Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands
zoeken in:
0
geplaatst: 31 januari 2012, 11:54 uur
Daar zijn ze dan eindelijk, de eerste namen!
Feist
Innervisions presents: Henrik Schwarz, Dixon en Âme (live & DJ)
Ane Brun
La Pegatina
Letlive
Blaudzun
Movits!
Me First and the Gimme Gimmes
Les Ramoneurs de Menhirs
Voor mij zijn alleen Feist en Blaudzun interessant. De rest heb ik nog nooit van gehoord
Feist
Innervisions presents: Henrik Schwarz, Dixon en Âme (live & DJ)
Ane Brun
La Pegatina
Letlive
Blaudzun
Movits!
Me First and the Gimme Gimmes
Les Ramoneurs de Menhirs
Voor mij zijn alleen Feist en Blaudzun interessant. De rest heb ik nog nooit van gehoord

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 januari 2012, 14:54 uur
Ane Brun is wel aardig. Verder ken ik alleen die maffe Blaudzun.
0
geplaatst: 31 januari 2012, 15:45 uur
Nou daar willen we natuurlijk allemaal direct 185 euro voor neer leggen!!..... maar niet heus.
0
geplaatst: 31 januari 2012, 19:18 uur
Innervisions kan behoorlijk fantastisch zijn, maar die zie ik liever in Trouw ofzo... Feist staat ook nog op mijn lijstje om eens live te zien, is ook niet echt iemand die het clubcircuit aandeed de afgelopen keer (wel Carré voor veel geld).
0
geplaatst: 31 januari 2012, 19:23 uur
Innervisions is een kleiiiiin beetje been there done that, maar een hele avond op Lowlands lijkt mij dan juist weer te gek.
0
geplaatst: 1 februari 2012, 13:59 uur
@ Herman
Ja, dat was helaas flink aan de kosten. Lowlands is een mooie mogelijkheid om haar alsnog te zien, zij het in een hele andere ambiance.
Ja, dat was helaas flink aan de kosten. Lowlands is een mooie mogelijkheid om haar alsnog te zien, zij het in een hele andere ambiance.
0
geplaatst: 4 februari 2012, 12:24 uur
Foutje bedankt.
Ik wilde mijn vorige reactie bewerken, maar ik quotte per ongeluk. Blijkbaar kan je reacties van een paar dagen terug niet meer bewerken? :S
De tekst die in de edit stond:
Heb mijn kaartje in ieder geval binnen, heeft me ongeveer drie kwartier aan frustraties gekost maar het is uiteindelijk toch wel gelukt
Ik wilde mijn vorige reactie bewerken, maar ik quotte per ongeluk. Blijkbaar kan je reacties van een paar dagen terug niet meer bewerken? :S
De tekst die in de edit stond:
Heb mijn kaartje in ieder geval binnen, heeft me ongeveer drie kwartier aan frustraties gekost maar het is uiteindelijk toch wel gelukt

0
tuktak
geplaatst: 4 februari 2012, 12:32 uur
ik vond het dit keer wel meevallen met het bestellen. in het verleden werd je er tig keer uitgekickt en storingen en alles. nu is het gewoon wachten totdat de balk blauw is en betalen en klaar. in een nog verder verleden moest je een nacht bij het postkantoor bivakkeren, nu gewoon tv kijken met een broodje en koffie. prima!
0
geplaatst: 4 februari 2012, 12:37 uur
Bij mij knalde die er contant uit, niks wachten op een blauw balkje. En uit het niets kon ik ineens tickets kiezen, daarna knalde die er steeds uit na de captcha. En op een gegeven moment kwam ik telkens op een error pagina die zei dat er geen tickets meer waren. En wederom uit het niets kon ik verder naar het betaal scherm en vanaf dat moment was alles weer stabiel.
0
geplaatst: 4 februari 2012, 12:53 uur
De kaartjes zijn binnen en kunnen met de hele groep (16 man
)
)
0
geplaatst: 4 februari 2012, 13:26 uur
Veertig minuten aan het bellen geweest maar de kaartjes zijn binnen !!
Die balk stond bij mij na drie kwartier wachten pas drie cm vol....
Die balk stond bij mij na drie kwartier wachten pas drie cm vol....
0
geplaatst: 4 februari 2012, 14:08 uur
Hier ook (2) kaartjes, zo'n 5 minuten voor ze niet meer te krijgen waren... pfiew....
0
geplaatst: 8 februari 2012, 12:03 uur
Een maat van mij heeft geprobeerd kaartjes te kopen voor ons (meteen vanaf 11 uur via ticketmaster) maar stond constant in de rij en werd er ook nogal eens uitgekickt. Uiteindelijk zijn we nu dus nog steeds kaartloos. We gaan het bij de naverkoop nog eens proberen en anders wordt het gewoon pukkelpop dit jaar. Minder hectisch in de kaartverkoop, en vaak nog betere namen ook. Jammer dat het zo moet gaan de laatste jaren bij Lowlands. Mensen kan het echt geen ruk schelen wie er voor hun neus staan. De angst dat het uitverkoopt zorgt ervoor dat het uitverkoopt.
0
geplaatst: 8 februari 2012, 13:37 uur
Ik vind het echt ongelooflijk dat een festival die € 185 kost en waarvan nog maar een paar namen bekend zijn (waarvan geen enkele echt grote) gewoon na een paar uur uitverkoopt. Maakt het mensen dan echt niet uit wie er komt?
0
geplaatst: 8 februari 2012, 13:44 uur
Ik heb me daar ook een tijd over verbaasd maar ben inmiddels, als muzieksnob en tevens lowlandsganger, tot de conclusie gekomen dat er elk jaar genoeg interessants is. Afgelopen jaar waren er dan wat minder 'grote' namen maar juist weer wat leuke kleine bands. Het jaar daarvoor waren er dan weer des te meer. Geen enkel jaar heeft mij teleurgesteld en de sfeer is elk jaar prima. Je moet er geld voor hebben, maar als je van plan bent om met een groep te gaan, een brede muzieksmaak hebt en van een gezellig feestje houdt, kan je blind een ticket kopen.
Daarbij komt voor dit jaar dat het de 20ste editie is en dat er een stuk meer grote namen zullen komen dan afgelopen jaar. Er schijnt gespaard te zijn...
Daarbij komt voor dit jaar dat het de 20ste editie is en dat er een stuk meer grote namen zullen komen dan afgelopen jaar. Er schijnt gespaard te zijn...
0
geplaatst: 8 februari 2012, 14:11 uur
Lowlands is gewoon niet meer dan een hip mode item, waarvan het cool is om te zeggen dat je er bent geweest.
Interessante acts komt pas op de 2e plaats.. bij het gros van de mensen die gaan..
Interessante acts komt pas op de 2e plaats.. bij het gros van de mensen die gaan..
0
geplaatst: 8 februari 2012, 14:18 uur
Ach ik ga lekker naar Pukkelpop. Vaak een net iets sterkere lineup en niet altijd dat gedoe met de kaartverkoop.
0
geplaatst: 8 februari 2012, 14:51 uur
Ducoz schreef:
Lowlands is gewoon niet meer dan een hip mode item, waarvan het cool is om te zeggen dat je er bent geweest.
Jou eerste opmerking kan ik deels begrijpen, maar in de context waarmee je het brengt lijkt het dat je het heel negatief en respectloos bedoeld. Natuurlijk is wat je zegt het geval, ik ken genoeg mensen om mij heen (ook waarmee ik zelf naar Lowlands ga) die een kaartje van de tevoren kopen, zonder ook maar enige verdieping in muziek te hebben. Die weten dat er een paar, in hun ogen, goede namen komen en verder genieten ze optimaal van het samenhorigheid gevoel op het Lowlands terrein. En ik moet zeggen dat ik de gezelligheid die daar heerst, buiten intieme concerten, nog nergens heb ervaren. Daarnaast leren ze wel goede muziek kennen doordat ze wel veel concerten bezoeken, dat is iets waar we juist blij mee moeten zijn toch? Vorig jaar nam ik bijvoorbeeld een paar van die vrienden van mij mee naar Fleet Foxes, Seasick Steve, James Blake en The Naked and Famous. In die bands/personen zijn ze zich uiteindelijk gaan interesseren, wat altijd weer lijdt tot ontdekking van andere (onbekendere) bands. En zelfs ik, ook al ben ik een grote muziekliefhebber, koop op de blinde gok een kaartje omdat ik weet dat het gegarandeerd een groot feest wordt.
0
geplaatst: 8 februari 2012, 15:15 uur
Lowlands lijkt inderdaad een mode item zoals ik zeg.
Maar de line up is altijd wel aardig, maar zeker niet heel goed(al is het net waar je van houd).
Vorig jaar zaten er wat leuke namen bij, die geef ik je.
Maar wat nou net het punt is, is dat de muziekliefhebber een beetje word ondergesneeuwd door dat populaire gedoe rondom Lowlands, het is een groot festival in ons landje oke.
Met dat er amper bands bekend zijn en je kaarten in de verkoop gooien schakel je vrijwel direct de kans uit dat een liefhebben van bijvoorbeel vorig jaar de Fleet Foxes niet naar het festival kan gaan omdat alles in een uurtje is uitverkocht.(Eigenlijk is dat toch van de gekken? Maar wel mooi voor zo'n festival)
Maar de line up is altijd wel aardig, maar zeker niet heel goed(al is het net waar je van houd).
Vorig jaar zaten er wat leuke namen bij, die geef ik je.
Maar wat nou net het punt is, is dat de muziekliefhebber een beetje word ondergesneeuwd door dat populaire gedoe rondom Lowlands, het is een groot festival in ons landje oke.
Met dat er amper bands bekend zijn en je kaarten in de verkoop gooien schakel je vrijwel direct de kans uit dat een liefhebben van bijvoorbeel vorig jaar de Fleet Foxes niet naar het festival kan gaan omdat alles in een uurtje is uitverkocht.(Eigenlijk is dat toch van de gekken? Maar wel mooi voor zo'n festival)
0
geplaatst: 8 februari 2012, 15:26 uur
Harderwiek schreef:
Jou eerste opmerking kan ik deels begrijpen, maar in de context waarmee je het brengt lijkt het dat je het heel negatief en respectloos bedoeld. Natuurlijk is wat je zegt het geval, ik ken genoeg mensen om mij heen (ook waarmee ik zelf naar Lowlands ga) die een kaartje van de tevoren kopen, zonder ook maar enige verdieping in muziek te hebben. Die weten dat er een paar, in hun ogen, goede namen komen en verder genieten ze optimaal van het samenhorigheid gevoel op het Lowlands terrein. En ik moet zeggen dat ik de gezelligheid die daar heerst, buiten intieme concerten, nog nergens heb ervaren. Daarnaast leren ze wel goede muziek kennen doordat ze wel veel concerten bezoeken, dat is iets waar we juist blij mee moeten zijn toch? Vorig jaar nam ik bijvoorbeeld een paar van die vrienden van mij mee naar Fleet Foxes, Seasick Steve, James Blake en The Naked and Famous. In die bands/personen zijn ze zich uiteindelijk gaan interesseren, wat altijd weer lijdt tot ontdekking van andere (onbekendere) bands. En zelfs ik, ook al ben ik een grote muziekliefhebber, koop op de blinde gok een kaartje omdat ik weet dat het gegarandeerd een groot feest wordt.
(quote)
Mee eens Hardewiek. Ben zelf erg kritisch en kieskeurig op de concerten die ik bezoek maar vorig jaar kon hetgeen ik heb gezien mij toch behoorlijk bekoren. Bovendien heb je op elk festival (met verschillende locaties) dat je niet elk optreden kan zien. Meer leuke concerten betekent niet meteen dat je een leuker festival hebt. Een groot voordeel van Lowlands is dat er een apart nachtprogramma is, waar je, mits in een gezellige groep, altijd een leuke tijd hebt.
Daarbij is de sfeer eigenlijk altijd gemoedelijk en gezellig ondanks het zo 'verderfelijke' feestpubliek. Moeilijk te vergelijken met een andere uitgaansgelegenheid inderdaad. Misschien dragen de goede sanitaire faciliteiten en het dure doch geweldige eten hier aan bij.
0
geplaatst: 9 februari 2012, 12:57 uur
Grootste probleem m.i. is dat Lowlands vorig jaar een hele, hele matige line-up presenteerde en te veel beschikbare namen heeft laten lopen, om vooral het programma niet te veel te laten afwijken van de gebaande paden.
Dat mensen die 1 festival per jaar doen er nog wel lol aan kunnen beleven is te billijken, maar doe je er meer dan valt al heel snel op wat er vooral niet staat op Lowlands, ik kom niet naar Lowlands om bands te ontdekken, de meeste ken ik wel, maar als je dan ziet dat vorig jaar o.a. Explosions in the sky, Pulp, Joy formidable, Wu lyf vakkundig overgeslagen worden om makkelijke muziek daar in de plaats te programmeren wordt het matig. Het is omdat ik zelf vorig jaar vakkundig een paar bands had overgeslagen (o.a. Suuns) dat ik er nog wel wat aan had, maar ik had enorme gaten in het programma die ik wel kon vullen met liggen en ik zelfs de Julliet een keer van binnen heb gezien, maar goed ik had gratis toegang dus we mogen ook weer niet te veel klagen, maar wat een matig programma vorig jaar.
Dit jaar moet ik het nog zien, heb wel een kaartje, maar weet niet eens of ik wel zin heb in nog een jaar festival zonder relevant programma, maar dat zien we wel als het programma bekend wordt gemaakt.
Sigor ros als afsluiter lijkt me wel wat, kan de helft van de mensen gaan janken dat dat toch echt geen feestje was.
Dat mensen die 1 festival per jaar doen er nog wel lol aan kunnen beleven is te billijken, maar doe je er meer dan valt al heel snel op wat er vooral niet staat op Lowlands, ik kom niet naar Lowlands om bands te ontdekken, de meeste ken ik wel, maar als je dan ziet dat vorig jaar o.a. Explosions in the sky, Pulp, Joy formidable, Wu lyf vakkundig overgeslagen worden om makkelijke muziek daar in de plaats te programmeren wordt het matig. Het is omdat ik zelf vorig jaar vakkundig een paar bands had overgeslagen (o.a. Suuns) dat ik er nog wel wat aan had, maar ik had enorme gaten in het programma die ik wel kon vullen met liggen en ik zelfs de Julliet een keer van binnen heb gezien, maar goed ik had gratis toegang dus we mogen ook weer niet te veel klagen, maar wat een matig programma vorig jaar.
Dit jaar moet ik het nog zien, heb wel een kaartje, maar weet niet eens of ik wel zin heb in nog een jaar festival zonder relevant programma, maar dat zien we wel als het programma bekend wordt gemaakt.
Sigor ros als afsluiter lijkt me wel wat, kan de helft van de mensen gaan janken dat dat toch echt geen feestje was.
0
geplaatst: 9 februari 2012, 12:59 uur
oceanvolta schreef:
Heeft iemand hier White Denim gezien? Ik heb ze gisteren gezien in Rotown. Echt geweldig!
Heeft iemand hier White Denim gezien? Ik heb ze gisteren gezien in Rotown. Echt geweldig!
Hey van vorig jaar, ja zowel op Lowlands als in Rotown, waarbij Rotown nog een trapje intenser was, maar wat een geniale bassist. Hopelijk een uur of 3 's nachts in Barcelona, lijkt me wel wat.
0
geplaatst: 9 februari 2012, 13:01 uur
Harderwiek schreef:
Vorig jaar nam ik bijvoorbeeld een paar van die vrienden van mij mee naar Fleet Foxes, Seasick Steve, James Blake en The Naked and Famous. In die bands/personen zijn ze zich uiteindelijk gaan interesseren, wat altijd weer lijdt tot ontdekking van andere (onbekendere) bands.
Vorig jaar nam ik bijvoorbeeld een paar van die vrienden van mij mee naar Fleet Foxes, Seasick Steve, James Blake en The Naked and Famous. In die bands/personen zijn ze zich uiteindelijk gaan interesseren, wat altijd weer lijdt tot ontdekking van andere (onbekendere) bands.
Naar welke muziek moet je luisteren om zelfs deze bands niet te kennen voordat je naar Lowlands gaat?
0
geplaatst: 10 februari 2012, 12:28 uur
0
geplaatst: 10 februari 2012, 21:30 uur
Ik heb Lowlands nog maar 5x gemist, waarvan de allereerste editie en de laatste vorig jaar vanwege de gekte tijdens de voorverkoop (op vrijdag, ik moet dan gewoon werken...), dit jaar wilde ik er wel weer per se bij zijn... 20 editie, en mijn 15e.... ik snap de teneur van bovenstaande berichten wel... ik ken mensen die er tegenwoordig bij willen zijn omdat ze er toch wel veel goede berichten over horen... zonder enige serieuze muziekachtergrond..... da's jammer, zeker voor mensen die werkelijk geïnteresseerd zijn.... ik merk ook dat het cool is om er bij te zijn geweest... het is niet anders.... ik ben in ieder geval wel blij dat ik dit jaar weer kaartjes heb....
* denotes required fields.