Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 10 april 2016, 20:16 uur
Meezit? Een heel seizoen lang? Leicester staat gewoon terecht bovenaan.
0
Franck Maudit
geplaatst: 10 april 2016, 20:17 uur
Gretz schreef:
Maar je kunt niet ontkennen dat het ze behoorlijk mee zit.
Maar je kunt niet ontkennen dat het ze behoorlijk mee zit.
Ik vind het gewoon nogal sneu wanneer iemand per se negatief moet doen over een ijzersterke prestatie. Kzou de Eredivisie nu ook niet meteen vergelijken met de Premier League trouwens.
Zo'n uitspraak als 'alles zit mee' vind ik echt zo ontzettend neerbuigend. Alsof Leicester een heel seizoen meeval heeft en alle andere teams niet. Geniet nu gewoon eens van deze unieke gebeurtenis, ik weet dat je het kan beste Gretz

0
geplaatst: 10 april 2016, 20:19 uur
Gretz schreef:
Tottenham heeft een spits die al minstens net zo goed is en in de toekomst nog veel beter wordt. Vardy heeft ook zo'n seizoen dat alles meezit, gaat hierna nooit meer gebeuren.
(quote)
Tottenham heeft een spits die al minstens net zo goed is en in de toekomst nog veel beter wordt. Vardy heeft ook zo'n seizoen dat alles meezit, gaat hierna nooit meer gebeuren.
Ondanks dat je zoals altijd erg stellig bent wacht ik in deze liever even af en bekijk het volgend seizoen nog wel even.
De laatste weken spelen ze idd erg veel 1-0 / 0-1 e.d. maar dat was daarvoor wel anders hoor. Je moet niet vergeten dat Vardy een paar jaar geleden nog in het bierelftal zat (bij wijze van spreken) en dat op de trainer na er niemand is die ook maar iets in deze richting heeft meegemaakt.
Die Drinkwater (Top naam!) is toch wel een erg goede speler!
0
Franck Maudit
geplaatst: 10 april 2016, 20:21 uur
vigil schreef:
dat op de trainer na er niemand is die ook maar iets in deze richting heeft meegemaakt.
dat op de trainer na er niemand is die ook maar iets in deze richting heeft meegemaakt.
Ook niet Huth bij Chelsea? (te lui om het zelf te checken)
0
geplaatst: 10 april 2016, 20:25 uur
Ik heb even gecheckt maar hij heeft in 5 jaar tijd 42 wedstrijden gespeeld (veel als invaller). Dus misschien heeft hij wel successen van de club meegemaakt al kwam de club in het begin van zero's vaak ook niet veel verder dan de subtop. Maar hij stond er meestal naast dus of je dan dezelfde druk voelt als nu, denk ik toch niet.
0
geplaatst: 10 april 2016, 20:38 uur
Franck Maudit schreef:
Ik vind het gewoon nogal sneu wanneer iemand per se negatief moet doen over een ijzersterke prestatie. Kzou de Eredivisie nu ook niet meteen vergelijken met de Premier League trouwens.
Zo'n uitspraak als 'alles zit mee' vind ik echt zo ontzettend neerbuigend. Alsof Leicester een heel seizoen meeval heeft en alle andere teams niet. Geniet nu gewoon eens van deze unieke gebeurtenis, ik weet dat je het kan beste Gretz
(quote)
Het was niet mijn bedoeling om neerbuigend over te komen. Ik wilde de prestaties alleen wat in perpectief plaatsen. Naar de mogelijkheden doet Leicester het natuurlijk fantastisch, maar dat kan ook van Tottenham gezegd worden. Toevallig support ik dat team al een tijdje en vind ik dat ze attractiever voetbal spelen. Niks ten nadele van Leicester City die ook veel liever een kampioenschap gun dan de andere 18 teams. Als Leicester kampioen wordt en Spurs zich direct kwalificeren voor de CL ben ik alsnog tevreden. Het is al mooi genoeg dat de allerrijkste 'arabieren'clubs het moeten afleggen dit seizoen.
0
geplaatst: 10 april 2016, 20:49 uur
Natuurlijk doet Tottenham het goed maar die zou "normaal" toch ook rond de 5de a 6de plek spelen en van Leicester zou een 13de plek (of zoiets) normaal zijn. In 2014 zijn ze gepromoveerd naar de PL, vergeet dat niet
0
geplaatst: 10 april 2016, 21:19 uur
Gretz schreef:
Toevallig support ik dat team al een tijdje en vind ik dat ze attractiever voetbal spelen.
(quote)
Toevallig support ik dat team al een tijdje en vind ik dat ze attractiever voetbal spelen.
Iets met een aap en een mouw.
0
geplaatst: 10 april 2016, 21:20 uur
lennon schreef:
Volledig mee eens. Lang leve Leicester! Voor het eerst eens een club die gewoon de hegemonie van de traditionele treurigheid in Engeland weet te doorbreken en er ook mee aantonen dat geld, althans heel erg veel geld, ook niet alles hoeft te zijn.
Veel geld zegt ook niet alles, als je de treurig stemmende act tussen bijvoorbeeld PSG en Manchester City bekijkt.
Manchester U., Manchester C., Arsenal, Tottenham, het spel is dit seizoen niet om aan te zien en zeker niet beter dan Leicester. Een club die, met de beperkte middelen die het heeft, vergeleken met die grote namen wekelijks inderdaad moet knokken voor de punten. Maar voert dan gelijk wel een heroïsche strijd. Niet altijd even fraai maar wel dus het bewijs dat het ook anders kan dan het theater van de lach bij de overbekende en vooral over het paard getilde grote clubs in Engeland.
Kampioen van het jaar!
0
geplaatst: 10 april 2016, 21:27 uur
De rest is blijkbaar Leicester fan?
musician schreef:
Manchester U., Manchester C., Arsenal, Tottenham, het spel is dit seizoen niet om aan te zien en zeker niet beter dan Leicester. Een club die, met de beperkte middelen die het heeft, vergeleken met die grote namen wekelijks inderdaad moet knokken voor de punten. Maar voert dan gelijk wel een heroïsche strijd. Niet altijd even fraai maar wel dus het bewijs dat het ook anders kan dan het theater van de lach bij de overbekende en vooral over het paard getilde grote clubs in Engeland.
Kampioen van het jaar!
Kampioen van het jaar!
Wat een hoop onzin. De Londense clubs laten sowieso mooier voetbal zien, verzorgd positiespel. Het is leuk als een underdog ook eens een keer een prijs kan winnen maar ik word er wel een beetje moe van dat Leicester nu voor veel mensen de mooiste club op aarde is. Die hebben ook gewoon een buitenlandse eigenaar en verdienen enorm veel dankzij de TV-gelden pool. Iets minder rijk dan de rest, maar vergeleken met de gemiddelde club in Europa nog altijd enorm rijk.
0
geplaatst: 10 april 2016, 21:28 uur
Ik woon in Nederland dus ben van geen enkele buitenlandse club fan 

0
geplaatst: 10 april 2016, 21:31 uur
Nee mijn favoriete club buiten Nederland is al sinds begin jaren '90 Newcastle maar daar valt tegenwoordig ook geen eer meer aan te behalen... Nou ja volgend jaar weer kampioen in de first division met een begroting van heb ik me jou daar

0
geplaatst: 10 april 2016, 21:33 uur
GrafGantz schreef:
Ik eigenlijk ook niet, maar voor Leicester maak ik graag een uitzondering.
Natuurlijk gaat het in Engeland om geld en dáár heeft Leicester veel minder van dan veel andere Engelse clubs. Het interesseert mij niks in vergelijking met andere landen.
Maar alles klopt gewoon bij Leicester. De spelers zijn 1 team en de trainer, Claudio Ranieri, is ook een geweldige man. Een soort van Foppe de Haan achtige vriendelijkheid, die z'n spelers scherp weet te krijgen voor elke wedstrijd. Echt heel cool.
Leicester heeft trouwens maar 3 x verloren in de hele competitie dus al die Londense clubs, die paradepaardjes van Gretz, hebben er weinig weten weg te halen. Leicester heeft de uitwedstrijd tegen Tottenham overigens ook gewonnen.
0
geplaatst: 10 april 2016, 21:34 uur
Franck Maudit schreef:
In geen jaren zo'n spetterende editie van Parijs-Roubaix gezien. Fe-no-me-naal.
Nu gaat voor vandaag de kraan met relevante opmerkingen weer dicht.
In geen jaren zo'n spetterende editie van Parijs-Roubaix gezien. Fe-no-me-naal.
Nu gaat voor vandaag de kraan met relevante opmerkingen weer dicht.
Prachtig. Zit zelf wel eens op zo'n racefiets en weet dat je dan helemaal kapot kunt zitten. Dat zat de kopgroep al een tijdje, toen ze mekaar om de beurt nog even probeerden over de kling te jagen. Zo erg, dat op het laatst de al gelosten weer konden aansluiten en Tom Boonen nergens de kracht meer kon vinden om zijn stuk staal nog net even voorbij de koploper te duwen. Wat een helden, wielrenners.
0
Franck Maudit
geplaatst: 10 april 2016, 21:36 uur
vigil schreef:
Nee mijn favoriete club buiten Nederland is al sinds begin jaren '90 Newcastle maar daar valt tegenwoordig ook geen eer meer aan te behalen
Nee mijn favoriete club buiten Nederland is al sinds begin jaren '90 Newcastle maar daar valt tegenwoordig ook geen eer meer aan te behalen
Jesus Christ, de laatste jaren voor de geest halend krijg ik serieus medelijden met jou

0
geplaatst: 10 april 2016, 21:37 uur
Gretz schreef:
... maar je kunt niet ontkennen dat het ze behoorlijk mee zit.
... maar je kunt niet ontkennen dat het ze behoorlijk mee zit.
Zo worden clubs al jaren kampioen, in Nederland hebben we ook zo'n cluppie. Lucky ...

0
geplaatst: 10 april 2016, 21:39 uur
Tony schreef:
Zo worden clubs al jaren kampioen, in Nederland hebben we ook zo'n cluppie. Lucky ...
(quote)
Met 33 landskampioenschappen kun je toch moeilijk spreken van geluk.
0
geplaatst: 10 april 2016, 21:41 uur
Franck Maudit schreef:
Jesus Christ, de laatste jaren voor de geest halend krijg ik serieus medelijden met jou
(quote)
Dat is lief van je

Tja het is een beetje af en aan zullen we maar zeggen. Begin van de zero's was nog wel echt goed met een vaste plek in de Top 5 maar daar na af en toe een goed jaar (2006 7de, 2012 5de en kampioen in de first division in 2010) maar meestal een teleurstelling. Het is een van de rijkste clubs in Engeland maar mismanagement is aan de orde van de dag.
Tja was het nog maar de tijd van Ginola en daarna Shearer

0
Franck Maudit
geplaatst: 10 april 2016, 21:47 uur
Je moet eens in mijn schoenen staan.
Al 20 jaar supporter van Manchester City. Dat wordt dan opeens een olieraffinaderij. Oké, je pakt prijzen. Maar ik zou liegen indien ik zei dat ik er niet ergens een wrange smaak aan overhoud.
Hou er nooit van wanneer de geldkraan opeens wordt opengedraaid, denk maar aan Chelsea en PSG.
Al 20 jaar supporter van Manchester City. Dat wordt dan opeens een olieraffinaderij. Oké, je pakt prijzen. Maar ik zou liegen indien ik zei dat ik er niet ergens een wrange smaak aan overhoud.
Hou er nooit van wanneer de geldkraan opeens wordt opengedraaid, denk maar aan Chelsea en PSG.
0
geplaatst: 10 april 2016, 21:49 uur
musician schreef:
Maar alles klopt gewoon bij Leicester. De spelers zijn 1 team en de trainer, Claudio Ranieri, is ook een geweldige man. Een soort van Foppe de Haan achtige vriendelijkheid, die z'n spelers scherp weet te krijgen voor elke wedstrijd. Echt heel cool.
Leicester heeft trouwens maar 3 x verloren in de hele competitie dus al die Londense clubs, die paradepaardjes van Gretz, hebben er weinig weten weg te halen. Leicester heeft de uitwedstrijd tegen Tottenham overigens ook gewonnen.
Ik vind dat eerste ook cool hoor. Ranieri die z'n team beloont op pizza in de bus als ze een wedstrijd hebben gewonnen, geweldig. Het moet haast wel dat zijn manier van aanpak ook een aanzienlijke rol heeft in het succes.
Ja, en Tottenham won weer in Leicester. Spurs hebben waarschijnlijk net teveel last gehad van het nog drukkere schema door het Europese voetbal waardoor ze relatief vaak tegen een puntendeling zijn aangelopen.
Arsenal is zeker geen paradepaardje van me maar op grond van hun goede consistente beleid zouden ze ook wel weer eens een landstitel verdienen.
0
Franck Maudit
geplaatst: 10 april 2016, 21:54 uur
Gretz schreef:
Arsenal is zeker geen paradepaardje van me maar op grond van hun goede consistente beleid zouden ze ook wel weer eens een landstitel verdienen.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er toch iets schort aan dat beleid. Al getuigt als enige jaarlijks de CL halen uiteraard van consistentie. Maar wanneer het om de prijzen gaat schieten ze altijd te kort.
0
geplaatst: 10 april 2016, 21:55 uur
Nee, eens met Franck. Want als die opengedraaide geldkraan ervoor zorgt dat de club zijn ziel verliest, wordt ontdaan van zijn sympathie, gaat het niet de goede kant op. Vitesse, de al genoemde City, Chelsea, PSG of die uit het niets opduikende en even snel weer verdwijnende oostblokkers, ik heb er niks mee. Clubs als Barcelona, Real, Bayern, behouden ondanks wanstaltige budgetten wel een eigen identiteit. Iets met verleden, denk ik dan.
0
geplaatst: 10 april 2016, 21:58 uur
Franck Maudit schreef:
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er toch iets schort aan dat beleid. Al getuigt als enige jaarlijks de CL halen uiteraard van consistentie. Maar wanneer het om de prijzen gaat schieten ze altijd te kort.
(quote)
Consistent door vast te houden aan dezelfde filosofie en dezelfde trainer. Ze proberen eigenlijk het succes wat Barcelona te kopiëren maar daar hebben ze net niet genoeg briljante spelers voor. Maar zo soms is hun positiespel net zo meesterlijk.
0
geplaatst: 10 april 2016, 22:37 uur
Tony schreef:
Prachtig. Zit zelf wel eens op zo'n racefiets en weet dat je dan helemaal kapot kunt zitten. Dat zat de kopgroep al een tijdje, toen ze mekaar om de beurt nog even probeerden over de kling te jagen. Zo erg, dat op het laatst de al gelosten weer konden aansluiten en Tom Boonen nergens de kracht meer kon vinden om zijn stuk staal nog net even voorbij de koploper te duwen. Wat een helden, wielrenners.
(quote)
Heerlijke koers inderdaad! Een editie om niet snel te vergeten. Al heel vroeg geopend de koers en nooit stilgevallen, maar met name die laatste 10km was fantastisch. Vijf totaal gesloopte renners die om en om proberen een sprint te voorkomen. Uiteindelijk zag je in de sprint ook dat eigenlijk niemand meer de benen had. De verbazing in het gezicht van Haymann: zulke dingen maken wielrennen tot de mooiste sport die er is. Het hele kasseienseizoen was om te smullen.
Nee, dan voetbal... Wat een treurig AZ weer gezien. Bij zo'n wedstrijd ben ik meer met andere dingen bezig dan voetbal aan het kijken, terwijl ik bij P-R gewoon de laatste twee uur constant op het puntje van mijn stoel (of eigenlijk bank) zit.
AZ is het opeens helemaal kwijt. Ze hebben gelukkig een best te doen programma voor de boeg - met de waarschijnlijk beslissende wedstrijd tegen Utrecht aan het eind - maar ik vrees dat Feyenoord en Utrecht 3e en 4e worden, waardoor die allebei sowieso EL gaan spelen. In de play-offs moeten Heracles, NEC, PEC en (dit) Vitesse zelfs met een AZ uit vorm te doen zijn. Alhoewel, Vitesse heeft dan wel weer veel spelers die het soms ineens laten zien (Rashica, Solanke) en ook Heracles zou zomaar eens kunnen gaan stunten.
0
geplaatst: 11 april 2016, 07:26 uur
Gretz schreef:
Ik vind dat eerste ook cool hoor. Ranieri die z'n team beloont op pizza in de bus als ze een wedstrijd hebben gewonnen, geweldig. Het moet haast wel dat zijn manier van aanpak ook een aanzienlijke rol heeft in het succes.
Ja, en Tottenham won weer in Leicester. Spurs hebben waarschijnlijk net teveel last gehad van het nog drukkere schema door het Europese voetbal waardoor ze relatief vaak tegen een puntendeling zijn aangelopen.
Beleid? Het gaat om wat er op het veld wordt neergezet. En dan geen excuus over drukke schema's en puntenverlies. Dat zou een echte topclub toch aan moeten kunnen?
Met wat er op het veld gebeurd en met de juiste uitslag van het veld af stappen, dat is vanaf het begin van het voetbal al de bedoeling. Leicester heeft, helaas voor jou, voldoende kwaliteit om het alle Engelse clubs buitengewoon lastig te maken en zal vermoedelijk zelfs kampioen worden.
Leicester is nog een club van mensen en voetballers. Met een eventueel kampioenschap boeken ze een overwinning op de Engelse gevestigde orde, waar voetbal bijzaak is geworden en uitsluitend het constant blijven aantrekken van de geldstromen het hoofddoel is. Al jaren. Zoals bij Ajax in Nederland zeg maar.
0
geplaatst: 11 april 2016, 08:58 uur
Het WTF-sportmomentje van de week:
Louis Oosthuizen's amazing hole in one off another ball at Masters 2016 ? video | Sport | The Guardian - theguardian.com
Louis Oosthuizen's amazing hole in one off another ball at Masters 2016 ? video | Sport | The Guardian - theguardian.com
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.