MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
Sigur Rós staat in Japan lees ik net. Ach ja, doe dan maar Radiohead. :-P

Of vooruit, Blur...

Chronos85 schreef:
Ach ja, doe dan maar Radiohead. :-P
Daar maak je nu een grapje over, maar na FF sluit ik niets meer uit. Een grote verrassing (ik had het in ieder geval niet verwacht). Maar goed, het geld zal nu wel op zijn. Arcade Fire dan maar .

Chronos85 schreef:
Of vooruit, Blur...

Black keys zijn de headliner die ze op het oog hebben.

Toch wat anders dan een Stone roses of Bjork (al ben ik daar verre van fan van)

Uh, je bedoelt als afsluiter? Waar staat dat dan? Bij Skrillex heb ik dat sowieso gelezen en bij Foo Fighters kan dat bijna niet anders.

Ik vraag me overigens af of Black Keys een dagafsluiter zal zijn. Ze touren als support mee bij The Arctic Monkeys en zijn, ondanks hun onlangs gestegen populariteit, volgens mij nog te licht hiervoor.

pim556 schreef:
(quote)
Daar maak je nu een grapje over, maar na FF sluit ik niets meer uit. Een grote verrassing (ik had het in ieder geval niet verwacht). Maar goed, het geld zal nu wel op zijn. Arcade Fire dan maar .

Radiohead zal mijn hele Lowlands meer dan goed maken (en dat zeg ik niet zo snel). Op zich is het natuurlijk niet zo'n gekke naam. Het past binnen het (lees: mijn) Lowlandsplaatje en de band is nog maar één keer eerder op het festival geweest.

Maar ja, ik heb het gevoel dat de festivalleiding gewoon niet de moeite neemt om de band te benaderen. Zelfs in het geruchtencircuit komt de band nauwelijks nog voor...

Zo is de komst van The Black keys naar buiten gekomen, of het waar is moet je altijd afwachten, vandaar dat ik ook beoogde headliner zei

3FM-dj Michiel Veenstra: 'Black Keys sluiten Alpha af' - Lowlove: For the love of Lowlands

Naast het feit dat ik The Black Keys te licht vind om een afsluiter te zijn vind ik 3 op stevige rock georiënteerde afsluiters (daar reken ik Skrilex ook onder) iets teveel van het goede. Vorig jaar was Elbow een van de afsluiters, het jaar ervoor (niet mijn smaak maar ook wat softer) Snow Patrol.

The Black Keys touren overigens niet mee met de Arctic Monkeys maar eerder andersom. De Arctic Monkeys openen voor The Black Keys in Amerika. Niet zo gek ook aangezien The Black Keys in Amerika een grotere naam zijn dan de Arctic Monkeys.

Verder vind ik de nieuwe toevoegingen wel oké, de Foo Fighters en Bloc Party althans. Ik hoop vooral dat ze The Stone Roses ook hebben geboekt, nu ze ook op Pukkelpop staan lijkt dat al iets reëler. Arcade Fire verwacht ik verder ook niet, die hebben nog helemaal geen tour data voor dit jaar. En gezien het feit ze vorig jaar al een wereld tour hebben gedaan is het ook niet waarschijnlijk dat ze dit jaar nog eens gaan. Lowlands greep er vorig jaar jammer genoeg naast.

En Skrillex reken je onder sterk rock geörienteerd Chronos? Dan zijn zowel Elbow als Snow Patrol nog meer rock dan Skrillex (Ik ben overigens ook niet blij met hem, maar dat terzijde).

Stone roses zouden vol zitten, heb het zelf niet gecontroleerd, grote misser.

Edit: 18 en 19 augustus op het V festival en de 17e dus op Pukkelpop, geen datum meer voor The stone roses dus, maar ik denk dat ze het ook nooit geprobeerd hebben.

Je hebt gelijk ja, 17 staan ze op Pukkelpop en het weekend op V Festival. Dat is mooi klote dan.

Linius schreef:
The Black Keys touren overigens niet mee met de Arctic Monkeys maar eerder andersom. De Arctic Monkeys openen voor The Black Keys in Amerika. Niet zo gek ook aangezien The Black Keys in Amerika een grotere naam zijn dan de Arctic Monkeys.

Verder vind ik de nieuwe toevoegingen wel oké, de Foo Fighters en Bloc Party althans. Ik hoop vooral dat ze The Stone Roses ook hebben geboekt, nu ze ook op Pukkelpop staan lijkt dat al iets reëler. Arcade Fire verwacht ik verder ook niet, die hebben nog helemaal geen tour data voor dit jaar. En gezien het feit ze vorig jaar al een wereld tour hebben gedaan is het ook niet waarschijnlijk dat ze dit jaar nog eens gaan. Lowlands greep er vorig jaar jammer genoeg naast.

En Skrillex reken je onder sterk rock geörienteerd Chronos? Dan zijn zowel Elbow als Snow Patrol nog meer rock dan Skrillex (Ik ben overigens ook niet blij met hem, maar dat terzijde).

Meneer Skrillex schijnt ooit in een punkbandje begonnen te zijn en in zijn muziek zit ook een punkrock/metalachtige energie. Hij behoort volgens 'de kenners' tot het subgenre brostep Dubstep - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org. En die wordt gekenmerkt door crossgenre-elementen die uit de punk en metal worden gehaald. Vandaar dat Skrillex ook liefhebbers van die genres aanspreekt (en het mede daardoor heeft geschopt tot dagsluiter). Mij doet het ook helemaal niks. Het is voor mij te statisch en traag om op los te gaan (heb ik zelf ervaren afgelopen jaar) en is niet aan te raden als je een zwakke rug hebt (zoals ik). Elbow en Snow Patrol, hoewel heel verschillend, zou ik geen rockacts durven noemen, al is het alleen al omdat ze normaalgesproken netjes binnen de lijntjes van hun albumversies blijven.

Dat van The Black Keys wist ik niet. Betekent niet dat in Europa The Black Keys ook een dergelijke status heeft. M.I.A. en Sleigh Bells zijn ook zeer groot in Amerika maar daarvoor is in Nederland nauwelijks aandacht voor (op het Super Bowlrelletje van M.I.A. na dan). Deze acts zou ik graag op Lowlands zien, maar ik ben bang dat de organisatie hier geen moeite voor gaat doen.

Foo Fighters en Bloc Party zijn kleine goedmakertjes voor de flater die ze gemaakt hebben met Skrillex.

Hoe kan je een gozer die nog geen eens een volledig album uit heeft en vooral in Engeland populair is nou al headliner maken? En dan zeiden ze nog dat de line up dit jaar beter zou worden in vergelijking met vorig jaar. Dan is The Offspring nog beter.
Ik hoop voor de Lowlandsgangers dat ze het nog goedmaken met een Sigur Ros ofzo. Want nu heb ik toch behoorlijk medelijden met iedereen die er heen gaat.

Sigur ros komt niet, maar FF en BP zijn natuurlijk geen goedmakers, FF is kauwgomballenpop van het soort dat je niet eens op de TMF awards uitnodigt. Leuke vent hoor die Grohl, maar FF trekt op niets, dit in tegenstelling tot de vorige band van Nate Mendel.

En Bloc party mag nog een keertje komen als ze Silent alarm integraal gaan spelen, ik waardeer de pogingen tot verandering, maar ook dat trekt op niets.

Ik weet niet wat de Foo Fighters voor Wasting Light gepresteerd hebben, maar het laatste album vind ik wel echt erg goed. Maar het is inderdaad niet echt een Lowlands-band.

Snoeperd schreef:
Hoe kan je een gozer die nog geen eens een volledig album uit heeft en vooral in Engeland populair is nou al headliner maken?

Beetje een rockistische opmerking. 99% van de dance-artiesten brengt ueberhaupt geen albums uit.

Skrillex is momenteel ook wel heel groot. Lijkt me geen rare headliner. Dubstep is momenteel een heel populair genre onder de jeugd, en Skrillex is daarin toch wel de grootste naam. Daarbij snap ik überhaupt niet wat het aantal albums ermee te maken heeft.

Chronos85 schreef:
Dat van The Black Keys wist ik niet. Betekent niet dat in Europa The Black Keys ook een dergelijke status heeft.

Black Keys is momenteel (veruit) de populairste rockband in Europa volgens mij. Arctic Monkeys zijn qua populariteit toch stevig op hun retour en die hebben sowieso nooit zo'n grote hit gehad als Lonely Boy. Komt denk ik ook wel doordat ze een wat breder publiek aanspreken, AM is/was toch vooral populair bij jongeren.

Arctic Monkeys waren op hun hoogtepunt wel een stuk populairder dan Black Keys nu, schat ik zo in hoor. De singles van het debuut waren toentertijd behoorlijk populair en werden volgens mij echt dagelijks op MTV gedraaid. Zelfs bij mij op de middelbare sprak men er veel over, terwijl ik nu toch veel minder mensen over The Black Keys hoor, en ze ook veel minder op MTV zie. Brianstorm was trouwens ook nog een behoorlijke hit, en zelfs Crying Lightning kwam nog vaker op MTV langs dan Lonely Boy.

Edit: ah, ik las over je laatste zin heen. Maar dan nog...

Grootste verschil vind ik dat AM steeds beter wordt en TBK steeds minder.

Zeg (Willie), heb jij ooit wel eens iets positiefs te vertellen?

Linius schreef:
Zeg (Willie), heb jij ooit wel eens iets positiefs te vertellen?

Ja, zat, ik zeg toch dat AM steeds beter wordt. En heb ondertussen voor nog zo'n 20 concerten kaartjes liggen + een kaart voor een festival dat ik voor geen goud wil missen, positivisme genoeg lijkt me.

Maar over het Lowlandsprogramma tot nu toe en het vertrouwen dat het opwekt; nee, niet echt.

Gelukkig maar, je posts in dit topic bevatten toch louter negativiteit over de meeste artiesten die zijn aangekondigd

Ik geef toe dat het niet heel spannend is allemaal, maar er zijn toch best een paar leuke namen aangekondigd. Jammer dat de headliners wat tegenvallen (al vermaak ik me best met The Black Keys en de Foo Fighters). Maar verder wacht ik toch vooral op de invulling van de andere tenten. Als er genoeg namen in de trend van Beach House/Tune-Yards/Wilco zouden komen zul je mij niet horen klagen. En Bloc Party vind ik overigens een mooie naam, briljant eerste album en een iets mindere tweede. De derde zullen we maar vergeten, maar daar valt een leuk uurtje mee te vullen lijkt me zo.

Linius schreef:
Gelukkig maar, je posts in dit topic bevatten toch louter negativiteit over de meeste artiesten die zijn aangekondigd

Ik geef toe dat het niet heel spannend is allemaal, maar er zijn toch best een paar leuke namen aangekondigd. Jammer dat de headliners wat tegenvallen (al vermaak ik me best met The Black Keys en de Foo Fighters). Maar verder wacht ik toch vooral op de invulling van de andere tenten. Als er genoeg namen in de trend van Beach House/Tune-Yards/Wilco zouden komen zul je mij niet horen klagen. En Bloc Party vind ik overigens een mooie naam, briljant eerste album en een iets mindere tweede. De derde zullen we maar vergeten, maar daar valt een leuk uurtje mee te vullen lijkt me zo.

Ja, maar dat o.a. Feist en Spinvis prima zijn spreekt voor zich ;-D.

Maar ik heb mijn besluit al genomen, want ik ga niet weer net als andere jaren vol blijven houden dat het wel goed komt en het vervolgens weer enorm tegenvalt, mijn kaartje gaat de deur uit en ik koop wel een pukkelpopdagkaart of ik koop een kaart voor de HMH en met het geld dat ik over hou ga ik wel een weekendje Groningen doen als het Take root programma goed is of als ik kaarten weet te scoren voor Eurosonic.

Wilco / beach house etc. zullen er vast wel staan, maar daarop hoef ik niet te wachten, die zie ik toch wel ergens, Lowlands wordt ook steeds vlakker, waarom wordt er zo weinig postrock geprogrammeerd bijvoorbeeld, new wave zie je ook steeds minder, om over metal nog maar te zwijgen (al is dat niet mijn genre) ik hoop voor Lowlands dat ze Future islands hebben die act heeft mij 4 weken terug in Parijs weggeblazen, staan een paar dagen voor Lowlands in de Melkweg (gratis tip :-P)

Lowlands is een fantastisch festival, uniek, dus ik sta er ook echt niet bij te juichen dat ik mijn kaart ga verkopen, maar ik ga naar een muziekfestival voor de muziek en op dat gebied is het blinde vertrouwen dat ik een paar jaar terug had ingewisseld voor argwaan en blijkt er geen verandering in te zitten, dus trek ik mijn conclusie, helaas.

Kasabian
Django Django
The xx
Ben Howard
De Avonduren
Alborosie & Shengen Clan + Ikaya
Eagles of Death Metal
Mark Lanegan Band
Miike Snow
Krema Kawa
Refused
SMOD
tUnE-yArDs

Nieuwe namen! Zit wat leuks tussen dit keer

Lukk0

CAN I SCREAM?

(afbeelding)

Zo iets als dit?

Lukk0
Ehm, nee, niet direct

Zoek New Noise eens op, dan snap je wat ik bedoel. Vergeet niet de volumeknop een flinke slinger naar rechts te geven

Refused is wel fijn denk ik (een beetje de Fucked Up van 2012). Daarnaast ben ik blij met Tuneyards, Mark Laneganband (de laatste keer speelde hij solo, met slechts een akoestische gitarist als begeleider) en Django Django, dat op plaat best leuk is maar vermoedelijk live nog een stuk spannender, wat overigens ook voor Tuneyards geldt.

The XX en Kasabian heb ik beide al een keer op Lowlands gezien. The XX vond ik echter te minimalistisch en intiem voor een grote tent en Kasabian is een beetje 2006 naar mijn smaak.

Eagles of Death Metal kan heel leuk zijn, maar dat is afhankelijk van de toestand van zanger Jesse Hughes (de laatste keer was hij flink stoned en leek het nergens op). Tijdens hun concert van een paar jaar geleden in Paradiso ging het dak er af en sowieso compenseert Hughes veel met zijn enorm foute imago en charisma. Fijne drummer ook trouwens!

De rest van de nieuwkomers ken ik niet echt...

Refused, Tune-Yards en xx zijn leuke toevoegingen. Lanegan was een beetje een kouwe kermis in de Effenaar, dus ik zal wel even langswippen, maar niet met hoge verwachtingen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.