MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
Linius schreef:
(quote)

Ik laat ze ook altijd harcopy mijn kant opkomen. Werk overigens bij de post, dus kijk maar uit
Tis wel leuker om een hardcopy in je verzameling te hebben jah. Maar ik ga naar zoveel concerten dat elke keer verzendkosten erbij toch vermoeiend wordt.

Maurice-FR schreef:
Headliners: Editors en Mumford and Sons lijken mij haalbare headliners/afsluiters.
Overig: Benjamin Francis Leftwich, Chase & Status, Kensington, Traumahelikopter, Deftones, Foster the People, Hadouken!, Handsome Poets, The Hives, Hurts, Imagine Dragons, Jake Bugg, MGMT, Neil Halstead, The Paper Kites.
Nachtacts: Emalkay, Paul/Fritz Kalkbrenner, Skream, Mala, Black Sun Empire

Oei, zullen we dit lijstje niet doen?

traumahelikopter, Deftones, Foster the People, Hurts, Jake Bugg, Editors en Mumford & Sons zijn namen waar Lowlands erg blij mee zou mogen zijn.

Editors en Mumford & Sons? Ja, misschien wel, maar heb het gevoel dat die elk jaar de Alpha-afsluiten. Lijkt me leuker als ze iets boeken als Blur.

Hier ook de tickets binnen 3 x 4 stuks. Ging vrij eenvoudig moet ik zeggen.

Een band als Arcade Fire zou eigenlijk ook niet misstaan als afsluiter.
Verder hoop ik dat namen als Jake Bugg, DJ Shadow, Deftones en Asaf Avidan ook aan het lijstje worden toegevoegd. Hoewel ik die laatste in maart ook al in de Effenaar ga aanschouwen.

Dwejkk_ schreef:
Editors en Mumford & Sons? Ja, misschien wel, maar heb het gevoel dat die elk jaar de Alpha-afsluiten. Lijkt me leuker als ze iets boeken als Blur.

Editors heeft toch al een tijdje niet op Lowlands gestaan geloof ik. Blur is een mooie naam, maar wel vreselijk duur.

Arcade Fire mag van mij ook zeker komen .

Verder ga ik hopen op Major Lazer . En The Knife wil ik ook heel graag zien, Fever Ray vond ik live een erg mooie show geven.

Gloeilamp schreef:
(quote)

Editors heeft toch al een tijdje niet op Lowlands gestaan geloof ik. Blur is een mooie naam, maar wel vreselijk duur.

De kaartjes zijn ook duur

Klopt, maar Blur lijkt me toch iets te duur. Maar goed, vorig jaar kwamen ze ook met de Foo Fighters dus er is nog van alles mogelijk!

Paalhaas schreef:
(quote)

Het lag gewoon aan de overbelasting van de site. Ticketmaster zegt zelf ook dat ze binnen 24u worden opgestuurd. Heb er een klein uurtje op moeten wachten. Wat er verder voor 'geouwehoer' is aan dubbelklik, Ctrl+P ontgaat me een beetje. Dan vind ik 3 euro betalen voor een risico op gejatte kaartjes (sinds alle ontslagen bij de post werken daar nu veel meer dieven) toch net wat meer 'geouwehoer'.

Je zal wel gelijk hebben, alleen ik heb geen printer meer, dus doe het deze keer via de post

Gloeilamp schreef:
traumahelikopter, Deftones, Foster the People, Hurts, Jake Bugg, Editors en Mumford & Sons zijn namen waar Lowlands erg blij mee zou mogen zijn.

Ik snap niet echt waarom Lowlands juist met deze namen blij moet zijn. Lowlands mag blij zijn dat Steve Reich wil komen of een Slayer of Moderat.

Van een band als traumahelikopter kan je uitgaan dat ze zaterdag of zondagochtend in de India staan, dat is al jaren een standaardformule dat daar de Nederlandse succesbands van dat jaar staan. Is geloof ik vooral iets waar die bandjes zelf blij mee mogen zijn. Een band als Foster the People mag ook blij zijn als ze nog geboekt worden deze zomer (zijn toch een beetje een eendagsvlieg die zich opnieuw zal moeten bewijzen, denk ik - geldt ook voort Hurts).
En bands als Editors en Mumford & Sons willen denk ik juist graag op een festival als Lowlands staan, Editors heeft een goede geschiedenis met het festival en zou mij ook niet verbazen als Mumford & Sons ook nog hun optreden daar kunnen herinneren. Vind dit lijstje meer de te verwachten namen die Lowlands makkelijk binnenhaalt dan echt bands waar Lowlands blij mee mag zijn dat ze willen komen.

Lowlands mag blij zijn als Shellac, Godspeed you! Black emperor, MBV of The Jesus and mary chain op hun festival willen staan.

Foster The People haakte 2 jaar terug op het allerlaatste moment af voor LL i.v.m. "ziekte". Beetje jammer dat er wel filmpjes zijn dat ze op het bewuste moment ergens in de states aan het optreden waren... Ik zeg: links laten liggen om die reden.

Wishlist top 10:
The Strokes, Bastille, The Knife (Fever Ray betoverde ooit LL al), Susanne Sundfor, Local Natives, Vampire Weekend, FIDLAR, Joy Formidable, Blur, Silversun Pickups en The Veils.

en Foxygen natuurlijk

Nieuwe namen Reading/Leeds, en dus kanshebbers voor Pukkelpop en Lowlands.

(afbeelding)

Daar staan wel een aantal namen tussen die ik graag op Lowlands zou zien (deftones, nin, brand new, A$AP Rocky, Foals)! Aan de andere kant mogen er ook genoeg namen van wegblijven (Skrilex, Fall out boy, white lies, knife party

Deftones, Fall Out Boy, Bring Me The Horizon en Nine Inch Nails zijn zeker bands die ik zou kijken als ze komen.
Ook zou ik weleens een keer een gehele set van White Lies willen zien.

Editors, Palma Violets, Phoenix, Tame Impala en Temples zijn wel interessant. En op zich zou ik toch Eminem ook nog wel eens live willen zien als hij toch op een festival staat. Heb zijn vroegere platen op de middelbare school toch wel grijs gedraaid.

Nine Inch Nails is zeker welkom!

Van namen als Jake Bugg, Haim, Palma Violets, Peace, Temples en Theme Park zou het me alleen verbazen als ze niet komen.

En Imagine Dragons en Tame Impala zijn natuurlijk al zo goed als zeker.

Eilord schreef:

En Imagine Dragons en Tame Impala zijn natuurlijk al zo goed als zeker.

Imagine Dragons is zeker, heeft Giel bevestigd op 3FM. Tame Impala is ook wel duidelijk: "Tame Impala heeft extra Lowlands kaartjes al verdeeld"Festileaks

Dat bedoel ik. Nu alleen de officiële bevestiging van Lowlands zelf dus nog.

De eerste lading namen zal niet zo lang meer duren denk ik, daar zullen Tame Impala en Imagine Dragons wel tussenzitten. Ben erg benieuwd naar waar Lowlands mee gaat komen

Speaking of the devil.

Vanavond om 22.00 bij 3voor12 worden weer 20 nieuwe namen bekend gemaakt!
Het zal mij benieuwen.

Ja, mij ook. Pukkelpop is vandaag ook bekend gemaakt, zullen wel aantal overlappen zijn, vermoed ik.

Dat is meestal wel het geval. Tot nu toe staan bij pukkelpop op het programma:

Eminem - The xx - Neil Young & Crazy Horse - Nine Inch Nails - The Prodigy - Franz Ferdinand - Fall Out Boy - The Knife - Slayer - Deftones - Boys Noize - Triggerfinger - Skunk Anansie - Alabama Shakes - Bat For Lashes - Foals - Opeth Baauer - Imagine Dragons - Solange - Fun. - Mac Miller - TNGHT (Hudson Mohawke x Lunice)

NIN zou in ieder geval geweldig zijn!

23 namen om precies te zijn. Tame Impala en Imagine Dragons kunnen we sowieso verwachten en voor die overige 21 namen verwacht ik ook veel overlap met Pukkelpop inderdaad. Dus kom maar op met Nine Inch Nails, Deftones, Neil Young, The Parov Stellar Band, Daughter, As I Lay Dying, Architects, The Knife, While She Sleeps, Foals en Franz Ferdinand.

Bat for Lashes hebben zichzelf net bevestigd voor 18 augustus via Facebook.

Eilord schreef:
23 namen om precies te zijn. Tame Impala en Imagine Dragons kunnen we sowieso verwachten en voor die overige 21 namen verwacht ik ook veel overlap met Pukkelpop inderdaad. Dus kom maar op met Nine Inch Nails, Deftones, Neil Young, The Parov Stellar Band, Daughter, As I Lay Dying, Architects, The Knife, While She Sleeps, Foals en Franz Ferdinand.

De namen die ik ken heb ik allemaal al een keer gezien op Lowlands, behalve neil young natuurlijk. Dat zou echt geweldig zijn, maar ondenkbaar denk ik.

Ik hoop dat ze met een echte goede alternatieve en vernieuwende lineup komen, maar dit is waarschijnlijk net als neil young Wishfull thinking.

Nine Inch Nails | Foals | Franz Ferdinand | The Knife | Fall Out Boy! | Band of Horses |Major Lazer | Tame Impala | Bat for Lashes | Kendrick Lamar | Jake Bugg | Maya Jane Coles | Jacco Gardner | Imagine Dragons | Petite Noir | We Came As Romans | Unknown Mortal Orchestra | Ben Pearce | Bombino | Half Moon Run | Pokey LaFarge | Protoje & Indiggnation | Torche

Sprongetje van geluk voor The Knife, Kendrick Lamar, Major Lazer en Nine Inch Nails.

Verder ook zin in Bat for Lashes, Maya Jane Coles, Tame Impala, Franz Ferdinand

Goede line-up Ben ik even blij met mijn kaartje.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:59 uur

geplaatst: vandaag om 21:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.