MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Geen Jorgensen, Karsdorp, Kongolo en dus ook Vilhena lees ik net. 3 punten voor Go Ahead. Hee dat rijmt

herman schreef:
(quote)

Zijn stats zijn anders beter dan die van bv. Elia. Hoge passzuiverheid, creëert meer kansen, etc.

Elia scoort meer goals, maar daar is ook alles wel mee gezegd. Als Younes ook nog net zoveel zou scoren had 'ie wel een niveautje hoger gespeeld.

Herman, je blijft me keer op keer verbazen. Elia was een tijdje terug (nog steeds, denk ik), voor zijn blessure, de meest waardevolle speler van de gehele Eredivisie; aantal speelminuten / assists + goals. Dus niet alleen goals. En dan heeft Younes veel meer wedstrijden/minuten gespeeld/gemaakt.

Dat zijn harde cijfers. En dan kom je aanzetten met wat vage stats. Bewijs?

En Elia creëert kans na kans. En schiet ze vervolgens niet in de 2e ring, zoals Younes.

Younes was tot 6 wedstrijden terug nog dramatisch, iedere passeerbeweging eindigde in een treurig kabouterhoofd. De laatste tijd is hij weer wat dreigender.

Ik was ook wel geneigd te zeggen dat het basiselftal van Feyenoord beter was, maar gezien de laatste thuiswedstrijden van Ajax tegen Kopenhagen en Feyenoord denk ik dat het niet zoveel scheelt.

Tja. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd. Ik zei het al voor de Klassieker dat dit soort verhalen naar boven zouden komen. Feyenoord heeft veel meer van dit soort wedstrijden gespeeld dit seizoen. Ajax overtuigde alleen tegen Feyenoord thuis, Kopenhagen thuis, Sevilla thuis en PSV thuis.

Het is inderdaad wel zo dat de wisselspelers van Ajax niet veel onderdoen voor de basisspelers, terwijl Feyenoord zonder Vilhena en Jorgensen wel een stuk minder is. Al hadden ze met die twee spelers ook geen kans gemaakt zondag, daarvoor was het verschil echt veel te groot.

Wat een onzin. Waarom zouden ze met deze spelers geen kans hebben gemaakt? Thuis speelde Feyenoord Ajax nog van de mat - toen beide selecties intact waren.

Ajax heeft meer mogelijkheden, maar het is niet zo dat ze er niet op achteruit gaan als hun bepalende spelers afwezig zijn. Als Ajax Sanchez, Klaassen, Ziyech en Dolberg mist (vergelijkbaar met Feyenoord afgelopen zondag), wil ik nog wel zien hoe goed ze zijn (en of ze dan tegen Feyenoord hadden gewonnen).

luigifort schreef:
Geen Jorgensen, Karsdorp, Kongolo en dus ook Vilhena lees ik net. 3 punten voor Go Ahead. Hee dat rijmt

En geen Younes bij Ajax dus dat gaat ook lastig worden... ow nee

Nicolage Rico schreef:
Herman, je blijft me keer op keer verbazen. Elia was een tijdje terug (nog steeds, denk ik), voor zijn blessure, de meest waardevolle speler van de gehele Eredivisie; aantal speelminuten / assists + goals. Dus niet alleen goals. En dan heeft Younes veel meer wedstrijden/minuten gespeeld/gemaakt.

Dat zijn harde cijfers. En dan kom je aanzetten met wat vage stats. Bewijs?

Kijk maar op squawka.

Elia heeft meer assists, maar dat zegt ook niet alles. Als hij al die ballen op Kramer had gegeven was de helft er waarschijnlijk naast gegaan. Zou dat dan van Elia een mindere speler maken?

Voor de rest van je bericht helaas geen tijd om er op te reageren, wellicht later. Overigens deed Klaassen niet mee tegen Kopenhagen, maar die werd toen ook niet echt gemist. Verder vind ik het wel spreken voor Vilhena dat hij zo belangrijk is geworden, was nooit zo van hem onder de indruk, maar die zit tegenwoordig terecht bij Oranje.

luigifort schreef:

Go Ahead is helaas net zo'n team waartegen je thuis ook met een B-team wel eenvoudig wint.
Geluk van de kampioen deel zoveel.
Lijkt me echt een wedstrijd waarin Kramer er wel even 2 inlegt.

Maar hoop doet leven uiteraard

johan de witt schreef:
Go Ahead is helaas net zo'n team waartegen je thuis ook met een B-team wel eenvoudig wint.
Net zoals Roda JC. Oh, wacht...

Natuurlijk moet je er als Feyenoord zijnde van winnen, helemaal thuis, maar Feyenoord heeft de laatste jaren wel vaker rare slippertjes gehad thuis. En vooralsnog is GAE één van de drie ploegen die van Feyenoord heeft weten te winnen dit seizoen.

johan de witt schreef:
(quote)

Geluk van de kampioen deel zoveel.

Man man man. Je doet het erom hè. En ik reageer, dus het werkt ook nog.

Na vanavond staan we gelijk..mark my words..

Ik voorspel dat de wedstrijd van vanavond en die tegen PEC de lastigste 2 van de 6 gaan worden voor Feyenoord. Winnen ze die dan is het kampioenschap definitief beslist.
Ajax kan normaal alleen nog kampioen worden als ze alle 6 de wedstrijden winnen. Ik geef ze ongeveer 10% kans dat dat lukt (dat is ongeveer ook de kans dat GAE vanavond met punten naar Deventer terugkeert).

Ik schat de kansenverhouding vóór deze avond op kampioen Fey 60 Ajax 40 procent.

luigifort schreef:

Ik zeg nu affluiten en feyenoord loopt 2 punten uit

Edit en hop hop hop na 14 minuten 2-0 Elia

cosmic kid (moderator)
+1

Go Ahead moet als Ajax spelen maar dat doen ze niet..

Ja, raar eigenlijk...

Zeer zwakke ploeg, en wat een instelling..
Lekker zo'n tegenstander op zo'n moment.

GAE gevalletje Eldense

Moeten jullie niet jullie geliefde Ajax kijken ipv gaan lopen zeuren over de instelling van de club met het laagste budget van de eredivisie.? Zelfs matchfixing wordt al geroepen

Ow wacht het is om Feyenoord maar beneden te halen, jongens jongens Beetje zielig is het wel.

En hoe is het AZ lopen die de pollen uit het veld?

Kunstgras, kampioenstress en een paar nieuwe blessures/schorsingen zijn de enige zaken die het nog kunnen verknallen voor Feyenoord. Ik verwacht dat FC Utrecht, Vitesse en Excelsior niet op volle kracht zullen spelen. Misschien dat Heracles op de laatste speeldag nog punten nodig heeft voor de play-offs...

Ajax kan alleen maar hopen op een wonder. Het is voor ons op dit moment gunstiger dat PSV punten laat liggen morgen zodat er in Eindhoven evt nog een misstap gemaakt mag worden.

Als Feyenoord met minder dan 3 punten verschil kampioen wordt dan mag Michiel Kramer nog wel even extra in het zonnetje worden gezet. Hij scoorde 3x in blessuretijd dit seizoen. Zonder de goals tegen NEC en Utrecht had Feyenoord 3 punten minder gehad.

vigil schreef:
Moeten jullie niet jullie geliefde Ajax kijken ipv gaan lopen zeuren over de instelling van de club met het laagste budget van de eredivisie.? Zelfs matchfixing wordt al geroepen

Ow wacht het is om Feyenoord maar beneden te halen, jongens jongens Beetje zielig is het wel.

En hoe is het AZ lopen die de pollen uit het veld?

Feyenoord draait een prima seizoen, daar doet niemand iets aan af.
Maar als je zelf nog voor lijfsbehoud speelt en je weet dat de tegenstander gehavend is mag je toch wel een iets beter strijdplan verwachten.
Bedroevend dit.

Maar nogmaals waarom kijk je niet naar Ajax -AZ?

Feyenoord speelt ook gewoon wel aardig lijkt me. Je kan toch niet verwachten dat de Eagles er vol op knallen want dat worden ze gek getikt en wordt het 7-0. Maar goed dat kan nu ook natuurlijk

Ik neem aan dat we allemaal tegelijk kunnen chatten en een voetbalwedstrijd kijken?

Twee schermen had ook gekund, maar dat gaat me echter net wat te ver.

Gretz schreef:
Ik neem aan dat we allemaal tegelijk kunnen chatten en een voetbalwedstrijd kijken?

Uiteraard maar het ging mij er om welke wedstrijd.

Overigens is 3-0 eigenlijk gewoon een slechte tussenstand gezien de kansen

Het Maaskant effect is al weer uitgewerkt

4-0. Kan nog gelijk worden.

Herman, kijk je mee? Die Elia speelt me een partijtje goed.

Kramer daarentegen. Mist 3 100% kansen.

luigifort schreef:

Ik zou voorlopig nog oppassen dat AZ niet per ongeluk de 1-1 erin countert

Goede wedstrijd om Toornstra captain te maken bij Scorito

5-0. Laat maar.

vigil schreef:
(quote)

Uiteraard maar het ging mij er om welke wedstrijd.

Overigens is 3-0 eigenlijk gewoon een slechte tussenstand gezien de kansen

Jep, dat vermeldt de radio ook haha.

5-0 alweer. Niemand kan intussen meer beweren dat Ajax zondag een punt heeft laten liggen (doelsaldo).

Als Zwolle zondag geen punt(en) pakt is het klaar. Imo de enige wedstrijd waarin het nog echt mis kan gaan voor Feyenoord.

Toen het bij Feyenoord rust was heb ik even een minuut Ajax gekeken omdat die nog bezig waren maar de commentator had het over de laatste minuten van Klaassen en dat hij al een pilletje had gehad. Weet iemand wat er aan de hand is?

vigil schreef:
Toen het bij Feyenoord rust was heb ik even een minuut Ajax gekeken omdat die nog bezig waren maar de commentator had het over de laatste minuten van Klaassen en dat hij al een pilletje had gehad. Weet iemand wat er aan de hand is?

Werd onderuit gehaald en ging daarna even naar de zijlijn voor een pijnstiller.

Edit: te geblesseerd, in de rust gewisseld voor Van de Beek.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:19 uur

geplaatst: vandaag om 14:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.