Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 november 2010, 12:20 uur
Geen 20 euro dus, maar wel weer een tientje extra:
2009: Kaarten kosten €150 inclusief servicekosten
2010: Een Lowlandskaart kost dit jaar €155,- inclusief €10,- servicekosten.
2011: €165,- (inclusief €10,- servicekosten).
Maar dat het uitverkocht is zegt eigenlijk al dat Lowlands helemaal niet om de muziek draait.
Mensen zeggen ook altijd dat ze om de sfeer en de ervaring gaan....
Tja, ik denk dan toch wie koopt er nou een peperduur kaartje terwijl er niet eens bekend is of de bands wel in je straatje vallen?
2009: Kaarten kosten €150 inclusief servicekosten
2010: Een Lowlandskaart kost dit jaar €155,- inclusief €10,- servicekosten.
2011: €165,- (inclusief €10,- servicekosten).
Maar dat het uitverkocht is zegt eigenlijk al dat Lowlands helemaal niet om de muziek draait.
Mensen zeggen ook altijd dat ze om de sfeer en de ervaring gaan....
Tja, ik denk dan toch wie koopt er nou een peperduur kaartje terwijl er niet eens bekend is of de bands wel in je straatje vallen?
0
geplaatst: 27 november 2010, 13:40 uur
Naar lowlands ga je voor de sfeer!! Om even een paar dagen in een vredelievend dorpje rond te lopen!! Lekker een biertje te drinken en vele rare lowlands momenten mee te maken!! Muziek is een mooie bijkomstigheid!!
0
geplaatst: 27 november 2010, 13:44 uur
Toen ik nog naar Lowlands ging, lang lang geleden was dat toch echt voor de muziek.
Maar goed mischien is dat in de loop van de jaren wel veranderd en is de sfeer belangrijker geworden.
Maar goed mischien is dat in de loop van de jaren wel veranderd en is de sfeer belangrijker geworden.
0
geplaatst: 27 november 2010, 14:46 uur
laboomzaa schreef:
Naar lowlands ga je voor de sfeer!! Om even een paar dagen in een vredelievend dorpje rond te lopen!! Lekker een biertje te drinken en vele rare lowlands momenten mee te maken!! Muziek is een mooie bijkomstigheid!!
Dat is dus precies waar ik een hekel aan heb. Er zijn zoveel plaatsen waar je 's zomers heen kunt gaan en jezelf helemaal klem kan zuipen en een hoop gekkigheid meemaakt. De sfeermensen beïnvloeden helaas ook de programmering, die meer en meer de pinkpop kant op gaat.
0
geplaatst: 27 november 2010, 15:18 uur
Eens met Dn!S. Zou leuk zijn als Lowlands terug ging naar de roots en weer wat alternatiever ging programmeren.
Als je van moderne muziek houdt en een beetje brede muzieksmaak hebt zit je altijd wel goed op Lowlands.
Ik vind festivals altijd wel leuk, maar nu Lowlands steeds populairder wordt zou er eigenlijk een festival in het gat moeten duiken dat Lowlands steeds meer laat liggen. Zoals Lowlands halverwege de jaren '90 een alternatief was voor Pinkpop, is er nu eigenlijk een alternatief voor Lowlands nodig... Een leuk alternatief festival voor 30k mensen met kaartjes voor 65 euro.
Stijn_Slayer schreef:
Als je van moderne muziek houdt en een beetje brede muzieksmaak hebt zit je altijd wel goed op Lowlands.
Ik vind festivals altijd wel leuk, maar nu Lowlands steeds populairder wordt zou er eigenlijk een festival in het gat moeten duiken dat Lowlands steeds meer laat liggen. Zoals Lowlands halverwege de jaren '90 een alternatief was voor Pinkpop, is er nu eigenlijk een alternatief voor Lowlands nodig... Een leuk alternatief festival voor 30k mensen met kaartjes voor 65 euro.
0
geplaatst: 27 november 2010, 16:30 uur
De sfeer makers zijn heel belangrijk op Lowlands. Ik zelf ben inmiddels al een stuk of 14 keer geweest...en tuurlijk ook voor muziek...maar meer nog voor de sfeer. Zonder die sfeer zou lowlands niet meer bestaan. Vroeger was het natuurlijk beter. Wie kent nog het paddestoelen-reuzenrad...zorgde voor veeel sfeer, 's morgens met je brakke kop mediteren of aerobicen. De Foxtrot tent was geniaal!!! Ik heb er gorefest ontdekt...niet omdat het heel goed is maar omdat de sfeer zooooo lekker was. 's nachts een vriend de tent in zien rennen met een honcho!!1 Omdat hij na het seksen moest plassen, zich omdraaide en de tent kwijt was. En gelukkig een honcho vond....ach...ik ben oud en trek het allemaal niet meer!! Maar ik zal de sfeer nooit vergeten!!
0
geplaatst: 27 november 2010, 16:31 uur
herman schreef:
Zal je helaas met de recente bezuinigingen moeilijk voor elkaar krijgen. Tenzij je het onafhankelijk weet te financieren. Maar ik ben het er wel mee eens.
0
geplaatst: 27 november 2010, 16:34 uur
Paddestoelen reuzenrad
Dat was inderdaad geweldig, vaak ingezeten toen.
Dat was inderdaad geweldig, vaak ingezeten toen.
0
geplaatst: 27 november 2010, 16:34 uur
Nog even over de programmering...ik denk dat het meer vraag en aanbod is van de jeugd an tegenwoordig!! En daarbij staan vaak dezelfde artiesten op meerdere festivals. Je kan niet iedereen plezieren.
Tip van Vincent: Ga voor de sfeer!!
Tip van Vincent: Ga voor de sfeer!!

0
geplaatst: 1 december 2010, 19:45 uur
0
geplaatst: 1 december 2010, 22:26 uur
herman schreef:
Eens met Dn!S. Zou leuk zijn als Lowlands terug ging naar de roots en weer wat alternatiever ging programmeren.
Ik vind dat Lowlands vanaf midden tot eind jaren '90 niet wezenlijk meer veranderd is qua programering. Behalve de eeuwig coole oude gasten die ze op een gegeven moment gingen programeren misschien (Motorhead, Pixies, Iggy Pop). Eigenlijk vanaf de eerste keer dat het uitverkocht (volgens mij was dat in '98 of '99) niet meer. Maar een festival zoals je voorstelt is iets dat ik al jaren roep. Into The Great White Open komt een beetje in de richting, maar is nog niet helemaal wat ik bedoel.
Ik ben 13 x geweest, fantastische tijden gehad, mar Lowlands en ik zijn wat uit elkaar gegroeid en dat ligt vooral aan mij. En aan het feit dat het zo snel is uitverkocht tegenwoordig. Er is niet eens meer tijd om te twijfelen of ik wil gaan. De kans was klein geweest, maar met een aansprekend programma en ineens een lowlands-bui had he misschien ook wel anders kunnen worden.
65 euro is wel heel erg goedkoop, dat lijkt me niet helemaal haalbaar, tenzij je voor een dag gaat.
0
geplaatst: 3 december 2010, 08:36 uur
Een leuk alternatief festival voor 30k mensen met kaartjes voor 65 euro.
Haldern
0
geplaatst: 3 december 2010, 19:19 uur
Zoiets ja, maar dan binnen de landsgrenzen. Moet mogelijk zijn toch?
Wat betreft het al dan niet alternatiever programmeren: da's ook perceptie inderdaad. Destijds vond ik het alternatiever, maar dat kwam ook omdat ik er toen lang niet zo diep in zat als nu.
Wat betreft het al dan niet alternatiever programmeren: da's ook perceptie inderdaad. Destijds vond ik het alternatiever, maar dat kwam ook omdat ik er toen lang niet zo diep in zat als nu.
0
geplaatst: 3 december 2010, 19:22 uur
Dwejkk_ schreef:
Groot deel line-up nu al bekend!!
Yfrog Photo : yfrog.com/nb9eu01j - Shared by geerdinkjochem
Groot deel line-up nu al bekend!!

Yfrog Photo : yfrog.com/nb9eu01j - Shared by geerdinkjochem
Nelly Furtado

0
geplaatst: 6 december 2010, 16:38 uur
starbright boy schreef:
Maar een festival zoals je voorstelt is iets dat ik al jaren roep. Into The Great White Open komt een beetje in de richting, maar is nog niet helemaal wat ik bedoel.
Maar een festival zoals je voorstelt is iets dat ik al jaren roep. Into The Great White Open komt een beetje in de richting, maar is nog niet helemaal wat ik bedoel.
Nieuws op Festivalinfo : Nijmegen krijgt festival à la Lowlands
Misschien gaat het wat worden. Ik ben benieuwd.
0
geplaatst: 7 december 2010, 16:16 uur
Tja, zullen we het dan nu eens gaan hebben over wat er wel en niet geprogrammeerd moet worden?
Doe mij maar wat uit dit rijtje:
Radiohead
Sigur Rós
The National (kleine kans, stond er dit jaar al)
Arcade Fire (grote kans, ze staan nog helemaal niet in Nederland gepland)
TV on the Radio (die hebben echter een pauze)
Elbow
The White Stripes
De Staat
Eels
Doe mij maar wat uit dit rijtje:
Radiohead
Sigur Rós
The National (kleine kans, stond er dit jaar al)
Arcade Fire (grote kans, ze staan nog helemaal niet in Nederland gepland)
TV on the Radio (die hebben echter een pauze)
Elbow
The White Stripes
De Staat
Eels
0
geplaatst: 8 december 2010, 14:01 uur
Oh de wishlist zijn er alweer, leuk!
Doe mij maar iets uit het volgende rijtje:
Daft punk
Radiohead
Sigur Rós
Rammstein
S.o.a.d.
RATM
Infected Mushroom (niet te doen @ Sziget, zo druk)
Typhoon
ik heb trouwens nog geen kaartjes via de post binnen.. m'n vriend overigens wel, terwijl hij later dan ik heeft besteld ¬¬
Doe mij maar iets uit het volgende rijtje:
Daft punk
Radiohead
Sigur Rós
Rammstein
S.o.a.d.
RATM
Infected Mushroom (niet te doen @ Sziget, zo druk)
Typhoon
ik heb trouwens nog geen kaartjes via de post binnen.. m'n vriend overigens wel, terwijl hij later dan ik heeft besteld ¬¬
0
geplaatst: 8 december 2010, 17:08 uur
levenvergeten schreef:
Into the Great Wide Open?
(quote)
Into the Great Wide Open?
De kaartjes daarvan zijn bijna 50% duurder geworden helaas.

0
geplaatst: 22 januari 2011, 01:41 uur
Carolaah schreef:
Radiohead
Rammstein
Typhoon
Radiohead
Rammstein
Typhoon
Vampire Weekend
White Lies
The National
Kings of Leon
Prodigy
Gorillaz
Sticks
The Roots
0
geplaatst: 31 januari 2011, 22:22 uur
Bands waarop ik hoop (met een * zie ik ook wel gebeuren):
Belle and Sebastian *
Pulp
Warpaint *
Deerhunter
Kanye West
Fleet Foxes *
Arcade Fire *
The Roots
Wire
Vampire Weekend
Janelle Monáe
Four Tet
Q-Tip (stond vorig jaar op dat gelekte lijstje)
Cut Copy *
Raphael Saadiq
Daft Punk
Bands die ik verwacht tegen te komen op het affiche:
Dropkick Murphys
De Jeugd van Tegenwoordig
James Blake
Agnes Obel
Boef en de Gelogeerde Aap
Editors / Kaiser Chiefs / The Kooks (de standaard Alphanaampjes)
Boys Noize
White Lies
Duck Sauce
Eefje de Visser
Belle and Sebastian *
Pulp
Warpaint *
Deerhunter
Kanye West
Fleet Foxes *
Arcade Fire *
The Roots
Wire
Vampire Weekend
Janelle Monáe
Four Tet
Q-Tip (stond vorig jaar op dat gelekte lijstje)
Cut Copy *
Raphael Saadiq
Daft Punk
Bands die ik verwacht tegen te komen op het affiche:
Dropkick Murphys
De Jeugd van Tegenwoordig
James Blake
Agnes Obel
Boef en de Gelogeerde Aap
Editors / Kaiser Chiefs / The Kooks (de standaard Alphanaampjes)
Boys Noize
White Lies
Duck Sauce
Eefje de Visser
0
geplaatst: 13 februari 2011, 18:29 uur
De eerste namen:
- Trentemøller
- capcap... cap (nooit van gehoord, iig hebben ze zichzelf bevestigd: myspace
En dan nog De Jeugd van Tegenwoordig die bevestigd zijn door Giel Beelen, waarschijnlijk heeft hij wel gelijk.
- Trentemøller
En dan nog De Jeugd van Tegenwoordig die bevestigd zijn door Giel Beelen, waarschijnlijk heeft hij wel gelijk.
0
geplaatst: 13 februari 2011, 18:49 uur
Dwejkk_ schreef:
De eerste namen:
- Trentemøller
De eerste namen:
- Trentemøller
Trentemoller is wel vet nieuws op zich, hou er niet zo van, maar zeker vet om live te zien denk ik!
Capcap... cap heb ik ook nooit wat van gehoord, ook niet echt veel van te vinden...
Jeugd van Tegenwoordig is wel grappig, ook niet echt bijzonder en was ook wel te verwachten natuurlijk!
Nog niks officieel van LowLands, hoop dat er snel wat bekend gemaakt wordt!
0
geplaatst: 21 februari 2011, 19:12 uur
Als zulke namen komen dan baal ik weer dat ik geen kaartje heb. 

0
knakbol
geplaatst: 24 februari 2011, 08:55 uur
Fleet Foxes hebben inderdaad al bevestigd. Heerlijk!
Ik hoop op de volgende namen (sterretje verwcht ik ook wel eigenlijk)
-Elbow*
-The tallest man on earth
-The Strokes
-The Boxer rebellion*
-Beach House
-De Staat*
-Crystal Fighters
-Black keys
-Eefje de Visser*, lekker op de zondagmiddag
-Warpaint*
Ik hoop op de volgende namen (sterretje verwcht ik ook wel eigenlijk)
-Elbow*
-The tallest man on earth
-The Strokes
-The Boxer rebellion*
-Beach House
-De Staat*
-Crystal Fighters
-Black keys
-Eefje de Visser*, lekker op de zondagmiddag

-Warpaint*
0
geplaatst: 25 februari 2011, 14:40 uur