Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juli 2012, 12:22 uur
Ik denk ook dat wat Poa zegt aan de hand is. Als er tegen over FF geen aansprekende namen zouden staan zou waarschijnlijk een veel te grote mensenmassa zich ophouden rond de Alpha. Met Wilco en The xx hoeven ze zich daar geen zorgen over te maken. Ik weet trouwens niet hoe het met de populariteit van Wilco gesteld is hier, maar ik kan me zo voorstellen dat de India veel te klein voor ze is. Maar goed, voor de intimiteit van de show is het natuurlijk prachtig.
En Co Jackso, twee mooie namen tegenover elkaar zetten is natuurlijk altijd jammer maar soms sta je als organisator ook met de rug tegen de muur. Je hebt nou eenmaal ook rekening te houden met de tourschema's van de bands. Het is sowieso een onmogelijke (en redelijk ondankbare) taak om een line-up plus blokkenschema te creëren waar iedereen blij mee is.
En Co Jackso, twee mooie namen tegenover elkaar zetten is natuurlijk altijd jammer maar soms sta je als organisator ook met de rug tegen de muur. Je hebt nou eenmaal ook rekening te houden met de tourschema's van de bands. Het is sowieso een onmogelijke (en redelijk ondankbare) taak om een line-up plus blokkenschema te creëren waar iedereen blij mee is.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 15:07 uur
Jammer van FF en XX maar ik ga naar Wilco. Ik ga zeker op tijd proberen te zijn zodat ik redelijk vooraan sta, want ik denk dat de India goed gaat uitpuilen. Binnen is er dan vaak wat meer plek gek genoeg.
Overlap valt redelijk mee verder. Enige andere echt vervelende is op het eerste gezicht Walkmen en John Talabot
Overlap valt redelijk mee verder. Enige andere echt vervelende is op het eerste gezicht Walkmen en John Talabot

0
geplaatst: 27 juli 2012, 15:12 uur
Zeer in m'n nopjes met het blokkenschema
. Verwacht dat mijn programma er ongeveer zo uitkomt te zien.
Vrijdag
- Cloud Nothings
- White Rabbits
- tUnE-yArDs
- Django Django
- Lianne La Havas
- Hot Chip
- Nicolas Jaar
- Actress
Zaterdag
- James Vincent McMorrow
- Alt-J
- La Pegatina
- Chromatics
- Four Tet
- SMOD
- Ane Brun
- Disclosure
- Santigold
- John Talabot
- Todd Terje
Zondag
- C2C
- Zulu Winter
- Sleigh Bells
- Miike Snow
- The Shins
- The xx
- Julio Bashmore
- Jamie xx
- Netsky
Alleen balen dat ik Feist moet missen.
. Verwacht dat mijn programma er ongeveer zo uitkomt te zien.Vrijdag
- Cloud Nothings
- White Rabbits
- tUnE-yArDs
- Django Django
- Lianne La Havas
- Hot Chip
- Nicolas Jaar
- Actress
Zaterdag
- James Vincent McMorrow
- Alt-J
- La Pegatina
- Chromatics
- Four Tet
- SMOD
- Ane Brun
- Disclosure
- Santigold
- John Talabot
- Todd Terje
Zondag
- C2C
- Zulu Winter
- Sleigh Bells
- Miike Snow
- The Shins
- The xx
- Julio Bashmore
- Jamie xx
- Netsky
Alleen balen dat ik Feist moet missen.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 15:22 uur
Mooi schema!
Wat Walkmen en Talabot betreft, Streup: ik heb ze allebei live gezien afgelopen juni en ik zou het wel weten: Talabot is schitterend en Walkmen okay, maar niet meer dan dat. Maar als je Walkmen echt goed kent zou ik wel gaan twijfelen. Het is ook maar net waar je zin in hebt op dat moment van de dag.
Wat Walkmen en Talabot betreft, Streup: ik heb ze allebei live gezien afgelopen juni en ik zou het wel weten: Talabot is schitterend en Walkmen okay, maar niet meer dan dat. Maar als je Walkmen echt goed kent zou ik wel gaan twijfelen. Het is ook maar net waar je zin in hebt op dat moment van de dag.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 18:14 uur
Voor mij wordt het flink Youtube-en, want ken heeel veel niet. Komende weken fulltime mee bezig zijn.
Vrijdag zal ik gaan beginnen met Cloud Nothings of Skip & Die, want GBTTZ vind ik maar niks.
Misschien stukje Black Seeds.
En natuurlijk The Bots!!! Ten koste van White Rabbits wellicht, maar het moet maar.
The Bots is hier trouwens niet veel te sprake gekomen, kent iemand ze uberhaupt??
Vrijdag zal ik gaan beginnen met Cloud Nothings of Skip & Die, want GBTTZ vind ik maar niks.
Misschien stukje Black Seeds.
En natuurlijk The Bots!!! Ten koste van White Rabbits wellicht, maar het moet maar.
The Bots is hier trouwens niet veel te sprake gekomen, kent iemand ze uberhaupt??
0
geplaatst: 27 juli 2012, 20:19 uur
Vrijdag 17-08-12
13:30 – 14:30 // Cloud Nothings (India)
15:05 – 16:05 // White Rabbits (India)
16:45 – 17:45 // tUnE-yArDs (India)
18:30 – 19:30 // The Antlers (India)
---------------------------------------
20:15 – 21:15 // Bloc Party (Alpha)
22:00 – 23:00 // The Black Keys (Alpha)
of
21:15 – 22:30 // Feist (Grolsch)
Zaterdag 18-08-12
13:30 – 14:30 // Alt-J (Bravo)
14:40 - 15:40 // Eagles of Death Metal (Alpha) (opvulling)
16:30 – 17:30 // Two Door Cinema Club (Alpha)
18:15 – 19:15 // Kasabian (Alpha)
20:00 – 21:00 // Triggerfinger (Alpha)
22:00 – 23:00 // The Walkmen (India)
Zondag 19-08-12
13:40 – 14:30 // Boy & Bear (India)
15:10 - 16:00 // Orgel Vreten (Lima)
17:45 – 18:45 // Mark Lanegan Band (Grolsch)
18:45 - 19:45 // The Cribs (India) (opvulling)
20:30 – 23:00 // Wilco (India)
Dit zal het ongeveer gaan worden. Jammer dat ik Talabot moet missen, maar The Walkmen heb ik net even wat meer mee. Die staan al jaren garant voor prachtige albums. Feist of Bloc Party / The Black Keys wordt nog een twist puntje. Dit is overigens een programma waarbij ik overal op een goede plek sta, ik heb niet zo'n behoefte aan heen en weer rennen om overal achteraan te gaan staan. Moet daardoor wel wat leuke dingen missen, maar het zij zo. Anders had ik Django Django, FIDLAR, Veronica Falls en The Shins er nog tussen gepropt.
En The Bots leerde ik kennen toen ze aan de line-up voor Rock en Seine werden toegevoegd, geinig bandje wel. Alleen staan ze zowel op Rock en Seine als Lowlands niet praktisch geprogrammeerd, dus helaas.
13:30 – 14:30 // Cloud Nothings (India)
15:05 – 16:05 // White Rabbits (India)
16:45 – 17:45 // tUnE-yArDs (India)
18:30 – 19:30 // The Antlers (India)
---------------------------------------
20:15 – 21:15 // Bloc Party (Alpha)
22:00 – 23:00 // The Black Keys (Alpha)
of
21:15 – 22:30 // Feist (Grolsch)
Zaterdag 18-08-12
13:30 – 14:30 // Alt-J (Bravo)
14:40 - 15:40 // Eagles of Death Metal (Alpha) (opvulling)
16:30 – 17:30 // Two Door Cinema Club (Alpha)
18:15 – 19:15 // Kasabian (Alpha)
20:00 – 21:00 // Triggerfinger (Alpha)
22:00 – 23:00 // The Walkmen (India)
Zondag 19-08-12
13:40 – 14:30 // Boy & Bear (India)
15:10 - 16:00 // Orgel Vreten (Lima)
17:45 – 18:45 // Mark Lanegan Band (Grolsch)
18:45 - 19:45 // The Cribs (India) (opvulling)
20:30 – 23:00 // Wilco (India)
Dit zal het ongeveer gaan worden. Jammer dat ik Talabot moet missen, maar The Walkmen heb ik net even wat meer mee. Die staan al jaren garant voor prachtige albums. Feist of Bloc Party / The Black Keys wordt nog een twist puntje. Dit is overigens een programma waarbij ik overal op een goede plek sta, ik heb niet zo'n behoefte aan heen en weer rennen om overal achteraan te gaan staan. Moet daardoor wel wat leuke dingen missen, maar het zij zo. Anders had ik Django Django, FIDLAR, Veronica Falls en The Shins er nog tussen gepropt.
En The Bots leerde ik kennen toen ze aan de line-up voor Rock en Seine werden toegevoegd, geinig bandje wel. Alleen staan ze zowel op Rock en Seine als Lowlands niet praktisch geprogrammeerd, dus helaas.
0
geplaatst: 28 juli 2012, 17:05 uur
herman schreef:
Mooi schema!
Dank voor de tip. Ik heb ze dus allebei nog nooit gezien en ze staan 2 en 3 op mijn last.fm de afgelopen 12 maanden... Maar ik zag dat The Walkmen op London Calling komen in november dus ik denk dat ik voor Talabot ga. Meestal ben ik op festivals als het donker is/wordt toch meer in de mood voor elektronisch gek genoeg.Mooi schema!
Mijn schema zal er ongeveer zo uitzien al komt meestal helemaal niets van dergelijke schema's

Vrijdag:
- Patrick Watson (Grolsch, best wel groot)
- The Antlers (India)
- Hot Chip (Bravo)
- Nicolas Jaar (Bravo)
(- Titty Twister? Yay!)
- Actress (X-ray)
Zaterdag:
- Alt J (Bravo? In ieder geval groot genoeg)
- Four Tet (Bravo; Eventueel Blaudzun in Grolsch)
- Kasabian (Alpha, maar waarschijnlijk geen zin om daarheen te lopen; dan The Kik in de India)
- Whitest Boy Alive (Grolsch)
- John Talabot (X-Ray; ai, te klein waarschijnlijk. Op tijd zijn!)
- Todd Terje (X-Ray)
Zondag:
- Moss (Alpha)
- Maccabees (Alpha)
- Mark Lanegan Band (Grolsch)
- The Shins (Grolsch, waarschijnlijk niet trouwens)
- Wilco (India; Foo Fighters, The XX, Modeselektor en WhoMadeWho stonden ook op mijn lijstje; allemaal tegelijk met Wilco...)
0
geplaatst: 28 juli 2012, 17:20 uur
Lowlands is voor mij meer dan een muziekfestival, ik heb er niet al teveel behoefte aan om op goede plekken te staan. Triggerfinger en Kasabian wil ik goed gaan aanschouwen, maar de rest kijk ik wel uit de boom. Lekker op en neer slenteren van tent naar tent en als het bandje goed is, blijven staan.
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 19:42 uur
Billy Talent gaat misschien een zekerheidje worden ten koste van 'personal favourite' La Pegatina!!! En ze kunnen beter van tent wisselen vind ik. La Pegatina in de Grolsch, betwijfel of dat intiem genoeg is voor een leuk feestje. Billy Talent produceert normaal gesproken gigantische circle pits dus.......
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 00:00 uur
Vind het trouwens raar (of opvallend is misschien een beter woord) dat het Pukkelpop-forum hier veel meer leeft. Lowlands begint overmorgen al, toch wordt er maar weinig over gepraat.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 00:25 uur
De mensen die gaan hebben hun schema's gedropt en sindsdien is het stil inderdaad 

0
geplaatst: 15 augustus 2012, 13:01 uur
Zo partytent, waterpistolen, zonnebrand en biertjes gekocht.. dus ik ben er klaar voor
! Morgen rond 11 uur sta ik op de dijk. Onze groep telt 22 mensen dus we moeten op tijd zijn om een goede plek op de camping te claimen.
! Morgen rond 11 uur sta ik op de dijk. Onze groep telt 22 mensen dus we moeten op tijd zijn om een goede plek op de camping te claimen.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 20:35 uur
Niet zo gek, gezien de rij en de populariteit van camping 5
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 22:02 uur
Mijn schema ziet er als volgt uit:
Vrijdag:
Cloud Nothings
Refused
Patrick Watson
The Antlers
The Black Keys
Zaterdag:
James Vincent McMorrow
Alt -J
Watergevecht
Kasabian
Triggerfinger
The Walkmen
Zondag:
The Maccabees
The Shins
Wilco
The xx
Vrijdag:
Cloud Nothings
Refused
Patrick Watson
The Antlers
The Black Keys
Zaterdag:
James Vincent McMorrow
Alt -J
Watergevecht
Kasabian
Triggerfinger
The Walkmen
Zondag:
The Maccabees
The Shins
Wilco
The xx
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 23:33 uur
Tot nu toe (vrijwel) zeker, maar ben zeer flexibel. De rest vul ik wel op:
Vrijdag:
14.00 Rizzle Kicks
15.10 The Bots
15.45 Refused
17.50 Graveyard
18.30 Me First and the Gimme Gimmes
20.15 Bloc Party
22.00 The Black Keys
Zaterdag:
12.00 James Vincent McMorrow
13.00 Lowlands Popquiz/Phantom Limb
14.00 The Dirty Denims
14.40 Eagles of Death Metal
15.30 Billy Talent/La Pegatina
16.30 Two Door Cinema Club
17.25 Blaudzun
18.15 Kasabian
20.00 Triggerfinger
21.00 Lights
Zondag:
13.40 Boy & Bear
14.15 Enter Shikari
15.15 Sleigh Bells
17.00 Ghost
20.30 Foo Fighters
Vrijdag:
14.00 Rizzle Kicks
15.10 The Bots
15.45 Refused
17.50 Graveyard
18.30 Me First and the Gimme Gimmes
20.15 Bloc Party
22.00 The Black Keys
Zaterdag:
12.00 James Vincent McMorrow
13.00 Lowlands Popquiz/Phantom Limb
14.00 The Dirty Denims
14.40 Eagles of Death Metal
15.30 Billy Talent/La Pegatina
16.30 Two Door Cinema Club
17.25 Blaudzun
18.15 Kasabian
20.00 Triggerfinger
21.00 Lights
Zondag:
13.40 Boy & Bear
14.15 Enter Shikari
15.15 Sleigh Bells
17.00 Ghost
20.30 Foo Fighters
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 00:25 uur
Dan doe ik ook maar mijn schema erbij 
Vrijdag:
Cloud Nothings
Howler/Tuneyards/Patrick Watson/The Antlers (even kijken wat ik van elke mee krijg of dat er geskipt gaat worden
Nicolas Jaar
Zaterdag
James Vincent McMorrow
Spinvis
Willy Moon
Four Tet
Chromatics
The Whitest Boy Alive
The Walkmen
Zondag:
C2C
Holy Other
The Shins
Wilco
The xx
Jamie xx

Vrijdag:
Cloud Nothings
Howler/Tuneyards/Patrick Watson/The Antlers (even kijken wat ik van elke mee krijg of dat er geskipt gaat worden
Nicolas Jaar
Zaterdag
James Vincent McMorrow
Spinvis
Willy Moon
Four Tet
Chromatics
The Whitest Boy Alive
The Walkmen
Zondag:
C2C
Holy Other
The Shins
Wilco
The xx
Jamie xx
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 10:56 uur
Wolfmother schreef:
Vind het trouwens raar (of opvallend is misschien een beter woord) dat het Pukkelpop-forum hier veel meer leeft. Lowlands begint overmorgen al, toch wordt er maar weinig over gepraat.
Het publiek op Lowlands is enorm veranderd, veel komen voor het feestje, de muziek interesseert ze geen ruk, geen wonder dat het doodvalt, want het is ook geen line-up waar je lekker over kunt discussieren, want matig, veilig, braaf en voor mensen die meer doen in een jaar dan enkel Lowlands vooral een herhaling van zetten.
Wilco tegenover die geldverslindende kutband is een wereldzet, laatste keer stond Wilco in een halfvolle Grolsch en heeft Nederland nog steeds moeite met de erkenning van Wilco, want een Vredenburg en 013 uitverkopen moet toch wel lukken gezien de kwaliteit zou je zeggen, maar niets is minder waar. Door Wilco tegenover FF en The XX (waarom zijn die trouwens geboekt? middelmatig geneuzel dat zelfs voor 3FM te min zou moeten zijn) te zetten ontloop je ook het volk dat zo'n optreden volledig kan verpesten. Wordt nu beste optreden van het weekend, zelfs als ze het op halve kracht zouden doen.
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 11:16 uur
Zal wel weer geen donder van uitkomen, maar vooralsnog:
Vrijdag:
Cloud Nothings
Ed Sheeran
TuneYards
Patrick Watson
Lianne Le Havas
Feist
Black Keys
Zaterdag:
James Vincent McMorrow
Alt J / Spinvis
Chromatics
Ane Brun
Charles Bradley
Whitest Boy Alive
Walkmen
Zondag:
Moss
Maccabees
Mark Lanegan
Shins
Wilco
Vrijdag:
Cloud Nothings
Ed Sheeran
TuneYards
Patrick Watson
Lianne Le Havas
Feist
Black Keys
Zaterdag:
James Vincent McMorrow
Alt J / Spinvis
Chromatics
Ane Brun
Charles Bradley
Whitest Boy Alive
Walkmen
Zondag:
Moss
Maccabees
Mark Lanegan
Shins
Wilco
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 11:44 uur
Vanwege het warme weer wordt het "eigen-flesjes-beleid" aangepast lees ik net op nu.nl:
Op teletekst lees ik echter nog als toevoeging:
Blijkbaar een gevaarlijk attribuut, zo'n dopje.
Het verwachte tropische weer dwingt Van Eerdenburg tot het afschaffen van het voorheen strenge 'flesjesbeleid'. ''Zelf meegebrachte waterflesjes zijn eigenlijk een ramp. Mensen struikelen erover en verzwikken hun enkel, gooien ermee of trappen de dopjes in het gras. Maar ja, bij heet weer is het verstandiger om bezoekers een eigen flesje mee te laten nemen dat ze bij de kraan kunnen vullen", legt hij uit.
Op teletekst lees ik echter nog als toevoeging:
Bij de wc's wordt gratis water uitgedeeld. Dat mogen de bezoekers meenemen naar de optredens, in flessen zonder dop
.Blijkbaar een gevaarlijk attribuut, zo'n dopje.
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 12:09 uur
De grootste reden is dat bezoekers van festivals dopjes graag de grond instampen en het ontiegelijk karwei is al die dopjes weer uit de grond te krijgen als Lowlands afgelopen is. Op zich niet zo'n gekke gedachte.
Wat kan jij soms overdrijven man
(willie) schreef:
The XX (waarom zijn die trouwens geboekt? middelmatig geneuzel dat zelfs voor 3FM te min zou moeten zijn)
The XX (waarom zijn die trouwens geboekt? middelmatig geneuzel dat zelfs voor 3FM te min zou moeten zijn)
Wat kan jij soms overdrijven man

0
geplaatst: 16 augustus 2012, 12:25 uur
, normaal wel, maar over The XX is het nog een understatement. Mijn echte mening ligt veel dichter bij die van Jan Vollaard in de buurtEdit: oh, en neem een helm mee .
Piloot komt om bij vliegtuigcrash Biddinghuizen - AD.nl
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 12:30 uur
Linius schreef:
De grootste reden is dat bezoekers van festivals dopjes graag de grond instampen en het ontiegelijk karwei is al die dopjes weer uit de grond te krijgen als Lowlands afgelopen is. Op zich niet zo'n gekke gedachte.
Is ook een logische reden (net zoals die van het gooien), maar dan de volgende (nog veel logischere) vraag; waarom zijn dan niet altijd flesjes zonder dop toegestaan?
Overigens werkt een beker net zo goed, zeker de grote

0
geplaatst: 16 augustus 2012, 13:03 uur
Ik las het al ja, maar goed dat ie hem niet in de Alpha heeft geparkeerd 
En op Pinkpop was ik ook met bekers in de weer. Daar hadden ze speciale stands waar ze bekers uitdeelden voor de kranen met een of ander verantwoord water.

En op Pinkpop was ik ook met bekers in de weer. Daar hadden ze speciale stands waar ze bekers uitdeelden voor de kranen met een of ander verantwoord water.
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 13:10 uur
Ik heb medelijden met de festivalgangers. In de kokende zon staan of in zo'n warme tent is echt niet aan mij besteed. Nou, iedereen die gaat: alsnog veel plezier toegewenst. 

0
geplaatst: 17 augustus 2012, 15:14 uur
Dadelijk op de livestream om 15:45 Refused, dat ga ik zeker kijken. Dan weet ik gelijk wat ik krijg te zien in oktober. Al wordt die clubshow natuurlijk veel grootser.
0
geplaatst: 17 augustus 2012, 15:34 uur
Don Cappuccino schreef:
Dadelijk op de livestream om 15:45 Refused, dat ga ik zeker kijken. Dan weet ik gelijk wat ik krijg te zien in oktober. Al wordt die clubshow natuurlijk veel grootser.
Wat je krijgt is het strakste optreden ooit van een punkband, zelf gezien :-P
0
geplaatst: 17 augustus 2012, 15:37 uur
Dat geloof ik zeker, de beelden die ik van Rock Am Ring had gezien waren ook heel goed. Die drummer is echt een meester.
0
geplaatst: 17 augustus 2012, 15:51 uur
Waarom moet nu net Ed Sheeran tegelijk met Refused spelen? Een twitterregen van jewelste en daardoor loopt de stream niet helemaal lekker. 

* denotes required fields.