MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
Lukk0 schreef:
Ehm, nee, niet direct

Zoek New Noise eens op, dan snap je wat ik bedoel. Vergeet niet de volumeknop een flinke slinger naar rechts te geven
Ik snap hem nu. En punk zal wel nooit mijn ding worden. Veel te agressieve zang naar mijn smaak, terwijl het instrumentaal wel tof is. Een enkele uitzondering daargelaten, de nieuwe plaat van The Men vind ik wel erg goed. Die mogen ze van mij wel boeken.

Lanegan, Refused, The XX, Kasabian, De Avonduren en Miike Snow zijn leuke namen! Ben Howard was toch al bevestigd?

Niet door de organisatie. Net als Django Django eigenlijk. En bijv. Willy Moon, die is nog nergens door Lowlands genoemd maar heeft zichzelf al bevestigd.

Aha, dan is dat het

Linius schreef:
(quote)
Ik snap hem nu. En punk zal wel nooit mijn ding worden. Veel te agressieve zang naar mijn smaak, terwijl het instrumentaal wel tof is. Een enkele uitzondering daargelaten, de nieuwe plaat van The Men vind ik wel erg goed. Die mogen ze van mij wel boeken.

Het zal ook nooit helemaal mijn favoriete genre worden maar er is toch een hoop moois te vinden. Luister hier eens naar: YouTube - Window Shop for Love. Echt fantastsich!

Maar dat geheel terzijde...

p.s. Kent iemand muziek van de andere nieuwe namen?

Ik zal je linkje eens checken

Maar wat bedoel je precies met die laatste vraag?

Ik bedoel, we hebben het over een aantal namen gehad. Eagles of Death Metal, Django Django, Tune-Yards, Mark Lanegan Band, Kasabian. The XX ken ik allemaal en ook van Miike Snow heb ik eerder gehoord (is ook niet helemaal mijn ding).

Maar De Avonduren, Alborosie & Shengen Clan + Ikaya, Krema Kawa, SMOD zegt mij allemaal niks. Vandaar een vraag om omschrijving aangezien ik te lui ben om het nu allemaal na te gaan zoeken...

De avonduren is de enige die ik ken van dat rijtje. Dat is een hiphop project waarbij sprookjes in een hiphop jasje zijn gegoten. Komt van het Kytopia label van Kyteman.

Wie kan er wat vertellen over de rest?

Alborosie is moderne reggae, dacht ik. Die artiesten waarmee hij samenwerkt, ken ik echter niet.

Toch Kasabian voor mij deze zomer
Na het afgezegde Pinkpop komen ze toch langs.
Miike Snow heeft er vaker gestaan en Ben Howard staat ook al op Pinkpop, niet mijn ding.
Eagles wordt weer lekker fout.
Met de rest heb ik niet zoveel of ken ik niks van.

Lukk0 schreef:
Ehm, nee, niet direct

Zoek New Noise eens op, dan snap je wat ik bedoel. Vergeet niet de volumeknop een flinke slinger naar rechts te geven

Blijkbaar hebben ze ook Holy Other geboekt.

Artist Profile | Elastic Artists - elasticartists.net

Eens even luisteren of dat iets is

odi
Of Monsters and Men is vanochtend ook bevestigd op 3fm, mooie toevoeging.

Zeker!

Mooie toevoeging!

Gloeilamp schreef:
Mooie toevoeging!

Kijk, zo wordt het nog eens wat.

Wilco komt ook langs.

Stijn_Slayer
Ah, mooi. Heb ik op tv ook nog wat leuks te zien.

Twee erg mooie toevoegingen. Nu Arcade Fire nog, en dan kan mijn Lowlands niet meer stuk.

Dat zal niet gaan gebeuren gok ik zo. Er zijn nog zero tour data van hun bekend voor zowel Europa als Amerika.

Dat had ik al gezien. Maar hoop doet leven...

Stijn_Slayer schreef:
Ah, mooi. Heb ik op tv ook nog wat leuks te zien.

Uurtje op tv blijft goed te doen, onlangs een optreden uit 1999 in een tv studio gezien (http://www.youtube.com/watch ?v=AqYlM6N7rZ8&feature=youtu.be) (spatie voor vraagteken verwijderen, site schijnt de url te lang te vinden) en die van dit jaar bij Letterman uiteraard, maar langer kan ik niet naar live-optredens op een scherm kijken, ik kijk sowieso weinig optredens op tv, gewoon omdat er bij zijn zo veel meer brengt (om diezelfde reden zie ik ook weinig voetbal op tv), maar Wilco moet je minimaal 2 uur live zien, in een zaal het liefst, dan is het nog intenser, een festivaloptreden is een leuke opwarmer.

Maar Beach house, daarna werd meteen getwitterd dat je niet alles moet geloven wat je leest (en dat is na KOAN sound de tweede keer) zonder er dan bij te vertellen dat het wel of niet om Beach house gaat, want ze willen de spanning er in houden, niet heel chique.

Viel mij ook al op. Beach House gaat echt niet rond bazuinen dat ze naar Lowlands komen als het niet zo is. Waarom de organisatie dan dat soort vage tweets de wereld instuurt is mij ook een raadsel. Misschien moeten ze die zelf bevestigingen zien als een teken dat hun manier van de line-up bekend maken achterhaald is. Ik vind er in ieder geval weinig aan om over een half jaar uitgesmeerd telkens enkele namen te horen.

+

Santigold
Bassnectar
Marcel Dettmann & Ben Klock
Nicolas Jaar live band
Hot Chip
Jamie xx
Anstam
Clark
DJ Rashad & DJ Spinn
WhoMadeWho
Flux Pavilion
Holy Other
John Talabot (Live)
Joris Voorn (Live)
Knife Party
Peaking Lights
Todd Terje
Benji B
C2C

Linius schreef:
+

Santigold
Bassnectar
Marcel Dettmann & Ben Klock
Nicolas Jaar live band
Hot Chip
Jamie xx
Anstam
Clark
DJ Rashad & DJ Spinn
WhoMadeWho
Flux Pavilion
Holy Other
John Talabot (Live)
Joris Voorn (Live)
Knife Party
Peaking Lights
Todd Terje
Benji B
C2C
Ken alleen Hot Chip (en dan nog alleen van naam)

Ik kan het begrijpen als het niet echt je genre is. Dit zullen ook voornamelijk X-Ray/Lima/Bravo namen zijn gok ik.

Geweldig rijtje namen.

Topnamen inderdaad! Ze zijn goed bezig daar.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:38 uur

geplaatst: vandaag om 15:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.