MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
En Seasick Steve kunnen we ook aan het lijstje toevoegen.

Wolfmother schreef:
Ik blijf Slayer on-Lowlands vinden. Tuurlijk het is een grote naam, maar wel in een apart genre dat alles behalve commercieel is. Ja, ze hebben veel fans en ja, ze vragen met gemak net zoveel entree als bijv. Nickelback en Muse, maar het is toch net allemaal wat anders.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het erg lekkere muziek en stiekem vind ik het geweldig dat Lowlands dit risico (want dat is het) neemt.
Maar ben echt reuze benieuwd in welke tent ze gaan staan, hoelaat ze spelen en vooral hoeveel mensen erop af zullen komen. Slayer-fans zullen er niet al teveel zijn en ook de meer algemene metal-fans laten Lowlands meestal schieten vanwege de grootte, de prijs, de populariteit en het 'hipster'-gezeik.

Ik ga er toch wel vanuit dat ze in de Alpha staan. Ik denk dat de organisatie er stiekem wel op hoopt, dat er een paar gekken zijn die op de campings constant SLAYER!!! zullen roepen en veel mensen dat over gaan nemen, waardoor mensen ook als ze geen fan zijn van Slayer of metal in het algemeen toch hun show willen zien. Hoe laat ze spelen durf ik alleen niet te zeggen. Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar. Een andere optie is natuurlijk nog Grolsch, zoals Iggy Pop en Sex Pistols daar ook ooit hebben gestaan. Een kleinere tent acht ik te klein voor Slayer.

Eilord schreef:
En Seasick Steve kunnen we ook aan het lijstje toevoegen.

(quote)

Ik ga er toch wel vanuit dat ze in de Alpha staan. Ik denk dat de organisatie er stiekem wel op hoopt, dat er een paar gekken zijn die op de campings constant SLAYER!!! zullen roepen en veel mensen dat over gaan nemen, waardoor mensen ook als ze geen fan zijn van Slayer of metal in het algemeen toch hun show willen zien. Hoe laat ze spelen durf ik alleen niet te zeggen. Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar. Een andere optie is natuurlijk nog Grolsch, zoals Iggy Pop en Sex Pistols daar ook ooit hebben gestaan. Een kleinere tent acht ik te klein voor Slayer.
Kleiner dan Grolsch zou inderdaad Slayer-onwaardig zijn. Als ze in Alpha staan, zullen ze niet headlinen. Dus ik gok vooravond Alpha of meer nog afsluiter Grolsch

Heb eigenlijk nog een extra ticket nodig, dus mocht er nog iemand een kaartje over hebben, dan wil ik die wel overnemen.

Slayer zou denk ik ook prima de Alpha kunnen headlinen. Deed Skrillex vorig jaar ook, das ook geen typische Alpha-afsluiter-muziek. Bovendien heeft Slayer best wel een beetje mythische status onder niet-metalliefhebbers, die best een keer een metaloptreden mee willen maken, maar daar geen 60 euro voor neer willen tellen. Een goede boeking van Lowlands. Als ik naar LL ga, dan ga ik zeker kijken.

Jeff Hanneman is vandaag overleden. Ben benieuwd welke gevolgen dit heeft voor hun optreden en of ze uiteraard nog komen optreden.

Jeff Hanneman speelde ook de vorige tour al niet mee met Slayer, dus wellicht dat ze gewoon met invaller Gary Holt langskomen...

+ Seasick Steve, Villagers, Biffy Clyro, Empire Of The Sun, Nero, Haim, Beans & Fatback, Ben Zabo, Bo Ningen, Deap Vally, Eläkeläiset, Frightened Rabbit, Goat, Heartless Bastards, James McCartney, Low End Theory feat. The Gaslamp Killer, D-Styles, Daddy Kev, Nocando and DJ Nobody, Maceo Plex, Michael Kiwanuka, Mozes and the Firstborn, Robert DeLong, The Bronx en Twenty One Pilots

GOAT!!

Stijn_Slayer
@ Harderwiek: Slayer heeft aangegeven de tour gewoon te gaan spelen. Lombardo is er waarschijnlijk niet bij.

Frightened Rabbit

Als Lombardo er niet bij is is er weinig over van Slayer toch?!

wizard schreef:
Jeff Hanneman speelde ook de vorige tour al niet mee met Slayer, dus wellicht dat ze gewoon met invaller Gary Holt langskomen...

Dat was van begin af aan al het plan.

Stijn_Slayer
Araya en King zijn wel dermate bepalend voor het geluid van de band zodat het als Slayer klinkt, maar met Hanneman en Lombardo mis je wel een hoop 'karakter', zeg maar. Ik ben ook niet zo weg van de periode van Slayer zonder Lombardo (ook live).

Erg blij met Low-end Theory, nu al zin in.
Verder vind ik dit niet echt een boeiend lijstje, alhoewel ik ook de helft van de namen nog even moet checken

odi
The Opposites en De Jeugd van Tegenwoordig, niet echt de namen waar ik op zit te wachten...

odi
En Gojira, dat is dan weer wat interessanter.

odi schreef:
The Opposites en De Jeugd van Tegenwoordig, niet echt de namen waar ik op zit te wachten...

Bleh!

Ach ja, dat soort namen staan er altijd wel. Allemaal niet echt interessant.

+ Gojira

Dat was al gemeld

Ah, dat had ik nog niet gezien Wel een erg mooie naam!

GOJIRA!!!! Kom ik je daar nou wel tegen onderhand Sammeke??

En weer een lichting:

Chase & Status, Great Minds, The Veils, Satellite Stories, Traumahelicopter, Balthazar, MS MR, Noisia, Noah and The Whale en Vondelpark.

Wolfmother schreef:
GOJIRA!!!! Kom ik je daar nou wel tegen onderhand Sammeke??

Sorry, lees dit nu pas Ik ga niet naar Lowlands helaas, dat gaat niet werken zo vlak na Sziget en geld word dan ook een probleem. Bovendien wil ik altijd de lineup weten voordat ik een kaartje koop, dat is ook een probleem omdat het ieder jaar zo snel uitverkoopt..

Hopelijk wordt Waka Flocka Flame ook toegevoegd aan de line-up .

Verder al heel blij met de line-up, op papier de beste line-up sinds 2007.

Het wordt wel weer eens tijd voor een nieuwe lading namen. Over een erg ruime maand staat Lowlands voor de deur en er zijn pas +/- 100 namen bekend van de 140/150 muzieknamen die normaal op het affiche staan....

Ik heb het even opgezocht. Vorig jaar werd de laatste groep namen op 20 juli bekend gemaakt. Afgaande daarop kunnen we dus elk moment weer wat verwachten. Hoeveel en wat voor namen het zijn blijft alwachten natuurlijk. XXYYXX heeft zichzelf laatst bevestigd dus die verwacht ik er wel tussen.

En voila daar zijn ze! nieuwe namen

James Blake en Bonobo Verder vind ik het maar een matig rijtje. Ik was van plan dit jaar naar Lowlands te gaan, maar ik ben toch blij dat ik geen kaartje gekocht heb. Pukkelpop heeft bijvoorbeeld een veel sterkere line-up.

James Blake en Bonobo word ik inderdaad ook blij van. Evenals Black Sun Empire voor het dansgedeelte

Gast
geplaatst: vandaag om 16:50 uur

geplaatst: vandaag om 16:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.