Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands
zoeken in:
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 17:33 uur
Mooi zo, in November ga ik ze namelijk zien in Paradiso. Was erg benieuwd hoe ze nu spelen, en wat. Maar het doet me deugd om te horen dat ze Sister Dew speelden.
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 01:41 uur
dEUS deed het goed. Voor de rest nog niet echt topppers gezien. En laat die gasten in het publiek die op elkaar schouders zitten dat maarrergens anders doen, fijn als je daar achter staat.
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 10:59 uur
Gisteren vond ik de compilatie een stuk minder. De beste waren met afstand DeWolff en Elbow. DeWolff heb ik eind juni live gezien in de Mezz in Breda en dat was echt onvergetelijk, wat kunnen die mannen spelen! Elbow is echt niet normaal goed live. Ook Seasick Steve is erg gaaf, daar ga ik wel eens meer van opzoeken.
Het slechtste was Cage The Elephant, dat was een ramp voor mijn oren. De zang is echt afgrijselijk slecht. Voor de rest vond ik alles gemiddeld.
Het slechtste was Cage The Elephant, dat was een ramp voor mijn oren. De zang is echt afgrijselijk slecht. Voor de rest vond ik alles gemiddeld.
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 13:06 uur
Elbow was inderdaad weer erg goed, zoals ook op Pinkpop. Ben erg blij dat ik die live heb gezien
Die Guy is gewoon een geweldige zanger.
Die Guy is gewoon een geweldige zanger.
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 13:27 uur
Het is altijd een beetje gevaarlijk een optreden op Lowlands te beoordelen a.d.h.v. die beperkte beelden op tv.
Dus ik zeg het volgende met een slag om de arm....maar wat is er in vredesnaam gebeurt met die stem van Alex Turner van de Actic Monkeys?
Hij raakte werkelijk geen enkele toon zuiver...
Te veel geschreeuwd?
Dewolff was nieuw voor mij; leuke kennismaking, maar jammer dat ze er voor gekozen hebben in het engels te zingen, want het klonk wel erg als engels met klompen aan. If you catch my drift. Muzikaal vooral drummer en keyboardspeler zeer goed. Gitarist zat er ook nog wel eens naast. Maar misschien is het bij dit kluppie een kwestie van meer ervaring opdoen.
Deus als verwacht: top
Dus ik zeg het volgende met een slag om de arm....maar wat is er in vredesnaam gebeurt met die stem van Alex Turner van de Actic Monkeys?
Hij raakte werkelijk geen enkele toon zuiver...
Te veel geschreeuwd?
Dewolff was nieuw voor mij; leuke kennismaking, maar jammer dat ze er voor gekozen hebben in het engels te zingen, want het klonk wel erg als engels met klompen aan. If you catch my drift. Muzikaal vooral drummer en keyboardspeler zeer goed. Gitarist zat er ook nog wel eens naast. Maar misschien is het bij dit kluppie een kwestie van meer ervaring opdoen.
Deus als verwacht: top

0
JanBetonde2e
geplaatst: 21 augustus 2011, 21:16 uur
Sinds wanneer is Alex Turner eigenlijk zo symphatiek en vrolijk geworden bij optredens van Arctic Monkeys! Hun stage performance is meteen een stuk beter. Spelen konden ze natuurlijk al geweldig.
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 21:18 uur
Om de één of andere reden mag ik die kerel niet zo, zijn manier van doen, hoe hij uit zijn ogen kijkt, ik weet het niet, er is iets aan hem dat mij niet aanstaat
Verder een prima band met prima muziek en live ook behoorlijk sterk, daar niet van, maar er is iets aan die gozer... 
Verder een prima band met prima muziek en live ook behoorlijk sterk, daar niet van, maar er is iets aan die gozer... 
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 augustus 2011, 21:49 uur
Het Lindsey Buckingham syndroom? Of is het minder ernstig?
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 07:20 uur
niels94 schreef:
Om de één of andere reden mag ik die kerel niet zo, zijn manier van doen, hoe hij uit zijn ogen kijkt, ik weet het niet, er is iets aan hem dat mij niet aanstaat
Ik snap niet wat er niet aan te mogen valt. Hij ziet er gewoon vrolijk uit, ik vind hem er juist grappig uit zien. Beetje zo'n Beatle lijkt het wel af en toe. Dat kapsel tijdens lowlands

hoe vaak heb je hem gezien dan, die Alex Turner??
Er is trouwens wel iets aan die gozer, hij is een geniale liedjesschrijver.
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 11:06 uur
Aphex heeft zowat zijn hele oeuvre de revue laten passeren. Hij begon redelijk rustig met wat Techno -achtige dingetjes en hier en daar wat Acid. Daarna was het de beurt aan de breakbeat/breakcore om vervolgens te eindigen in een complete chaos van hardcore/tekno.
Ik vond het in ieder geval een van m'n hoogtepunten
Vooral het videomapping gedeelte op de grote schermen was een leuke toevoeging. Zie filmpje voor een compilatie van de set:
Ik vond het in ieder geval een van m'n hoogtepunten
Vooral het videomapping gedeelte op de grote schermen was een leuke toevoeging. Zie filmpje voor een compilatie van de set:
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 11:46 uur
Willie Wartaal vond het ook slecht zei hij. Was het ook, maar ze deden 'Yonkers' heel raar, ze hadden de Yonkers beats en deden vervolgens verses uit wel drie nummers door elkaar heen. En dan 100x herhalen 'Wolf Gang'. Klonk nergens naar helaas, nee... Of in elk geval dat stukje.
Aphex Twin heb ik niet gezien (werd dat wel uitgezonden eigenlijk?) maar dit ziet er echt vet uit! Ik wou dat ik daarbij was, zeg
Zijn uitpuilende ogen zijn eng
Verder niks mis met hem natuurlijk en hij is vast wel aardig, maar zo'n gevoel krijg ik altijd als ik hem zie
Was ook niet enorm serieus bedoeld. En laten we er nou maar over ophouden want dit is verschrikkelijk slecht discussievoer (ik had er ook nooit over moeten beginnen
)
Aphex Twin heb ik niet gezien (werd dat wel uitgezonden eigenlijk?) maar dit ziet er echt vet uit! Ik wou dat ik daarbij was, zeg

Snoeperd schreef:
Ik snap niet wat er niet aan te mogen valt. Hij ziet er gewoon vrolijk uit, ik vind hem er juist grappig uit zien. Beetje zo'n Beatle lijkt het wel af en toe. Dat kapsel tijdens lowlands
(quote)
Zijn uitpuilende ogen zijn eng

Verder niks mis met hem natuurlijk en hij is vast wel aardig, maar zo'n gevoel krijg ik altijd als ik hem zie
Was ook niet enorm serieus bedoeld. En laten we er nou maar over ophouden want dit is verschrikkelijk slecht discussievoer (ik had er ook nooit over moeten beginnen
)
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 11:53 uur
OFWGKTA was echt slecht. Eentje dacht volgens mij dat hij een deathmetalzanger was. 
Skunk Anansie was ijzersterk (op TV gezien), Skin is echt een waanzinnige zangeres. The Offspring kan er maar beter mee stoppen, hij zong echt knettervals. Verrassing was The Kills, de zangeres was erg gaaf, die is van The Dead Weather. En mooi dat ze nog wat van dEUS lieten zien, die uitbarsting bij Instant Street!

Skunk Anansie was ijzersterk (op TV gezien), Skin is echt een waanzinnige zangeres. The Offspring kan er maar beter mee stoppen, hij zong echt knettervals. Verrassing was The Kills, de zangeres was erg gaaf, die is van The Dead Weather. En mooi dat ze nog wat van dEUS lieten zien, die uitbarsting bij Instant Street!

0
geplaatst: 22 augustus 2011, 12:01 uur
Inderdaad, dat optreden van Instant Street was echt geweldig! Arrie, ik zou maar vast uitkijken naar je optreden, echt.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 augustus 2011, 12:01 uur
Slowgaze schreef:
Iemand die The Roots heeft gezien?
Iemand die The Roots heeft gezien?
Op tv één nummer, maar het was niet moeilijk om boven de rest uit te stijgen (van wat ze lieten zien). De meeste acts hadden één riff. Dat 'down down down' gedoe van Crystal Fighters is zo rampzalig slecht, en die andere band met een Aziatische frontvrouw had alleen één basriff.. Skun Anansie had er ook maar één als ik goed oplette, het was i.i.g. constant hetzelfde. Of die B-actrice van een zangeres bij the Kills. Hoezo geforceerd?
Verder nog Fink gezien, en toen was de maat vol.
Als The Roots nou eens die rapper ditchen en de zanger naar voren schuiven?
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 12:04 uur
The Roots was wel goed.
Van Skunk Anansie lieten ze 2 nummers zien: Weak en Hedonism. Warpaint klonk ook wel goed, daar ga ik eens meer van opzoeken. Maar de verrassing bij de compilatie op TV was Seasick Steve, die vent rockt!
The Kills vond ik wel gaaf.
Van Skunk Anansie lieten ze 2 nummers zien: Weak en Hedonism. Warpaint klonk ook wel goed, daar ga ik eens meer van opzoeken. Maar de verrassing bij de compilatie op TV was Seasick Steve, die vent rockt!

0
geplaatst: 22 augustus 2011, 12:06 uur
@ Stijn: ...Nee. Ik vond dat ene nummer nogal tegenvallen omdat die rapper zowat niet aan het woord kwam voor mijn gevoel, was erg veel zang. Wat ze deden was wel erg goed, daarom denk ik dat het een geweldig optreden was geweest. Ze hadden een ander nummer moeten laten zien.
Wat mij eigenlijk tegenviel was Zwart Licht XL. Ik had begrepen dat die live echt geweldig waren, maar wat ze nu lieten zien vond ik erg weinig bijzonder. Sowieso viel er eigenlijk best veel tegen als ik eerlijk ben
dEUS was denk ik wel het hoogtepunt. Of Elbow, die waren natuurlijk ook gewoon geniaal.
Wat mij eigenlijk tegenviel was Zwart Licht XL. Ik had begrepen dat die live echt geweldig waren, maar wat ze nu lieten zien vond ik erg weinig bijzonder. Sowieso viel er eigenlijk best veel tegen als ik eerlijk ben
dEUS was denk ik wel het hoogtepunt. Of Elbow, die waren natuurlijk ook gewoon geniaal.
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 12:12 uur
Don Cappuccino schreef:
The Roots was wel goed.
Maar de verrassing bij de compilatie op TV was Seasick Steve, die vent rockt!
The Roots was wel goed.
Maar de verrassing bij de compilatie op TV was Seasick Steve, die vent rockt!

Grappig, ik zag hem al bij Rock Werchter op tv, en ik was ook meteen verkocht bij dat optreden, hij rock inderdaad normaal! Album is ook leuk, maar niks is zo sterk als het titelnummer, maar dat is dan ook wel een van beste nummers dit jaar.
The Kills zijn inderdaad zo:

0
geplaatst: 22 augustus 2011, 12:16 uur
Op tv is het ook echt genieten, maar volgend jaar wil ik sowieso naar Lowlands. Zelfs dit jaar, waar ze volgens de kranten een wat minder programma hebben is het programma geweldig. Ik ben nu de tv uitzending van zaterdag aan het kijken. En er komen alleen maar geweldige nummer voorbij.
Agnes Obel, kende haar nog niet. Maar die kreeg het publiek wel ontroerd volgens mij. Seasick Steve kwam langs dus, Dewolff was goed, Elbow was magisch, volkskrant was ook laaiend over ze. Gelukkig heb ik ze al gezien, voor degenen die willen kunnen ze ze ook zien, ze komen naar Nederland voor een concert.
Zwart Licht zag er ook erg vet uit en Stephen Marley was ook leuk.
Agnes Obel, kende haar nog niet. Maar die kreeg het publiek wel ontroerd volgens mij. Seasick Steve kwam langs dus, Dewolff was goed, Elbow was magisch, volkskrant was ook laaiend over ze. Gelukkig heb ik ze al gezien, voor degenen die willen kunnen ze ze ook zien, ze komen naar Nederland voor een concert.
Zwart Licht zag er ook erg vet uit en Stephen Marley was ook leuk.
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 12:19 uur
Aja, Stephen Marley was ook erg goed. DeWolff en Agnes Obel heb ik gemist, met name deWolff was ik sowieso heen gegaan als ik daar geweest was. Volgend jaar ga ik ook proberen te gaan 

0
geplaatst: 22 augustus 2011, 12:31 uur
Don Cappuccino schreef:
The Roots was wel goed.
Warpaint The Roots was wel goed.

0
geplaatst: 22 augustus 2011, 12:38 uur
Warpaint was ook geweldig maar het hoogtepunt van die dag was toch echt Wild Beasts. Wat een fantastische stemmen, geweldige complexe muziek en enorme dansbaarheid biedt die band, ook live!
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 13:01 uur
Samen gaan?

Ik zie nu trouwens The Roots, wat zijn zij goed live!
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 14:50 uur
Achtereenvolgens gezien:
Vrijdag:
De jeugd van tegenwoordig, Noah and the Whale, Beardyman, The Gaslamp Killer, Borgore
Zaterdag:
Handsome Poets, Flogging Molly, Selah Sue, Amon Tobin
Zondag:
Frank Turner, De Staat, Crystal Fighters, The Roots, OFWGKTA, Skunk Anansie, Aphex Twin, Skrillex
Voor het eerst op Lowlands dat elk optreden dat ik zag gewoon goed was. Enthousiast publiek en bands die er duidelijk zin in hadden. Het hoogtepunt vond ik The Gaslamp Killer die een idioot onsamenhangende show ervan maakte. The Beatles na Jay-Z en dan wat Aaliyah en nog wat dubstep gewopwopwop. En hij ging maar door. Helaas moest hij toch echt stoppen van de Lowlandsmensen, helaas net toen hij Come to Daddy van Aphex Twin inzette. Het is ook al een hele attractie om die kerel te zien draaien. Alsof er een compleet krankzinnige dirigent bezig was.
Ook Aphex Twin vond ik erg goed. Grappige visuals die voor hilariteit zorgden toen het zieke gezicht van Aphex eerst op mensen uit het publiek werd geprojecteerd en daarna op het Nederlands elftal, de koningin en Geert Wilders.
Amon Tobin had ook een geslaagd optreden. Volgend mij deed hij heel zijn plaat ISAM en daarna nog wat losse dingetjes. De visuels waren erg indrukwekkend. Vooral toen het podium in een blokkendoos veranderde die omdonderde, ronddraaide en de ruimte in werd geslingerd.
Topeditie van Lowlands dit jaar. Goed weer (op twee buien na), veel goede optredens en een lekker relaxte sfeer. Vooral de spontane feestjes op de gekste plekken zijn elk jaar weer leuk. Waar is de Hema?
Vrijdag:
De jeugd van tegenwoordig, Noah and the Whale, Beardyman, The Gaslamp Killer, Borgore
Zaterdag:
Handsome Poets, Flogging Molly, Selah Sue, Amon Tobin
Zondag:
Frank Turner, De Staat, Crystal Fighters, The Roots, OFWGKTA, Skunk Anansie, Aphex Twin, Skrillex
Voor het eerst op Lowlands dat elk optreden dat ik zag gewoon goed was. Enthousiast publiek en bands die er duidelijk zin in hadden. Het hoogtepunt vond ik The Gaslamp Killer die een idioot onsamenhangende show ervan maakte. The Beatles na Jay-Z en dan wat Aaliyah en nog wat dubstep gewopwopwop. En hij ging maar door. Helaas moest hij toch echt stoppen van de Lowlandsmensen, helaas net toen hij Come to Daddy van Aphex Twin inzette. Het is ook al een hele attractie om die kerel te zien draaien. Alsof er een compleet krankzinnige dirigent bezig was.
Ook Aphex Twin vond ik erg goed. Grappige visuals die voor hilariteit zorgden toen het zieke gezicht van Aphex eerst op mensen uit het publiek werd geprojecteerd en daarna op het Nederlands elftal, de koningin en Geert Wilders.
Amon Tobin had ook een geslaagd optreden. Volgend mij deed hij heel zijn plaat ISAM en daarna nog wat losse dingetjes. De visuels waren erg indrukwekkend. Vooral toen het podium in een blokkendoos veranderde die omdonderde, ronddraaide en de ruimte in werd geslingerd.
Topeditie van Lowlands dit jaar. Goed weer (op twee buien na), veel goede optredens en een lekker relaxte sfeer. Vooral de spontane feestjes op de gekste plekken zijn elk jaar weer leuk. Waar is de Hema?
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 15:07 uur
niels94 schreef:
Willie Wartaal vond het ook slecht zei hij. Was het ook, maar ze deden 'Yonkers' heel raar, ze hadden de Yonkers beats en deden vervolgens verses uit wel drie nummers door elkaar heen. En dan 100x herhalen 'Wolf Gang'. Klonk nergens naar helaas, nee... Of in elk geval dat stukje.
Dat klopt niet. De VPRO knipte gewoon na elke 4 lines al naar het daaropvolgende refrein. De verses kwamen wel degelijk allemaal uit Yonkers. Misschien om niet al te veel kijkers te verliezen.
Het klonk live inderdaad wel erg slecht. Volgens mij moeten ze het gewoon met een liveband proberen te brengen (zoals bij Jimmy Fallon of MellowHype vs Bass Drum of Death) en niet met 4 tegelijkertijd door de micro brullen; iets gecontroleerder zou beter zijn.* denotes required fields.