niet welke clubs je loot in de halve finale, dus ik vroeg me af of je dat nog mee zou moeten nemen (of juist niet).

(quote)
Ik snap nog steeds niet waarom dit "natuurlijk" zo zou zijn. En statistiek is per definitie gegoochel met cijfers.

Het is eigenlijk heel simpel. In een vereenvoudigde werkelijkheid ga je ervan uit dat elk team 50% kans heeft om een tegenstander te verslaan. Om de EL te winnen moet je zowel de kwartfinale, de halve finale als de finale winnen, 3 verschillende confrontaties. De kansen per confrontatie moeten met elkaar vermenigvuldigd worden om tot de totale kans te komen: 1/2 * 1/2 * 1/2 = 1/8.

Alle andere kansberekeningen zijn gewoon onzin. Wel kun je naar analogie van het bovenstaande voorbeeld berekenen dat Ajax wanneer het Schalke verslaat en vervolgens tegen Genk loot ongeveer 0,4 * 0,65 = 25% kans heeft om de finale te bereiken. Tref je in de halve finale United of Lyon dan zal die kans waarschijnlijk slinken naar 0,4 * 0,3 = 12%.

chevy93 schreef:

Zucht.

johan de witt schreef:
(quote)

Telegraaf houdt er altijd wel van de druk een beetje op te voeren
Maar uitgeschakeld in de CL, in maart al vrijwel kansloos op de titel...
Dan lijkt me die conclusie toch ook weer niet zo gek.
Een slechte april-maand (niet dichter bij Feyenoord komen/2e plek verspelen en uit de EL) zou wel eens zijn einde bij Ajax kunnen betekenen, dat zal Bosz zich ook wel realiseren.

Artikelen van de Telegraaf over Ajax zijn niet serieus te nemen zolang ze van de hand zijn van de gefrustreerde en rancuneuze Mike Verweij.

Vorige week schreef hij dit negatieve stukje over de verhoudingen tussen Ajax en Riedewald. Bleek dat Verweij de dag ervoor op de persconferentie door Peter Bosz op de vingers was getikt nadat hij een domme vraag had gesteld: 'Moet er door de spelers niet harder getraind worden ivm fitheid (na Ziyech en Dolberg)?'
Peter Bosz antwoordde daarop: "Een vraag van iemand die er niet veel van snapt..."

Het artikel van vandaag is wederom kolder, ingegeven door persoonlijke frustratie. De hoofdredactie Telegraaf zal het echter worst wezen dat Verweij schromelijk overdrijft en zijn vete met Bosz enorm laat meespelen: hoe meer sensatie er in de krant staat hoe beter.

Verder komt Bosz zijn positie dit seizoen totaal niet meer in gevaar, ook al eindigt Ajax onverhoopt derde en zijn we kansloos tegen Schalke. Hij had de taak gekregen om dit seizoen op te bouwen met een nieuw team en een nieuwe speelstijl. Het kampioenschap zou vooral een bonus zijn.

chevy93, zie de correcte berekening van Gretz. Zonder kwalieitsverschillen in acht te nemen, is de kans dat een kwartfinalist kampioen wordt altijd 1/8e. In werkelijkheid acht ik de kans zelfs kleiner, omdat ik zeker 4 van de 7 overige teams sterker acht dan Ajax.

Martial schreef:
(quote)

Ajax zullen ze toch niet onderschatten?
Als je daar gelijk speelt of eventueel wint zou het binnen moeten zijn?
Alleen 1 probleem Feyenoord wint niet zo vaak in de Arena

Ik denk dat PEC uit een moeilijkere wedstrijd is voor Feyenoord.

Ik doelde inderdaad niet op de wedstrijd tegen Ajax, maar op die tegen PEC en Excelsior en zo. Maar goed, mits er niet verloren wordt van Ajax, kan Feyenoord nog 2x op hun bek, dus in dat geval heb ik ook wel vertrouwen in.

Gretz schreef:
Alle andere kansberekeningen zijn gewoon onzin.
Volgens mij is het een variant op de jongen/meisje-paradox: The Boy Girl Paradox Explained - rs.io

Dit is ook wel een apart rijtje. Punten Ajax na 27 wedstrijden:

2011: 55 (TITEL)
2012: 55 (TITEL)
2013: 57 (TITEL)
2014: 58 (TITEL)
2015: 59 (2e)
2016: 65 (2e)
2017: 63

Ajax heeft dus al teveel punten om nog kampioen te worden.

Gretz schreef:
Verder komt Bosz zijn positie dit seizoen totaal niet meer in gevaar, ook al eindigt Ajax onverhoopt derde en zijn we kansloos tegen Schalke. Hij had de taak gekregen om dit seizoen op te bouwen met een nieuw team en een nieuwe speelstijl. Het kampioenschap zou vooral een bonus zijn.

Volgens mij heeft Peter Bosz toch behoorlijk wat ruzie gemaakt binnen Ajax (daar is hij overal goed in). En repte hij zelf over een geweldig seizoen met prachtig spel even geleden. Dus als het zo eindigt zoals jij beschrijft, moet ik het nog zien.

vigil schreef:
Er was een aantal pagina’s geleden een vraag of er ooit een kampioen van de eerste tot en met de laatste speeldag bovenaan had gestaan (dus ook met doelsaldo na dag 1). Toen werden de tropenjaren van
Ajax genoemd van midjaren ’90 en dat is inderdaad waar. 95/96 nog niet maar 97/98 zeker wel. Toen haalde ze het fenomenale puntentotaal van 89 punten. Mocht Feyenoord de laatste 7 wedstrijden winnen dan komt het uit op 90 punten! Bij elk puntverlies komen ze dus niet aan dat aantal.

1995/1996 Ajax kampioen (83 punten), 1ste speeldag 0-0 uit bij De Graafschap. Bovenaan stonden toen Roda en Groningen na beide een 5-1 overwinning)
1997/1998 Ajax kampioen (89 punten), 1ste drie speeldagen overwinningen van 5-0, 0-5 en 1-7)
Dat was nog eens een magisch seizoen. De eerste 15 wedstrijden werden toen gewonnen geloof ik. In december gelijk tegen Roda JC en vlak voor de kerst die 3-4 thuis tegen PSV.

chevy93 schreef:

Misschien heb je het gemist, maar we moeten aardig tegen elkaar doen chevy. Anders is er geen voetbal meer op het sporttopic.

Gretz schreef:
(quote)

Alle andere kansberekeningen zijn gewoon onzin. Wel kun je naar analogie van het bovenstaande voorbeeld berekenen dat Ajax wanneer het Schalke verslaat en vervolgens tegen Genk loot ongeveer 0,4 * 0,65 = 25% kans heeft om de finale te bereiken. Tref je in de halve finale United of Lyon dan zal die kans waarschijnlijk slinken naar 0,4 * 0,3 = 12%.

Maar als Ajax net zo speelt als gisteren dan is de kans 0,0%

Kan dit nog? Of is dit 'out of line'?

Kan niet nee, pesten

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:01 uur

geplaatst: vandaag om 20:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.