Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands
zoeken in:
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 20:21 uur
Ik denk dat de zgn hipheid van Lowlands dit jaar ook al werd bevestigd door het feit dat de kaarten al uitverkocht waren voordat er ook maar een naam bevestigd was. Hierdoor kreeg je halfvolle tenten en een ander publiek. Een publiek wat (buiten ons diehard lowlanders) volgend jaar niet meer zal komen. Het hippe publiek zal nu trots zijn en stoer kunnen vertellen dat ze naar lowlands zijn geweest, maar zullen er volgend jaar niet meer zijn. Juist omdat het hippe publiek niet de muziek kreeg de ze wilden (op een baar bands na) en het gebrek aan comfort toch wel best miste. Het zijn voornamelijk de tutjes en de populaire macho jongetjes die dit ervoor hebben gezorgd dat lowlands uitverkocht is geraakt. De echte lowlanders wilden rustig wachten op de lineup en dan een keer een kaartje bestellen. Dit gedrag herkende ik duidelijk terug binnen mijn vriendengroep, waarvan de helft geen kaartje had. En zelfs binnen de groep waarmee ik elk jaar naar lowlands ga (mannetje of 30) vond ik de hippe trend terug. Omdat dus de helt van mijn groep geen kaartje had, werden er andere mensen gezocht om de gehuurde kwibus mee te vullen. En dit waren... de niet lowlanders.
Laten we hopen dat deze trend zich niet doorzet... anders wordt het lastig om een kaartje te regelen volgend jaar.
Laten we hopen dat deze trend zich niet doorzet... anders wordt het lastig om een kaartje te regelen volgend jaar.
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 22:01 uur
De echte lowlanders wilden rustig wachten op de lineup en dan een keer een kaartje bestellen
Nou, deze Lowlander niet hoor. De line-up is toch altijd prima.
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 23:43 uur
erg genoten weer van een aantal optredens, maar ik miste toch wat echte uitschieters.
top 10 van concerten
1, villagers ( dat was echt wel mooi hoor,gaan we nog wel wat van horen)
2. The low Anthem ( prachtig)
3.. band of horses ( lekker stevige set)
3. the national ( wat een beleving)
4. tim knol ( pieken op zo'n belangrijk moment , kippenvel)
5. Specials ( geslaagd feestje)
6. Holy Fuck ( zoals altijd magistraal)
7. Mumford & Sons (ondanks drukte)
8. Yeasayer
9. Surfer Blood
10. Caribou
top 10 van concerten
1, villagers ( dat was echt wel mooi hoor,gaan we nog wel wat van horen)
2. The low Anthem ( prachtig)
3.. band of horses ( lekker stevige set)
3. the national ( wat een beleving)
4. tim knol ( pieken op zo'n belangrijk moment , kippenvel)
5. Specials ( geslaagd feestje)
6. Holy Fuck ( zoals altijd magistraal)
7. Mumford & Sons (ondanks drukte)
8. Yeasayer
9. Surfer Blood
10. Caribou
0
geplaatst: 26 augustus 2010, 00:00 uur
Oja een lijstje altijd leuk 
1. Caribou
2. Major Lazer
3. The Hundred in the Hands
4. Plastikman
5. Surfer Blood
6. Vieux Farka Toure
7. Yeasayer
8. The xx
9. The National
10. And So I Watch You From Afar
11. Typhoon & NCC
12. King Midas Sound
13. Broken Bells
14. Tame Impala
15. Local Natives

1. Caribou
2. Major Lazer
3. The Hundred in the Hands
4. Plastikman
5. Surfer Blood
6. Vieux Farka Toure
7. Yeasayer
8. The xx
9. The National
10. And So I Watch You From Afar
11. Typhoon & NCC
12. King Midas Sound
13. Broken Bells
14. Tame Impala
15. Local Natives
0
geplaatst: 26 augustus 2010, 09:54 uur
1. Moss
2. The National
3. Foals
4. Band of Horses
5. Queens of the Stone Age
6. Broken Bells
7. The xx
8. Yeasayer
9. Beach House
10. Frightened Rabbit
2. The National
3. Foals
4. Band of Horses
5. Queens of the Stone Age
6. Broken Bells
7. The xx
8. Yeasayer
9. Beach House
10. Frightened Rabbit
0
geplaatst: 26 augustus 2010, 19:46 uur
1. LCD Soundsystem (helemaal los)
2. Jónsi (ben geen Sigur Ros fan, maar dit solo-optreden zorgde echt voor kippevel)
3. The National (brok in de keel)
4. Moss (geweldige show, misschien nog wel beter dan het afsluitende optreden in paradiso afgelopen zomer)
5. Yeasayer (heerlijk meeswingen)
6. Flying Lotus (inventieve beats, en verrassende overgangen)
7. Mark Lanegan (want het is Mark Lanegan)
8. Beach House (relaxed uitblazen na LCD)
9. Mumford and Sons (perfect vanaf de heuvel naast de Alfa)
10. The Gaslight Anthem (degelijk en fijn meezingbaar)
2. Jónsi (ben geen Sigur Ros fan, maar dit solo-optreden zorgde echt voor kippevel)
3. The National (brok in de keel)
4. Moss (geweldige show, misschien nog wel beter dan het afsluitende optreden in paradiso afgelopen zomer)
5. Yeasayer (heerlijk meeswingen)
6. Flying Lotus (inventieve beats, en verrassende overgangen)
7. Mark Lanegan (want het is Mark Lanegan)
8. Beach House (relaxed uitblazen na LCD)
9. Mumford and Sons (perfect vanaf de heuvel naast de Alfa)
10. The Gaslight Anthem (degelijk en fijn meezingbaar)
0
geplaatst: 26 augustus 2010, 20:25 uur
1. National
2. Staff Benda Bilili
3. Massive Attack
4. Jonsi
5. Triggerfinger
6. Specials
7. Mumford and Sons
8. Beach House
9. Foals
10. LCD Soundsystem
2. Staff Benda Bilili
3. Massive Attack
4. Jonsi
5. Triggerfinger
6. Specials
7. Mumford and Sons
8. Beach House
9. Foals
10. LCD Soundsystem
0
geplaatst: 26 augustus 2010, 22:57 uur
1. Massive Attack
2. The National
3. The XX
4. Serj Tankian
5. Caribou
6. And so I watch you from afar
7. LCD Soundsystem
8. Foals
9. Moss
10.Blaudzun
2. The National
3. The XX
4. Serj Tankian
5. Caribou
6. And so I watch you from afar
7. LCD Soundsystem
8. Foals
9. Moss
10.Blaudzun
0
geplaatst: 26 november 2010, 15:42 uur
In Muziek > Nieuws > Lowlands binnen twee uur uitverkocht:
Lowlands binnen twee uur uitverkocht
AMSTERDAM - Alle kaarten voor het festival Lowlands in Biddinghuizen zijn vrijdag uitverkocht. Er zijn alleen nog CJP-kaarten beschikbaar. Dat bevestigt Bente Bolman, communicatiemanager van Lowlands, tegenover NU.nl.
"Er komen in de loop van de dag altijd nog wat reserveringen vrij van mensen die niet genoeg geld op hun rekening hadden staan. Die komen vandaag vrij, maar zullen ook vandaag weer verkocht worden verwacht ik."
CJP
Er zijn in totaal zo'n 45.000 kaarten in twee uur tijd verkocht. De voorverkoop van Lowlands 2011 startte vrijdag om 11.00 uur. Een kaartje kost 165 euro. Lowlands heeft met CJP een speciale deal voor de verkoop van kaartjes aan CJP-kaarthouders. In totaal zijn er 10.000 CJP-kaarten beschikbaar, hoeveel er daarvan al verkocht zijn, kon Bolman niet zeggen.
Btw-verhoging
De kaarten voor Lowlands gaan normaal gesproken in februari in de verkoop. De laatste editie was binnen acht dagen uitverkocht. Dit jaar startte de verkoop eerder wegens de geplande btw-verhoging van 6 naar 20 procent.
Het populaire muziekfestival in Biddinghuizen wordt volgend jaar gehouden op 19, 20 en 21 augustus.
Lowlands binnen twee uur uitverkocht
AMSTERDAM - Alle kaarten voor het festival Lowlands in Biddinghuizen zijn vrijdag uitverkocht. Er zijn alleen nog CJP-kaarten beschikbaar. Dat bevestigt Bente Bolman, communicatiemanager van Lowlands, tegenover NU.nl.
"Er komen in de loop van de dag altijd nog wat reserveringen vrij van mensen die niet genoeg geld op hun rekening hadden staan. Die komen vandaag vrij, maar zullen ook vandaag weer verkocht worden verwacht ik."
CJP
Er zijn in totaal zo'n 45.000 kaarten in twee uur tijd verkocht. De voorverkoop van Lowlands 2011 startte vrijdag om 11.00 uur. Een kaartje kost 165 euro. Lowlands heeft met CJP een speciale deal voor de verkoop van kaartjes aan CJP-kaarthouders. In totaal zijn er 10.000 CJP-kaarten beschikbaar, hoeveel er daarvan al verkocht zijn, kon Bolman niet zeggen.
Btw-verhoging
De kaarten voor Lowlands gaan normaal gesproken in februari in de verkoop. De laatste editie was binnen acht dagen uitverkocht. Dit jaar startte de verkoop eerder wegens de geplande btw-verhoging van 6 naar 20 procent.
Het populaire muziekfestival in Biddinghuizen wordt volgend jaar gehouden op 19, 20 en 21 augustus.
0
geplaatst: 26 november 2010, 16:20 uur
Het zou leuk zijn als Lowlands nu alleen maar schlager programmeert. 
Als ze echt zoveel sympathie met het publiek hadden, waarom dan de kale prijzen verhogen? Nu is het alleen maar 'kijk ons eens rebels zijn' en ondertussen een hoop extra rente vangen. Tikje cynisch misschien...

Gerards Dream schreef:
Als ze echt zoveel sympathie met het publiek hadden, waarom dan de kale prijzen verhogen? Nu is het alleen maar 'kijk ons eens rebels zijn' en ondertussen een hoop extra rente vangen. Tikje cynisch misschien...
0
geplaatst: 26 november 2010, 16:40 uur
herman schreef:

(quote)
Ze hadden ook wel uitverkocht met 19% btw, nu is het geld er al en nog helemaal geen namen, lijkt me ook dat ze zo enorm veel rente kunnen vangen.
0
geplaatst: 26 november 2010, 17:34 uur
Pff, blij dat ik CJP-lid ben. Ik kwam er vanmorgen niet doorheen en moest toen weg. Toen ik 's middags terugkwam was het al uitverkocht! Gelukkig zijn er kaarten gereserveerd voor CJP'ers.
Heb mijn vriendin ook direct maar ingeschreven voor een CJP-lidmaatschap zodat ik ook voor haar direct nog een kaartje kon kopen (CJP kost €15 en je krijgt meteen €10 korting; zo heb je met €5 korting in één jaar je kaart er al uit dus). Eind goed al goed dus voor ons, maar ik denk dat velen achter het net gevist hebben...
Heb mijn vriendin ook direct maar ingeschreven voor een CJP-lidmaatschap zodat ik ook voor haar direct nog een kaartje kon kopen (CJP kost €15 en je krijgt meteen €10 korting; zo heb je met €5 korting in één jaar je kaart er al uit dus). Eind goed al goed dus voor ons, maar ik denk dat velen achter het net gevist hebben...
0
geplaatst: 26 november 2010, 18:03 uur
Het was idd flink frustrerend vanochtend. Om 10 uur kaartjes voor Beady Eye gekocht wat allemaal prima ging. Beetje rond blijven kijken op de site en om klokslag 11 uur... plat. Maar gelukkig na een hoop geklooi toch nog 4 kaartjes kunnen bemachtigen. 

0
geplaatst: 26 november 2010, 19:43 uur
Uitverkocht en het program is nog niet bekend.
Jan Smit, K3, Marco Borsato?
Jan Smit, K3, Marco Borsato?
0
geplaatst: 26 november 2010, 19:51 uur
Binnen 2 uur uitverkocht
. Ik dacht echt omg.
Maar misschien lukt het nog om van marktplaats of zo te kopen. Heeft iemand dat ooit gedaan?
. Ik dacht echt omg.
Maar misschien lukt het nog om van marktplaats of zo te kopen. Heeft iemand dat ooit gedaan?
0
geplaatst: 26 november 2010, 20:01 uur
Ik denk dat Neil Young komt
(Die smilie staat er niet voor niets achter. Maar verder hoop ik dat de volgende bands komen:
1. Radiohead
2. Motorpsycho
3. dEUS
4. Mogwai
5. Interpol
6. Arcade Fire
7. De Jeugd Van Tegenwoordig
8. Sigur Rós
9. Queens of the Stone Age
10. Elbow
11. Grinderman (of Nick Cave)
12. Prodigy
13. Warpaint
14. Pearl Jam
15. Aphex Twin
16. The National
17. Antony And The Johnsons
18. Eels
19. Swans
20. Daniel Norgren
Verder wil ik ook de White Stripes, Swell Season, Patrick Watson en Moss (nog een keer) zien.
(Die smilie staat er niet voor niets achter. Maar verder hoop ik dat de volgende bands komen:1. Radiohead
2. Motorpsycho
3. dEUS
4. Mogwai
5. Interpol
6. Arcade Fire
7. De Jeugd Van Tegenwoordig
8. Sigur Rós
9. Queens of the Stone Age
10. Elbow
11. Grinderman (of Nick Cave)
12. Prodigy
13. Warpaint
14. Pearl Jam
15. Aphex Twin
16. The National
17. Antony And The Johnsons
18. Eels
19. Swans
20. Daniel Norgren
Verder wil ik ook de White Stripes, Swell Season, Patrick Watson en Moss (nog een keer) zien.
0
geplaatst: 26 november 2010, 20:24 uur
Zelfs al komt er een kwart van wat je opnoemt heb je een fantastisch festival 

0
geplaatst: 26 november 2010, 20:53 uur
Wat een gezeik is dat Lowlands toch geworden. Ik wist nog niet eens dat de kaartjes te koop waren. Ik wil best gaan in 2011. Maar ik ben gewend dat de kaartjes rond maart in de verkoop gaan. Waarom dat nu ineens niet zo is, is mij een raadsel. Lowlands is wat mij betreft ook passé. Ik ga voor volgend jaar de mogelijkheden wat betreft Pukkelpop eens bekijken. Die hebben vaak toch een betere line-up. Dit massale kaartverkoopgedrag geeft aan dat Lowlands echt hip aan het worden is. En niet alleen voor de niet-hippe mensen in de samenleving, maar ook voor het 3fm publiek.
0
geplaatst: 26 november 2010, 21:24 uur
Dn!S schreef:
Wat een gezeik is dat Lowlands toch geworden. Ik wist nog niet eens dat de kaartjes te koop waren. Ik wil best gaan in 2011. Maar ik ben gewend dat de kaartjes rond maart in de verkoop gaan. Waarom dat nu ineens niet zo is, is mij een raadsel.
Wat een gezeik is dat Lowlands toch geworden. Ik wist nog niet eens dat de kaartjes te koop waren. Ik wil best gaan in 2011. Maar ik ben gewend dat de kaartjes rond maart in de verkoop gaan. Waarom dat nu ineens niet zo is, is mij een raadsel.
Voor degenen die de media niet zo gevolgd hebben: dat heeft de organisatie gedaan om de aanstaande BTW-verhoging (van 6 naar 19%) voor te zijn. Scheelt zo €20,- per kaartje.
0
geplaatst: 26 november 2010, 22:41 uur
Gerards Dream schreef:
Dit jaar startte de verkoop eerder wegens de geplande btw-verhoging van 6 naar 20 procent.
Dit jaar startte de verkoop eerder wegens de geplande btw-verhoging van 6 naar 20 procent.
20! %?

0
geplaatst: 26 november 2010, 22:45 uur
Ja, waar dat opeens vandaan komt... De BTW gaat van 6% naar 19%. Allemaal links media die dat naar boven afronden.
Een tikje onzorgvuldig is het wel, net als dat je vaak leest dat de kaartjes 13% duurder worden, maar dat is volgens mij ook niet waar: 119/106*100=112,26 (dus een prijstoename van 12,26%).
Een tikje onzorgvuldig is het wel, net als dat je vaak leest dat de kaartjes 13% duurder worden, maar dat is volgens mij ook niet waar: 119/106*100=112,26 (dus een prijstoename van 12,26%).
0
geplaatst: 26 november 2010, 23:30 uur
Paalhaas schreef:
Voor degenen die de media niet zo gevolgd hebben: dat heeft de organisatie gedaan om de aanstaande BTW-verhoging (van 6 naar 19%) voor te zijn. Scheelt zo €20,- per kaartje.
(quote)
Ah ok, goed in dat geval is het wel netjes van ze. Dan neem ik het eerste deel van mijn tirade terug maar het deel over dat Lowlands te hip is blijf ik achter staan

0
Gallow
geplaatst: 27 november 2010, 09:47 uur
Nou ja, netjes, het scheelt ze zelf natuurlijk ook bakken met geld. Daarnaast geeft het ook wel een mooi beeld van Lowlands, de kaartjes kopen ze toch wel, of er nu al namen bekend zijn of niet.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 november 2010, 10:54 uur
Paalhaas schreef:
(quote)
Ik vernam van vrienden dat de kaartjes sowieso al 20 euro duurder waren dan vorig jaar. En dan lopen ze sociaal te doen dat ze de kaarten van tevoren verkopen zodat mensen 20 euro besparen, bah.
0
geplaatst: 27 november 2010, 11:21 uur
Kwestie van niet de juiste vrienden hebben (in ieder geval voor dit stukje informatieverstrekking)......
Hoe dan ook, te hip of niet, Lowlands blijkt een fantastisch merk te zijn, waarbij de vraag het aanbod veruit overstijgt. Zal toch ook wel met kwaliteit te maken hebben en het vertrouwen dat festivalgangers hebben in de organisatie. Aan Lowlands elk jaar weer de opdracht dat vertrouwen waar te maken, tot nu toe lukt dat voor mij uitstekend.
Hoe dan ook, te hip of niet, Lowlands blijkt een fantastisch merk te zijn, waarbij de vraag het aanbod veruit overstijgt. Zal toch ook wel met kwaliteit te maken hebben en het vertrouwen dat festivalgangers hebben in de organisatie. Aan Lowlands elk jaar weer de opdracht dat vertrouwen waar te maken, tot nu toe lukt dat voor mij uitstekend.
* denotes required fields.