MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
musician schreef:
Met een eventueel kampioenschap boeken ze een overwinning op de Engelse gevestigde orde, waar voetbal bijzaak is geworden en uitsluitend het constant blijven aantrekken van de geldstromen het hoofddoel is.

Clubs als de beide Manchesters en Chelsea maar ook een PSG zijn gewoon banken geworden.

Tja en die opmerking gisteravond bij Studio voetbal dat het beter was om het glas maar uit de catacombe te verwijderen was wel verdiend.

Rudi S schreef:
Tja en die opmerking gisteravond bij Studio voetbal dat het beter was om het glas maar uit de catacombe te verwijderen was wel verdiend.

Geen idee waarom een weldenkend mens nog naar dat programma zou moeten kijken:
- nieuws, I doubt it, veelal herkauwerij;
- fun, idem - een blik op de chagrijnige kop van Adriaans en Egbers volstaat;
- kritische benadering - eenmaal luisteren naar Mulder en je weet dat ook kritiek routine is geworden;
- humor - zo'n opmerking geeft al aan dat humor daar ook 'van dattem' is geworden en dat een zekere user hier die het humor-topic volpoept misschien wel het alter ego van Egbers is.

Misschien toch hopen op een onthulling in de Panama-papers

Mjuman schreef:

Geen idee waarom een weldenkend mens nog naar dat programma zou moeten kijken:
- nieuws, I doubt it, veelal herkauwerij;

Arno Vermeulen liet zijn nieuwe schoenen zien!!

Gary LinekerGeverifieerd account
‏@GaryLineker
YES! If Leicester win the @premierleague I'll do the first MOTD of next season in just my undies.

10 POINTS. I THINK I MIGHT CRY.

Belofte maakt schuld......
Lineker scoorde in het seizoen '84-'85 21 doelpunten voor Leicester en is er opgegroeid.

Nigel de Jong heeft zijn reputatie ook in de USA waargemaakt.

Zware overtreding

Teunnis schreef:
AZ is het opeens helemaal kwijt. Ze hebben gelukkig een best te doen programma voor de boeg - met de waarschijnlijk beslissende wedstrijd tegen Utrecht aan het eind - maar ik vrees dat Feyenoord en Utrecht 3e en 4e worden, waardoor die allebei sowieso EL gaan spelen.

Teken ik voor en dan wel de beker naar FC Utrecht

Dat is toch keurig voor FC Utrecht? Vierde in de competitie en verliezend finalist in de KNVB Beker? Daar zou vooraf voor zijn getekend

musician schreef:
(quote)

Beleid? Het gaat om wat er op het veld wordt neergezet. En dan geen excuus over drukke schema's en puntenverlies. Dat zou een echte topclub toch aan moeten kunnen?

In Engeland zit het schema al jaren veel te vol. 38 competitiewedstrijden, 2 bekercompetities waar je ook nog eens replays hebt wanneer het gelijk wordt. Is gewoon teveel.

musician schreef:

Met wat er op het veld gebeurd en met de juiste uitslag van het veld af stappen, dat is vanaf het begin van het voetbal al de bedoeling. Leicester heeft, helaas voor jou, voldoende kwaliteit om het alle Engelse clubs buitengewoon lastig te maken en zal vermoedelijk zelfs kampioen worden.

Zoals ik al zei gun ik het Leicester City zeer zeker wel. Maar blijkbaar is het lastig lezen voor jou.

musician schreef:

Leicester is nog een club van mensen en voetballers. Met een eventueel kampioenschap boeken ze een overwinning op de Engelse gevestigde orde, waar voetbal bijzaak is geworden en uitsluitend het constant blijven aantrekken van de geldstromen het hoofddoel is. Al jaren. Zoals bij Ajax in Nederland zeg maar.

Wordt tijd dat je eens ophoudt met die nodeloze ant-Ajax opmerkingen van je. Zeker als het ook nog eens nergens op gebaseerd is. Voetbal bijzaak bij een professionele club, wat bazel je precies? Bij Ajax draait het net zoals bij elke andere club om de resultaten. Sinds Frank de Boer er zit zijn die resultaten ook uitstekend. Verder worden er geen rare financiële risico's meer genomen die de club in de problemen kunnen brengen.

trebremmit schreef:
Nigel de Jong heeft zijn reputatie ook in de USA waargemaakt.

Zware overtreding

Dat dat nog op een veld mag staan...

Je moet niet kleinzielig gaan doen, Gretz.

Leicester zit namelijk in dezelfde competitie als de Londense clubs waar je zo hoog over op geeft. En zelfs al gun je het Leicester, dan nog vind je zo'n beetje elke andere club in de Engelse hoogste divisie beter.

Ik zou Ajax, de aandelen en het vertoonde voetbalspel eens niet bij mij neerleggen, want verdacht, maar bij de gemiddelde Ajax supporter. Die spreek ik als inwoner van Amsterdam aan Zee ook heel erg vaak (eigenlijk meer dan mij lief is) en daarom durf ik ook rustig over Ajax te schrijven wat ik al jaren schrijf: spel niet om aan te zien, slaapverwekkend en alles bij elkaar eigenlijk voldoende aanleiding voor veel Ajax supporters om met seizoenskaart en al thuis te blijven.

Zoals bekend, ben ik als Feyenoord supporter ook niet blind wat er in De Kuip gebeurd. Dus als ik daar wat van vind schrijf ik het ook. Ajax bevindingen haal ik wel uit mijn eigen omgeving, ik ben bang dat ik jou daar niet naar ga vragen, bij een schrijnend gebrek aan een ferme dosis gezonde kritiek en inzicht bij die club.

Leicester City and the strange finances behind their rise to the Premier League pinnacle | Football | The Guardian - theguardian.com

Leicester City’s dash to an unlikely Premier League title is billed as football’s most romantic story in a generation but the Football League is still investigating the club’s 2013-14 promotion season, amid strong concerns from other clubs they may have cheated financial fair play rules.

Zeg wij gaan hier toch niet mooie sprookjes ontkrachten.

musician schreef:
Je moet niet kleinzielig gaan doen, Gretz.

Leicester zit namelijk in dezelfde competitie als de Londense clubs waar je zo hoog over op geeft. En zelfs al gun je het Leicester, dan nog vind je zo'n beetje elke andere club in de Engelse hoogste divisie beter.

Ik zou Ajax, de aandelen en het vertoonde voetbalspel eens niet bij mij neerleggen, want verdacht, maar bij de gemiddelde Ajax supporter. Die spreek ik als inwoner van Amsterdam aan Zee ook heel erg vaak (eigenlijk meer dan mij lief is) en daarom durf ik ook rustig over Ajax te schrijven wat ik al jaren schrijf: spel niet om aan te zien, slaapverwekkend en alles bij elkaar eigenlijk voldoende aanleiding voor veel Ajax supporters om met seizoenskaart en al thuis te blijven.

Zoals bekend, ben ik als Feyenoord supporter ook niet blind wat er in De Kuip gebeurd. Dus als ik daar wat van vind schrijf ik het ook. Ajax bevindingen haal ik wel uit mijn eigen omgeving, ik ben bang dat ik jou daar niet naar ga vragen, bij een schrijnend gebrek aan een ferme dosis gezonde kritiek en inzicht bij die club.

Ik doe niet kleinzielig. Ik was enkel van mening dat ik Tottenham en Arsenal beter vond voetballen. Ik weet niet waar je het vandaan verzint dat ik elke andere Premier League-club beter vind? Begrijpend lezen is echt moeilijk voor jou.

Jij bent hier de zielige door constant af te moeten geven op Ajax. Ik herhaal even wat anderen een paar weken geleden zeiden:

MJ_DA_MAN schreef:
Musician, stop a.u.b. met deze anti-Ajax-marathon van je, want het begint echt puberale vormen aan te nemen met een hoog Calimero-gehalte. Het boeit je volgens mij allemaal vrij weinig m.b.t. PSV, maar het is gewoon de zoveelste poging om je afkeer tegen Ajax (en ook de KNVB die je níets kan verwijten hierin) duidelijk te maken.

Groeten een PSV'er.

iggy schreef:

Mijn idee !!
musician is al Jaren en Jaren bezig om zijn gerief over Ajax te spuien op dit forum. Het is boring en enorm voorspelbaar. Bijna dwangmatig zelfs.
Wat dat betreft zit er totaal geen rem op de beste man.

Ik heb het gevoel dat je behoorlijk jaloers bent op het huidige puntenaantal en de positie van Ajax. En alle successen in eerdere jaren. En dat je daarom de hele tijd zo dwangmatig anti doet. Blijkbaar zit het diep? Die omgeving van jou is echt niet goed wijs en allerminst realistisch als ze extreem kritisch zijn op het Ajax van de laatste jaren. Natuurlijk gaat niet alles perfect bij Ajax maar in het huidige decennium zijn de resultaten, zowel op het veld als financieel heel behoorlijk. Met de mogelijkheden die Ajax heeft doen ze het lang niet slecht. Je bent zeker alweer vergeten dat Ajax 2x bijna overwinterde in de Champions League? En daar aansprekende overwinningen boekte op clubs met veel meer geld.

musician schreef:
Dat is toch keurig voor FC Utrecht? Vierde in de competitie en verliezend finalist in de KNVB Beker? Daar zou vooraf voor zijn getekend

Ach de meeste analisten en supporters gaan daar al van uit.

Prima hoor, Feyenoord pakt die beker wel even

Ik snap ook niet zo goed waarin Leicester verschilt van City of Chelsea? Die Thai is misschien nog wel rijker dan die Rus van Chelsea.

Edit: even opgezocht en de eigenaar van Leicester heeft een vermogen van 2,9 biljoen dollar en Abramovitsj heeft een vermogen van 8 miljard. Volgens Wikipedia dan.

Ja dus?

Je ziet toch wel aan de selectie (qua namen, prestaties in t verleden en transferwaardes aan het begin van het seizoen) dat het enorm verschillend is

Je hebt die link ook gelezen van GrafGantz?
Iedereen doet er zo positief over terwijl het gewoon erg dubieus is daar.

City en Chelsea zijn volgens sommigen poenclubs, maar Leicester doet daar dus niet voor onder.

trebremmit schreef:
de eigenaar van Leicester heeft een vermogen van 2,9 biljoen dollar.

Ik neem aan dat je billion bedoelt.

Oeps stom, is een miljard inderdaad. Ik dacht al dat is wel erg veel. Dan is de man van Chelsea rijker. Excuses.

trebremmit schreef:
Je hebt die link ook gelezen van GrafGantz?
Iedereen doet er zo positief over terwijl het gewoon erg dubieus is daar.

City en Chelsea zijn volgens sommigen poenclubs, maar Leicester doet daar dus niet voor onder.

Het gaat mij vooral wat op het veld aan het gebeuren is en dan kan je die clubs toch onmogelijk met elkaar vergelijken. Dat was namelijk mijn punt.

Beste Gretz, ik kijk met mijn eigen blik naar het voetbal en zeg er van wat ik vind, positief of negatief, geen club uitgezonderd.

Je kunt mij moeilijk eenzijdig noemen.
Ik geef door wat ik hoor en zie en ben een groot liefhebber van Amsterdams cynisme. In tegenstelling wat je wilt laten doen geloven, ben ik echt geen bizarre uitzondering inzake een negatieve beoordeling van het spel van Ajax.

Ik spreek echt mensen (je ziet ook de lege plekken op de tribunes op de tv) met een seizoenskaart van Ajax die wegblijven, ook hen van het skybox deel. Dat van die lege tribunes van seizoenkaarthouders verzin ik ook niet ter plekke, dat is het afgelopen seizoen gewoon in het nieuws geweest.

Dan laat ik nog achterwege hoe er naast het wegblijven daarbij geoordeeld wordt over het vertoonde spel van Ajax. Het is iets, dat ook met enige regelmaat terug komt bij bijvoorbeeld Studio Voetbal en VI.

Van mij mag je kritische noten kraken over Feyenoord. Ik zal je in het meeste nog gelijk geven ook. Maar je moet wel bereid zijn om over je eigen club ook wel een klein beetje te kunnen relativeren.

Voor mij komt inzake Ajax helemaal geen jaloezie om de hoek kijken, waarom. Sterker, ik ben wel zo oud dat ik weet dat Ajax wat betreft voetbal een heel wat interessanter verleden achter de rug heeft dan wat ze de afgelopen jaren in de verste verte hebben laten zien. Helaas met hun verleden zeg ik er gelijk bij, Feyenoord is daar destijds heel wat keren slachtoffer van geweest. Ze waren zelf natuurlijk ook een veel betere club.

Dan kun je mij van alles en nog wat gaan zitten verwijten en uit je schriftje met statistieken gaan citeren, maar je gaat mij echt niet wijs maken, dat Ajax nu beter is dan 5, 10, 20, 30, 40 of 50 jaar geleden. Zo oud ben jij nog niet, maar ik wel en ik kan het je geheel vrijblijvend uit eigen ervaring zo opdissen.

Dus dat je huidige perceptie van Ajax is dat ze zo geweldig zijn, is voor een oude man als ik alleen maar om te lachen. Als een boer met kiespijn natuurlijk maar in de wetenschap dat het ooit veel erger was (lees dat Ajax veel beter was) dan nu het geval.

Ik huil daarom graag mee met de wolven in het Amsterdamse bos, ze hebben ook nooit kunnen bevroeden dat het spelpeil uiteindelijk zo zou kunnen dalen.
De oude criticus en Ajaxied Jan Mulder staat er wekelijks ook even bij stil, is ook vaak teleurgesteld in het spel en geeft ook aan waarom.

Maar feiten zijn het wel. Het is overigens ook helemaal niet erg om je te verdiepen in de kritiek en de problemen rond Ajax, het aantrekken van spelers van naam, betere Europese successen, attractief spel e.a. Je kunt toch niet ontkennen, dat het daar toch behoorlijk aan schort.

Sparta eindelijk weer eens in de eredivsie. Nu hopen dat NAC het gaat redden. Twee ploegen die teminste iets toevoegen aan de eredivisie

NAC? Leuke supporters ja maar verder vooral een hoop mismanagement en hele bergen verkwanseld gemeenschapsgeld

Dat is inmiddels bij pak hem beet 75% van alle eredivisie clubs gebeurd.

vigil schreef:
NAC? Leuke supporters ja maar verder vooral een hoop mismanagement en hele bergen verkwanseld gemeenschapsgeld

Zelf kijk ik ook altijd hoe clubs hun gasten ontvangen.

Voor het zo gastvrije Brabant hebben ze bij NAC een werkelijk vreselijk uitvak.

Van mij mogen ze dus nog een jaartje Jupiler League spelen.

Laat fc eindhoven het maar eens proberen na veertig jaar afwezigheid.

Willem II tegen NAC in de nacomp is een zeer reeele optie, dat zal dan toch wel een flinke verhitte tweestrijd gaan worden.

vigil schreef:
Willem II tegen NAC in de nacomp is een zeer reeele optie, dat zal dan toch wel een flinke verhitte tweestrijd gaan worden.

Prima, leuk toetje na een mooie bekerfinale.

vigil schreef:

Wel fair blijven, he - een Rotterdamse club erin, een Rotterdamse club kan eruit: Excelsior in de nacompetitie met Cambuur en Graafschap.

Hopelijk vliegen Cambuur en Excelsior eruit. Zijn we gelijk van twee kunstgrasvelden af.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:36 uur

geplaatst: vandaag om 06:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.