MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Geluk? Voor die wedstrijd tegen de concurrent stonden we nog 6 punten voor... En dat doelsaldo heeft toch weinig met geluk te maken, maar met scorend vermogen.

Nee, ik bedoel niet geluk in de zin van 'mazzel', maar dat de kaarten van Feyenoord in tegenstelling tot die van Liverpool 3 jaar terug (dat ook al zo lang op een titel wacht) vooralsnog een stuk beter liggen.
Maar voetbal is een relatief onvoorspelbare sport. Er zijn zoveel wedstrijden waarin het team met de beste kansen niet wint. Goals zijn schaars in vergelijking met andere sporten. Zelfs als je goed speelt kun je makkelijk 2 wedstrijden op rij niet tot scoren komen.
Nicolage Rico schreef:

Denk vooral blessures. Met een fitte selectie, of telkens max 1 a 2 afwezigen, zou het moeten lukken.

Feyenoord heeft dit seizoen wel bewezen goed met druk overweg te kunnen. Maar goed, jeweetutniet.

Blessures en spanning werken samen. Met een paar van de beste spelers er niet bij (waaronder je topscorer) gaat de druk eerder een rol spelen.

Laatste uitwedstrijd waarin Feyenoord eenvoudig won dateert alweer van december (AZ). Het verschil tussen uit en thuis is echt wel groot.

Gretz schreef:
Ongeveer een kans van 1 op 4 dat Feyenoord het nog weggeeft, dus ik snap de voorzichtigheid wel in deze fase. Die nederlaag tegen Sparta kwam immers ook onverwacht.

Als Feyenoord in de laatste 5 wedstrijden een zelfde serie neerzet als in de laatste 5 wedstrijden dan wordt Ajax kampioen. Maar ik zie dat echt niet meer gebeuren. Sparta was een incident en verder zijn er geen teams die op een goede dag zoveel beter kunnen zijn.

Herinnert iemand zich de penalty van Djukic nog?

Ja, die herinner ik me nog. Maar dit zijn toch de uitzonderingen. Misgaan kan het altijd, maar normaal gesproken gaat dat niet meer gebeuren. Ik zie de voorsprong eerder nog oplopen.

El Ninjo schreef:
(quote)

Een beetje Amsterdamse bluf zou de Rotterdammers niet misstaan
Die Amsterdamse bluf zegt dat Feyenoord voor het laatst in Zwolle won in 2003 ( ). En Vitesse is ook niet zomaar gewonnen. Overigens wordt er ook makkelijk vanuit gegaan dat Utrecht thuis wel even gewonnen zal worden, maar dat gaat zelden makkelijk de afgelopen jaren.

Er is echt een verschil tussen Amsterdamse bluf en blinde arrogantie. Ondanks dat sommigen het graag als synoniem zien.

vigil schreef:
....maar jij weet toch ook dat de club een aantal jaar geleden op omvallen viel (mede met dank aan ene P. Bosz) en dat ze enkel nog met jeugdspelers konden werken. Toen werden ze dat seizoen 2de wat een grotere prestatie was dan dit jaar kampioen.

De wanprestatie van technisch directeur Peter Bosz, die gegokt heeft met geld dat er niet was op voornamelijk ouwe lullen die niet presteerden (kort samengevat), heeft Feyenoord inderdaad naar de rand van de afgrond gebracht, waardoor ze jaren niet mee konden doen om de titel.

Dat diezelfde Peter Bosz, weliswaar in een andere functie als trainer, nu toch weer aan de bak is bij een grote club, is eigenlijk verbazingwekkend als je dit erbij haalt. Hij heeft zichzelf weten te verkopen als een soort Cruijff adept, als trainer onder TD Jordi. Dat heeft hem weer aan deze baan bij Ajax geholpen. Hoe krijgt 'ie het voor elkaar?

Gretz schreef:
(quote)

Nee, ik bedoel niet geluk in de zin van 'mazzel', maar dat de kaarten van Feyenoord in tegenstelling tot die van Liverpool 3 jaar terug (dat ook al zo lang op een titel wacht) vooralsnog een stuk beter liggen.
Maar voetbal is een relatief onvoorspelbare sport. Er zijn zoveel wedstrijden waarin het team met de beste kansen niet wint. Goals zijn schaars in vergelijking met andere sporten. Zelfs als je goed speelt kun je makkelijk 2 wedstrijden op rij niet tot scoren komen.
(quote)

Blessures en spanning werken samen. Met een paar van de beste spelers er niet bij (waaronder je topscorer) gaat de druk eerder een rol spelen.

Laatste uitwedstrijd waarin Feyenoord eenvoudig won dateert alweer van december (AZ). Het verschil tussen uit en thuis is echt wel groot.

Klopt hoor. Feyenoord heeft het uit een stuk lastiger dan uit. Maar dat geldt voor iedere club. Kan me niet heugen wanneer Ajax dit seizoen makkelijk uit won.

Voetbal is inderdaad erg onvoorspelbaar. Vandaar ook dat ik nog niet roep dat Feyenoord kampioen wordt - met slechts 3 punten voorsprong, nog 5 wedstrijden te gaan, waarvan 3 lastig.

chevy93 schreef:
(quote)
Die Amsterdamse bluf zegt dat Feyenoord voor het laatst in Zwolle won in 2003 ( ). En Vitesse is ook niet zomaar gewonnen. Overigens wordt er ook makkelijk vanuit gegaan dat Utrecht thuis wel even gewonnen zal worden, maar dat gaat zelden makkelijk de afgelopen jaren.

Dit Feyenoord, wat ik afgelopen woensdagavond in de Kuip zag, versterkt met Vilhena, Kongolo en mogelijk Jorgenson, wint zeer waarschijnlijk in Zwolle en in Arnhem (een week voordat Vitesse de bekerfinale speelt). In de Kuip wint het van Utrecht, want die wedstrijd is in de Kuip en Utrecht speelt nergens voor op dat moment. Een week later verliest Ajax punten in Eindhoven.

Dit is geen Rotterdamse bluf, maar realiteitszin.

herman schreef:
Als Feyenoord in de laatste 5 wedstrijden een zelfde serie neerzet als in de laatste 5 wedstrijden dan wordt Ajax kampioen.

Dus jij denkt dat Ajax minimaal een punt pakt tegen PSV en de rest wint?

@west: technisch directeur en trainer zijn twee totaal verschillende functies. Mogelijk is Bosz voor de eerste functie gewoon niet geschikt. Als trainer heeft hij naar de mogelijkheden uitstekende gepresteerd bij o.a. Heracles en Vitesse. Hij heeft een duidelijke filosofie en kan zijn spelers goed motiveren. Het is slechts een kwestie van tijd voordat hij daadwerkelijk prijzen gaat pakken.

Gretz schreef:
@west: technisch directeur en trainer zijn twee totaal verschillende functies. Mogelijk is Bosz voor de eerste functie gewoon niet geschikt.

Dat gaf ik ook aan: het zijn 2 verschillende functies. Alleen is het niet 'mogelijk niet geschikt' als TD, maar 'volkomen ongeschikt'. Dat is wel gebleken. En dan zeg ik het netjes.

Nicolage Rico schreef:
Voetbal is inderdaad erg onvoorspelbaar. Vandaar ook dat ik nog niet roep dat Feyenoord kampioen wordt - met slechts 3 punten voorsprong, nog 5 wedstrijden te gaan, waarvan 3 lastig.

Feyenoord staat 3,5 punt voor, om Kuijt te citeren. Dat doelsaldo is niet onbelangrijk. En ook het zelfvertrouwen is groot, zelfs na zo'n rotwedstrijd in Amsterdam: ook dat is niet onbelangrijk. En Ajax moet nog naar Eindhoven: dus niet te veel piekeren! ?

west schreef:
(quote)

Dat gaf ik ook aan: het zijn 2 verschillende functies. Alleen is het niet 'mogelijk niet geschikt' als TD, maar 'volkomen ongeschikt'. Dat is wel gebleken. En dan zeg ik het netjes.

Onder zijn bewind werd wel de KNVB-beker gewonnen. De slechte financiële situatie was al in de periode voor Bosz veroorzaakt.

Van het recordtransferbedrag dat Feyenoord ontving voor de verkoop van het vermaarde spitsenduo Kuijt en Kalou (K2) kon slechts een klein deel in nieuwe spelers worden geïnvesteerd. De nieuwe trainer Bert van Marwijk wist Giovanni van Bronckhorst, Roy Makaay, Tim de Cler en Kevin Hofland warm te maken om naar Feyenoord te komen. Bosz liet van zich horen door Denny Landzaat voor de neus van Ajax weg te kapen.

Bosz moest creatief zijn met een klein budget. Ik weet nog dat de reacties erg enthousiast waren toen deze ervaren spelers werden aangetrokken. Niemand kon bevroeden dat ze allemaal niet zouden brengen wat er van gehoopt werd. Van Bronckhorst, Makaay en Hofland kwamen van topclubs en waren een aantal jaar jonger dan Kuijt toen hij terugkeerde. Ik zou de schuld eerder in de schoenen schuiven van de spelers dan van Bosz.

Twee zorgen minder; Jorgensen en Kongolo zijn inzetbaar tegen Zwolle.

Gretz schreef:
Bosz moest creatief zijn met een klein budget. Ik weet nog dat de reacties erg enthousiast waren toen deze ervaren spelers werden aangetrokken. Niemand kon bevroeden dat ze allemaal niet zouden brengen wat er van gehoopt werd. Van Bronckhorst, Makaay en Hofland kwamen van topclubs en waren een aantal jaar jonger dan Kuijt toen hij terugkeerde. Ik zou de schuld eerder in de schoenen schuiven van de spelers dan van Bosz.

Waar het om gaat: Bosz nam een véél te groot risico door bakken geld te investeren met het idee dat Feyenoord de CL MOEST halen. In de winterstop stonden ze overigens nog gedeeltelijk bovenaan (samen met PSV).

Het budget was niet zo klein hoor. Zeker het salarisbudget niet, als je weet wat Makaay & co verdienden.

Gullit en Wotte hadden Feyenoord al met een berg rommel achter gelaten, maar Bosz heeft Feyenoord totaal de vernieling in gebracht.

Waarom ontzie je Bosz zo Gretz? Omdat hij nu trainer is van Ajax? En dit is niet flauw bedoeld hoor. Mijnheer Bosz heeft simpelweg veel te veel geld uitgeven. Geld dat er niet was en zo de problemen die er al waren, nog veel erger gemaakt. Natuurlijk waren er ook andere betrokkenen, maar hij was één van de hoofdschuldigen van alle ellende.

Edit: ik wilde er verder niet meer op ingaan, maar zie vooral het bericht van Nicolage Rico hierboven. Hij gokte inderdaad o.a. op het halen van de CL. Dat kan je simpelweg niet doen. Ook de verwijzing naar het salarisbudget is heel terecht.

west schreef:
Dit Feyenoord,
Gefeliciteerd met één ruime overwinning tegen de nummer laatst, maar ondertussen heeft Feyenoord buitenshuis al maanden geen comfortabele overwinning geboekt. Ook dat is realiteitszin.

Ajax heeft de laatste jaren, wanneer het moest, gewonnen in Eindhoven. Ook dat is realiteitszin. En met 4 punten verschil is de kans groter dat PSV nergens meer voor speelt dan dat Utrecht nu al denkt klaar te zijn met het seizoen.

chevy93 schreef:
maar ondertussen heeft Feyenoord buitenshuis al maanden geen comfortabele overwinning geboekt. Ook dat is realiteitszin.

Ajax wel dan?

En met 4 punten verschil is de kans groter dat PSV nergens meer voor speelt dan dat Utrecht nu al denkt klaar te zijn met het seizoen.

PSV wil natuurlijk ALTIJD winnen tegen Ajax. Daarnaast is er dan - als het goed is - nog steeds kans om 2e te worden. Als ze winnen is het nog maar 1 punt en Ajax moet dan nog naar Willem II. Zou raar zijn als PSV de wedstrijd tegen Ajax laat lopen (mochten ze niet meer dan 4 punten voor staan).

Nicolage Rico schreef:
Ajax wel dan?
Nee, maar ik roep toch ook niet Ajax wel even kampioen gaat worden?

Wat een club zeg dat Twente, beetje het epicentrum van de drugshandel in Enschede faciliteren in het stadion. Met die inkomsten worden zeker de schulden afgelost?

Bosz is natuurlijk ook een Ajacied dus vind je t gek

chevy93 schreef:
(quote)
Gefeliciteerd met één ruime overwinning tegen de nummer laatst, maar ondertussen heeft Feyenoord buitenshuis al maanden geen comfortabele overwinning geboekt.

Precies: het is er weer eens tijd voor!

Ach, met Menig in de aanval bij Zwolle maken ze toch geen doelpunt

Hij heeft anders al een menig doelpuntje gemaakt.

Gisteren had hij best mogen scoren ja...

Nicolage Rico schreef:

PSV wil natuurlijk ALTIJD winnen tegen Ajax.

Dat is zeker, overigens een meer dan terecht punt voor Twente gisteren, kregen gewoon de betere kansen.
Wel gepruts van onze " sterspeler".

west schreef:
(quote)

Precies: het is er weer eens tijd voor!
Ik verwacht dat die andere Kralingse club best bereid is daaraan mee te werken.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik verwacht dat die andere Kralingse club best bereid is daaraan mee te werken.

Wat heeft NOCKralingen hier nou mee te maken?

Rudi S schreef:
(quote)

Dat is zeker, overigens een meer dan terecht punt voor Twente gisteren, kregen gewoon de betere kansen.

PSV begon heel goed aan de tweede helft, maar na een kwartier plooide de verdediging terug en speelden de linies te ver uit elkaar. Tactisch klopte het niet, maar Cocu deed niets. Hij reageert niet echt als coach. Ze hadden beter zo door kunnen spelen voor de 1-3.

Ik weet niet of Cruijff de eerste was, maar wat ik één van zijn briljante dingen als coach vond, was dat hij bij een voorsprong wel eens een verdediger van het veld haalde voor een middenvelder/aanvaller.

Da's dus logisch

De niet PSV-ers houden de moed er nog goed in, de wel PSV-ers hebben het vorig jaar oktober al voor gezien gehouden. De landskampioen heeft het hele seizoen nog niks laten zien, waarom zou dat tegen Ajax dan in ene wel moeten lukken dan? Ze mogen al blij zijn als ze geen pak rammel krijgen van de huidige en uiteindelijke no 2 van de Eredivisie.

gigage schreef:
Ze mogen al blij zijn als ze geen pak rammel krijgen van de huidige en uiteindelijke no 2 van de Eredivisie.

Wat krijgen we nou? Wat een fatalisme. En dan te bedenken dat tot gisteren PSV 9 van de 10 wedstrijden gewonnen had dit jaar. Alleen in de Kuip werd verloren.

S P A R T A moet nu toch wel heel snel uit een ander vaatje gaan tappen!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:06 uur

geplaatst: vandaag om 06:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.