Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands
zoeken in:
0
geplaatst: 15 februari 2012, 11:07 uur
Ja ik ga toch nog een kaarjte proberen te bemachtigen zal wel een stuk hoger dan de orginele prijs liggen maja.......
0
geplaatst: 15 februari 2012, 13:54 uur
+ The Black Keys, Enter Shikari, Skrillex, James Vincent McMorrow, Spinvis en Kees van Hondt.
0
geplaatst: 15 februari 2012, 15:03 uur
Op zich een best aardige aanvuller. Ben niet enorm fan van The Black Keys, kan vooral het vorige album erg waarderen (op de laatste maar een paar nummers), maar live zien staat nog wel op mijn lijstje. Geen verkeerde Alpha-naam in elk geval. Stukje beter dan The Offspring, Blink of voor de zoveelste keer Flogging Molly. Verder is Spinvis de grootste verrassing. Ik had het toevallig maandag nog met een collega over.
Verder ken ik JV McMorrow niet, maar heb lovende recensies gelezen over zijn optreden.
Op Enter Shikari en nogmaals Skrillex zit ik niet te wachten maar daar worden gelukkig een hoop andere mensen blij van.
Verder ken ik JV McMorrow niet, maar heb lovende recensies gelezen over zijn optreden.
Op Enter Shikari en nogmaals Skrillex zit ik niet te wachten maar daar worden gelukkig een hoop andere mensen blij van.
0
geplaatst: 15 februari 2012, 15:13 uur
Die laatste twee hoeven voor mij ook niet. McMorrow het zelfde als jij, goede dingen over gelezen. Spinvis ben ik niet zo'n fan van en The Black Keys zijn gewoon heel tof. Paar weken terug nog gezien in Eindhoven.
0
geplaatst: 15 februari 2012, 15:50 uur
The Black Keys hoop ik deze zomer ook nog ergens te zien (Pukkelpop?), een erg mooie naam. James Vincent McMorrow is ook een mooie toevoeging.
Skrillex en Enter Shikari vind ik dan weer minder..
Skrillex en Enter Shikari vind ik dan weer minder..
0
geplaatst: 29 februari 2012, 14:54 uur
+ Die Antwoord
twitpic.com/8q6una
EDIT
Update: Die Antwoord op Lowlands? Nee dus - Lowlove: For the love of Lowlands
Het blijkt fake te zijn, rockblog trapte erin en zodoende een heleboel mensen meer.
twitpic.com/8q6una
EDIT
Update: Die Antwoord op Lowlands? Nee dus - Lowlove: For the love of Lowlands
Het blijkt fake te zijn, rockblog trapte erin en zodoende een heleboel mensen meer.
0
geplaatst: 29 februari 2012, 17:23 uur
Die antwoord komt niet, was een hoax. Ik vroeg me al af waarom het in een screenshot stond en jeniet gewoon een linkje postte. Afijn, ik zal ze niet missen
. Hier is mijn "bewijs" trouwens:
Festivalinfo
Grap van dezelfde man
Deze is trouwens ook leuk: imgur: the simple image sharer Het was dat ik al wist dat het nep was, maar anders had ik het geen leuke grap gevonden
.
. Hier is mijn "bewijs" trouwens:Festivalinfo
Grap van dezelfde man
Deze is trouwens ook leuk: imgur: the simple image sharer Het was dat ik al wist dat het nep was, maar anders had ik het geen leuke grap gevonden
.
0
geplaatst: 29 februari 2012, 17:25 uur
Haha, ik edit mijn post net voor je dit neerzette. Kwam er zelf ook al achter. En ik had het van rockblog uiteraard 
Neemt overigens niet weg (zoals Lowlove al schrijft) dat het best aannemelijk is dat ze alsnog komen. Nieuw album en Lowlands historie. Maar goed, net als jij zal ik ze ook niet missen.

Neemt overigens niet weg (zoals Lowlove al schrijft) dat het best aannemelijk is dat ze alsnog komen. Nieuw album en Lowlands historie. Maar goed, net als jij zal ik ze ook niet missen.
0
geplaatst: 6 maart 2012, 12:12 uur
Lowlandsnieuws: Skrillex afsluiter Alpha | Rockblog
Het ziet er naar uit dat Skrillex headliner gaat zijn op dag één of twee. Dat laat dan nog maar ruimte aan één andere headliner.
Het ziet er naar uit dat Skrillex headliner gaat zijn op dag één of twee. Dat laat dan nog maar ruimte aan één andere headliner.
0
geplaatst: 6 maart 2012, 12:25 uur
Dat was ook mijn reactie. The Black Keys vond ik wel een goede zet, maar nu Skrillex erbij 
Ik had nog de stille hoop op Blur en dan een andere grote naam. Maar ja, er is nu nog maar één spot over dus. Hopelijk wat (middel)grote namen om de Grolsch/Bravo af te sluiten dan...

Ik had nog de stille hoop op Blur en dan een andere grote naam. Maar ja, er is nu nog maar één spot over dus. Hopelijk wat (middel)grote namen om de Grolsch/Bravo af te sluiten dan...
0
geplaatst: 6 maart 2012, 12:29 uur
The Black Keys vond ik ook een erg mooie naam. Ben zelf op Werchter te vinden, waar Skrillex ook staat, die staat alleen in de tweede tent en niet als afsluiter. Stuk fijner dus 
Al twijfel ik er niet over dat hij die Alpha wel vol zal krijgen..

Al twijfel ik er niet over dat hij die Alpha wel vol zal krijgen..
0
geplaatst: 6 maart 2012, 12:51 uur
Hopelijk heeft van Eerdenburg humor en probeert hij mensen te fucken, want dit kan toch niet serieus zijn voor een muziekfestival, dat hij uberhaupt geboekt is, is al om te huilen, maar dan ook nog als afsluiter.
Maar ja snelle uitverkoop staat natuurlijk niets in de weg voor Venema en Eerdenburg om eens lekker je zakken te vullen. Zeker als je dan ook nog iets populairs neerzet i.p.v. iets goeds (hoeft elkaar overigens niet uit te sluiten) komt het kutvolk volgend jaar vanzelf weer terug, die hebben toch niet door dat ze te veel voor te weinig betalen.
En gelukkig zijn die mensen daar, want als het zo doorgaat ga ik iemand blij maken met een kaartje tegen kostprijs.
Maar ja snelle uitverkoop staat natuurlijk niets in de weg voor Venema en Eerdenburg om eens lekker je zakken te vullen. Zeker als je dan ook nog iets populairs neerzet i.p.v. iets goeds (hoeft elkaar overigens niet uit te sluiten) komt het kutvolk volgend jaar vanzelf weer terug, die hebben toch niet door dat ze te veel voor te weinig betalen.
En gelukkig zijn die mensen daar, want als het zo doorgaat ga ik iemand blij maken met een kaartje tegen kostprijs.
0
geplaatst: 6 maart 2012, 13:46 uur
Ja, behoorlijk treurig inderdaad, en dat als afsluiter in de Alpha!
0
geplaatst: 6 maart 2012, 17:46 uur
Tja, dit is jammer maar ik zorg er gewoon voor dat ik er niet bij ben. Voor de rest heb ik er helemaal geen problemen mee als er in ruil hiervoor een keer een goed Alphaprogramma komt... Dus geen Maxïmo Park of Broken Bells graag, want die verdrinken in die tent.
0
geplaatst: 6 maart 2012, 18:38 uur
Tsja, het is nu eenmaal de populairste artiest van het festival, hoe je het ook wendt of keert. Ik ben blij dat ik er niet bij hoef te zijn. 

0
geplaatst: 6 maart 2012, 21:34 uur
herman schreef:
Tsja, het is nu eenmaal de populairste artiest van het festival, hoe je het ook wendt of keert. Ik ben blij dat ik er niet bij hoef te zijn.
Ik vraag me vooral af waarom hij uberhaupt wordt geboekt, Marco Borsato is ook populair, die zien we ook niet.
Zeker na de woorden van Van Eerdenburg na afloop van vorig jaar verwacht je dat er dan ook echt keuzes gemaakt gaan worden, maar helaas blijken die woorden dus niets waard.
Blijf vooralsnog op mijn kaartje zitten tot de rest van het programma bekend wordt, maar ik vrees toch dat mijn vriendinnetje het zonder mij moet gaan doen dit jaar.
En je zou toch bijna denken dat het niet dramatischer dan vorig jaar kon worden.
0
geplaatst: 7 maart 2012, 08:24 uur
Ja, hoewel totaal andere muziek vind ik het een goede vergelijking. Daarbij gaat er ook nog een hoop goeds komen. In de wandelgangen heb ik vernomen dat Arcade Fire geboekt is. Daarbij zou er worden uitgepakt. Ik heb meer vertrouwen in de dagafsluiters in de Grolsch, Bravo en India. Als het even kan vermijd ik de Alpha zoveel mogelijk.
0
geplaatst: 7 maart 2012, 11:47 uur
Tsja, Skrillex was er afgelopen jaar dus ook. Ik was totaal onbekend met de act maar was totaal niet onder de indruk. Ik vraag me ook nog steeds af hoe je prettig erop kan dansen. Het is een soort van slow-headbangen zonder echt los te gaan. Voor mijn rug (die al niet zo goed is, en zeker niet na drie dagen lowlands) was het geen pretje kan ik zeggen. Nee, na de fantastische set van Aphex Twin, was Skrillex echt een fikse tegenvaller.
0
geplaatst: 7 maart 2012, 19:36 uur
(willie) schreef:
Ik vraag me vooral af waarom hij uberhaupt wordt geboekt, Marco Borsato is ook populair, die zien we ook niet.
Marco Borsato hoor je niet in het clubcircuit, Skrillex wel. En dat is toch de doelgroep van Lowlands. Sterker nog, dat soort dubstep is zo'n beetje de populairste muziek in de poppodia, die feesten verkopen allemaal strak uit. Maar ik vind het ook jammer hoor, anderszijds worden jullie/wij misschien gewoon oud.
(zelf noem ik Skrillex-achtige muziek meestal teletubbiestep...)Grappig trouwens dat Aphex Twin hier wordt genoemd, die is toch wel een grote inspiratiebron voor Skrillex, ook visueel.
Vergelijk deze clips maar eens...
YouTube - Skrillex "First Of The Year" (Equinox)
YouTube - aphex twin - come to daddy
0
geplaatst: 7 maart 2012, 20:05 uur
Chronos85 schreef:
In de wandelgangen heb ik vernomen dat Arcade Fire geboekt is.
In de wandelgangen heb ik vernomen dat Arcade Fire geboekt is.
Dat zou mijn hele Lowlands in één keer goedmaken. Maar ja, wandelgangen vertrouw ik al een tijdje niet meer...
0
geplaatst: 8 maart 2012, 09:09 uur
herman schreef:
Maar ik vind het ook jammer hoor, anderszijds worden jullie/wij misschien gewoon oud.
Maar ik vind het ook jammer hoor, anderszijds worden jullie/wij misschien gewoon oud.
Dat wel natuurlijk,
maar ondanks dat ik dubstep verreweg de meest verderfelijke muziekstroming ooit vind en ik er niet heel veel van af weet is Skrillex natuurlijk geen Kode9, daar hoor ik de kwaliteit nog wel in.
0
geplaatst: 8 maart 2012, 17:34 uur
Ik vind dingen als Burial, Kode9 en Martyn dan wel weer erg tof. De Skrillex-dubstep vind ik toch meer kindermuziek...
0
geplaatst: 8 maart 2012, 18:02 uur
Skrillex headliner? Ik heb er jandorie nog nooit van gehoord! Zit ik zo te slapen dan?
0
geplaatst: 8 maart 2012, 19:44 uur
Maar als je nog nooit van hem gehoord hebt zit je wel te slapen, hij komt toch redelijk vaak voorbij in de media. Zeer recentelijk vanwege het winnen van een paar grammy's.
0
geplaatst: 9 maart 2012, 20:16 uur
Skrillex 
Lowlands is bezig om op subtiele wijze de wat oudere muziekliefhebber weg te jagen uit de polder.
Begin deze eeuw werd al een wat commerciëlere weg ingeslagen, maar het roer gaat nu definitief om lijkt het. Laatste 2 edities ben ik al niet meer geweest, het gaat er ook in de toekomst niet meer van komen, vrees ik.
Hoogste tijd om de kleinere en/of nieuwere festivals in de gaten te houden en nog meer het clubcircuit af te struinen.

Lowlands is bezig om op subtiele wijze de wat oudere muziekliefhebber weg te jagen uit de polder.
Begin deze eeuw werd al een wat commerciëlere weg ingeslagen, maar het roer gaat nu definitief om lijkt het. Laatste 2 edities ben ik al niet meer geweest, het gaat er ook in de toekomst niet meer van komen, vrees ik.
Hoogste tijd om de kleinere en/of nieuwere festivals in de gaten te houden en nog meer het clubcircuit af te struinen.
0
geplaatst: 9 maart 2012, 20:33 uur
Linius schreef:
Maar als je nog nooit van hem gehoord hebt zit je wel te slapen, hij komt toch redelijk vaak voorbij in de media. Zeer recentelijk vanwege het winnen van een paar grammy's.
Die man heeft grammy's gewonnen? Damn.. Ik nam die prijs al niet meer serieus maar dit..

* denotes required fields.