MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
Echt heerlijke namen!

Ben met name blij met Santigold en John Talabot, maar hier zit nog veel meer lekkers tussen

Talabot en Jaar! Ga nu toch maar eens op zoek naar een kaartje

Helemaal langs mee heen gegaan deze bevestigingen. FANTASTISCH, nee GEWELDIG (sorry voor dit gecapslock). Jaar met band (!), Talabot, Peaking Lights!

Linius schreef:
Ik kan het begrijpen als het niet echt je genre is. Dit zullen ook voornamelijk X-Ray/Lima/Bravo namen zijn gok ik.

Maar ook hier gaat het wel steeds meer op veilig, Talabot had er ook vorig jaar kunnen staat (Primavera boekt hem ook 2 jaar achtereen) en waar blijven de scherpere acts, zoals voorheen o.a. een Fuck buttons, Holy fuck, Health?

Het zijn eigenlijk toch wel heel erg ADE namen.

Maar goed het is ook niet helemaal mijn genre en als iemand het dancegedeelte prima in orde vindt dan geloof ik hem, alleen is het zo jammer dat het ten koste gaat van de overige programmering.

Vrijdag overigens een mooie act voor de X-ray aan het werk gezien; Liars en tevens Mikal Cronin voor in de India .

Had helaas iets anders, maar was anders zeker heengegaan. Hoop zeker dat beide acts komen!

+

The Antlers
Boy & Bear
Charles Bradley and his Extraordinaires
Cloud Nothings
Example
The Gaslight Anthem
Ghost
Jamie 'N Commons
Lianne La Havas
The Maccabees
Of Monsters and Men
The Shins
The Whitest Boy Alive
Willy Moon
Heideroosjes
The Walkmen

Waar bevestigd?

Ik kan de bron helaas niet prijsgeven maar ga er maar vanuit dat dit de namen zijn die Lowlands morgen presenteert.

Ben er persoonlijk wel blij mee overigens. The Walkmen is een aangename verassing.

Ik ben je hoe dan ook enorm dankbaar voor deze namen. Mijn dag is weer goed. The Antlers, Cloud Notings, The Walkmen!!! En dan ook nog The Shins en The Whitest Boy Alive...

The Antlers, Cloud Nothings, Jamie 'N Commons, Of Monsters and Men, The Shins en The Walkmen vind ik de tofste namen hiervan. The Whitest Boy Alive zou ik weer eens wat vaker moeten luisteren.

Ik hoop trouwens nog steeds dat Beach House in de toekomst nog wordt bevestigd. Al schijnt dat nu onzeker te zijn. Daarnaast lijkt het me wel tof als ze Alt-J boeken.

Jamie 'n Commons en Of Monsters and Men ken ik dan weer niet. Whitest Boy Alive schijnt live echt geweldig te zijn. Op plaat is het naar mijn mening prima achtergrondmuziek en leuk om op te dansen maar over hun live-performance heb ik zulke goede dingen gehoord...

Bij dit nummer van Of Monsters and Men zal vast wel een belletje gaan rinkelen

YouTube - Of Monsters and Men - Little Talks

Ben erg blij met The Antlers en hoop ook nog dat Beach House komt. Nieuwe album van the Maccabees heb ik een paar keer gedraaid, vond het niet geweldig, maar het is wel muziek die live waarschijnlijk een stuk interessanter (lees: epischer) is.

Chronos85 schreef:
Ik ben je hoe dan ook enorm dankbaar voor deze namen. Mijn dag is weer goed. The Antlers, Cloud Notings, The Walkmen!!! En dan ook nog The Shins en The Whitest Boy Alive...

Exact de namen die ik waar ik ook heel blij van wordt!

Chronos85 schreef:
Op plaat is het naar mijn mening prima achtergrondmuziek en leuk om op te dansen maar over hun live-performance heb ik zulke goede dingen gehoord...

Platen zijn leuk, maar laat ik het zo stellen; Whitest boy alive is live honderdmaal meer afsluiterwaardig dan Skrillex, waar Skrillex mensen alleen maar lomp aan het beuken krijgt, krijgt Erlend het met volstrekt ongevaarlijke muziek voor elkaar om een tent te laten dansen en dampen alsof Daft punk zelf aan het werk is.

Maar Erlend krijgt dat ook al voor elkaar met het nog ongevaarlijkere Kings of convenience, hoewel je in Barcelona ook wel een veel beter publiek treft.

Veel leuke nieuwe namen zeg! Dit lijstje toevoegingen doet zeker niet onder voor de al bevestigde artiesten.

Of Monsters and Men, The Shins, The Antlers, Cloud Nothings en The Gaslight Anthem zijn erg mooie namen! Lowlands heeft een sterke line-up staan

Het gaat natuurlijk wel om zelf bevestigingen, altijd even een slag om de arm houden. Maar het zijn wel leuke toevoegingen ja. Alhoewel ik totaal niets heb met The Cribs. Maar ik zal ze nog eens proberen tegen die tijd.

Ik ook niet per se, maar het lijkt me typisch zo'n band die live beter uit de verf komt dan op plaat...

TDCC wordt gegarandeerd een feestje! Lowlands 2012 begint echt een gaaf festival te worden zo.

+

Sleigh Bells
Ewert & the Two Dragons
Alt-J
Graveyard
Veronica Falls
Zulu Winter
The Black Seeds
Pulled Apart By Horses
Magnetic Man
ACIDP030WER
Atri N’Assouf
Chiddy Bang
Go Back to the Zoo
The Kik
Lights
Moss
DIO
Fresku
Objekt
Otava Yo
FIDLAR

Weer een rijtje prima namen. Dio is natuurlijk niet van toegevoegde waarden, Alt-J, Zulu Winter en Moss dan weer wel erg fijn

Niks mis met Dio. Of is het die ouwe rockende reus?

Oh you

Anyways, voor mij zijn Alt-J, Veronica Falls en Moss de leukste namen. Zulu Winter zou wel leuk kunnen zijn maar moet ik nog steeds checken. En luister nu FIDLAR, blijkt een garage rock bandje te zijn, klinkt prima.

Ewert & the Two Dragons zou ik gaan checken als Lowlands. Dus een tip aan alle Lowlands-gangers.

Rhythm & Poetry schreef:
Niks mis met Dio. Of is het die ouwe rockende reus?

Uit de dood opgestaan zeker? Neehoor, dat gaat hem nooit meer worden.

Fijne toevoegingen trouwens Alt-J en Veronica Falls. Moss heb ik dit jaar al een keer gezien maar staat live altijd garantie voor een hele degelijke show. Zulu Winter moet ik ook maar eens opzoeken. Al een hoop over gehoord!

Jep, Moss is echt fantastisch live. Ik heb ze dit jaar meegemaakt bij een intiem (3 voor 12) optreden in Tivoli. Later nog eens op het hoofdpodium van Pinkpop, daar kwamen ze duidelijk minder tot hun recht. Maar alsnog een prima optreden.

Ken er wederom niet veel van. Alleen The Kik (grappig bandje), GBTTZ (al op uitgekeken), Moss (niks voor mij) en DIO (wel geinig) ken ik echt goed.
Ik ga eenmaal op Lowlands gewoon alles checken waar metal of hardrock bijstaat in de omschrijving.
Tips iemand??

Wolfmother schreef:

Ik ga eenmaal op Lowlands gewoon alles checken waar metal of hardrock bijstaat in de omschrijving.
Tips iemand??

- Ghost
- Graveyard
- The Gaslight Anthem
- Orgel Vreten
- Refused ( )
- Wilco

Een kleine omschrijving per band:

Ghost: stuurt je terug met een tijdmachine naar de jaren ´70/begin jaren ´80 om een flinke pot klassieke rock/metal voor je kiezen te krijgen. Inspiraties zijn Mercyful Fate en Blue Oyster Cult.

Graveyard: Een van de betere bands uit de rockrevival. Met een heerlijk zompige groove die je gelijk aan Led Zeppelin doet denken en een zanger die klinkt als Robert Plant zal dit wel live een feestje zijn.

The Gaslight Anthem: Het is echt eng hoe erg de zanger van deze band als een jonge Bruce Springsteen klinkt. Voor de rest is de muziek pakkend en melodieus.

Orgel Vreten: Een samenwerkingsverband van Robin Piso (DeWolff) en Thijs Schrijnemakers. Wat ik bij DWDD heb gezien was geweldig, battle of the Hammond Organs!

Refused: Refused is eindelijk weer terug! Deze geniale en innovatieve band zette in 1998 met The Shape Of Punk To Come de hele punkscene op zijn kop. Met tegendraadse ritmes en een behoorlijk progressieve kijk op het genre. Het is duidelijk te horen dat bands als The Dillinger Escape Plan door Refused zijn geinspireerd.

Wilco: The Whole Love was een van mijn favoriete albums van 2011. Barstte in het begin uit met Art Of Almost en eindigt prachtig met het rustige One Sunday Morning. Een band met veel variatie dus.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:54 uur

geplaatst: vandaag om 13:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.