Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juli 2013, 12:36 uur
Met elk moment had ik niet binnen nu en 10 minuten verwacht. Strakke timing! 40 namen dus. Heel veel meer zal er dan niet meer bijkomen. Dat dit niet het beste lijstje namen is, vind ik niet zo erg. Keuzes maken is nu al lastig genoeg, want ik ben wel erg tevreden met de line-up dit jaar. Er missen alleen echte headliners al zit ik op Eminem en The Prodigy die Pukkelpop headlinen niet te wachten.
0
geplaatst: 17 juli 2013, 12:41 uur
Ongelooflijk, Charanjit Singh
Heeft die uberhaupt ooit op een festival gespeeld?
Factory Floor is ook kneitervet.
Heeft die uberhaupt ooit op een festival gespeeld?
Factory Floor is ook kneitervet.
0
geplaatst: 17 juli 2013, 12:45 uur
Ik doel niet alleen op de headliners, maar eigenlijk op de hele line-up. Ik hoor van Lowlandsgangers als excuus op de mindere line-up altijd dat de sfeer dan wel weer uitzonderlijk is. Maar ik vind dat er dit jaar wel een erg grote kloof zit tussen de line-up van Lowlands en Pukkelpop.
De enige echt goede namen die Lowlands wel heeft en Pukkelpop niet, zijn in mijn ogen Nick Cave & the Bad Seeds, Editors en Band of Horses.
De enige echt goede namen die Lowlands wel heeft en Pukkelpop niet, zijn in mijn ogen Nick Cave & the Bad Seeds, Editors en Band of Horses.
0
geplaatst: 17 juli 2013, 13:19 uur
Pukkelpop: AmenRa, Architects, Cult of Luna, Deftones, Eels, Godspeed You! Black Emperor, I Am Kloot, Midlake, Miles Kane, Neil Young & Crazy Horse, Opeth, The xx (12)
Lowlands: Band of Horses, Biffy Clyro, Bullet For My Valentine, Disclosure, Editors, Nick Cave & The Bad Seeds, Steve Reich, Tame Impala, The Veils (9)
Wat er exclusief op beide festivals komt wat ik graag zou willen zien. Dus ja, Pukkelpop staat er wat dat betreft wel wat beter voor. Daar moet ik je gelijk in geven.
Lowlands: Band of Horses, Biffy Clyro, Bullet For My Valentine, Disclosure, Editors, Nick Cave & The Bad Seeds, Steve Reich, Tame Impala, The Veils (9)
Wat er exclusief op beide festivals komt wat ik graag zou willen zien. Dus ja, Pukkelpop staat er wat dat betreft wel wat beter voor. Daar moet ik je gelijk in geven.
0
geplaatst: 17 juli 2013, 13:25 uur
Steve Reich is in zijn eentje boeiender dan dat hele rijtje van Pukkelpop. Al moet ik zeggen dat ik GYBE al een paar keer heb gezien en van mij niet meer zo hoeft.
0
geplaatst: 17 juli 2013, 13:27 uur
Volgens mij is jouw lijstje niet compleet Eilord. Zo heeft Lowlands Goat die niet op Pukkelpop staat en PP heeft Quicksand, wat dan weer niet op LL staat.
0
geplaatst: 17 juli 2013, 13:49 uur
Yes, Peace!
Hopen dat ze dat geweldige 1998 (Delicious) ook ten gehore brengen (een cover van Binary Finary's tranceklassieker).
Hopen dat ze dat geweldige 1998 (Delicious) ook ten gehore brengen (een cover van Binary Finary's tranceklassieker).
0
geplaatst: 17 juli 2013, 14:33 uur
Cygnus schreef:
Volgens mij is jouw lijstje niet compleet Eilord. Zo heeft Lowlands Goat die niet op Pukkelpop staat en PP heeft Quicksand, wat dan weer niet op LL staat.
Wat er exclusief op beide festivals komt wat ik graag zou willen zien.
Vandaar dat Eminem er waarschijnlijk ook niet bij staat.
Maar beide affiches zijn vrij mager.
0
geplaatst: 17 juli 2013, 14:50 uur
Ah, op die fiets. Ik vind de lineup van Pukkelpop echt niet mager, met name de donderdag staat boordevol met goede bands.
0
geplaatst: 17 juli 2013, 14:52 uur
Ik vind de lineup van Pukkelpop juist ijzersterk. Ik blijf daar maar heen en weer rennen denk ik, ik vind het de beste lineup van de afgelopen jaren.
0
geplaatst: 17 juli 2013, 15:15 uur
Cygnus schreef:
Ah, op die fiets. Ik vind de lineup van Pukkelpop echt niet mager, met name de donderdag staat boordevol met goede bands.
Die donderdag is de uitzondering, verder word ik er absoluut niet warm van, niet dat ik ook maar enige intentie had ooit dit festival te bezoeken, maar dat terzijde.
0
geplaatst: 17 juli 2013, 18:14 uur
De line-up van Pukkelpop is om van te kwijlen zo goed, niet normaal meer. Heerlijk stevig ook.
Wat ik zou willen zien op PP:
Donderdag: Steak Number Eight, Deftones, Godspeed You! Black Emperor (NIN en Slayer ook op LL)
Vrijdag: The Prodigy, Killswitch Engage, The Black Heart Rebellion
Zaterdag: Opeth, Lamb of God, Gojira, Cult of Luna, AmenRa
Wat ik zou willen zien op PP:
Donderdag: Steak Number Eight, Deftones, Godspeed You! Black Emperor (NIN en Slayer ook op LL)
Vrijdag: The Prodigy, Killswitch Engage, The Black Heart Rebellion
Zaterdag: Opeth, Lamb of God, Gojira, Cult of Luna, AmenRa
0
geplaatst: 18 juli 2013, 11:34 uur
The Gaslamp Killer heeft een zwaar scooterongeluk gehad. Er zal dus een vervanger worden gezocht voor het optreden op Lowlands.
0
geplaatst: 18 juli 2013, 18:39 uur
Gloeilamp schreef:
The Gaslamp Killer heeft een zwaar scooterongeluk gehad. Er zal dus een vervanger worden gezocht voor het optreden op Lowlands.
Zonde, keek uit naar zijn optreden. Gaslamp Killer weet altijd een mooie set te draaien...
0
geplaatst: 30 juli 2013, 12:58 uur
De laatste rij namen is vandaag bekend gemaakt:
The 1975 | Crystal Fighters | Deep Sea Arcade | Delv!s | Forest Swords | Little Green Cars | London Grammar | Los Chinches | Miles Kane | Patchanka | The Staves | The World Orchestra
Donderdag wordt het blokkenschema bekend, ik ben benieuwd!
The 1975 | Crystal Fighters | Deep Sea Arcade | Delv!s | Forest Swords | Little Green Cars | London Grammar | Los Chinches | Miles Kane | Patchanka | The Staves | The World Orchestra
Donderdag wordt het blokkenschema bekend, ik ben benieuwd!
0
geplaatst: 30 juli 2013, 19:07 uur
Ik ben stiekem wel blij dat er zoveel geklaagd wordt over de line-up. Misschien dat het volgend jaar dan wat minder stressen wordt om een kaartje te bemachtigen. Nu ook Miles Kane en Crystal Fighters erbij. Mij hoor je zeker niet klagen.
0
geplaatst: 31 juli 2013, 21:45 uur
Net kaartje gefixt, dus voor het 3e jaar op rij last minute naar Lowlands 
En tsja mensen klagen altijd over de line-up, dat houd je als je een kaartje koopt voor de line-up bekend is. Vorig jaar was het misschien wel terecht, maar dit jaar vind ik de line-up erg sterk. Naast een goede greep uit de voorhoede van de indie en electronic zijn namen als Nick Cave, Slayer en Steve Reich toch wel uitzonderlijk voor een festival, zeker in Nederland. Iets meer variatie in de breedte had van mij wel gemogen, maar daar zit het Nederlandse festivalpubliek gewoonweg niet op te wachten. Desondanks heb ik al een hele waslijst die ik graag wil zien, mede daardoor heb ik alsnog een kaartje gehaald, ondanks dat ik al naar Best Kept Secret en Dour ben geweest...

En tsja mensen klagen altijd over de line-up, dat houd je als je een kaartje koopt voor de line-up bekend is. Vorig jaar was het misschien wel terecht, maar dit jaar vind ik de line-up erg sterk. Naast een goede greep uit de voorhoede van de indie en electronic zijn namen als Nick Cave, Slayer en Steve Reich toch wel uitzonderlijk voor een festival, zeker in Nederland. Iets meer variatie in de breedte had van mij wel gemogen, maar daar zit het Nederlandse festivalpubliek gewoonweg niet op te wachten. Desondanks heb ik al een hele waslijst die ik graag wil zien, mede daardoor heb ik alsnog een kaartje gehaald, ondanks dat ik al naar Best Kept Secret en Dour ben geweest...
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 10:26 uur
Daar is ie dan: Het blokkenschema
Vrijdag overlapt Tame Impala met Villagers. Zaterdag gaat de X-Ray gesloopt worden bij John Coffey alleen speelt Miles Kane tegelijkertijd in Bravo. Heel logisch ook deze tenten... En zondag overlapt Foals met Nero. Natuurlijk zijn er nog veel meer keuzes die er gemaakt zullen moeten worden, maar dit zijn voor mij toch wel de grootste.
Vrijdag overlapt Tame Impala met Villagers. Zaterdag gaat de X-Ray gesloopt worden bij John Coffey alleen speelt Miles Kane tegelijkertijd in Bravo. Heel logisch ook deze tenten... En zondag overlapt Foals met Nero. Natuurlijk zijn er nog veel meer keuzes die er gemaakt zullen moeten worden, maar dit zijn voor mij toch wel de grootste.
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 10:50 uur
Mooi schema, ik vanmorgen nog helemaal puzzelen met dat onoverzichtelijke schema in de NRC-next maar goed er is een goed schema uitgekomen. Voor mij is de overlapping Nine Inch Nails - Disclosure eigenlijke wel de moeilijkste keuze. Foals - Nero - Vondelpark is ook jammer maar zulke zaken houd je toch met veel goede namen op het affiche!
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 11:52 uur
Wat een bagger schema!!!
Zowat alles overlapt bij mij.
En Noisia en Black Sun Empire voor het dansgehalte moet ik ook al missen aangezien ik de dag daarna weer moet werken.... ik blijf wel op de camping
Zowat alles overlapt bij mij.En Noisia en Black Sun Empire voor het dansgehalte moet ik ook al missen aangezien ik de dag daarna weer moet werken.... ik blijf wel op de camping
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 15:24 uur
Het is toch wel een jaarlijkse traditie geworden om een dagje ervoor uit te trekken om alle namen op Lowlands goed onder de loep te nemen. En ik durf nu toch wel te zeggen dat dit de beste Lowlands line-up is die ik ooit heb meegemaakt.
Mijn blokkenschema ziet er nu zo uit (uiteindelijk zal het er wel weer heel anders uitzien):
Vrijdag:
- Deep Sea Arcade: Eergister voor het eerst gehoord toen ik de line-up doornam, sindsdien heel enthousiast over dit, op papier, standaard bandje. Wat een leuke popliedjes, een soort van Tame Impala-light, deze band komt namelijk ook uit Australië en de muziek heeft ook wel z'n psychedelische invloeden.
- The Joy Formidable: Na Deep Sea Arcade hoop ik hier nog wat te zien, hopelijk sluiten ze af met Whirring, dat moet live denk ik wel fantastisch zijn. (Het kan ook een bezoekje worden aan Hurts, al vind ik van hun alleen Wonderful LIfe echt leuk)
- Matias Aguayo & Mostro: Een naam die ik een beetje vergeten was, maar paar jaar terug vond ik Rollerskate erg leuk, dus ben wel benieuwd wat hij verder heeft te bieden.
- AlunaGeorge
- Charanjit Singh: Was tot twee dagen terug niet bekend met deze man, maar wat een tof verhaal (in 1982 een plaat uitbrengen die het geluid van 1988 (Acid House) ademt, ver zijn tijd vooruit) en wat een heerlijke muziek ook, gaat denk ik een leuk feestje worden, erg jammer van de overlap met Kendrick.
- Kendrick Lamar: Toch wel mijn favoriete artiest van afgelopen tijd. Money Trees, Sing About Me, The Art of Peer Pressure, m.A.A.d city, het lijkt net alsof er geen houdbaarheidsdatum op deze nummers staat. Sinds de release nog steeds niet op het album uitgekeken. Begin dit jaar heb ik 'm al in de Melkweg gezien, maar ben onwijs benieuwd hoe hij het gaat doen op een festival.
- Mikal Cronin
- Jagwar Ma: Leukste bandje van het jaar! Heerlijk dansbaar album.
- Nine Inch Nails: Te gelijkertijd met Disclosure, maar omdat ik Jagwar Ma helemaal wil zien, zal de loop van Charlie naar Bravo veel tijd kosten, daarbij ben ik ook heel benieuwd naar NIN (Disclosure ga ik denk ik nog wel vaker zien). Pas sinds kort ben ik NIN wat beter gaan leren kennen en ik denk dat 'The Downward Spiral' toch wel een van de coolste platen is die ik ooit heb gehoord. Heel benieuwd hoe dit live gaat klinken, maar ik denk dat het heel tof gaat worden.
- 's avonds: Waarschijnlijk vooral Bravo (Maya Jane Coles, Julio Bashmore), maar ook wel benieuwd naar TOKiMONSTRA en de kuduro-avond in de India.
- Great Minds: denk dat ik hier wel even ga kijken, al vond ik de twee nummers die ik van Half Moon Run hoorde ook wel leuk klinken.
- Balthazar
- Ben Zabo: Van wat ik heb gehoord klinkt dit erg gezellig. Ik heb een groot zwak voor de typische Mali-sound, paar jaar was Vieux Farka Touré een van de hoogtepunten. Als de zon maar een beetje schijnt kan dit eigenlijk niet mis gaan.
- Unknown Mortal Orchestra
- Buraka Som Sistema: Mijn favoriete Lowlandsoptreden van 2009, wat een geweldig feest was dat. Kijk er nu alweer naar uit.
- Major Lazer: En na het hoogtepunt van 2009, meteen het hoogtepunt van 2010
. Flinke work out zo deze twee namen achter elkaar, hopelijk kan ik het aan
.
- Moderat / Austra / Polica: Austra al eens gezien, dus ga mij nog even wat verder verdiepen in de andere twee.
- 's avonds: Sowieso Richie Hawtin, was paar jaar terug erg onder de indruk van zijn Platikman performance. Verder vind ik wat ik van Nina Kraviz ken erg goed (Ghetto Kraviz). En verder blijf ik een beetje tussen de X-ray en Bravo lopen/dansen.
- Steve Reich: Lowlands is wat mij betreft qua line-up de grote winnaar in de Lowlands/Pukkelpop strijd. Dit jaar voor het eerst Music for 18 Musicians in zijn geheel gehoord en wat geweldig dat Reich zelf naar Lowlands toekomt. Heerlijk meeslepende plaat en echt tof dat je zo duidelijk hoort dat Sufjan ook deze plaat kent, moest continu aan Illinois denken.
- HAIM: Een van de leukste bandjes van het moment. De singles Falling en Don't Save Me zijn met gemak twee van de meest verslavende nummers van afgelopen tijd.
- Bonobo / Totally Enormous Extinct Dinosaur
- Bat for Lashes: Wat ik ken vind ik altijd erg mooi. Tof dat ze er ook is.
- MS MR / Sam Amidon: Was ik afgelopen jaren nooit echt onder de indruk van de singer-songwriters en folk artiesten die lowlands boekte, dit jaar vallen ze bij mij toch wel iets meer in de smaak, zoals deze Sam Amidon, zo op het eerste gehoor een hele fijne stem. Al ben ik ook wel heel benieuwd naar MS MR, hadden toch wel een van de leukste singles (Hurricane) van dit jaar.
- Franz Ferdinand: Altijd leuk, al kan ik waarschijnlijk niet te lang blijven ivm The Knife.
- The Knife: Het Shaking the Habitual-kwartje is bij mij gevallen, dus heb heel veel zin in dit optreden.
- Goat: Dit moet live echt geweldig zijn. World Music was een van de beste platen van vorig jaar.
- 's avonds: Waarschijnlijk alleen maar X-Ray, iets teveel trap/dubstep/drum and bass in de Bravo, al ga ik wel even kijken naar Just Blaze (producer van o.a. Jay-Z)
Nu ik het zo op een rijtje zie heb ik wel heel veel zin in
.
Mijn blokkenschema ziet er nu zo uit (uiteindelijk zal het er wel weer heel anders uitzien):
Vrijdag:
- Deep Sea Arcade: Eergister voor het eerst gehoord toen ik de line-up doornam, sindsdien heel enthousiast over dit, op papier, standaard bandje. Wat een leuke popliedjes, een soort van Tame Impala-light, deze band komt namelijk ook uit Australië en de muziek heeft ook wel z'n psychedelische invloeden.
- The Joy Formidable: Na Deep Sea Arcade hoop ik hier nog wat te zien, hopelijk sluiten ze af met Whirring, dat moet live denk ik wel fantastisch zijn. (Het kan ook een bezoekje worden aan Hurts, al vind ik van hun alleen Wonderful LIfe echt leuk)
- Matias Aguayo & Mostro: Een naam die ik een beetje vergeten was, maar paar jaar terug vond ik Rollerskate erg leuk, dus ben wel benieuwd wat hij verder heeft te bieden.
- AlunaGeorge
- Charanjit Singh: Was tot twee dagen terug niet bekend met deze man, maar wat een tof verhaal (in 1982 een plaat uitbrengen die het geluid van 1988 (Acid House) ademt, ver zijn tijd vooruit) en wat een heerlijke muziek ook, gaat denk ik een leuk feestje worden, erg jammer van de overlap met Kendrick.
- Kendrick Lamar: Toch wel mijn favoriete artiest van afgelopen tijd. Money Trees, Sing About Me, The Art of Peer Pressure, m.A.A.d city, het lijkt net alsof er geen houdbaarheidsdatum op deze nummers staat. Sinds de release nog steeds niet op het album uitgekeken. Begin dit jaar heb ik 'm al in de Melkweg gezien, maar ben onwijs benieuwd hoe hij het gaat doen op een festival.
- Mikal Cronin
- Jagwar Ma: Leukste bandje van het jaar! Heerlijk dansbaar album.
- Nine Inch Nails: Te gelijkertijd met Disclosure, maar omdat ik Jagwar Ma helemaal wil zien, zal de loop van Charlie naar Bravo veel tijd kosten, daarbij ben ik ook heel benieuwd naar NIN (Disclosure ga ik denk ik nog wel vaker zien). Pas sinds kort ben ik NIN wat beter gaan leren kennen en ik denk dat 'The Downward Spiral' toch wel een van de coolste platen is die ik ooit heb gehoord. Heel benieuwd hoe dit live gaat klinken, maar ik denk dat het heel tof gaat worden.
- 's avonds: Waarschijnlijk vooral Bravo (Maya Jane Coles, Julio Bashmore), maar ook wel benieuwd naar TOKiMONSTRA en de kuduro-avond in de India.
- Great Minds: denk dat ik hier wel even ga kijken, al vond ik de twee nummers die ik van Half Moon Run hoorde ook wel leuk klinken.
- Balthazar
- Ben Zabo: Van wat ik heb gehoord klinkt dit erg gezellig. Ik heb een groot zwak voor de typische Mali-sound, paar jaar was Vieux Farka Touré een van de hoogtepunten. Als de zon maar een beetje schijnt kan dit eigenlijk niet mis gaan.
- Unknown Mortal Orchestra
- Buraka Som Sistema: Mijn favoriete Lowlandsoptreden van 2009, wat een geweldig feest was dat. Kijk er nu alweer naar uit.
- Major Lazer: En na het hoogtepunt van 2009, meteen het hoogtepunt van 2010
. Flinke work out zo deze twee namen achter elkaar, hopelijk kan ik het aan
.- Moderat / Austra / Polica: Austra al eens gezien, dus ga mij nog even wat verder verdiepen in de andere twee.
- 's avonds: Sowieso Richie Hawtin, was paar jaar terug erg onder de indruk van zijn Platikman performance. Verder vind ik wat ik van Nina Kraviz ken erg goed (Ghetto Kraviz). En verder blijf ik een beetje tussen de X-ray en Bravo lopen/dansen.
- Steve Reich: Lowlands is wat mij betreft qua line-up de grote winnaar in de Lowlands/Pukkelpop strijd. Dit jaar voor het eerst Music for 18 Musicians in zijn geheel gehoord en wat geweldig dat Reich zelf naar Lowlands toekomt. Heerlijk meeslepende plaat en echt tof dat je zo duidelijk hoort dat Sufjan ook deze plaat kent, moest continu aan Illinois denken.
- HAIM: Een van de leukste bandjes van het moment. De singles Falling en Don't Save Me zijn met gemak twee van de meest verslavende nummers van afgelopen tijd.
- Bonobo / Totally Enormous Extinct Dinosaur
- Bat for Lashes: Wat ik ken vind ik altijd erg mooi. Tof dat ze er ook is.
- MS MR / Sam Amidon: Was ik afgelopen jaren nooit echt onder de indruk van de singer-songwriters en folk artiesten die lowlands boekte, dit jaar vallen ze bij mij toch wel iets meer in de smaak, zoals deze Sam Amidon, zo op het eerste gehoor een hele fijne stem. Al ben ik ook wel heel benieuwd naar MS MR, hadden toch wel een van de leukste singles (Hurricane) van dit jaar.
- Franz Ferdinand: Altijd leuk, al kan ik waarschijnlijk niet te lang blijven ivm The Knife.
- The Knife: Het Shaking the Habitual-kwartje is bij mij gevallen, dus heb heel veel zin in dit optreden.
- Goat: Dit moet live echt geweldig zijn. World Music was een van de beste platen van vorig jaar.
- 's avonds: Waarschijnlijk alleen maar X-Ray, iets teveel trap/dubstep/drum and bass in de Bravo, al ga ik wel even kijken naar Just Blaze (producer van o.a. Jay-Z)
Nu ik het zo op een rijtje zie heb ik wel heel veel zin in
.
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 16:36 uur
Wow lekker vol schema!
Ik heb vandaag ook lekker zitten puzzelen met het blokkenschema en ben tot de volgende overvolle lineup gekomen. Waarschijnlijk vervallen er een paar acts omdat ik ook even moet uitrusten en eten maar ach...
Tom Odell - lekker relax inkomen met die popliedjes van hem.
Hurts - meer omdat er niet veel anders is op dat moment en het best wel aardig klinkt.
The 1975 - tot eergister onbekend bij me, maar na wat liedjes gehoord te hebben ben ik erg nieuwsgierig naar dit bandje.
AlunaGeorge - erg veel zin in, zeker na de positieve recensies die ze kregen op pitch.
Kendrick Lamar - ook bij mij 1 van de favorieten. Alle nummers meezingen?!
Gold Panda - afhankelijk van wat hij speelt blijf ik de volle show kijken, sommige nummers vind ik geweldig andere echt niet om aan te horen namelijk.
Band of Horses - waarschijnlijk check ik ze van een afstand onder het genot van wat eten
Baauer - voor de afwisseling, om wat te springen en om te kijken hoe het publiek uit z'n dak gaat bij de internethype van 2013
Nine Inch Nails - Jammer dat ze gelijk met Disclosure spelen maar de live performances van NIN zijn geniaal
Know V.A. / LeFto / TOKiMONSTA - Lekker dancen op die EDM
Daughter - heerlijk wakker worden met...
MMOTHS - benieuwd waar dat electronische geluid live heen gaan
Great Minds - aangezien ik de show in 013 pas heb moeten missen hier even de revanche
Mount Kimbie - heel veel zin in
The Veils - Tot voor kort onbekend met deze band, maar die laatste cd slaat echt in als een bom.
The Lumineers - om mijn folk-rock dosis ook binnen te krijgen, toch maar even hier kijken.
Forest Swords -
Chase and Status - Ondanks dat ze al te vaak op lowlands geweest zijn waarschijnlijk kijken omdat mijn vrienden hier zo om staan te springen.
Major Lazer - Ik probeer hier nog een stukje van mee te pikken.
Moderat - benieuwd naar het visuele geweld wat die mooie producties gaat ondersteunen. Enkele jaren geleden waren ze ook al fantastisch
Kodaline - Weer heerlijke wakker worden met..
XXYYXX - al is het maar om about you te horen
Bonobo - super veel zin in!
James Blake - ook erg veel zin in, al hoop ik wel dat het "hitjes" publiek weg blijft itt twee jaar terug
Foals - Helaas tegelijk met vondelpark maar Foals de vorige keer ook al gemist en toch wel erg benieuwd naar.
Nero - Probeer hier nog een stukje van mee te pakken.
The Knife - Hopelijk spelen ze veel ouder werk want die laatste cd heb ik nog nooit af kunnen luisteren.
AraabMUZIK / Guerilla SpeakerZ / TNGHT / Just Blaze - Lekker los op de Trap muziek!
Noisia - Wat een afsluiter!
Ik heb vandaag ook lekker zitten puzzelen met het blokkenschema en ben tot de volgende overvolle lineup gekomen. Waarschijnlijk vervallen er een paar acts omdat ik ook even moet uitrusten en eten maar ach...
Tom Odell - lekker relax inkomen met die popliedjes van hem.
Hurts - meer omdat er niet veel anders is op dat moment en het best wel aardig klinkt.
The 1975 - tot eergister onbekend bij me, maar na wat liedjes gehoord te hebben ben ik erg nieuwsgierig naar dit bandje.
AlunaGeorge - erg veel zin in, zeker na de positieve recensies die ze kregen op pitch.
Kendrick Lamar - ook bij mij 1 van de favorieten. Alle nummers meezingen?!
Gold Panda - afhankelijk van wat hij speelt blijf ik de volle show kijken, sommige nummers vind ik geweldig andere echt niet om aan te horen namelijk.
Band of Horses - waarschijnlijk check ik ze van een afstand onder het genot van wat eten
Baauer - voor de afwisseling, om wat te springen en om te kijken hoe het publiek uit z'n dak gaat bij de internethype van 2013
Nine Inch Nails - Jammer dat ze gelijk met Disclosure spelen maar de live performances van NIN zijn geniaal
Know V.A. / LeFto / TOKiMONSTA - Lekker dancen op die EDM
Daughter - heerlijk wakker worden met...
MMOTHS - benieuwd waar dat electronische geluid live heen gaan
Great Minds - aangezien ik de show in 013 pas heb moeten missen hier even de revanche
Mount Kimbie - heel veel zin in
The Veils - Tot voor kort onbekend met deze band, maar die laatste cd slaat echt in als een bom.
The Lumineers - om mijn folk-rock dosis ook binnen te krijgen, toch maar even hier kijken.
Forest Swords -
Chase and Status - Ondanks dat ze al te vaak op lowlands geweest zijn waarschijnlijk kijken omdat mijn vrienden hier zo om staan te springen.
Major Lazer - Ik probeer hier nog een stukje van mee te pikken.
Moderat - benieuwd naar het visuele geweld wat die mooie producties gaat ondersteunen. Enkele jaren geleden waren ze ook al fantastisch
Kodaline - Weer heerlijke wakker worden met..
XXYYXX - al is het maar om about you te horen
Bonobo - super veel zin in!
James Blake - ook erg veel zin in, al hoop ik wel dat het "hitjes" publiek weg blijft itt twee jaar terug
Foals - Helaas tegelijk met vondelpark maar Foals de vorige keer ook al gemist en toch wel erg benieuwd naar.
Nero - Probeer hier nog een stukje van mee te pakken.
The Knife - Hopelijk spelen ze veel ouder werk want die laatste cd heb ik nog nooit af kunnen luisteren.
AraabMUZIK / Guerilla SpeakerZ / TNGHT / Just Blaze - Lekker los op de Trap muziek!
Noisia - Wat een afsluiter!
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 19:50 uur
Ook eens even een lijstje maken. Niet dat het echt zinvol is, want eenmaal daar besluit ik altijd heel andere dingen te gaan zien. Daarnaast wordt het zo'n ren-je-rot-show om alles te kunnen zien, dat dat ook niet te doen is. Ik hou het wel vol, maar ik zal ook zo nu en dan iets moeten eten natuurlijk.
Vrijdag:
Deap Sea Arcade (I) - Heerlijk om mee te beginnen
The Joy Formidable (G) - Het einde meepakken. Al gezien in de bovenzaal van Paradiso, toen speelden ze whirring als afsluiter
The Staves (L) / Hurts (B) - Met mooi weer sowieso The Staves
Bullet for my Valentine (G)
Villagers (I)
Kendrick Lamar (G) - Live hip-hop is meestal niet mijn ding, maar zijn album is wel erg goed
Biffy Clyro (A) - Gezien in de Melkweg. Erg goed live! Band of Horses wil ook graag zien al vond ik hen op iTunes Festival niet zo indrukwekkend
Crystal Fighters (G) - Einde van meepikken
Mikal Cronin (I)
Jagwar Ma (C)
Nine Inch Nails (A) - Niet heel bekend mee, maar verwacht er veel van
's Avonds nog wat rondlopen, maar waarschijnlijk vroeg naar bed
Zaterdag:
Daughter (I) - Ontspannen wakker worden
Heartless Bastards (L) / Half Moon Run (I) - Moet ik me nog wat beter in verdiepen...
Voor het eerst een gat in het programma, misschien even kijken bij Little Green Cars (C).
Balthazar (A) - Waarschijnlijk wel eerder weg voor Mount Kimbie
Mount Kimbie (B)
The Veils (I)
John Coffey (X) / Miles Kane (B) - Waarschijnlijk Miles Kane. John Coffey duikt wel weer ergens anders op.
The Lumineers (A) / Unkown Mortal Orchestra (I) - Net hoe mijn pet staat. Eerder weg voor...
Empire of the Sun (G) - Was ik vroeger best groot fan van. Kan ze nu eindelijk eens zien.
Chase & Status (A)
Weer een gat, dus ideaal om een mooi plekje te zoeken voor Editors.
Editors (A)
's Avonds weer wat rondlopen.
Zondag:
London Grammar (I) - Ontspannen wakker worden weer.
Jacco Gardner (I)
NJO Reich Ensemble (B)
HAIM (I) / Jake Bugg (A) - Net waar ik dan zin in heb. Eerder weg voor Bonobo.
Bonobo (G) - Wel iets eerder weg om nog iets van Deap Vally mee te kunnen pakken
Deap Vally (X) - Verwacht ik veel van.
Noah and the Whale (I)
James Blake (B)
Alabama Shakes (A)
Foals (G) - Afhankelijk van hoe goed ik dit vind eerder weg voor Nero
Nero (B)
Franz Ferdinand (A) - Einde van meepakken
The Knife (G) - Afhankelijk van hoe goed ik dit vind eerder weg voor Nick Cave
Nick Cave & The Bad Seeds (A)
Even terug naar de camping, benen wat rust geven om vervolgens het laatste beetje energie eruit te persen bij:
Noisia (B)
Calyx & Teebee (B)
Black Sun Empire (B)
Vrijdag:
Deap Sea Arcade (I) - Heerlijk om mee te beginnen
The Joy Formidable (G) - Het einde meepakken. Al gezien in de bovenzaal van Paradiso, toen speelden ze whirring als afsluiter
The Staves (L) / Hurts (B) - Met mooi weer sowieso The Staves
Bullet for my Valentine (G)
Villagers (I)
Kendrick Lamar (G) - Live hip-hop is meestal niet mijn ding, maar zijn album is wel erg goed
Biffy Clyro (A) - Gezien in de Melkweg. Erg goed live! Band of Horses wil ook graag zien al vond ik hen op iTunes Festival niet zo indrukwekkend
Crystal Fighters (G) - Einde van meepikken
Mikal Cronin (I)
Jagwar Ma (C)
Nine Inch Nails (A) - Niet heel bekend mee, maar verwacht er veel van
's Avonds nog wat rondlopen, maar waarschijnlijk vroeg naar bed
Zaterdag:
Daughter (I) - Ontspannen wakker worden
Heartless Bastards (L) / Half Moon Run (I) - Moet ik me nog wat beter in verdiepen...
Voor het eerst een gat in het programma, misschien even kijken bij Little Green Cars (C).
Balthazar (A) - Waarschijnlijk wel eerder weg voor Mount Kimbie
Mount Kimbie (B)
The Veils (I)
John Coffey (X) / Miles Kane (B) - Waarschijnlijk Miles Kane. John Coffey duikt wel weer ergens anders op.
The Lumineers (A) / Unkown Mortal Orchestra (I) - Net hoe mijn pet staat. Eerder weg voor...
Empire of the Sun (G) - Was ik vroeger best groot fan van. Kan ze nu eindelijk eens zien.
Chase & Status (A)
Weer een gat, dus ideaal om een mooi plekje te zoeken voor Editors.
Editors (A)
's Avonds weer wat rondlopen.
Zondag:
London Grammar (I) - Ontspannen wakker worden weer.
Jacco Gardner (I)
NJO Reich Ensemble (B)
HAIM (I) / Jake Bugg (A) - Net waar ik dan zin in heb. Eerder weg voor Bonobo.
Bonobo (G) - Wel iets eerder weg om nog iets van Deap Vally mee te kunnen pakken
Deap Vally (X) - Verwacht ik veel van.
Noah and the Whale (I)
James Blake (B)
Alabama Shakes (A)
Foals (G) - Afhankelijk van hoe goed ik dit vind eerder weg voor Nero
Nero (B)
Franz Ferdinand (A) - Einde van meepakken
The Knife (G) - Afhankelijk van hoe goed ik dit vind eerder weg voor Nick Cave
Nick Cave & The Bad Seeds (A)
Even terug naar de camping, benen wat rust geven om vervolgens het laatste beetje energie eruit te persen bij:
Noisia (B)
Calyx & Teebee (B)
Black Sun Empire (B)
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 21:41 uur
Iedereen die nr Lowlands gaat moet The Joy Formidable zeker gaan zien, op Dour één van de absolute toppers 
10 keer beter live dan op plaat

10 keer beter live dan op plaat
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 22:48 uur
Die ga ik sowieso zien. Nog beter dan op plaat zeg je? Was een beetje bang dat de muur van gitaargeweld aan het einde van de meeste nummers live 1 grote brei zou kunnen worden. Maar dat is dus niet het geval?
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 23:52 uur
Oei dat wordt weer een vol programma. Dit is ruwweg het schema, met * de dingen die ik echt niet wil missen:
Vrijdag:
Hurts
Matias Aguayo & Mostro
Charanjit Singh
Gold Panda*
Band of Horses
Slayer/Jagwar Ma (Jagwar Ma vind ik leuker, maar Slayer zie je niet zo snel weer)
NIN (mss, als ik na Slayer nog zin heb in meer herrie)
Ben Pearce/Julio Bashmore/Maceo Plex/Maya Jane Coles (lekker avondje Bravo, kijken hoe lang ik het volhoud)
Zaterdag:
Balthazar (De hattrick na BKS en Dour)
Mount Kimbie
Michael Kiwanuka*
Unknown Mortal Orchestra*
Empire of the Sun/Buraka Som Sistema
Major Lazer
Editors
Wederom Bravo (Hawtin!)
Zondag:
Jacco Gardner (na BKS en Dour mss toch maar eens gaan zien)
NJO Reich Ensemble
Jake Bugg
Bonobo* (jammer van Totally Enormous Extinct Dinosaurs en Frightened Rabbit)
Bat for Lashes/James Blake (Pijnlijke keuze nr. 1)
Foals/Vondelpark (Pijnlijke keuze nr. 2)
The Knife
Nick Cave & the Bad Seeds*
Vrijdag:
Hurts
Matias Aguayo & Mostro
Charanjit Singh
Gold Panda*
Band of Horses
Slayer/Jagwar Ma (Jagwar Ma vind ik leuker, maar Slayer zie je niet zo snel weer)
NIN (mss, als ik na Slayer nog zin heb in meer herrie)
Ben Pearce/Julio Bashmore/Maceo Plex/Maya Jane Coles (lekker avondje Bravo, kijken hoe lang ik het volhoud)
Zaterdag:
Balthazar (De hattrick na BKS en Dour)
Mount Kimbie
Michael Kiwanuka*
Unknown Mortal Orchestra*
Empire of the Sun/Buraka Som Sistema
Major Lazer
Editors
Wederom Bravo (Hawtin!)
Zondag:
Jacco Gardner (na BKS en Dour mss toch maar eens gaan zien)
NJO Reich Ensemble
Jake Bugg
Bonobo* (jammer van Totally Enormous Extinct Dinosaurs en Frightened Rabbit)
Bat for Lashes/James Blake (Pijnlijke keuze nr. 1)
Foals/Vondelpark (Pijnlijke keuze nr. 2)
The Knife
Nick Cave & the Bad Seeds*
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 13:18 uur
Bardt1980 schreef:
Die ga ik sowieso zien. Nog beter dan op plaat zeg je? Was een beetje bang dat de muur van gitaargeweld aan het einde van de meeste nummers live 1 grote brei zou kunnen worden. Maar dat is dus niet het geval?
EIgenlijk is het ongelooflijk straf wat ze doen. Ze zetten live een enorme wall of sound neer, maar toch slagen ze erin om de melodieën niet te laten verdrinken in al dat lawaai.
Zeker bij Whirring werd ik helemaal weggeblazen, maar ook de nummers van hun mindere tweede plaat transformeren live in monsterlijke tracks.
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 13:38 uur
The Eraser schreef:
EIgenlijk is het ongelooflijk straf wat ze doen. Ze zetten live een enorme wall of sound neer, maar toch slagen ze erin om de melodieën niet te laten verdrinken in al dat lawaai.
Zeker bij Whirring werd ik helemaal weggeblazen, maar ook de nummers van hun mindere tweede plaat transformeren live in monsterlijke tracks.
(quote)
Zin in!!!

* denotes required fields.